Kun Jeesuksen taivaaseen astumisen päivä on takanapäin, niin edessä on
Helluntai. http://www.suol.fi/raamattunet/hellunta.html
Helluntain ansiosta Jeesuksen voima voi olla läsnä kaikkialla, missä hänen
omiaan on.
http://evl.fi/evlfi.nsf/Documents/0A20C9AEFCE37960C225708400250668?openDocument&lang=FI
Helluntai on myös kristillisen seurakunnan syntymäpäivä
http://evl.fi/EVLUutiset.nsf/0/F976303C810EE090C22577230025322A?opendocument&lang=FI
Ap. t. 1:8
vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
Ilman Helluntaita olisimme lain todistajia kuten juutalaisuudessa, mutta
helluntaivoima tekee meistä Jeesuksen, Messiaan, todistajia.
Helatorstaita seuraa helluntai
29
336
Vastaukset
Laki tappaa, sanovat ne jotka laista jotain tietävät, Jumalan laista.
Kuten Paavali ensimmäinen:
Room. 7:10
ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana,
joka oli oleva minulle elämäksi,
olikin minulle kuolemaksi.
Laista tietämättömät jumaloivat lakia, kuten alex joka sanoo että
laki on hänen jumalansa. Ja taitaapi Sirkka-Iita toimia säestäjänä hänelle.
Toista se on Helluntain jälkeen jo helluntaipäivänä - rakkaus vuodatettiin:
Ap. t. 2:1
Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
4
Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
5
Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.
6
Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.
7
Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen:
"Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
"Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla."
Halleluja! Kaikki yhdessä koolle rakkauden sateen alle, helluntainakin.
Ei, lain merkeissä ja sineteissä, ei - vaan sydämellisen armovoitelun.
Laki tappaa armotta, mutta vapauden "Henki tekee eläväksi".
Jaak.2:12
Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan;
pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin.
13
Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion,
mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton.
"pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin",
toivottaa Antti- huoraamista ja
varastamista. Jos et tahdo elää lain ja oikeuden mukaan, niin silloin paikkasi on vankilassa, eikä vapaalla jalalla. Jos ihminen on oikeasti uudestisyntynyt, niin kaikki vääryys on tullut vastenmieliseksi. Jos niin ei ole, niin et ole uudestisyntynyt. Jos kerran Kristus asuu sinussa, niin et voi antaa jäseniäsi pahan palvelukseen, saatanan aseiksi. Vaan Jumalan pyhät käskyt ovat piirtyneet sydämeesi uudestisyntymässä.
Kirjatoimen "Job"-selitys ei näemmä kiinnostakaan adventisteja. Ei e minulle
yllätys ollut. No, osta sitten Suuri Taistelu -
http://www.kirjatoimi.fi/?sid=30003&tuoteid=7&luokkaid=1&from=/?sid=30000&luokkaid=1&a=100
Alehinta 5 euroa, normaalihinta 5 euroa (?)
Viisi kirjaa yhteensä parillakympillä. Luulenpa että voit lukea saman
kappaleen viiteen kertaan - niin säästät 15 euroa.
Sieltä selviää sivulta 414, että sinä et olekaan syyllinen vaan saatana!
Ja saatana kantaa siitä rangaistuksen. Etköhän jo huuda halleluja.
Kristityt ovat kai sitten olleet väärässä kaikki nämä vuosituhannet.
Et tarvitsekaan armahtavaa Jeesusta. Kysy kuitenkin Pyhältä Hengeltä
ja omaltatunnoltasi, onko niin.
Kun Jeesus saapui luokseni, hän ei heristänyt minulle kymmentä sormeaan.
Ja huutanut minulle: älä pidä muita jumalia, älä tapa.
Vaan kuiskasi: minä rakastan sinua. Niin koin sisäisen pakon aivankuin
Pietari ja Andreas, lähteä Mestarin jalanjäljissä astelemaan.
Ennen minulla ei ollut yhtäkään Jumalaa, nyt on Yksi.
Ei ole tullut mieleenkään ketään tappaa ja nyt tappaisin rakkaudella jos
vain voisin. Hämmästynyt olen niistä jotka nyrkkiä heristäen sanovat:
älä tapa ja väittävät olevansa kristittyjä. Eikö se sanomattakin selvää
ole myös kristitylle ettei tappaa saa.
Minulla ei ole suurta tai pientäkään taistelua sen asian suhteen.
Suuri taistelu on tässä, minun tapauksessani:
ROOM.7.
