Monesti täälläkin valitetaan, kuinka jumalaan uskovia kutsutaan vajakeiksi. Ajattelin hiukan selvittää näkemystäni asiasta. En pidä uskoa siihen, että on olemassa jokin korkeampi voima/maailmankaikkeuden luoja sinänsä vielä syynä kutsua ketään vajakiksi. Se ei minua hitustakaan haittaa, jos joku semmoiseen uskoo vaikken itse uskokaan. Enkä sitä paitsi voi todistaa, etteikö se olisi mahdollista.
Mutta jos aikuinen ihminen uskoo, että Raamatussa/Koraanissa/Bhagavad Gitassa jne. kerrotaan tuosta jumalasta, niin sitä voi pitää jonkinasteisena vinksahtamisena. Jos esim. Raamatun ottaa kirjaimellisena totuutena jumalasta, niin silloin sitä jumalaa ei ole TODISTETUSTI olemassa. Ironista kyllä, todiste siitä ettei ole on juuri se kirja, jolla siihen luulemukseen yritetään usuttaa ihmisiä, Raamattu itse. Jos taas myöntää että Raamattu on täynnä valheita ja paskapuhetta, en oikein ymmärrä millä logiikalla tehdään se oletus, että se nyt kuiteskin kertoo juuri siitä ainoasta oikeasta jumalasta.
Ja kun täällä on viime päivinä kehua retosteltu kuinka kristityt ovat enemmistö suomalaisista, niin näistä "kristityistä" kirkkojen jäsenistä nykyisin enemmistö edustaa sitä uskoa jonka kanssa minulla ei ole ongelmaa, he ymmärtävät että Raamattu on naurettava satukirja jolla ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa vaikka jumalaan uskoisivatkin.
Uskon ja uskon ero
10
112
Vastaukset
kristittyjen teleologinen argumentti siitä, miksi juutalaisten alunperin keksimän monolatrisen heimojumalan täytyy olla olemassa:
http://zs1.smbc-comics.com/comics/20100311.gifKristityt ovat enemmistö Suomalaisia. Mutta, ovat suurimmaksi osaksi tapauskovaisia jotka on lapsena liitetty kasteessa johonkin seurakuntaan. He eivät ole paljonkaan pohtineet elämän peruskysymyksiä. Heitä ei yksinkertaisesti kiinnosta sellaiset asiat. saattavat ehken uskoa jonkin verran, koska niin on koulussa uskonnon opettaja sanonut, eikä jaksa vastaankaan väittää.
pitää ensin saada syy kyseenalaistaa se uskonto, ei sitä kyseenalaista muutoin, kun se on syvälle aivopesty jo lapsesta asti. tosin vastassa on vielä se peloteltu "uskonnottomuus" ja kadotus, jos päättää jättää uskontonsa. ne saattavat olla myös vaikeita ylittää, vaikka ei näkisikään järkeä uskonnollisissa teksteissä.
- ihan sama
suomalaisista ns. kristityistä ei ole koskaan lukenut raamattua pakollista kouluopetusta
enempää. - gawe4
En ole itse käynyt kirkossa kolmeen vuoteen vaikka kuulunkin kirkkoon. Mutta kirkollisverollani tuetaan työllisyyttä (papit, talonmiehet, kanttorit) ja vanhuksia. Miten kävi neuvostoliitossa kun ei uskonto luonut moraalia? Abortteja tehtiin satoja ja taas satoja tuhansia. Nykyään ihminen osaa pitää moraalinsa ilman uskoa, mutta ei minusta tuo järjestelmä mitään pahaakaan nykyään tee?
- Kristitty45
Kyllä Neuvostoliitossa uskontoa oli. KOMMUNISMI oli pääuskonto.
- rehellistä rukousta
Missä joku kehua retostelee jotain uskovaisten lukumäärästä? Ei nuo otsakkeet tuolla ketään kehua retostele! Minä itse tiedän että Jeesus on, koska minä olen tässä, ja kirjoitan sinulle, koska minua on suojeltu jopa auto-onnettomuudessakin. Minä pidän jokapäivä yhteyttä Jeesukseen, ja haluan kertoa Hänelle kaikkia asiani, tiedän, että Jumala ne asiat kyllä muutenkin jo tietää. Raamattu ei todellakaan ole mikään pikkulasten satukirja, vaan se on Jumalalta ihmisille Hänen Pyhiensä välityksellä annettu kirja, ja siis erittäin viisas kirja. Jos avaat Vanhan Testamentin puolelta vaikka sananlaskut, niin huomaat nopeasti etteivät ne mitään satuja ole...! Aloitteleva Raamatun lukija voisi ensin tutustua Uuteen Testamenttiin, koska se liittyy meihin nykypäivän ihmisiin, Vanhan Testamentin puolella on enemmän historiallisia asioita ja hyvin vanhoja sotajuttujakin, jotka eivät ole enää tätä päivää. Jeesus on olemassa, voin vakuuttaa että on, mutta sinun on itsesi pyydettävä ne kaipaamasi todisteet Häneltä, että saisit ne, jos niitä tarvitset. Sellainenkin on rehellinen rukous, että kertoo rukouksessa että minulla ei ole uskoa, auta minua epäuskossani. Rehellisiä rukouksia Jumala kuuntelee, koska Hän näkee ihmisen sydämmeen.
yksi taikauskoinen nillittämään tähänkin ketjuun, kuinka hänen taikauskonsa onkin totuus. Oikein on ollut auto-onnettomuudessakin, joten monta tuhatta vuotta vanhat taikauskoisten ihmisten luulemukset ovat paikkansa pitäviä. Viisas kirja, jossa sanotaan että pii on tasan 3. Kyllä Jahve tietää paremmin kuin jumalattomat matemaatikot. Se, että piin olisi irrationaaliluku, jonka likiarvo olisi 3,14 on vain teoria!!!!111
- ymmärtäjä
"Minä itse tiedän että Jeesus on, koska minä olen tässä, ja kirjoitan sinulle, koska minua on suojeltu jopa auto-onnettomuudessakin."
Mitään nykypäivästä löytyvää tietoa ei voida pitää todisteena Jumalan olemassaolosta koska nykyhetken olemassaolo ei ole riippuvainen Jumalan olemassaolosta. Maailma pysyisi aivan samanlaisena olemassaolevana asiana vaikka Jumala todistettaisiin täydellisesti olemassaolemattomaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau425525Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343476Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html553437Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4982984Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin2302185Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1582060- 511969
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat301657Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61351- 781313