Kuopion koirapuistojen osoitteet...

rv30

Tarkoitus olisi lauantaina suunnata jonnekin koirapuistoon kuopioon. Löysin kuopion sivuilta tietoa, että koirapuistoja on 7 kuopiossa. Mistä nämä puistot löytyy, kun sivuilla ei ollut osoitteita. Oli vain -> inkilänmäen, saarijärven jne...

Mikä on hiljaisin, rauhallisin ja "turvallisin" puisto? Koiria on 3 (saksanpaimenkoira, rottweiler ja roittweilermix.. eli onko puisto jaettu isoille ja pienille?

Kiitos iso kaunis vastaajalle :)

35

2308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fsdklcufn3+r8ciqidpC

      HUI! Pelottavia koiria sulla!

      • .

        En tiedä koirapuistojen osotteita mut inkilänmäellä on on siinä inkilänmäki 2 vastapäätä. petosella on litmasenlammen vieressä(en muista oliko se litmasen lampi mut joku lampi siinä vieressä on) keskustassa on alavan kirkon lähettyvillä siel ylhäällä metsässä. Rypysuolla on siin rypysuon kaupan vierellä melkein. saarijärvellä on kans aika lähellä yhtä kauppaa. neulamäessäkin on mut en osaa paikkaa selittää.

        Minä itse tykkään petosen koirapihasta. kaikkein viihtyisin on. kaikki koirapuistot ovat aidattuja alueita eikä ole isoille ja pienille koirille erillistä aitausta. sit kaikkein huonoin on keskustan koira puisto koska aitaus on liian matala ja minun koira on muutaman kerran siitä yli hypännyt joten ei ole turvallinen.

        Ihania koiria sinulla:)


      • rv30
        . kirjoitti:

        En tiedä koirapuistojen osotteita mut inkilänmäellä on on siinä inkilänmäki 2 vastapäätä. petosella on litmasenlammen vieressä(en muista oliko se litmasen lampi mut joku lampi siinä vieressä on) keskustassa on alavan kirkon lähettyvillä siel ylhäällä metsässä. Rypysuolla on siin rypysuon kaupan vierellä melkein. saarijärvellä on kans aika lähellä yhtä kauppaa. neulamäessäkin on mut en osaa paikkaa selittää.

        Minä itse tykkään petosen koirapihasta. kaikkein viihtyisin on. kaikki koirapuistot ovat aidattuja alueita eikä ole isoille ja pienille koirille erillistä aitausta. sit kaikkein huonoin on keskustan koira puisto koska aitaus on liian matala ja minun koira on muutaman kerran siitä yli hypännyt joten ei ole turvallinen.

        Ihania koiria sinulla:)

        Hyvin kilttejä ne ovat, vaikka isohkoja. Saksanpaimenkoira täyttää 10v ja ei ikinä ole raadellut ketään :)
        Rotikkamix on pelastettu pentuna rooman kadulta pentuna. Ja rottweiler on vielä koiravauva 8kk.
        Koirat ovat olleet minusta erossa (lauantaina) yi 2vk. Iloinen (mutta lyhyt) jälleen näkeminen koiruuksien kanssa.
        Kiitoksia neuvoista ja hyvää kesää sinulle ja koirallesi :)


      • Anonyymi

        Rottweiler on maailman kiltein koira. Youtubessa on hyviä koiravideoita.

        Yhdessä videossa isäntä laittaa makkaran rottweilerin kuonon eteen. Isäntä poistuu huoneesta, mutta koira ei koske makkaraan. Hyvin koulutettu koira tietää paikkansa laumassa ensin syö isäntä ja sitten se. Vasta kun isäntä palaa huoneeseen ja antaa luvan koira ottaa makkaran.


    • J

      Tässä on koirapuistojen sijainti kartalla: http://www.kuopio.fi/attachments.nsf/Files/300404091627765/$FILE/koirapuistot.pdf

      Itseäni kiinnostaisi, että millainen on tuo Saarijärven koirapuisto. Kesän aikana olen muuttamassa koiran kanssa Kuopioon ja siellä olisi sitä mukava käyttää. :)

      • Murrix

        Tuo Petosen koirapuisto on iso ja hyvin aidattu. Tosin se on pienen kävelymatkan päässä.


      • awrfoöp
        Murrix kirjoitti:

        Tuo Petosen koirapuisto on iso ja hyvin aidattu. Tosin se on pienen kävelymatkan päässä.

        Onko Kuopiossa siis missään koirapuistoa, jossa olisi mielellään erikseen isoille ja pienille koirille aidattua aluetta`?


      • konamo
        awrfoöp kirjoitti:

        Onko Kuopiossa siis missään koirapuistoa, jossa olisi mielellään erikseen isoille ja pienille koirille aidattua aluetta`?

        Ei ole


      • Ruukinranta?
        awrfoöp kirjoitti:

        Onko Kuopiossa siis missään koirapuistoa, jossa olisi mielellään erikseen isoille ja pienille koirille aidattua aluetta`?

        Jynkkään oli hyvälle paikalle suunnitteilla koirapuisto, mutta hankkeen vetäjä ilmoitti muuttavansa pois paikkakunnalta ja on muuttanutkin. Kukaan ei ole alkanut viedä hanketta eteenpäin. Paikkakin oli selvä ja homma pitkällä. Ruukinrannan koirapuisto. Piti tulla aidatut alueet isoille ja pienemmille erikseen. Harmi kun raukesi. Paikka , maasto on erinomainen.


    • ei isoja koiria

      Pitäisivätkin nämä suurten lemmikkien omistajat ne piskinsä vain koirapuistoissa. Aivan puistattaa, kun näkeekin niitä. Varsinkin schäferit tuntuvat olevan suosittuja. Olen ajatellut, että sellaiset ihmiset, joilla on joku tarve näyttää jotakin, kävelevät mielellään näiden isojen koiriensa kanssa, vaikka eivät oikein pystyisi aina hallitsemaankaan niitä. Tuntuu, että halutaan näyttää mahtiaan näillä piskeillä ja pelotella tavallisia kaduntallaajia.

      Koiraverot niin pilviin, että tosiaan harkitsisi tuollaisten hankkimista. Samoin kaupoissa nuo lemmikkieläinten ruoat, niitä ei ensinnäkään saisi olla tavallisten päivittäistavararuoka-aineiden seassa ja toiseksi niissä pitäisi olla alvi vähintään 100 %. Joilla on varaa pitää tuollaisia koiria, joutavat maksamaan veroina koirapuistojen ym. muut muille ihmisille haitat veroina.

      Tavallinen Suomen pystykorva saisi olla suurin koira ja ehkä joku jäniskoira, mutta muunlaisia koiria ei tarvita. No, pienemmät koirat niinkin, koska niistä ei juuri ole muille haittaa, on ihan ok.

    • Mene lääkäriin

      Tuollaisten koirapelkoisten ihmisten kannattaisi hakea ongelmaansa hoitoa.

      • mene itse lääkäriin

        En ole ainoa, joka en välitä näistä louskuttavista, isoista ekonjatkeista.

        Jos erehdyt ilmaisemaan koirapelkosi, suositellaan hoitoa kuten yllä mainittu. Minusta kehoittaja itse voisi hakea ensin hoitoa asenteeseensa.

        Ymmärrän kyllä palvelukoirat ja vahtikoirat, mutta ne on pidettävä sillä tavalla, että niistä ei ole haittaa tavalliselle tiellä kulkijalle tai naapurille.

        Yleensä koiranomistajat sanovat, että ei tämä meidän koira ole kenellekään mitään tehnyt. Entäs, kun se ensimmäisen kerran tekee. Jälki saattaa olla tuhoisa. Nähty on; elinikäisiä vammoja syyttömille.


      • Pelottaako wuffet
        mene itse lääkäriin kirjoitti:

        En ole ainoa, joka en välitä näistä louskuttavista, isoista ekonjatkeista.