15
Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16
Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17
Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18
Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19
sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20
Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21
Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22
sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23
mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24
Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25
Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta!
Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.- sinä olet,kun
mainostat adventistien kirjoja. Olet kyllä aika ihme hiiparri, sinusta ei kyllä ota selvää, että oletko "lintu vai kala?"
- häpäisseet naiset
ja Johannes kastajan päivä, jonka naiset ovat häpäisseet kastaessaan seurakuntaan jäseniä.
- )))))
ossoo hävetä hehän ovat nykyään niin miehisiä !
- eremith32
Eli eremith itse nyt kysyy sinulta!, sen tähden, että koska haluaisin tietää sinun kantasi, että onko kommenttini ollut sellaista kielen käytöltään, että ne oli syytä poistaa? Sinä varmaan tiedät paremmin kun olet ollut hyvin paljon kauemmin kuin minä? Onko heillä oikeus poistaa kommenttini syystä, että tuo heidän epäkohtiaan ilmi mm: koska kirkko on käyttäytynyt itseäni kohtaan todella väärin erittäin epäoikeuden mukaisesti, ja kun tästä ole maininnut, sen tähden, että he ylistävät oman oppinsa aitoutta ja puhtautta, ja muut ovat petokirkkoja, ja me perkeleen seuraajia jotka olemme vapaita jotka emme kuulu mihinkään yhteisöön. Nämä ovat asioita jotka muodostavat syyn joka oikeuttaa adventistien poistamaan kommenttejani, ja niitä on on poistettu aika useitakin, niinkuin ereäs adventisti nimimerkki mainitsi, ja syy oli se, että kommenttini oli, ja on ollut asiattomia hyökkääviä, ja sen takia palstan pitäjä ei ole voinut hyväksyä ja on poistanut kommenttejani. Tuolla Bushmannin aloituksessa jossa on yli 130 kommenttia, niin siellä eräs adventisti ilmoitta viestissään minkä tähden kommenttejani poistetaan.
- mitenkähän on
että AVK on palstan sensuuri?
Eiköhän se tuosta selvinne, että miksi AVK on sallinut kirjoituksien poiston?
Onkohan AVK edes lukenut niitä, vaan poistanut suoralta kädeltä, kun joku on valittanut? [][][] onko kommenttini ollut sellaista kielen käytöltään,
että ne oli syytä poistaa? [][][]
Eniro ja me kaikki tiedämme että kommenttisi ovat olleet mitä parhainta
keskustelumateriaalia. En ole seurannut poistatustapauksia, mutta jos on
poistettu sinun tai minun tai muutaman muun hyviä kommentteja, niin syynä
ei voi olla muu kuin että ovat, raamatullisen oikeaoppisesti sanoakseni,
"ymmärrykseltään pimentyneinä" tehneet joukkovalituksia ja niin Eniron on
ollut, päästäkseen kohtuullisen vähällä vaivalla - suostua vaatimuksiin ja
poistaa.mitenkähän on kirjoitti:
että AVK on palstan sensuuri?
Eiköhän se tuosta selvinne, että miksi AVK on sallinut kirjoituksien poiston?
Onkohan AVK edes lukenut niitä, vaan poistanut suoralta kädeltä, kun joku on valittanut?Olet luulevinasi että eremith32 arvelee MINUN olevan palstan valvoja.
Mutta vasta sitten kun kirjoitan lähes yhtä sivistyneesti ja hillitysti kuin
eremith, saattaisin kelvata foorumin sheriffiksi.
Jos olisin niin vaikka kunnioitan ja arvostan Eniroa suuresti, en suostuisi
Eniroa mahdollisesti painostavien tahojen vaatimuksesta Eniron mahdolliseen
käskyyn poistaa eremithin kommentteja. Mieluummin antaisin ristiinnaulita
itseni ulos sheriffin luottamustehtävästä.
Olen sitä mieltä että yhteen vuoteen ei ole lainkaan ollut törkyisiä viestejä.
Takavuosinahan mm. minusta levitettiin jos vaikka mitä ja vain pari kolme
nimettömänä kirjoitettua viestiä pyysin - kauniisti - poistettavaksi.
Nimimerkit eivät uskalla ainakaan minun henkilöäni loukata, sillä tiedän
tasan tarkkaan, miten saan rekisteröidyn nimimerkin vastuuseen, edes
Eniroa moittimatta.
