"Kuohu kaivo -laulakaa sille laulu" 4 Moos. 21:17
Tässä oli outo laulu ja outo kaivo. Israelilaiset olivat vaeltaneet hiekkaerämaassa ilman vettä ja olivat janoon nääntymäisillään. Silloin Jumala puhui Moosekselle:" Kokoa kansa niin minä annan heille vettä!"
Ja kansa kokoontui. He ottivat sauvansa ja kaivoivat syvälle polttavaan hiekkaan. Kaivaessaan he lauloivat: "Kuohu kaivo laulakaa sille laulu!" Ja ,katso alkoi kuulua kurlutusta: vesi syöksyi ja sen virta täytti kaivon ja vuosi yli. Heidän sauvansa olivat koskettaneet maan sisäistä runsasta vesisuonta,joka oli kauan ollut näkymättömissä.
Kuinka kaunis kuvaus tämä onkaan siitä salatusta siunauksen virrasta, joka juoksee läpi elämämme.Uskolla ja ylistyksellä pääsemme kosketuksiin sen kanssa, ja siitä täyttyvät kaikki tarpeemme elämän autiossa erämaassa vaeltaessamme.
Kuinka he pääsivät kurottautumaan virran veteen? Ylistyksen avulla! He lauloivat hiekalla työskennellessään uskon laulua. Samalla he lupauksen sauvalla kaivoivat kaivoa.
Ylistyksemme avaa vieläkin erämaan lähteet. Nuriseminen ei sitä tee. Jopa rukouskin saattaa ilman ylistystä epäonnistua siunauksen lähteitten saavuttamisessa.
Mikään ei niin miellytä Jumalaa kuin ylistys. Ei mikään uskon koetus ole niin luotettava kuin kiitosrukous. Kiitätkö sinä Jumalaa tarpeeksi? Kiitätkö Häntä todellisista siunauksista, joita on enemmän kuin kykenet laskemaan? Rohkenetko ylistää Häntä niistä koettelemuksista, jotka ovat verhottuja siunauksia? Oletko oppinut ylistämään Häntä etukäteen siunauksista ,joita et vielä ole kokenut?
Kirjasta: Virtoja erämaassa, Aika oy
Siunattua kesää kaikille palstalaisille ja Jeesuksen läsnäoloa!
Päivän sana
1
180
Vastaukset
Älkää entisiä muistelko, älkää menneistä välittäkö.
Katso, minä teen uutta; nyt se puhkeaa taimelle, ettekö sitä huomaa?
Niin, minä teen tien korpeen, virrat erämaahan.
Minua kunnioittavat metsän eläimet, aavikkosudet ja kamelikurjet, koska minä johdan vedet korpeen, virrat erämaahan, antaakseni kansani, minun valittuni, juoda.
Kansa, jonka minä olen itselleni valmistanut, on julistava minun kiitostani.
(Jes. 43:18-21.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Sanna: Suomi maailman onnellisin maa
Sanna muutti Suomen maailman onnellisimmaksi maaksi. Hänen pyyteetön työnsä maailmalla tuottaa edelleen tulosta.1964139Taisi kolahtaa....
Joku kysyi, että miksi S24 sallii kirjoittelun tänne venäläisiltä alustoilta, juttu poistui. Täällähän tosiaan välillä392657Moni islamilainen maa on jo kieltänyt burkat ja nigabit
mm. Marokko, Tunisia ja Turkki. Miksi he ovat sen tehneet? No perusteet ovat selkeät ja yhteneväiset: turvallisuus, yhte1042176Vain puolet SDP:n kannattajista luottaa puoluejohtoon häirintäkohussa
Ja SDP on ilmoittanut, että ainoa rangaistus häirintään syyllistyneille kansanedustajille on puhuttelu - aina sama. Eli861942Suomi edelleen maailman onnellisin maa
Olemme hyvällä tiellä. Laitetaan nyt talous kuntoon.2171853Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi81185Kyllä mies pakit kestää
Herranen aina nyt poijat! 😃 Jos pelkäätte pakkeja noin paljon niin hamekangasta hakemaan. Oon ite saanut useammatkin n361159- 821140
- 83871
Milloin olit onnellinen? Miksi?
Mikä saa sinut onnelliseksi? Suomi on 9. kertaa maailman onnellisin maa. Kuulutko sinä onnellisten suomalaisten joukkoon152811