        Jos erehdyt ilmaisemaan koirapelkosi, suositellaan hoitoa kuten yllä mainittu. Minusta kehoittaja itse voisi hakea ensin hoitoa asenteeseensa.

        Ymmärrän kyllä palvelukoirat ja vahtikoirat, mutta ne on pidettävä sillä tavalla, että niistä ei ole haittaa tavalliselle tiellä kulkijalle tai naapurille.

        Yleensä koiranomistajat sanovat, että ei tämä meidän koira ole kenellekään mitään tehnyt. Entäs, kun se ensimmäisen kerran tekee. Jälki saattaa olla tuhoisa. Nähty on; elinikäisiä vammoja syyttömille.

        Eli sä panikoit asioista joita ei ole edes tapahtunut?


      • en panikoi
        Pelottaako wuffet kirjoitti:

        Eli sä panikoit asioista joita ei ole edes tapahtunut?

        Onhan näitä tapahtunut vaikka miten paljon. On niistä uutisoitukin.


    • Hyvähyvähyvä

      Eli tuolla sinun logiikallasi kannattaisi alkaa pelätä sotaa, koska sellaista on sattunut joskus jossain.

      • vastuuta

        Tyypillistä asian välinpitämättömyyttä.

        Olen ollut joskus erään taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja. Taloon muutti perhe, jolla oli schäferkoira. Monet ihmiset, etenkin vanhemmat, panikoituivat kertakaikkiaan. Eivät uskaltaneet enää liikkua käytävässä, kun koiranomistaja päästi koiran irti tai piti niin pitkässä narussa, että koira ei pysynyt omistajansa hallinnassa. Koiranomistajalle esitettiin toivomus paremmasta koiranhallinnasta. Hän ei sitä toteuttanut.

        Tilanne laukesi, kun perhe muutti melko pian pientaloon, jossa koira ei ilmeisesti sitten häirinnyt kovin paljon naapureita. Taisi olla sen verran etäisyyttä lähimpiin naapureihin.

        Koiranomista: Ota muutkin ihmiset huomioon!


    • Hanki harrastus

      Vanhat ihmiset panikoivat, kun koira on irti, vaikka koira ei tee mitään.

      Naurettavaa touhua tuollainen tyhjästä vouhkaaminen.

      • kuka vouhkaa?

        Mistä tietää ettei koira tee mitään? Itsellä keskikokoinen koira jonka kimppuun hyökännyt kaksi kertaa shäfer lenkillä ollessa ja arvaten isompi koira oli irti. Noiden jälkeen koirani tunnistanut kaikki samanmoiset koirat uhaksi. Ko koiraa on pidetty kimppuun käymisten jälkeenkin irti eikä mikään ole muuttunut.

        Eli kun on irtipitämiskielto sitä on noudatettava. Se ei riitä että omistaja vakuuttaa ettei koira tee mitään ja on naurettavaa pelätä. Kun tiedämme ettei koiran käytöstä voi ennakoida/ taata kukaan. Esimerkkejä löytyy vaikka kuinka ja ihmisiä on kuollut koiran puremiin. Älä itse vouhkaa ja ole naurettava.


      • ei schäfer
        kuka vouhkaa? kirjoitti:

        Mistä tietää ettei koira tee mitään? Itsellä keskikokoinen koira jonka kimppuun hyökännyt kaksi kertaa shäfer lenkillä ollessa ja arvaten isompi koira oli irti. Noiden jälkeen koirani tunnistanut kaikki samanmoiset koirat uhaksi. Ko koiraa on pidetty kimppuun käymisten jälkeenkin irti eikä mikään ole muuttunut.

        Eli kun on irtipitämiskielto sitä on noudatettava. Se ei riitä että omistaja vakuuttaa ettei koira tee mitään ja on naurettavaa pelätä. Kun tiedämme ettei koiran käytöstä voi ennakoida/ taata kukaan. Esimerkkejä löytyy vaikka kuinka ja ihmisiä on kuollut koiran puremiin. Älä itse vouhkaa ja ole naurettava.

