"Ellemme ole varuillamme, uusliberalistinen ideologinen vyörytys johtaa tilanteeseen, missä hyvinvointiyhteiskunnan arvoperusta hajoaa ja sen myötä myös itse yhteiskunta. Ne, joilla on varaa, tulevat hankkimaan haluamansa hyvinvoinnin, ja valtion rooli kansalaisten hyvinvoinnin takaajana ja luojana kapenee.
– John Vikström, Turun arkkipiispa 1982-1998
"Ei se ole tarkoituksellista poliittista suuntautumista, mutta kyllä, suhteet vasemmistoon ovat lähentyneet ja lämmenneet monien vuosikymmenien kylmyyden jälkeen. Kun olemme alkaneet kristillisin perustein ottaa kantaa, olemme huomanneet, että monet arvomme ovat samanlaiset. Olemmekin lähempänä toisiamme kuin vanha etäisyys on antanut ymmärtää."
– Jukka Paarma, Turun arkkipiispa 1998-
Kirkko vasemmiston tukijalka
kaapista ulos
1
512
Vastaukset
- krist, budd, musl, h
Dalai Laman yllätyskommentti: Olen marxilainen!
21.05.2010
Neljän päivän vierailulla New Yorkissa oleva Dalai Lama yllätti lausunnollaan.
- Olen marxisti, Dalai Lama sanoi, vaikka hänen mukaansa jotkut hänen ystävän kieltävät häntä asiaa mainostamasta.
Dalai Laman mukaan marxismilla on "moraalista etiikkaa, kun taas kapitalismissa on kyse vain voittojen tekemisestä". Siksi hän tuomitsee kapitalismin.
http://www.aamulehti.fi/uutiset/ulkomaat/dalai-laman-yllatyskommentti-olen-marxilainen/179454
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell2184982- 1902698
- 671572
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss521410Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa91272Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?991268- 1321247
Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1091174Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a1511166- 811159