SARPATTI - IHMEELISEN LUOMISEN MUISTOPAIKKA
1.Kuningastenkirja 17. luku
(Korpit ruokkivat profeetta Eliaa - Elian ja korppikotkien liitto)
2 Elialle tuli sitten tämä Herran sana:
3 "Lähde täältä, kulje itään päin ja piiloudu Keritinpuron uomaan, joka on Jordanin tuolla puolen.
4 Siellä voit juoda purosta, ja minä olen käskenyt korppien tuoda sinulle ruokaa."
5 Hän lähti matkaan ja teki niin kuin Herra oli käskenyt.
Hän meni Keritinpurolle, joka on Jordanista itään, ja jäi sinne.
6 Korpit toivat hänelle aamuin illoin leipää ja lihaa,
ja purosta hän sai juodakseen.
7 Jonkin ajan kuluttua puro kuitenkin kuivui,
koska koko maassa ei ollut satanut.
8 Elialle tuli silloin tämä Herran sana:
9 "Lähde Sidonin alueen Sarpatiin ja asetu sinne.
Minä olen käskenyt erästä leskivaimoa pitämään sinusta siellä huolta." [Luuk. 4:25,26]
10 Elia lähti Sarpatiin. Tullessaan kaupungin portille hän näki leskivaimon keräämässä polttopuita.
Elia huusi hänelle: "Toisitko minulle vähän vettä, että saisin juoda."
11 Nainen lähti hakemaan vettä, ja Elia huusi hänelle vielä:
"Toisitko minulle myös palan leipää."
12 Mutta nainen vastasi:
"Niin totta kuin Herra, sinun Jumalasi, elää, minulla ei ole jäljellä kuin kourallinen jauhoja ruukussa ja vähän ruokaöljyä pullossa.
Kun saan kerätyksi vähän puita, menen kotiin ja teen jauhoista ja öljystä ruokaa itselleni ja pojalleni. Syömme sen ja sitten kuolemme."
13 Elia sanoi hänelle: "Älä pelkää! Mene kotiisi ja tee niin kuin sanoit.
Tee kuitenkin ensin minulle pieni leipä ja tuo se tänne. Leivo vasta sitten itsellesi ja pojallesi.
14 Näin sanoo Herra, Israelin Jumala:
Ei tyhjene jauhoruukku eikä ehdy öljypullo, ennen kuin Herra antaa sateen maan päälle."
15 Leski meni ja teki niin kuin Elia oli sanonut,
ja heillä kaikilla riitti syötävää pitkät ajat. [Matt. 10:41]
16 Jauhoruukku ei tyhjentynyt eikä öljypullo ehtynyt, sillä näin oli Herra sanonut Elian suulla.
Huomasithan tämän että Jumala näkee ja tulkitsee aivan erilailla kuin ihminen. Jumala sanoo Elialle että on ksäkenyt Sarpatin leskeä elättämään
Eliaa kuivuuden aikana. Mutta leski ei ole ottanut lainkaan laskuihinsa Eliaa. Sentään uskoo Elian kautta Elian Jumalaa - siinä hänen pelastuksensa.
vähän myöhemmin Jumala saa Elian kautta näyttää ylösnousemusvoimansakin Sarpatin leskelle ...
17 Jonkin ajan kuluttua kävi niin, että talon emännän poika sairastui. Hänen tautinsa yltyi niin pahaksi, ettei hänessä lopulta ollut elonmerkkiä. [17:17-24: 2. Kun. 4:18-37]
18 Leski sanoi silloin Elialle: "Pitikö sinun sekaantua minun elämääni, Jumalan mies! Pitikö sinun tulla tänne vetämään minun syntini esiin ja tappamaan poikani!" [Luuk. 5:8]
19 Elia sanoi: "Anna poika minulle." Hän otti pojan lesken sylistä, kantoi hänet huoneeseensa talon katolle ja laski hänet vuoteelleen.
20 Hän rukoili Herraa sanoen: "Herra, minun Jumalani! Tahdotko todella tuottaa onnettomuuden tälle leskelle, jonka luona asun, ja surmata hänen poikansa?"
21 Hän ojentautui kolmesti pojan ylle ja rukoili: "Herra, minun Jumalani! Anna hengen palata tähän poikaan!" [Ap. t. 20:10]
22 Herra kuuli Elian pyynnön. Henki palasi poikaan, ja hän virkosi eloon.
23 Elia nosti pojan vuoteelta ja vei hänet kattohuoneesta alas taloon. Hän antoi pojan tämän äidille ja sanoi: "Katso, poikasi elää." [Luuk. 7:15]
24 Nainen sanoi Elialle: "Nyt minä tiedän, että sinä olet Jumalan mies.
Se, mitä sinä puhut, on todella Herran sanaa."
Sapatti ja korppikotkat
8
248
Vastaukset
Kovasti jälkeenjäänyt ja erehtyneitä uutisia on täynnä tuo adventistien
mediasivusto - mutta nän he siitä huolimatta sitkeästi uskottelevat toisilleen
tällä ja 8 muulla mediasivustollaan:
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://www.endtime.net/&ei=jIP7S8ORFp-VOOfG_JgC&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CBsQ7gEwAA&prev=/search?q=endtime.net&hl=fi&client=firefox-a&hs=bgp&rlz=1R1GGLL_fi___FI367
Kristittyjen mediasivustot ovat ajantasalla ja tottapuhuvia ja kiinnostavia:
http://www.seurakuntalainen.fi/
SEURAKUNTLAINEN.FI Nigeriaa koskeva ulkomaanuutinen on kiehtova ...
http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/ulkomaat/314/nigeriaan_kristitty_presidentti
KRISTITTYJEN YHTEINEN VIIKOTTAINEN UUTISKATSAUS !
http://www.sunnuntaikatsaus.fi/
Sama SuomiTV:ssä -
http://www.sunnuntaikatsaus.fi/mika_sunnuntaikatsaus/
Mutta tosiaankin, tämä varsinkin tulkoon kaikille advareille ja ei-advareille tutuksi:
"" Voit seurata jatkuvasti päivittyviä kristilllisiä uutisia koko viikon netissä osoitteessa: www.seurakuntalainen.fi ""
On aika jättää taakse mm. Jasser Arafat ("Taistelu Kulissien Takana") ja
muut edesmenneet "antikristukset" ja katsoa eteenpäin - odottaa Messiasta.Pedonmerkin lyöminen "ei-adventisteihin" on armotonta Pyhän Hengen pilkkaamista, senkaltainen kadotustuomion lausuminen niiden ylle, jotka
eivät liity adventtiseurakuntaan.
Jaak.2:12
Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin.
13
Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion,
mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton
Mark. 3:22
Ja kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, sanoivat:
"Hänessä on Beelsebul", ja: "Riivaajien päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia".
- -
28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
30 Sillä he sanoivat: "Hänessä on saastainen henki".
Matt.18:21
Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle:
"Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni,
joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"
22
Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle:
ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.
23
Sentähden taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen,
joka vaati palvelijoiltansa tiliä.
Rakas adventisti, tutki tuo Jeesuksen vertaus armottomasta leimaajasta
ja armahtavasta armahdetusta, jakeet 21-34. Se saattaa pelastaa sinut ulos armottomasta adventtiliikkeestä!- benedi
AnttiVKantola kirjoitti:
Pedonmerkin lyöminen "ei-adventisteihin" on armotonta Pyhän Hengen pilkkaamista, senkaltainen kadotustuomion lausuminen niiden ylle, jotka
eivät liity adventtiseurakuntaan.
Jaak.2:12
Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin.
13
Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion,
mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton
Mark. 3:22
Ja kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, sanoivat:
"Hänessä on Beelsebul", ja: "Riivaajien päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia".
- -
28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
30 Sillä he sanoivat: "Hänessä on saastainen henki".
Matt.18:21
Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle:
"Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni,
joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"
22
Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle:
ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.
23
Sentähden taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen,
joka vaati palvelijoiltansa tiliä.
Rakas adventisti, tutki tuo Jeesuksen vertaus armottomasta leimaajasta
ja armahtavasta armahdetusta, jakeet 21-34. Se saattaa pelastaa sinut ulos armottomasta adventtiliikkeestä!....oletko milloinkaan tullut pyytämään armoa, siksi kun rikot IV. käskyn?
Mitä se hyödyttää sinun armoa pyytää, kun palaat takaisin samaan sunnuntai rapakkoon rypemään!
Ja miten meistä kukaan voisi sinua armahtaa, kun et nöyrry armoa pyytämäänkään?
Ja Jumalanhan ovat käskyt, käänny hänen puoleensa, ehkäpä hän sinua armahtaa..
Mutta Jumalaahan vastaan sinä rikot, joten älähän meille toitottole, tuota 70 kertaa 7 sääntöä!
Jos rikot sapatin joka sapatti ja saat anteeksi Jumalalta 70 x 7, niin jatka sapatin rikkomista...vuodessa
on 52 sapattia, joten et kait voi väittää Jumalaa armottomaksi , jos saat rikkoa sapatin 490 kertaa--...siis vajaa 10 vuotta!!
Eikös se ala tulla jo kohta täyteen, se 10 vuotta?
Mutta kun pyydät (aidossa hädässä omasta mielestäsi ja vilpittömästi),
saat jo ennenkuin aloitat pitkä rukousnauhasi on loppuun käsitelty.
Jes. 65:24
Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen.
Ja Jumalan kuuleminen ei tarkoita toisesta korvasta ulos menemistä.
Vaan kuuleminen tarkoittaa vastaamista.
Lisää ...
Ps. 34:17
(34:18) Vanhurskaat huutavat, ja Herra kuulee ja vapahtaa heidät kaikista heidän ahdistuksistansa.
Ps. 86:5
Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat.
Ps. 145:18
Herra on lähellä kaikkia, jotka häntä avuksensa huutavat,
kaikkia, jotka totuudessa häntä avuksensa huutavat.
Toki on koettelemuksia myös rukouselämässä. Kuinka usein käykään niin,
että vasta kun rukoilija menettää toivonsa - sillä hetkellä tulee vastaus
tai lohdutus.Elikkä totanoin uskotko ihmisen kiillottamaan sapattisinettin vaiko
Ihmeidentekijään? Suuri taistelu käydään adventistin sisimmässä juuri
tuolla taisteluareenalla!- !!??!!
jotain päässä vialla kun kirjoitat ja vastaat itsellesi?
- BusVantti.
!!??!! kirjoitti:
jotain päässä vialla kun kirjoitat ja vastaat itsellesi?
Kerroin Antille aikoinaan, että se rakastaa peiliin katsomista.
Siksi hän kirjoittelee ja vastaa itselleen, anna hänen olla rauhassa.
Joskus taaville sille annettiin tieteellinen nimi, kun joku kahteli vedenpinnasta kuvaasa, mutta en siitä enempiä, Bussi voisi kirjoja sihtaamalla sanoa sille nimenkin, oikein tieteellisen, hänelläkin on tapana palata juottoämpärilleen ryyppäämään seisovaa vettä, kun ketään ei niin kiinnosta muuten asia. - !!??!!
BusVantti. kirjoitti:
Kerroin Antille aikoinaan, että se rakastaa peiliin katsomista.
Siksi hän kirjoittelee ja vastaa itselleen, anna hänen olla rauhassa.
Joskus taaville sille annettiin tieteellinen nimi, kun joku kahteli vedenpinnasta kuvaasa, mutta en siitä enempiä, Bussi voisi kirjoja sihtaamalla sanoa sille nimenkin, oikein tieteellisen, hänelläkin on tapana palata juottoämpärilleen ryyppäämään seisovaa vettä, kun ketään ei niin kiinnosta muuten asia.Narkissos olisi varmaan iloinen moisista hengenheimoilaisista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1461348
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä39936Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38685- 14610
Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26588- 26579
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver17563Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30557Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17543