kesän tempaus

DarkNH

Viime vuonna oli paljon kohua ja ilmaista mainosta saanut "jumalaa ei ehkä ole olemassa joten nauti elämästä" kamppanja. Jos nyt ei ole tulossa mitään tempauksia niin minulla on idea:

Eroa kirkosta niin saat viisi euroa!

Minä ainakin voisin kympin maksaa kun saisin pari tyyppiä eroamaan. Ääniähän ei saa politiikassa ostaa mutta kyseessähän on kirkko joka muutenkin on eri sfääreissä valtiovallan lain kanssa.

Kerätkäämme kolehti. Tuhat euroa olisi 200 eroa.

12

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yobi

Minä oon sitten ufohörhö myöskin. Mitä sillä muuten väliä, kuuluuko. Ei kirkkoon kuuluminen ketään pelasta. Usko Jumalaan pelastaa.

Enkeli vai ufo. Minulle ne ovat enkeleitä. Toiselle ne voivat olla ufoja.

Minä olen JHVH:n luoma ihminen.

Minua ei saa pakottaa uskomaan että olen Allahin lapsi tai sattuman tulos. Minä ITSE määrittelen, mihin uskon.

• DarkNH

>>Enkeli vai ufo. Minulle ne ovat enkeleitä. Toiselle ne voivat olla ufoja. >Minä olen JHVH:n luoma ihminen. >Minä ITSE määrittelen, mihin uskon. >Minua ei saa pakottaa uskomaan että olen Allahin lapsi tai sattuman tulos. 

• Sokeritautiin oikeat lääkkeet ovat rukoilu ja suitsuke joka karkoittaa pahoja henkijä, insuliini on noituutta ja paholaisen keksintö.

Kyllä raamattu tietää nämä asiat.

• Tuli mieleen: kun niin moni kuulemma pysyy kirkon jäsenenä sen takia, että kirkko auttaa ihmisiä ja tekee hyväntekeväisyyttä. Niin olisi aika hienoa jos:

a) saisi kerrottua ihmisille mahdollisimman tarkkojen faktojen kanssa miten suuri osa kirkon rahoista oikeasti menee hyödylliseen työhön, ja

b) perustettaisiin vaihtoehtoinen "ateistirahasto" johon kirkosta eronnut voisi maksaa vuosittain pienemmän summan kuin kirkolle veroina, ja josta rahat ohjattaisiin lyhentämättömänä mahdollisimman samoihin tarkoituksiin kuin kirkko tekee. Mutta siis uskonnottomien hyväntekeväisyysjärjestöjen kautta.

Eli tuon kautta voisi maksaa paljon vähemmän rahaa, ja tekisi vähintään yhtä paljon hyvää. Eikä tulisi samalla maksaneeksi piispojen palkkoja tai tukeneeksi käännytystyötä.

• DarkNH

Onhan se väärin että EU:n ruokapaketitkin pitää hakea joltain diakonissa hihhuleilta. Ateistiruokapaketti lopettaisi ainakin osan siitä suunpieksennästä tyyliin "mitä yhteiskunnallista hyvää vapaa-ajattelijat ovat saaneet aikaan". Tiedän että vaparit on joskus myös ruokapaketteja jakanut mutta resurssit ja järjestön tehtävä muutenkin ei ole sitä varten.

• Kössönöm
        DarkNH kirjoitti:

Onhan se väärin että EU:n ruokapaketitkin pitää hakea joltain diakonissa hihhuleilta. Ateistiruokapaketti lopettaisi ainakin osan siitä suunpieksennästä tyyliin "mitä yhteiskunnallista hyvää vapaa-ajattelijat ovat saaneet aikaan". Tiedän että vaparit on joskus myös ruokapaketteja jakanut mutta resurssit ja järjestön tehtävä muutenkin ei ole sitä varten.

ovat myös EU:n ruokapaketteja jakaneet, mutta ongelmana on tietysti säilytystilat. Kirkolla on iso organisaatio, vapareilla ei.

• puolestamme

Kirkon pedofiilien peittely kampanjasta on ihan hyvin tullut potkua eroamisiin.

En muuten oikein pidä kampanjointia kovin tehokkaana. Tasainen erovirta tehoaa hyvin, niin kuin tässäkin ketjussa yhden uskis multinikin hermot on menneet.

• Kössönöm

• Jos ei ne muuten

kirkosta eroa, niin lahjotaan ne! Vittu, mitä pellejä tääkin palsta on pullollaan...poistun huuhaa-palstalle

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka tekee näitä aloituksia

jotka aina ovat tällaisia.... Nämä on jonkun saman ihmisen käsialaa, joka paukuttaa tänne loputtomasti ketjuja, joissa
      Ikävä
      62
      6146
    2. Oot mahtava tyyppi

En tiedä luetko palstaa. Koitan siitä huolimatta. Oot mun mielestä tosi erityinen tyyppi. Nopeesti taisin ihastua. Jot
      Ikävä
      43
      4398
    3. Persut ja Tall poppy -syndrooma

Persut ovat uhranneet käytännössä koko elämänsä lannistaakseen tai sabotoidakseen yksilöitä, jotka erottuvat joukosta ky
      Maailman menoa
      5
      4268
    4. Persujen kannatusromahduksen syynä bensan ja kaljan hinnan nostot

Marinin aikaan bensalitra 1,3e ja laatikon Sandelsia sai Lidlistaä 22 eurolla. Nyt hinnat ovat nousseet noin 50 prosent
      Maailman menoa
      271
      3717
    5. Juhana Vartiainen(ex-sd): Köyhien pitää tehdä jotain elämälleen säilyttääkseen tukensa

Juhana Vartiainen ehdottaa Suomeen ”Tanskan mallia”, jossa sosiaaliturvaa saadakseen pitäisi hakea ensisijaisesti etuuks
      Maailman menoa
      302
      3657
    6. Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa

Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va
      Maailman menoa
      113
      3475
    7. Miksi vihereät ja vasemmisto haluavat tuhota tämän maan?

He halusivat, että kannabis tulisi lailliseksi? - eikö kylliksi nuoria tuhota jo nyt huumeilla? - kannabis tuhosi minun
      Maailman menoa
      104
      3446
    8. Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla

nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty
      Maailman menoa
      31
      3440
    9. Miksi tunnustukselliset muslimit saapuvat länteen?

Onko koskaan kysytty, että miksi islamilaisesta maailmasta tuleva tunnustuksellinen muslimi tarvitsisi turvapaikkaa väär
      Maailman menoa
      361
      2918
    10. Sofia servasi Pikku-Villen suvereenisti

– Ihanko tosissaan tuleva sosiaali- ja terveysministeri hyökkää oppositiopuolueen puheenjohtajaa vastaan siksi, että täm
      Maailman menoa
      39
      2763
    Aihe