Miksi mennä X-Factoriin tms ?

rispektiä

En arvosta pätkääkään "artisteja" jotka putkahtavat pinnalle X-Factorin, Idolsin yms kykyjenetsintäkilpailujen kautta. Sellaiset laulajat ja esiintyjät ovat rautaa, ketkä tekevät kappaleensa ja kaiken ITSE, ovat tehneet työtä menestyksensä eteen.

Miksi nämä jotka osallistuvat em. kilpailuihin, eivät ole nousseet pinnalle aiemmin laulutaidoillaan? Miksi mennä johonkin tyhmään kisaan jos taitoa muka on? Helppohan se on tuollaista reittiä päästä julkisuuteen, ikuinen X-Factor-leima otsassa ja kohta unohdettuna.

Oikeat lahjakkaat artistit eivät moisia kisoja tarvitse!!

2

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että--

      Jimmy Pagekin aikoinaan nuorena poikana osallistui johonkin TV juttuun, ehkä kilpailuun, mutta ei se kyllä häneen mitään leimaa lyönyt... Ja aina on myös ollut valtavasti upeita laulajia jotka eivät osallistu säveltämiseen ja sovittamiseen, sekä jokunen huippu biisinikkari joiden lauluja kuuntelee mieluiten cover versioina (Dylan, Cohen).

      Nykyään tosi-tv ohjelmiin meno on varmasti vähän eri asia kuin Pagen lapsuudessa, mutta niinhän muukin pop ja rock touhu on muuttunut ja mennyt kaupalliseen ja visuaaliseen suuntaan jossa itse musiikki alkaa jo valitettavasti olla sivuseikka kaiken muun viihteen ohella. Yhtä hyvin tämän päivän nuori artisti voi joutua bisnestyyppien jyrän alle silloinkin, jos läpimurto tapahtuu muka perinteisemmällä tavalla kuin kisan kautta.

      En halua puolustella X-Factoriin tai muihin kisa-ohjelmiin osallistumista, koska pidän enemmän yhteen hiileen puhaltamisesta kuin kilpailemisesta, tuomaroinnista ja karsimisesta, mutta kyllä näissä musiikkiohjelmissa kuitenkin välillä tulee hienoja lauluesityksiä jotka tekevät formaatista katsomisen arvoisen. Ilman muuta X:ssäkin on esiintynyt monia lahjakkaita laulajia! Eliaksen sain kerran kuulla ennen tätä kilpailua, ja kyllä jo silloin ajattelin että pojassa on ainesta ammattilaiseksikin. Muita kilpailijoita aiemmin kuulleet varmaan ajattelevat heistä samalla tavalla. :)

      • fifa

        Kaikenlaisessa musamaailmaan pyrkimisessä on puolensa...

        Muissa kykykilpailuissa ei kuitenkaan ole ensilevyä pukattu markkinoille ohjelman suosion jälkimainingeissa vaan rauhassa ja ajan kanssa, kun on jo tehty jonkin verran keikkaa, ja soitettu singlejä radiossa... Sekin kyllä kertoo jotain...

        Katsokaapa miten käy viime vuoden Iskelmäartisti-kisan voittajalle Pasi Vainionperälle, jonka levy ilmestyy kohta... Ei ehkä ponkaise ykköseksi listoilla, mutta vakaammalla pohjalla ura on nyt vuoden kuluttua voitosta...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      121
      1589
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      99
      1171
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      200
      1066
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      6
      976
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      861
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      793
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      774
    8. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      753
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      44
      750
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      51
      741
    Aihe