Ei-adventisti
Ei-sensuroija- eremith32
AnttiVKantola kirjoitti:
Olet luulevinasi että eremith32 arvelee MINUN olevan palstan valvoja.
Mutta vasta sitten kun kirjoitan lähes yhtä sivistyneesti ja hillitysti kuin
eremith, saattaisin kelvata foorumin sheriffiksi.
Jos olisin niin vaikka kunnioitan ja arvostan Eniroa suuresti, en suostuisi
Eniroa mahdollisesti painostavien tahojen vaatimuksesta Eniron mahdolliseen
käskyyn poistaa eremithin kommentteja. Mieluummin antaisin ristiinnaulita
itseni ulos sheriffin luottamustehtävästä.
Olen sitä mieltä että yhteen vuoteen ei ole lainkaan ollut törkyisiä viestejä.
Takavuosinahan mm. minusta levitettiin jos vaikka mitä ja vain pari kolme
nimettömänä kirjoitettua viestiä pyysin - kauniisti - poistettavaksi.
Nimimerkit eivät uskalla ainakaan minun henkilöäni loukata, sillä tiedän
tasan tarkkaan, miten saan rekisteröidyn nimimerkin vastuuseen, edes
Eniroa moittimatta.
Ei-adventisti
Ei-sensuroijaKiitos Antti! Sait minun vastauksellasi kyynelliin, en mahda sille mitään! luotan täydellisesti aitoon rehellisyyteesi: Miksi siksi, että näen - olet juonut siitä syytösten maljasta enemmän kuin minä, joka vasta olen aloittelija täällä keskustelu palstalla, mutta nyt ymmärrän, että meillä on kuitenkin yhteinen
päämäärä löytää, se tie joka vie vaikeuksin kautta johon olemme joutuneet esim, adventistien pilkan ja painostuksen kautta ahdistetuksi, Mutta olkaamme vain tyyniä ja rauhallisia. Antaa ulkopuolella myrkytä ja raivota, sehän on. Tiedän kokemuksestani entisenä adventistinä. - loukkaa henkilöä tai
AnttiVKantola kirjoitti:
[][][] onko kommenttini ollut sellaista kielen käytöltään,
poistaa.hänen uskoaan. Että sietää vähän varoa mitä suustaan päästelee, sillä suomessa on uskon vapaus, eikä ketään saa loukata uskonnon, rodun eikä kansallisuuden perusteella.
Liikaa mestarointia pyritte tuomaan adventistien uskoon, sillä heillä on oikeus ja lupa uskoa niinkuin uskovat ja haluavat ja myöskin kertoa uskostaan toisillekin,mutta mieluiden juuri näillä heille nimetyillä sivuilla. Sensijaan teillä ei ole mitään oikeutta tulla heidän sivuilleen vänkäämään uskonasioiden ja helvetti elämä uskonne puolesta, sillä se ei ole adventismia. Puhukaa omista luuloistanne ja uskomuksistanne omilla nimikko sivuillanne.
Teidän puheene adventismista on vain vääristelyä ja syyttelyä.
Jos taas menee toisten leiriin, niin tilisi ehdottomasti kunnioittaa toisten näkemyksiä ja kysellä varovaisuutta ja hienotunteisuutta noudattaen, mitä on kysyttävää.
Samoin myöskin kehoittaisi adventistejakin tekemään, jos he menevät luterilaisten tai heräysliikkeiden sivuille, vaikka ei taida heitä pahemmin siellä näkyä? Vaan he antavat jokaisen uskoa, niinkuin haluaa, varoitettuaan kerran tai kahdesti ja kerrottuaan pedonmerkistä. - eremith32
AnttiVKantola kirjoitti:
[][][] onko kommenttini ollut sellaista kielen käytöltään,
poistaa.En uskokkaan sitä, että eniro on poistanut viestiäni, mutta sinä tai joku muu, joka ei kestä teistä adventisteistä totuutta josta teille huomautetaan suoraan. Ja sitä ette kärsi, niin teette kaiken voitavanne saadaksenne totuuden puhuja mitä huonompaan valoon vaikkapa enirolle. Sillä 100% totuus on se, että en ole käyttänyt sillä tavalla missään tapauksessa sopimatonta kieltä, että Eniron olisi tarvinnut poistaa viestiäni. Mutta teihin ei voi luottaa akkuunkaan, olette äärettömän itsekkäitä ja omahyväisiä kieroilijoita, jotka läyttävät kaiken lisäksi uskontoa keppihevosena. Tunnen adventismin liiankin hyvin!
