paikattu hammas alko särkee

juurihoitoooo

Puoli vuotta sitten tehtiin hampaaseen iso paikka. Nyt sitä jomottelee välillä päivittäin. Varmasti siis juurihoito edessä. Sattuuko se kamalasti? Viisaudenhampaan leikkaus ei sattunut kovassa puudutuksessa, mutta ilmeisesti tuo juurihoito voi sattua paljonkin? Kuinka kauan se operaatio suunnilleen kestää? Ja sit parin kuukauden päästä kai joutuu menee uudestaan, mut sen ei kai kuuluis enää sattuu ja kestää niin kauan?

4

512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • levoton123

      Se riippuu tosi paljon joillekin ei satu ollenkaan.
      ja varsinkin jos puudutetaan kunnolla.
      Mulla ku oon tosi kipuherkkä ja hammaslääkäri pelkoinen.
      Niin oon molemmis hampais missä juurihoito on tehty ja toisessa just tekemässä.
      Niin sit molemmissa huonolla tsäkällä se että on niin sanottu "haravajuuri" et ku siihen osuu ni vihlasee.
      Aika riippuu kauheasti siit kuinka paljon joudutaan puudutella tms..
      sanoisin 30-> mut mulla ekalla kerralla vähä yli tunti päivystyksessä,sit 3kk tauko ja nyt kesti tunnin ja 2vk päästä taaas.
      eihän se ikin kivaa ooo.mut ajoissa kannattaa mennä ite joutunut mennä päivystyksenä ku hermot mennyt juurissa.ja sit sattuu saamaristi

      • kantritohtorin juur

        Takahammas 45-50minuuttia / kerta mulla ainakin. Täyttö ja lopullinen paikkaus on nopeampi, siihen menee noin puoli tuntia yhteensä. Ekakerta on pahin, seuraava menee jo paljon vähemmällä puuduttamisella ja täyttö menee kokonaan ilman puudutusta, ei pitäisi enää olla kipeä (mä olen kyllä viimeksi saanut siihenkin puudutuksen ihan varmuuden vuoksi).

        Jos hammas on jo valmiiksi kuollut, niin ei pitäis edes ensimmäinen kerta tuntua missään.

        " Niin sit molemmissa huonolla tsäkällä se että on niin sanottu "haravajuuri" et ku siihen osuu ni vihlasee. "

        Eikös tähän auta se, että laittaa puudutetta myös sinne hampaan sisään??? Mulla hammaslääkäri kokeilee sillä piikillä heti kun hammas on avattu, niin että juuret on esillä ja kysyy, että sattuuko ja jos sattuu, niin eikun puudutuspiikkiä hampaan sisään. Mulla ainakin loppuu vihlominen heti siihen.


      • levoton123
        kantritohtorin juur kirjoitti:

        Takahammas 45-50minuuttia / kerta mulla ainakin. Täyttö ja lopullinen paikkaus on nopeampi, siihen menee noin puoli tuntia yhteensä. Ekakerta on pahin, seuraava menee jo paljon vähemmällä puuduttamisella ja täyttö menee kokonaan ilman puudutusta, ei pitäisi enää olla kipeä (mä olen kyllä viimeksi saanut siihenkin puudutuksen ihan varmuuden vuoksi).

        Jos hammas on jo valmiiksi kuollut, niin ei pitäis edes ensimmäinen kerta tuntua missään.

        " Niin sit molemmissa huonolla tsäkällä se että on niin sanottu "haravajuuri" et ku siihen osuu ni vihlasee. "

        Eikös tähän auta se, että laittaa puudutetta myös sinne hampaan sisään??? Mulla hammaslääkäri kokeilee sillä piikillä heti kun hammas on avattu, niin että juuret on esillä ja kysyy, että sattuuko ja jos sattuu, niin eikun puudutuspiikkiä hampaan sisään. Mulla ainakin loppuu vihlominen heti siihen.

        jep.sillo ekalla kerralla tän nykyisen hampaan kanssa laitettiinkin..
        et sillo mulle jouduttii laittaa tyylii10 piikkii...
        mut nyt ei tarvittu ku 2 puudutuspiikkii.


    • hei
      Olen kokenut juurihoidon. Jos haluat kivuttomamman, niin varaa aika jollekin sellaiselle, joka käyttää ilokaas
      uhoitoa sen yhteydessä. Hullulta se varmaan kuulostaa, mutta se toimi mulle ainakin....siinä ehtii ottaa vaik-
      ka pienet torkut......ja se tehtiin erissä, siis kävin yhes paikas Oulussa jossa työskenteli yks mun äidin entine
      n oppilas, kävin siellä kerran kuussa pari vuotta sitten....myöhemmin sitä hammasta alkoi koskea, se oli vaan
      tulehtunut.....nyt se on kunnossa ja elämä hymyilee. Multa tosin lohkes yhestä hampaasta vähän, mutta ei se haittaa nyt........sitä ennen mun kaks hammasta alkoi lohkeileen ikävästi, ja niissä oli vuosia (varmaan jota
      kin 10 vuotta!!) kummissakin iso reikä.......ja niihin tuppas meneen aina ruokaa ja muita roskia, niitä sai olla joka kerta kaivelemassa........ suosittelen tuota juurihoitoa erissä, vaikka se maksaakin enemmän.........mutta
      se on sen arvoista !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe