Uudella ”Circus Scandinavia”” –sivustolla on merenkulkijoiden palsta, jossa ”bensiiniä ja buranaa” –palstan miekkoset muistelevat menneitä. Ketjussa tällä hetkellä Antero Kamppuri, joka putosi Finnbeaveriltä Antlanttiin. Ydinsukellusvene noukki miehen lähes vuorokauden uiskentelun jälkeen.
http://www.cirkus-scandinavia.com/viewtopic.php?f=12&t=83&p=781#p781
Kamppuri ja muita kadonneita moottorimiehiä
19
3194
Vastaukset
- K-160-1
Antin kanssa aloitettiin koulu samaan aikaan. Korvat oli vielä kovasti kipeät siitä uimareissusta. Komea oli USS ... -hattu kaverilla päässään.
Uskon, että hän olisi koulun selvittänyt siinä kun muutkin, mutta kun niitä kiireitä oli niin kovin paljon.
Ennen ensimmäisen lukukauden loppua kävi viimeinen kutsu.
Oli muuten aika värikästä vuosikertaa koko luokka. Kolme kaveria poistui keskuudestamme jo ennen kevätlukukauden alkua!
Oli se aika menoa.- tasan onnen lahjat
Osanottoni
- AN
Samalla luokalla olin minäkin, syksyllä -79 alotettiin tekussa kotkassa. Hyvin muistan Kamppurin Antin. Myöhemmin seilasin myös Finnbeaverillä 3:s ja 2:s mestarina ja siellä monet Kamppuria muistelivat.
- Araman enkelit-79
Samalla luokalla oltiin, laita sähköpostiosoite niin vaihdellaan kuulumisia. Niin ellet ole joku niistä jotka asuvat Kotkassa kuten minäkin, heistä osaa tapaan useinkin tai ainakin puhelimessa puhutaan.
- Suomi-Finland
Tämä I AM FROM SUOMI-FINLAND. PLEASE, HELP ME ! juttu aiheutti aika hyvät naurut.
http://www.cirkus-scandinavia.com/viewtopic.php?f=12&t=83- piste.
Kamppuri oli mesu joka viinahörhöissä loikkas mereen,naurettavaa selitystä jota sitten antoi lehdistölle ja kaikki uppos kansaan joka ei tiedä merenkulusta mitään..mm että hän oli tutkimassa ulkosivun ruosteita(siis merellä ja konemestari!!!)ja siinä sitten lipsahti mereen..hahhah.Oli kotkassa sitten laivojen yövahtina sen jälkeen ennen kuin tappoi itsensä.
- Konemesu
piste. kirjoitti:
Kamppuri oli mesu joka viinahörhöissä loikkas mereen,naurettavaa selitystä jota sitten antoi lehdistölle ja kaikki uppos kansaan joka ei tiedä merenkulusta mitään..mm että hän oli tutkimassa ulkosivun ruosteita(siis merellä ja konemestari!!!)ja siinä sitten lipsahti mereen..hahhah.Oli kotkassa sitten laivojen yövahtina sen jälkeen ennen kuin tappoi itsensä.
Ei Kamppuri ollut mesu vaan hän oli tunkki ja tappoi itsensä ollessaan laivasta lomilla.
- tarkastaja
Konemesu kirjoitti:
Ei Kamppuri ollut mesu vaan hän oli tunkki ja tappoi itsensä ollessaan laivasta lomilla.
Joo, ei se mikään mestari ollut, syvänmerensukellusreissun jälkeen toimi yövahtina Haminan satamassa olevissa laivoissa, siihen asti kun ampui itsensä. Kyllä se sai kuulla siitä ruostevauriotarkastusreissustaan joka kerta kun oli yövahtina.
- Mölökky
Antero Kamppurista on lisää juttua Murhainfo-foorumilla. Siellä on esim. Kamppurin haastattelu Helsingin Sanomista 19. elokuuta 1979.
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=10&t=6884- Kerrotkaa
on vanhaa tussun porukkaa joka tietäis tämänkin asian oikean laidan?Vielähän niitä varmaan seilaakin,tai ainakin elossa on porukkaa joka siellä oli mukana sillon.
- Even keel
Kerrotkaa kirjoitti:
on vanhaa tussun porukkaa joka tietäis tämänkin asian oikean laidan?Vielähän niitä varmaan seilaakin,tai ainakin elossa on porukkaa joka siellä oli mukana sillon.
Kerron tapaus Antti Kamppurin tapauksen niin kuin sen muistan. Olin täkkikolmosena Finnbeaver-laivassa silloin, kun Antti Kamppurin tapaus sattui. Oli sunnuntai ja olin iltapäivällä menossa laivan uima-altaalle,kun Antti Kamppuri (tästä eteenpäin AK) tuli luokseni ja kysyi, voisinko antaa hänelle pullon viinaa. Muistaakseni kertoi,että edellisenä päivänä oli ollut synttärit. Sanoin,ettei minulla ollut viinaa. AK oli työskennellyt aamupäivän kannella neljännen konemestarin apuna tämän leikatessa kaasulla peltiä muistaaksneni laivan ilmastoinnin parantamiseksi.Silloin ei päivämiesten tarvinnut tehdä töitä sunnuntaisin, jos eivät halunneet. Iltapäivän epävirallisen (klo 14) kahvitauon jälkeen AK ei ollut jatkanut työskentelyä. Kukkaan ei ollut kaivannut AK:ta ennen kuin seuraavana aamuna kahdeksalta, jolloin päivämiesten työaika alkoi. Noin 8.15 seuraavana aamuna stuertti soitti sillalle ja ilmoitti,että AK on kateissa. Päällikkö oli juuri tullut sillalle, ja kerroin, mitä stuertti oli puhelimessa sanonut. Päällikkö käski sanomaan stuertille, että on tehtävä nopea etsintä ja ilmoitettava heti sillalle etsinnän tulos. Noin 20 minuutin kuluttua stuertti soitti ylös ja ilmoitti,että AK:ta ei löydy. Päällikkö ilmoitti VHF-puhelimella Floridan Coast Guardille asiasta. Sieltä kysyttiin laivan tarkka sijainti ja pyydettiin meitä palaamaan takaisin omia jälkiämme. Coast Guard tiedoitti radiolla kaikille alueella oleville aluksille tapahtuneesta ja kehoitti pitämään hyvää tähystystä. Noin kahden tunnin kuluttua Coast Guard antoi meille luvan jatkaa New Orleansiin. Iltapäivällä tuli tieto,että amerikkalainen ydinsukellusvene Cincinnati oli poiminut AK:n merestä.
- exstuju
Even keel kirjoitti:
Kerron tapaus Antti Kamppurin tapauksen niin kuin sen muistan. Olin täkkikolmosena Finnbeaver-laivassa silloin, kun Antti Kamppurin tapaus sattui. Oli sunnuntai ja olin iltapäivällä menossa laivan uima-altaalle,kun Antti Kamppuri (tästä eteenpäin AK) tuli luokseni ja kysyi, voisinko antaa hänelle pullon viinaa. Muistaakseni kertoi,että edellisenä päivänä oli ollut synttärit. Sanoin,ettei minulla ollut viinaa. AK oli työskennellyt aamupäivän kannella neljännen konemestarin apuna tämän leikatessa kaasulla peltiä muistaaksneni laivan ilmastoinnin parantamiseksi.Silloin ei päivämiesten tarvinnut tehdä töitä sunnuntaisin, jos eivät halunneet. Iltapäivän epävirallisen (klo 14) kahvitauon jälkeen AK ei ollut jatkanut työskentelyä. Kukkaan ei ollut kaivannut AK:ta ennen kuin seuraavana aamuna kahdeksalta, jolloin päivämiesten työaika alkoi. Noin 8.15 seuraavana aamuna stuertti soitti sillalle ja ilmoitti,että AK on kateissa. Päällikkö oli juuri tullut sillalle, ja kerroin, mitä stuertti oli puhelimessa sanonut. Päällikkö käski sanomaan stuertille, että on tehtävä nopea etsintä ja ilmoitettava heti sillalle etsinnän tulos. Noin 20 minuutin kuluttua stuertti soitti ylös ja ilmoitti,että AK:ta ei löydy. Päällikkö ilmoitti VHF-puhelimella Floridan Coast Guardille asiasta. Sieltä kysyttiin laivan tarkka sijainti ja pyydettiin meitä palaamaan takaisin omia jälkiämme. Coast Guard tiedoitti radiolla kaikille alueella oleville aluksille tapahtuneesta ja kehoitti pitämään hyvää tähystystä. Noin kahden tunnin kuluttua Coast Guard antoi meille luvan jatkaa New Orleansiin. Iltapäivällä tuli tieto,että amerikkalainen ydinsukellusvene Cincinnati oli poiminut AK:n merestä.
neljäs konemestari???????????
- abidjan
Even keel kirjoitti:
Kerron tapaus Antti Kamppurin tapauksen niin kuin sen muistan. Olin täkkikolmosena Finnbeaver-laivassa silloin, kun Antti Kamppurin tapaus sattui. Oli sunnuntai ja olin iltapäivällä menossa laivan uima-altaalle,kun Antti Kamppuri (tästä eteenpäin AK) tuli luokseni ja kysyi, voisinko antaa hänelle pullon viinaa. Muistaakseni kertoi,että edellisenä päivänä oli ollut synttärit. Sanoin,ettei minulla ollut viinaa. AK oli työskennellyt aamupäivän kannella neljännen konemestarin apuna tämän leikatessa kaasulla peltiä muistaaksneni laivan ilmastoinnin parantamiseksi.Silloin ei päivämiesten tarvinnut tehdä töitä sunnuntaisin, jos eivät halunneet. Iltapäivän epävirallisen (klo 14) kahvitauon jälkeen AK ei ollut jatkanut työskentelyä. Kukkaan ei ollut kaivannut AK:ta ennen kuin seuraavana aamuna kahdeksalta, jolloin päivämiesten työaika alkoi. Noin 8.15 seuraavana aamuna stuertti soitti sillalle ja ilmoitti,että AK on kateissa. Päällikkö oli juuri tullut sillalle, ja kerroin, mitä stuertti oli puhelimessa sanonut. Päällikkö käski sanomaan stuertille, että on tehtävä nopea etsintä ja ilmoitettava heti sillalle etsinnän tulos. Noin 20 minuutin kuluttua stuertti soitti ylös ja ilmoitti,että AK:ta ei löydy. Päällikkö ilmoitti VHF-puhelimella Floridan Coast Guardille asiasta. Sieltä kysyttiin laivan tarkka sijainti ja pyydettiin meitä palaamaan takaisin omia jälkiämme. Coast Guard tiedoitti radiolla kaikille alueella oleville aluksille tapahtuneesta ja kehoitti pitämään hyvää tähystystä. Noin kahden tunnin kuluttua Coast Guard antoi meille luvan jatkaa New Orleansiin. Iltapäivällä tuli tieto,että amerikkalainen ydinsukellusvene Cincinnati oli poiminut AK:n merestä.
Näin AK:n kun hän tuli Las Palmasissa laivalle kesäkuun alussa, itse jäin silloin lomille.
Muutama sananen tuli Antin kanssa vaihdettua. - Konemesu evp
exstuju kirjoitti:
neljäs konemestari???????????
Olen seilannut muutamassa paatissa missä oli neljä mestaria. ykkösenä olin päivämestari, kakkonen, kolmonen ja nelonen ajoivat vahtia. Ne oli kylläkin Bahaman lipun alla olevia paatteja.
- mbe320cdi2000
Konemesu evp kirjoitti:
Olen seilannut muutamassa paatissa missä oli neljä mestaria. ykkösenä olin päivämestari, kakkonen, kolmonen ja nelonen ajoivat vahtia. Ne oli kylläkin Bahaman lipun alla olevia paatteja.
Neljänsiä mestareita kutsuttiin normanneissa Kvartteneiksi nim Normanneissa seilannut
- omiasi
Even keel kirjoitti:
Kerron tapaus Antti Kamppurin tapauksen niin kuin sen muistan. Olin täkkikolmosena Finnbeaver-laivassa silloin, kun Antti Kamppurin tapaus sattui. Oli sunnuntai ja olin iltapäivällä menossa laivan uima-altaalle,kun Antti Kamppuri (tästä eteenpäin AK) tuli luokseni ja kysyi, voisinko antaa hänelle pullon viinaa. Muistaakseni kertoi,että edellisenä päivänä oli ollut synttärit. Sanoin,ettei minulla ollut viinaa. AK oli työskennellyt aamupäivän kannella neljännen konemestarin apuna tämän leikatessa kaasulla peltiä muistaaksneni laivan ilmastoinnin parantamiseksi.Silloin ei päivämiesten tarvinnut tehdä töitä sunnuntaisin, jos eivät halunneet. Iltapäivän epävirallisen (klo 14) kahvitauon jälkeen AK ei ollut jatkanut työskentelyä. Kukkaan ei ollut kaivannut AK:ta ennen kuin seuraavana aamuna kahdeksalta, jolloin päivämiesten työaika alkoi. Noin 8.15 seuraavana aamuna stuertti soitti sillalle ja ilmoitti,että AK on kateissa. Päällikkö oli juuri tullut sillalle, ja kerroin, mitä stuertti oli puhelimessa sanonut. Päällikkö käski sanomaan stuertille, että on tehtävä nopea etsintä ja ilmoitettava heti sillalle etsinnän tulos. Noin 20 minuutin kuluttua stuertti soitti ylös ja ilmoitti,että AK:ta ei löydy. Päällikkö ilmoitti VHF-puhelimella Floridan Coast Guardille asiasta. Sieltä kysyttiin laivan tarkka sijainti ja pyydettiin meitä palaamaan takaisin omia jälkiämme. Coast Guard tiedoitti radiolla kaikille alueella oleville aluksille tapahtuneesta ja kehoitti pitämään hyvää tähystystä. Noin kahden tunnin kuluttua Coast Guard antoi meille luvan jatkaa New Orleansiin. Iltapäivällä tuli tieto,että amerikkalainen ydinsukellusvene Cincinnati oli poiminut AK:n merestä.
Ei kai siellä Finnbeaverissa ollut 4.-konemestaria, vaan Konepäällikkö, 1.-, 2.- ja 3.-konemestari. Kyllä 80-luvulla päivämiehet tekivät merellä pyhisin töitä täyden päivän, joissain laivoissa lopetettiin työt hyvissä ajoin ennen työajan loppua. Stujuko se pitää lukua konemiehistä?
- Mærsk Responderin
päällikkö myös "ruosteentarkastustehtävissä"?
"Den 39-årige danske Mærsk-kaptajn Klaus Gunnersen frygtes omkommet, efter at han natten mellem søndag og mandag faldt over bord fra forsyningsskibet Mærsk Responder, mens det befandt sig i farvandet ud for Sydkorea.
Kaptajnen blev sidst set på skibets bro søndag aften lokal tid, og han dukkede ikke op til morgenmad. En eftersøgning på skibet gav intet resultat.
Mærsk Responder vendte herefter om og iværksatte en eftersøgning af kaptajnen. Mærsk Responder er nu gået i havn i Yeosu, men eftersøgningen fortsætter. Sammenlagt deltager 11 skibe i eftersøgningen.
"Vandet er 22 grader, og det er relativt varmt. Men på trods af det er der ifølge SOK grænser for, hvor længe man kan overleve i vandet. Efter 28 timer begynder kroppens funktioner at sætte ud", siger Thomas Buhl, chef for Mærsk Crew Management, til Ritzau.
"Vi har iværksat psykologisk krisehjælp til besætningen om bord, der er mærket af situationen og har brug for psykologisk bistand. Vi har tilbudt besætningen, at de kan afmønstre, men de har alle valgt at blive til de planlagt skal afmønstre i næste uge, så de kan rejse hjem som en gruppe", siger Thomas Buhl.
En anden kaptajn er på vej til Mærsk Responder, der var ved at lægge kabler. Der er 72 mand om bord på skibet, heraf 17 besætningsmedlemmer." - Anonyymi
Muistan kun keskusteltiin sanan laitella uitti raisusta vuosi taisi olla 1979
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 205054
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r23092Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361300- 1001278
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121210- 931084
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17893viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168845En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61763- 35742