Helluntaivoiman vuodattamisen jälkeen ei ole tullut mitään uutta eikä tule.
Vasta Herran ilmaantuminen pilviin - näkyvästi - noutamaan omansa,
tulee muutos. Ja sehän näkyy välittömästi, sillä myös Pyhän Hengen vuodatus
poistuu.
Joh. 14:16
Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille
toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
Joh.20:21
Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille!
Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
22
Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille:
"Ottakaa Pyhä Henki.
23
Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut;
joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
30 Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan,
Jeesus teki opetuslastensa nähden;- Kumpi ratkaisee
Erehtymätön paavi sanoi yhtä ja toista ajattelematonta kuten uskonpuhdistajien pannaan julistamisen.
Mutta kun tosiaankin myös Ellen peruuttamattomasti itsensä julisti erehtymättömäksi, niin uskottavahan adventistin on kaikki, mitä Ellen julisti.
Senhän sanoo jo ihmisessä itsessään oleva lakikin. Kun adventtikirkon jäsenyys merkitsee Ellenin käskyn mukaisesti myös sitä, että adventtikirkko korvaa Israelin, niin juutalaisia kohtaan tarkoitetut Jumalan rangaistukset myös tietysti koskevat adventistia, tahtoipa tämä sitä tai ei. Adventtiliikkeen päämiehet varsinkin joutuvat kokemaan juutalaisten kohtaloa, tuomiopäivänä ...
JESAJA 3
14 Herra käy tuomiolle kansansa vanhinten ja sen päämiesten kanssa: Te olette raiskanneet viinitarhan; teidän taloissanne on kurjilta ryöstettyä tavaraa.
15 Kuinka saatatte runnella minun kansaani ja ruhjoa kurjien kasvot? sanoo Herra, Herra Sebaot. 16 Ja Herra sanoi: Koska Siionin tyttäret korskeilevat, kulkevat kaula kenossa ja silmillään vilkuillen, astua sipsuttelevat ja nilkkarenkaitaan kilistelevät,
17 tekee Herra Siionin tytärten päälaen rupiseksi, ja Herra paljastaa heidän häpynsä.
18 Sinä päivänä Herra poistaa koreat nilkkarenkaat, otsanauhat, puolikuukorut,
19 korvarenkaat, rannerenkaat, hunnut,
20 juhlapäähineet, jalkakäädyt, koruvyöt, hajupullot, taikahelyt,
21 sormukset, nenärenkaat,
22 juhlavaatteet, kaavut, vaipat, kukkarot,
23 kuvastimet, aivinapaidat, käärelakit ja päällysharsot.
4.Moos. 19:20
5.Mutta joka on saastunut eikä puhdistaudu, se hävitettäköön seurakunnasta, koska hän on saastuttanut Herran pyhäkön eikä puhdistusvettä ole vihmottu häneen; hän on saastainen.
Adventistien usko ei ole uskoa Jeesuksen tulemiseen vaan uskoa sunnuntailain tulemiseen!
Siksi on lykätty nettiin muutama propagandatiedosto, joissa luvataan
sunnuntailain olevan totta lähitulevaisuudessa. Löydät sen, jos tahdot tarkistaa, kirjoittamalla
Googlen ikkunaan ”Taistelu kulissien takana”. Eräs toinen vastaavanlainen tiedosto on nimeltään
”Vapaus vaarassa”. On ainakin 7 muutakin vastaavanlaista.
Adventismi myöntää ettei vielä ole sapattisinettiä eikä sunnuntaipedonmerkkiä.
Koko adventtitotuus lepää sen ennustuksen varassa että sunnuntailaki – pedonmerkki – tulee.
Joten adventismi ei ole vielä toistaiseksi tarjonnut jäsenilleen muuta kuin saippuakuplia.- paratiisi..
Sinun höperehtimisen suhteen ei näy loppua olevan.
Jumalan tahto, se on Pyhä ja täydellinen.
Jumala erotti ja pyhitti sapatin jo paratiisissa.
Jumala loi miehen ja naisen välisen liittosuhteen jo paratiisissa.
Käärme kavaluudessa on hyökännyt ja hyökää kaikkea Pyhää ja täydellisyyttä vastaan.
Valinta on vapaehtoinen, millä alttareilla kumartaa Herra Sinun Jumalaasi ja Sapatin Herraa.
Minä kumarran Herranni edessä, joka on luonut miehen sekä naisen, sekä on siunannut Sapatin.
Mikä taas on Herran kansa, on aina ratkaissut sydämen ympärileikkaus, ei se, mihin on syntynyt tahi on kastettu.
On vain uskollisuus Jumalaa kohtaan, sekä sanaa kohtaan.
Jos sitä et usko, pelkää Häntä, jolla on oikeus syöstä sielukin helvetin tuleen.
Siinä Sana sanoo, että epäuskoisten osa on tuossa tulijärvessä, toisessa kuolemassa.
Eli tarkastele itseäsi Sanan tuomiovallan alaisuudessa. - eremith32
paratiisi.. kirjoitti:
Sinun höperehtimisen suhteen ei näy loppua olevan.
Jumalan tahto, se on Pyhä ja täydellinen.
Jumala erotti ja pyhitti sapatin jo paratiisissa.
Jumala loi miehen ja naisen välisen liittosuhteen jo paratiisissa.
Käärme kavaluudessa on hyökännyt ja hyökää kaikkea Pyhää ja täydellisyyttä vastaan.
Valinta on vapaehtoinen, millä alttareilla kumartaa Herra Sinun Jumalaasi ja Sapatin Herraa.
Minä kumarran Herranni edessä, joka on luonut miehen sekä naisen, sekä on siunannut Sapatin.
Mikä taas on Herran kansa, on aina ratkaissut sydämen ympärileikkaus, ei se, mihin on syntynyt tahi on kastettu.
On vain uskollisuus Jumalaa kohtaan, sekä sanaa kohtaan.
Jos sitä et usko, pelkää Häntä, jolla on oikeus syöstä sielukin helvetin tuleen.
Siinä Sana sanoo, että epäuskoisten osa on tuossa tulijärvessä, toisessa kuolemassa.
Eli tarkastele itseäsi Sanan tuomiovallan alaisuudessa.Ainoa mitä Jumala eli elämän-Henki vaatii, että me olemme uskollisia Kristukselle ja Hänen Jumalalliselle rakkauden hengelleen, jokaisena elämämme päivänä jotka Hän antoi meille, siloin kun hän yhdisti meidät fyysiseen olemukseemme, ja jonka kautta me opettelemme tuomaan Isämme Jumalan kuvaa, esiin tai toisin sanoen elämään jokapäiväisessä elämässä hänen tahdossaan, mutta jos me jonakin päivänä esim; lauantaina juutalaisten sabbattina vedelehdimme jossakin neljän seinän, eli ihmisten rakentamien kirkkorakennusten sisällä, ja annamme ihmisten kärsiä ulkopulelella kaikesta mahdollisesta, mikä aiheuttaa tuskaa ja kärsimystä, niin on se enemmänkin paholaisen palvelua kuin Jumalan palvelua, tai hänen päivänsä pyhittämistä, kyllä kai se teidän jahvenne katsoo tyytyväisenä teidän touhujanne kädet ristissä.
- Jumalan käskyt
eremith32 kirjoitti:
Ainoa mitä Jumala eli elämän-Henki vaatii, että me olemme uskollisia Kristukselle ja Hänen Jumalalliselle rakkauden hengelleen, jokaisena elämämme päivänä jotka Hän antoi meille, siloin kun hän yhdisti meidät fyysiseen olemukseemme, ja jonka kautta me opettelemme tuomaan Isämme Jumalan kuvaa, esiin tai toisin sanoen elämään jokapäiväisessä elämässä hänen tahdossaan, mutta jos me jonakin päivänä esim; lauantaina juutalaisten sabbattina vedelehdimme jossakin neljän seinän, eli ihmisten rakentamien kirkkorakennusten sisällä, ja annamme ihmisten kärsiä ulkopulelella kaikesta mahdollisesta, mikä aiheuttaa tuskaa ja kärsimystä, niin on se enemmänkin paholaisen palvelua kuin Jumalan palvelua, tai hänen päivänsä pyhittämistä, kyllä kai se teidän jahvenne katsoo tyytyväisenä teidän touhujanne kädet ristissä.
vaan hän kehoittaa pitämään hänen käskynsä, niinkuin hänkin on pitänyt Isänsä käskyt.
eremith32 kirjoitti:
Ainoa mitä Jumala eli elämän-Henki vaatii, että me olemme uskollisia Kristukselle ja Hänen Jumalalliselle rakkauden hengelleen, jokaisena elämämme päivänä jotka Hän antoi meille, siloin kun hän yhdisti meidät fyysiseen olemukseemme, ja jonka kautta me opettelemme tuomaan Isämme Jumalan kuvaa, esiin tai toisin sanoen elämään jokapäiväisessä elämässä hänen tahdossaan, mutta jos me jonakin päivänä esim; lauantaina juutalaisten sabbattina vedelehdimme jossakin neljän seinän, eli ihmisten rakentamien kirkkorakennusten sisällä, ja annamme ihmisten kärsiä ulkopulelella kaikesta mahdollisesta, mikä aiheuttaa tuskaa ja kärsimystä, niin on se enemmänkin paholaisen palvelua kuin Jumalan palvelua, tai hänen päivänsä pyhittämistä, kyllä kai se teidän jahvenne katsoo tyytyväisenä teidän touhujanne kädet ristissä.
[][][] Ei Kristus kehota meitä tekemään mitään vääryyttä,
vaan hän kehoittaa pitämään hänen käskynsä,
niinkuin hänkin on pitänyt Isänsä käskyt. [][][]
Kun kristitty toteaa, ettei ole lain orja, niin adventtiteologi vastaa siihen:
Ei Kristus kehottanut meitä tekemään vääryyttä.
Ei lakikaan estä ketään pahaa tekemästä. Se vain varoittaa etukäteen
rangaistuksesta. Jeesus ei paljonkaan kommentoinut älä tee sitä, älä
tee tätä -lakia, vaan antoi uuden messiaanisen käskyn:
rakasta kanssaihmistä niinkuin itse olisit hänen asemassaan.
Semmoista ajatusta ei löydy laintauluista. En viitsi sanoa, mistäpäin
Moosesta löytyy edes semmoinen rakkaus-käsky, että rakasta omiasi.
Sillä adventtiteologit riemastuisivat, jos saisivat nähdä toistaisesti vieroksumastaan Mooseksen laista lupauksen vihata ei-adventistia ja
rakastaa rakastamaansa adventistia.
Jeesus viittasi siihen, sanoen että "te olette kuulleet sanottavan vanhoille:
vihaa vihollistasi ja rakasta lähimmäistäsi".
En viitti sanoa mistäpäin paremmasta juutalaisesta kirjallisuudesta löytyy
Jeesuksen siteeraama sanonta, että rakasta Jumalaa yli kaiken ja
lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Mutta Vanhasta Testamentista sitä ei ole
läydetty. Ja sehän tuleekin ottaa vastaan Jeesuksen uutena käskynä,
Uuden Testamentin ilmoittamana.
Jeesus ei käskenyt jumaloimaan kieltolakia vaan rakastamaan kaikkia.
SAVONLINNAN KRISTILLINEN OPISTO JA HELLUNTAI
( http://www.sko.fi/kurssit_ja_tapahtumat/kurssit_ja_tapahtumat.htm )
21. – 23.5. Sydän Vihannoi –retriitti *
Enonkosken luostariyhteisö.
21. – 23.5. Miespäivät *
Uuraisten Rappelissa luentojen, keskustelujen ja yhteyden kautta pohditaan miehen matkaa.
Yhteistyössä Rappeli–yhteisö.
22. – 23.5. Helluntaijuhlat
Opiston entisille oppilaille ja opiston ystäville kohdennetut päivät. Lisää..
28. – 30.5. Israel – kongressi
Valtakunnallinen kongressi, jonka ohjelmistossa mm. sapattiateria, musiikkia, luentoja,
yhteyttä ja ystävyyttä. Yhteistyössä Suomen Karmel –yhdistys ja Savonlinna-Säämingin seurakunta.
Lisää...
31.5. – 4.6. Talkooviikko
Viikon aikana erilaisia talkooprojekteja ja vapaaehtoisille ohjelmaa opiston miljöössä.
KARISMAATTISET HELLUNTAIJUHLAT S A L O S S A !
( http://www.wendelin.org/tilaisuusarkisto_kevat09.htm )
SALO Ti. 26.5.2009 klo 18 VPK:n talolla, Asemakatu 3.
Mukana pastorit Jorma Finnilä ja Matti Wendelin
Ylistystä, rukouspalvelua
Mukana: Pastori TM. Matti Wendelin
TULE - ELÄMÄSI TILAISUUS !
TERVETULOA ELÄMÄSI TILAISUUTEEN.
PARANTAVA ANTEEKSIANTO
Helluntaita seuraakin sitten lukuisat kesäjuhlat. Lohjan Vivamossa on
tarjolla rentouttava kesäloman kohokohta parantavan Sanan läsnäolossa.
( http://www.vivamo.fi/ajankohtaista/parantavaan_anteeksiantoon/ )Noin 1977 helluntai nyt - onko tuli sammunut?
Niin, helluntai tuli ja helluntaituli
Sydämet kaikki Jerusalemissa suli
kun 1. helluntai tuli ja tuli
Eikö rauhanaika koittanutkaan vaikka
Pyhä Henki vuodatettiin?
Kas, saatana pitää vielä sitoa, sillä
ihmisliha on heikko kiusauksille
Ap. t. 1:8
vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman,
ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
Joh. 1:12
Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan,
hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi,
niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
Matt.28:19
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Lupaus pelastavasta voimasta ja Pyhästä Hengestä annettiin.
Helluntaina lupaus puhkesi täyteen kukkaansa.- alttarilla. Hengen t
Kuinkahan se kristittyjen tuli palaa, uskoontulo / vuosi / 5- vuotta / 10- vuotta / 30- vuotta.
Kuinka se alttarituli palaa=? Kuinka tulesta näkyy rakkaus, ilman rakkautta ei helluntaista kannata paljonkaan puhua, vaikka ruumiinsa antaisi poltettavaksi.
Kirkolliset pyhät, jota nyt korotetaan, joulu- pääsiäinen- helluntai ja vuosi pelastettu.
Entä sapatti, se viikoittainen sydäntuli kokoontumisen suhteen.
Joillekin riittää joulukirkko, minkämoinen tuli siinä on?
Mitä näen helluntaista?
Esimerkiksi Siinailla, Jumala helluntaissa antoi kansalleen tahtonsa, ettei se eksyisi ja saisi tulen aikaiseksi.
No kultainen vasikka oli tehty.
Uudenliiton Siinai, eli helluntai, tuli ja kielet ihmisten päällä, Hän panee lakinsa sydämeen, jossa uudenliiton kansa tietää vaelluksensa varjeluksen Jumalan tahdon sisällä.
Mutta monelle se ei käy. Ei täydellinen tahto, koska se tappaa, tappaa rakkaudettomuudesta jos sitä kuunnellaan.
Saul- Paavali. Tunsi Jumalan lain, mutta se ei ollut sydämessä, vaan ulkoinen ja aiheutti vainoa.
Mutta se kävi kohti, Sapatin Herra kohtasi Saulin. "Saul, miksi vainoat minua".
..
Ei omin voimin, mutta antautuminen Herransa johtoon, silloin Pyhä Täydellinen Tahto tulee tietoisuuteen ja näin laki surmaa vanhan Adamin, mutta synnyttää Uuden Adamin Jeesuksen syliin.
Näin Hän panee tahtonsa omien sydämeen ja Helluntain Pyhä Henki tulee johdattamaan tuntemaan koko totuuden ja hänen kauttaan Kristuksen ja siitä Isän.
Se laki on Isän tahto, mitä kansa tekee. Sen rikkominen on synti, eli laittomuus.
Muun opetus on lihasta, koska laista ei katoa yksikään kirjain, eikä ainoakaan piirto, ennen kuin taivas ja maa on kadonnut ja muuta ei helluntaituulessa saa opettaakaan.
Se on taivaallinen se tuli. Se polttaa, mutta polttaa meidän lihamme, vanhan Aatamin ja tappaa.
Mutta juuri siihen rakentuu se uusi ja alkaa uudet kielet korottamaan Kristusta, Sapatin Herraa ja joka päivä on armon päivä ja vieläpä joka viikko saa seurakunta kokoonnuta Herran siunaamana päivänä.
Ei vain kerran, jouluna, tahi näinä pääsiäis- tahi helluntaijuhlille, kristillis- lainjuhlapäiville.
Helluntaituli, tuli - rakkaus Kristuksessa, siinä on helluntain uusi ja vanha seurakunta.
Kaikki on alusta lähtien Jumalan työtä, paratiisista - ylösnousemustapahtumaan saakka.
Sijaisen tuoma sanoma, joka kirkastaa sitä, että synnin palkka on kuolema, synnin ja kuoleman laki, mikä luettiin paratiisissa, ettei syö ja niin elä iankaikkisesti. Tarvitaan sijainen.
Uhri, sijaisuhri, sitä korostetaan ja sitä myös Pyhä Henki korostaa, koska se juuri todistaa Hänestä.
Luojasta, Jumalastamme, joka todistaa oikeasta Hengestä aikaan todellista sanomaa.
Sitä on hyvä kuunnella jatkuvasti.
Peräti 19 vuosisadan ajan ei Jerusalemin rauniot kiinnostaneet ketään.
Ja Jeesuksen aikaisesta temppelistähän ei jäänyt jälkeäkään.
Niinpä esim. 1800-luvulla ei juuri kenenkään profetiat suunnanneet Jerusalemiin, sen tulevaisuudesta ennustamiseen,
vaikka Jerusalem on ollut kaikkien kansojen rukoushuone Jeesuksen
päivistä lähtien - tarkkaan ottaen ensimmäisestä helluntaista. Vasta vuonna 1948 kaikki kansat kiinnostuivat Jerusalemista.
Mark. 11:17
Ja hän opetti ja sanoi heille:
"Eikö ole kirjoitettu: 'Minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi'?
Mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan."- temppelimoskeija..
Rakennusprojektien tiellä, Jeesus ilmoitti, että se oleva temppeli tullaan hajottamaan.
Mitähän Jerusalemitemppeliä Antti tarkoittanet?
Mennäänkö ajatuksissasi Israeliin ja siihen Jerusalemiin, tähänkö rakennetaan temppeli?
Onko se sitten pyhä ja miksi?
Mitä näet asioiden tiimoilta? temppelimoskeija.. kirjoitti:
Rakennusprojektien tiellä, Jeesus ilmoitti, että se oleva temppeli tullaan hajottamaan.
Mitähän Jerusalemitemppeliä Antti tarkoittanet?
Mennäänkö ajatuksissasi Israeliin ja siihen Jerusalemiin, tähänkö rakennetaan temppeli?
Onko se sitten pyhä ja miksi?
Mitä näet asioiden tiimoilta?[][][] Mitähän Jerusalemin temppeliä Antti tarkoittanet? [][][]
Tarkoitin että Jerusalemia sinänsä kutsutaan kaikkien kansojen rukoushuoneeksi. Ja todella tänä päivänä se sitä jo onkin paljolti.
Temppeliä ei vielä ole rakennettu, mutta profeetta Hesekiel luvuissa
40-48 antaa tarkat mitat ja kuvaukset "tulevasta temppelistä", joka
on paljon isompi ja komeampi kuin Salomonin temppeli.
Tulevassa 1000 vuoden rauhanajassa se tulee olemaan käytössä, mutta
sinä todennäköisesti et saa nähdä sitä aikaa, kun temppeliä aletaan rakentaa.
Siihen muurataan, umpeen, ns. kultainen portti, josta Jeesus astuu sisälle,
kun hän Apt.1:11-12 mukaisesti astuu Öljymäelle ja astelee tuon noin
sapatinmatkan eli 1,5 km Jerusalemin temppelille.
Sitten se portti muurataan taas umpeen - Hes. 44:2.
- joka ....
syyttää veljiä yötä päivää olisi jotenkin tekemisissä Pyhän Hengen kanssa?
Jos niin luulet, teet Pyhän Hengen pilkkaa. Sillä Pyhä Henki ei syytä ketään, vaan on ARMON ja lohdunTUOJA, Jumalan armolahjojen jakaja ja Kristuksen rakkauden ilmentymä. Pyhä Henki ei koskaan toimi ilman Kristusta. Hyvin alkaa apostolien teot, kun helluntaivoitelu oli vielä tuore - miten on tänä päivänä?
Apt.2:41
Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin,
ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
42
Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä
ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.
43
Ja jokaiselle sielulle tuli pelko;
ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta.- Narsismia.
Jos muuten et keksi, niin haet vanhoja tyhjiä kirjoituksiasi. Olet kuin Riitta.
Ehkä sama tauti molemmilla.
Matt.9:3
Ja katso, muutamat kirjanoppineista sanoivat mielessään: "Tämä pilkkaa Jumalaa".
4
Mutta Jeesus ymmärsi heidän ajatuksensa ja sanoi: "Miksi te ajattelette pahaa sydämessänne?
5
Sillä kumpi on helpompaa, sanoako: 'Sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi', vai sanoa: 'Nouse ja käy'?
6
Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi,
niin" - hän sanoi halvatulle -"nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
Jaak. 5:15
Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen;
ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi.
Oh, hallelujah!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
- 97950
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89934Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25897Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat294781- 95748
- 109656
- 34648
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet139586Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581