        Olen samaa mieltä. Ei ole mikään häpeä pelätä koiria eikä se ole mitään vouhkaamista ja naurettavaa.

        Hanki harrastus-tyyppinen koiranomistaja juuri on ihminen, joka ei kunnioita toista ihmistä vaan mielellään näkee, miten koiria pelkäävä kärsii. Hän tyypillisen koiranomistajan tapaan toteaa:"Vanhat ihmiset panikoivat, kun koira on irti, vaikka koira ei tee mitään." Ei voi olla varma, vaikka tekisikin ja monta kertaa on tehnytkin. Onhan näitä esimerkkejä. Sitten on jäänyt näitä elinikäisiä fyysisiä vammoja ja joillekin henkisiäkin. Valitettavasti! Ottakaa koiranomistajat huomioon muutkin ihmiset, älkääkä olko niin itsekkäitä.

        Itse kierrän jo vapaaehtoisesti kaukaa, kun näenkin ison koiran tulevan vastaan vaikka hihnassakin. Minua kertakaikkiaan kuvottaa, kun näenkin schäferin.

        En ymmärrä ihmisiä, jotka näitä pitävät. Kai he vain haluavat osoittaa ympäristölleen jotakin omasta itsestään ja tukea omaa ulospäin suuntautuvaa mahtiaan. Pelollahan on aina hallittu.


    • Anonyymi

      Aku oli rottweiler-rotuinen poliisikoira, joka sai ensimmäisenä suomalaisen sankarikoiran arvonimen pelastettuaan isäntänsä virantoimituksessa.

      Aku oli Kuopion poliisin vanhemman konstaapelin Seppo Pitkäsen työpari. Pitkänen oli myös kouluttanut Akun palvelustehtäviin, vaikka rottweilereita käytetään verrattain vähän poliisikoirina Suomessa. Vuonna 1997 Pitkänen ja Aku olivat kotikäynnillä saatuaan hälytyksen. Humalassa riehunut mies hyökkäsi Pitkäsen kimppuun haavoittaen tätä. Pitkänen kaatui maahan, jolloin Aku pidätti humalaista riehujaa saamistaan puukoniskuista huolimatta niin kauan, että paikalle saatiin lisää apua. Pitkänen ja Aku selvisivät haavoistaan, ja Aku palkittiin ensimmäisenä Kennelliiton sankarikoiran arvonimellä vuonna 1997. Aku nimettiin myös eläinten päivän suojelijaksi samana vuonna.

    • Anonyymi

      On minullakin koira. Täysin sisäsiisti, ei vaadi ulkoiluttamista, eikä hauku häiritsevästi. Siinä tuo takan reunuksella on täyttenynä. Akka, arvostettu puolisoni on sitä mieltä, että tuo kerää pölyä. Höpö akka minulla on.

    • Anonyymi

      Koirien rekisteröimispakko mikrosiruineen tuo toivottavasti ratkaisun jokakeväiseen koirankakka-ongelmaan kun laiskat koiranomistajat eivät kerää lemmikkiensä tuotoksia pois jalankulkuväyliltä vaan pahaa-aavistamattomat kulkijat sotkevat kenkänsä ja vaatteensa näihin luontokappaleiden jätöksiin.
      Olisi hyvä saada lähettää lasku koiranomistajalle suoraan pilaantuneista kengistä.
      🐕💩😱

      • Anonyymi

        Miten Valkeisenlammen papan oma koira?

        Nyt kun pappa ei voi valittaa ryyppyporukoista Valkeisenlammen rannalla pappa haukkuu muita koiranomistajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten Valkeisenlammen papan oma koira?

        Nyt kun pappa ei voi valittaa ryyppyporukoista Valkeisenlammen rannalla pappa haukkuu muita koiranomistajia.

        Koiran omistajat on saatava vihdoin vastuuseen elikoidensa tekosista.
        On tapahtunut liian monta kakkaan astumista ja purentaa joista on syytön ja sivullinen saanut hengenvaarallisen bakteeritartunnan joten äänestän sitä ehdokasta puolueesta riippumatta joka kieltää koirienpidon taajama-alueella.
        Kissoista ei niin väliä sillä nehän ovat hyötyeläimiä koiriin verrattuna koska pitävät hiiret ja rotat kurissa.


      • Anonyymi

        Mistäs tiijät kenen koiran paskaan olet kenkäsi upottanut? Vai että ihan laskun laittaisit "koiranomistajalle". Menisköhän ihan oikeaan osoitteeseen.. toiset keräävät koiransa jätökset ja toiset ei. Hirveetä kyttäämistä tämän asian suhteen tässä kaupungissa. Pitäs kulkea vissiin kyltti kaulassa koko ajan että kyllä, kerään koirani paskat. Joka kerta lenkillä on joku räyhäämässä ja ilkeilemässä kun koiraa lenkillä käyttää. Että jotku viitsiikin aikuisten ihmisten tekemisiä vahtia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koiran omistajat on saatava vihdoin vastuuseen elikoidensa tekosista.
        On tapahtunut liian monta kakkaan astumista ja purentaa joista on syytön ja sivullinen saanut hengenvaarallisen bakteeritartunnan joten äänestän sitä ehdokasta puolueesta riippumatta joka kieltää koirienpidon taajama-alueella.
        Kissoista ei niin väliä sillä nehän ovat hyötyeläimiä koiriin verrattuna koska pitävät hiiret ja rotat kurissa.

        Kyllä jonkun elämä on ankeaa.

        Oi luoja ota minut jo pois täältä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs tiijät kenen koiran paskaan olet kenkäsi upottanut? Vai että ihan laskun laittaisit "koiranomistajalle". Menisköhän ihan oikeaan osoitteeseen.. toiset keräävät koiransa jätökset ja toiset ei. Hirveetä kyttäämistä tämän asian suhteen tässä kaupungissa. Pitäs kulkea vissiin kyltti kaulassa koko ajan että kyllä, kerään koirani paskat. Joka kerta lenkillä on joku räyhäämässä ja ilkeilemässä kun koiraa lenkillä käyttää. Että jotku viitsiikin aikuisten ihmisten tekemisiä vahtia.

        Laitan varmuudenvuoks


      • Anonyymi

        Ennen oli kaikki toisin. Koirankakoista ei valitettu mutta nykyään valitetaan vähän jokaisesta asiasta.


    • Anonyymi

      Finnpulpin tontille saisi kunnollisen koirapuiston joka varmasti tuottaisi samanverran kuin Pulppi.
      Päästötkin koirapuistosta Kallaveteen olisivat samaa luokkaa.

    • Anonyymi

      Lumien sulettua talviset kakkaläjät paljastuivat.
      Nyt olisi koiranomistajien hyvä pitää kotilähiöissään yhteiset kakkasiivoustalkoot.

    • Anonyymi

      Vanha kunnon koiravero takaisin ja joka pökäleestä ja haukusta lasku koiranomistajalle.
      Koirapuistoja ei saa maksattaa veronmaksajilla.
      Maksakoon koiranomistajat itse harrastuksensa.

      • Anonyymi

        Maksetaanhan ne urheiluhallitkin yms verorahoilla.


      • Anonyymi

        Potkupallopyhättöä Keskuskentälle ei saa maksattaa veronmaksajilla.
        Maksakoon potkupallon potkijat itse harrastuksensa.

        Potkupallopyhättö maksaisi 17 miljoonaa euroa. Kuinka kauan koiraveroa pitäisi maksaa sen rakentamiseksi?


    • Anonyymi

      Onko koirapuistoa, ja jos ei ole niin onko joku valtuutettu kuka voisi ajaa asijaa kaupunkinvaltuustossa?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8504
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2303
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe