Missä on Jumalan valtakunta?

Kristityt yleensä varmaan ajattelevat, että Jumalan valtakunta on kristilliset kirkot. Toisaalta ajatellaan, että Jumalan valtakunta on Jeesuksen näkymätön kirkko näiden sisä- ja ulkopuolella. Tämä jälkimmäinen ajatus lienee lähempänä totuutta ja kirkot instituutioina ovat enemmänkin perkeleen kirkko kuin Jumalan kirkko.

Helluntailaisuus, vapaakirkot ja herätysliikkeet ovat sitä Pyhän hengen vuodatusta, jonka Raamatussa on ennustettu tapahtuvan viimeisinä aikoina.

Helluntailaisuushenkisissä liikkeissä on herätysten lisäksi kolme aaltoa. Vuosisadan vaihteen jälkeen syntyi helluntailiike, joka on sitten erottautunut omaksi kirkkokunnakseen. Sodan jälkeen syntyi karismaattinen liike, joka taas on pysynyt kaikkien kirkkojen sisällä. Kolmas aalto on nyt Vineyard ja One Way Mission, jotka taas erottautuvat omaksi liikkeeksi.

Mormonit kokoavat Israelin kadonneita sukukuntia ja ovat selkeyttäneet mitä evankeliumi on, kun Raamattu on hieman puutteellinen ja vääristelty teos: miten kastetaan, miten pelastutaan, millaisia pappeja kirkossa tulee olla jne.

Juutalaiset kokoontuvat Israeliksi Palestiinaan.

Kaikkien katolisten, ortodoksien ja protestanttisten kirkkojen sisällä on Jumalan näkymätön seurakunta. Siion on puhdassydämiset.

24

393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • werty56u789

      Jumalan valtakunta on Kosmos, jossa Jumala, Jeesus, saatana, enkelit ovat planeettoja ja tähtiä. Jumalan valtakunta oli alkuseurakunnassa konkreettisen näyttämön, jossa näyteltiin jumalaisia näytelmiä, yläkerta, alakerta markeerasi helliä jne.
      Jumalan valtakunta on se ykseys joka saavutetaan yhden mielen, sen ainoan joka on olemassa palautuessa alkutilaan.
      Jumalan valtakunta voi olla jokaisen syömessä.

      • Taivaassa ja henkimaailmassa on Taivaan valtakunta. Jumalan valtakunta on maan päällä ja varmaankin ihmisten sydämissäkin, puhdassydämisten ihmisten sydämissä. Tietysti Taivaan valtakuntaa ja Jumalan valtakuntaa yhdessä voidaan myös sanoa Jumalan valtakunnaksi tai aivaan valtakunnaksi.


      • Anonyymi

        Voi synninkurjuutta! Mitä pimeyttä! Avaruus on Jumalan asuinsija sitä ei saa tutkia ihmisen pitää olla vain maassa ja pelätä Jumalaa. Kaikki nykyiset keksinnöt on syntia pitäisi palata Jeesuksen aikaan


    • Jeesuksen valta

      Ja katso, taivaassa oli valtaistuin, ja valtaistuimella oli Istuja. Ja Istuja oli näöltänsä jaspis- ja sardionkiven kaltainen; ja valtaistuimen ympärillä oli taivaankaari, näöltänsä smaragdin kaltainen.
      Ja valtaistuimen ympärillä oli kaksikymmentä neljä valtaistuinta, ja niillä valtaistuimilla istui kaksikymmentä neljä vanhinta, puettuina valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli päässänsä kultaiset kruunut.
      Ja valtaistuimesta lähti salamoita ja ääniä ja ukkosen jylinää.
      Ja valtaistuimen edessä paloi seitsemän tulisoihtua, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä.
      Ja valtaistuimen edessä oli ikäänkuin lasinen meri, kristallin näköinen.
      Ja valtaistuimen keskellä ja valtaistuimen ympärillä oli neljä olentoa, edestä ja takaa silmiä täynnä. Ja ensimmäinen olento oli leijonan näköinen, ja toinen olento nuoren härän näköinen, ja kolmannella olennolla oli ikäänkuin ihmisen kasvot, ja neljäs olento oli lentävän kotkan näköinen. Ja niillä neljällä olennolla oli kullakin kuusi siipeä, ja ne olivat yltympäri ja sisältä silmiä täynnä. Ja ne sanoivat lakkaamatta yötä päivää: "Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka oli ja joka on ja joka tuleva on". Ja niin usein kuin olennot antavat ylistyksen, kunnian ja kiitoksen hänelle, joka valtaistuimella istuu, joka elää aina ja iankaikkisesti, lankeavat ne kaksikymmentä neljä vanhinta hänen eteensä, joka valtaistuimella istuu, ja kumartaen rukoilevat häntä, joka elää aina ja iankaikkisesti, ja heittävät kruununsa valtaistuimen eteen sanoen: "Sinä, meidän Herramme ja meidän Jumalamme, olet arvollinen saamaan ylistyksen ja kunnian ja voiman, sillä sinä olet luonut kaikki, ja sinun tahdostasi ne ovat olemassa ja ovat luodut".

      Tässä on toinen kuvaus valtaistuimella istuvasta Johanneksen todistamana hengessä ollessaan:

      "Minä näin seitsemän kultaista lampunjalkaa, ja lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn. Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki; hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina. Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa. Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: ´Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.´"

      • Olli S.

        No, siinä on Taivaan valtakunnan valtaistuin ja sen ympäristö raamatullisesti. Mutta mitä sillä on tekemistä avaukseni asian kanssa, eli että mistä löydämme Jumalan valtakunnan maan päältä, miten se tulisi ajatella?


      • pitää myös koko
        Olli S. kirjoitti:

        No, siinä on Taivaan valtakunnan valtaistuin ja sen ympäristö raamatullisesti. Mutta mitä sillä on tekemistä avaukseni asian kanssa, eli että mistä löydämme Jumalan valtakunnan maan päältä, miten se tulisi ajatella?

        maailmaa kasassa elävien sanojensa kautta. Jumalan valtakunta on iloa ja rauhaa ja vanhurskautta Pyhässä Hengessä, joka todistaa Jeesuksen Herraudesta eli Jumaluudesta, sillä on Jumalan Poika. Pyhä Henki vaikuttaa myös uskoa ja toivoa ja rakkautta ja samoin Pyhän Hengen armolahjat ja Hengen hedelmän tässä lihassa ja veressä eli ruumiissamme ja mielessämme ja sydämessämme. Raamattuun on kirjoitettu Pietarin toimesta hyvin Jumalan valtakunnasta:

        ´Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu, ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen, jos "olette maistaneet, että Herra on hyvä". Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis, ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.´ (1. Piet. 2:1-)

        Tarvitsemme kaksi keskeistä asiaa eli Jumalan armosuosio Pyhässä Hengessä ja Raamatun pyhät kirjoitukset, sen lisäksi anomista ja rukoilemista ja kiittämistä ja kunnioittamista. Herran tunteminen ja tahtonsa tekeminen on Jumalan palvelemista, vaikka todellisuudessa me olemme vastaanottavana osapuolena 100% ja saamme parhaimmillaankin vaeltaa Jumalan valmistamissa teoissa ja nähdä siten myös vaivaa, miten sitten Herra tahtookaan ketäkin käyttää moninaisissa tehtävissä, missä ruumiinsa maan päällä toimii, valitettavasti hajallaan, mutta Hengessä yhtä ja kun Jeesus tulee, kokoaa valittunsa omaan valtakuntaansa ja antaa levon ja rauhan pyhitetyille lapsilleen, jotka voittavat Jeesuksen voitossa, minkä hankki Golgatalla Isän Jumalan voimassa, amen.


      • yliluonnollisesti
        Olli S. kirjoitti:

        No, siinä on Taivaan valtakunnan valtaistuin ja sen ympäristö raamatullisesti. Mutta mitä sillä on tekemistä avaukseni asian kanssa, eli että mistä löydämme Jumalan valtakunnan maan päältä, miten se tulisi ajatella?

        Jeesus sanoi: Jumalan valtakunta on sisäisesti teissä.

        Jumalan valtakunnalla ei ole rajoja, niinkuin maailmassa on maiden rajat. Jumala itse asuu omassa taivaitten taivaassaan, ja siellä on Jeesuskin, ja sinne Jeesus avasi meille kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan tien.


      • yliluonnollisesti kirjoitti:

        Jeesus sanoi: Jumalan valtakunta on sisäisesti teissä.

        Jumalan valtakunnalla ei ole rajoja, niinkuin maailmassa on maiden rajat. Jumala itse asuu omassa taivaitten taivaassaan, ja siellä on Jeesuskin, ja sinne Jeesus avasi meille kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan tien.

        Ja pyhien yhteys on olemassa kirkkokunnista riippumatta. Vapaakirkon pappi Torremolinoksessa kertoi tästä havainnollisesti, kuinka hän pystyi jollakin matkallaan täysin veljellisesti vaihtamaan ajatuksia jonkin katolisen tai jonkin muun kirkkokunnan papin kanssa.


      • myös mahdollinen
        Olli.S kirjoitti:

        Ja pyhien yhteys on olemassa kirkkokunnista riippumatta. Vapaakirkon pappi Torremolinoksessa kertoi tästä havainnollisesti, kuinka hän pystyi jollakin matkallaan täysin veljellisesti vaihtamaan ajatuksia jonkin katolisen tai jonkin muun kirkkokunnan papin kanssa.

        sillä asiasta riippuen voi vaihtaa myös ateistien kanssa veljellisesti ajatuksia, mutta Jumalan valtakunnassa ovat pelkästään vedestä ja Hengestä syntyneet Jeesuksen opetuksen mukaan, joten kannattaa ottaa sen Jeesuksen opetuksen tulkinta, jos "veljellisesti" haluaa vaihtaa ajatuksia. Lisäksi myötäilijät hyväksyvät kaiken mitä esitetään, niin valheet kuin totuudet, voi toki itsekseen ajatella "aika outua, mitäpä tuosta". Kyllä veljellisyydestä puhuessa täytyy ymmärtää, että Hengen yhteys on muuta kuin ajatusten vaihtoa "veljellisesti", mitä se sitten tarkoittaakin kenenkin käsityksissä, sillä Jeesus sanoi lihallisesta äidistä ja veljistä hengellisislle äideille ja veljille näin: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?" Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni! Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."

        Myöhemmin hänen lihansa puolesta äiti ja veljetkin tulivat Pyhästä Hengestä osallisiksi ja Jumalan lapsiksi, vaikka toki äitinsä oli siunattu nuoruudessaan ja autuas äitien joukossa Herran palvelijattarena.

        Näemme, että Isän Jumalan tahdon mukainen veljeys on muutakin kuin ihmiskäsitystä, sillä jos pitää veljensä kanssa kaikkea yhteisenä tässä maailmassa ja voi kokea rakkautta ja yhteyttä Pyhässä Hengessä, niin silloin sen on Hengen vaikuttamaa. Hyvä jos näin on totuudessa eikä vain ihmismielessä, vaikka hyvä sekin, kun on Isän Jumalan tahdon mukaista.


      • juurin noista
        yliluonnollisesti kirjoitti:

        Jeesus sanoi: Jumalan valtakunta on sisäisesti teissä.

        Jumalan valtakunnalla ei ole rajoja, niinkuin maailmassa on maiden rajat. Jumala itse asuu omassa taivaitten taivaassaan, ja siellä on Jeesuskin, ja sinne Jeesus avasi meille kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan tien.

        käännetyistä sanoista: "Jumalan valtakunta on teidän keskellänne".

        On hyvä ymmärtää, että kasteessa meidät upotetaan Jeesuksen kuolemaan, niin että voimme kuolla myös itse itsellemme, että voimme elää täysin Pyhässä Hengessä Jumalalle ja Jeesus vaikuttaa Henkensä kautta silloin meissä ja näin meistä tulee uusi mielinlaatu ja sydämenlaatu ympärileikkauksessa Hengen kautta. Näin se ei enää olekaan se vanha minä luonnollisena ihmisenä vaan Jeesus minussa Henkensä kautta vaikuttaen Isän kuvan kaltaisuutta niinkuin opetti opetuslapsiaan olemaan täydelliset niinkuin taivaallinen Isä, ei omalla yrittämisellä tai lainteoilla vaan Pyhän Hengen täydeydessä vastaanottajana ilossaan ja rauhassaan ja vanhurskaudessaan, sillä lupauksen lapsia ovat Jumalan armon vastaanottajat armolahjoissaan ja Henkensä hedelmässä vaikuttaen tahtoaan ja kuvansa kaltaisuutta, sillä Jeesus teki Pietarin ja Paavalin ja muiden apostolien kautta tunnustekonsa, samoin nykyäänkin, jos ja kun tapahtuu.

        Jumalan valtakunnan rajat on kirjoitettu elämän kirjaan, sillä siellä on vain Hengestä syntyneiden nimet ja suuri juopa on uudestisyntymättömän ja uudestisyntyneen välillä Isässä Jumalassa, vaikka molemmat ovat myös luonnollisia lapsia naisista syntyneinä, mutta vain toiset ovat syntyneet Jumalasta elävän veden ja Pyhän Hengen kautta anottuaan ja saatuaan, sillä jokainen anova saa ja juuri tästä tulee opettaa, eikä pitäytyä ihmisten valheissa vauvakasteiden pelastuksesta tai muista ihmisopeista, joilla ei ole mitään tekemistä Jumalan valtakunnan totuuden ja armon kanssa, sillä Isä kutsuu kaikkia ihmisiä Raamatun ilosanoman kautta joko luettuna tai kuultuna, kun se Pyhän Hengen vaikutuksessa otetaan vastaan. Sitten koetellaan ja katsotaan, pysyykö nimi kirjassa vai onnistuuko Perkele nielemään Jumalan lapsen niinkuin Jeesus opetti neljästä erilaisesta maaperästä vertauskuvana ihmisten hedelmän kantamisessa Isän Jumalan tahdon mukaan. Autuaat ne, jotka perille voittajina pääsevät, sillä yksi neljästä kantoi hedelmää ja Jeesus opetti monista kutsutuista ja harvoista valituista, lieneekö neljäsosa vai onko tuo hyvä maaperä ajallisesti vaihtevan osuinen, niinkuin Jeesus viittaa erilaisista sukupolvista ja vanhurskaista tuomioista.


      • sillä opetti näin
        juurin noista kirjoitti:

        käännetyistä sanoista: "Jumalan valtakunta on teidän keskellänne".

        On hyvä ymmärtää, että kasteessa meidät upotetaan Jeesuksen kuolemaan, niin että voimme kuolla myös itse itsellemme, että voimme elää täysin Pyhässä Hengessä Jumalalle ja Jeesus vaikuttaa Henkensä kautta silloin meissä ja näin meistä tulee uusi mielinlaatu ja sydämenlaatu ympärileikkauksessa Hengen kautta. Näin se ei enää olekaan se vanha minä luonnollisena ihmisenä vaan Jeesus minussa Henkensä kautta vaikuttaen Isän kuvan kaltaisuutta niinkuin opetti opetuslapsiaan olemaan täydelliset niinkuin taivaallinen Isä, ei omalla yrittämisellä tai lainteoilla vaan Pyhän Hengen täydeydessä vastaanottajana ilossaan ja rauhassaan ja vanhurskaudessaan, sillä lupauksen lapsia ovat Jumalan armon vastaanottajat armolahjoissaan ja Henkensä hedelmässä vaikuttaen tahtoaan ja kuvansa kaltaisuutta, sillä Jeesus teki Pietarin ja Paavalin ja muiden apostolien kautta tunnustekonsa, samoin nykyäänkin, jos ja kun tapahtuu.

        Jumalan valtakunnan rajat on kirjoitettu elämän kirjaan, sillä siellä on vain Hengestä syntyneiden nimet ja suuri juopa on uudestisyntymättömän ja uudestisyntyneen välillä Isässä Jumalassa, vaikka molemmat ovat myös luonnollisia lapsia naisista syntyneinä, mutta vain toiset ovat syntyneet Jumalasta elävän veden ja Pyhän Hengen kautta anottuaan ja saatuaan, sillä jokainen anova saa ja juuri tästä tulee opettaa, eikä pitäytyä ihmisten valheissa vauvakasteiden pelastuksesta tai muista ihmisopeista, joilla ei ole mitään tekemistä Jumalan valtakunnan totuuden ja armon kanssa, sillä Isä kutsuu kaikkia ihmisiä Raamatun ilosanoman kautta joko luettuna tai kuultuna, kun se Pyhän Hengen vaikutuksessa otetaan vastaan. Sitten koetellaan ja katsotaan, pysyykö nimi kirjassa vai onnistuuko Perkele nielemään Jumalan lapsen niinkuin Jeesus opetti neljästä erilaisesta maaperästä vertauskuvana ihmisten hedelmän kantamisessa Isän Jumalan tahdon mukaan. Autuaat ne, jotka perille voittajina pääsevät, sillä yksi neljästä kantoi hedelmää ja Jeesus opetti monista kutsutuista ja harvoista valituista, lieneekö neljäsosa vai onko tuo hyvä maaperä ajallisesti vaihtevan osuinen, niinkuin Jeesus viittaa erilaisista sukupolvista ja vanhurskaista tuomioista.

        > "Jumalan valtakunta on teidän keskellänne".

        Jeesus opetti: "Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat. Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen. Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni."

        Samoin opetuslapsensa Pietari sanoi: "Israelin miehet, mitä te tätä ihmettelette, tai mitä te meitä noin katselette, ikäänkuin me omalla voimallamme tai hurskaudellamme olisimme saaneet hänet kävelemään. Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala, meidän isiemme Jumala, on kirkastanut Poikansa Jeesuksen, jonka te annoitte alttiiksi ja kielsitte Pilatuksen edessä, kun tämä oli päättänyt hänet päästää. Te kielsitte Pyhän ja Vanhurskaan ja anoitte, että teille annettaisiin murhamies, mutta elämän ruhtinaan te tapoitte; hänet Jumala on herättänyt kuolleista, ja me olemme sen todistajat. Ja uskon kautta hänen nimeensä on hänen nimensä vahvistanut tämän miehen, jonka te näette ja tunnette, ja usko, jonka Jeesus vaikuttaa, on hänelle antanut hänen jäsentensä terveyden kaikkien teidän nähtenne."

        Näemme että Isä vaikutti Pyhän Hengen kautta Jeesuksen nimessä nuo tunnusteot Jumalan valtakunnasta ja on sidottu täysin 100% Herran Jeesuksen Hengen vaikutukseen ja vaikka toimii opetuslastensa kautta ihmisille kuultavina sanoina, niin työ on Jumalan eikä ihmisen ja näin sidottu täysin Jeesukseen eikä ihmisiin, vaikka niiden kautta tuleekin, jotka ovat Jeesuksen opetuslapsia Jumalan armossa ja totuudessa. Näemme siis että Jumalan valtakunta on opetuslasten keskellä Jeesuksen Henkenä, niinkuin opetti "missä kaksi tai kolme on nimessään koolla, siinä hän on heidän keskellään" ja tarkoittaa itseään eikä opetuslasten sydämmissä, vaikka toki Pyhä Henki ympärileikkaakin opetuslapsten sydämet uskon kuuliaisuuteen rakkaudessaan ja antaa toivon pelastuksesta Herrassa, nimi elämän kirjassa säilyneenä, amen.


      • Anonyymi
        yliluonnollisesti kirjoitti:

        Jeesus sanoi: Jumalan valtakunta on sisäisesti teissä.

        Jumalan valtakunnalla ei ole rajoja, niinkuin maailmassa on maiden rajat. Jumala itse asuu omassa taivaitten taivaassaan, ja siellä on Jeesuskin, ja sinne Jeesus avasi meille kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan tien.

        Tuo pitänee paikkansa kunnes....
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
        ....
        Eroamalla Heistä yhdestä, eroaa Heistä.
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

        2.Mooseksen kirja:
        20:13 Älä tapa.

        5.Mooseksen kirja:
        5:17 Älä tapa.


    • lukenut

      Jeesus käski etsimään Jumalan valtakuntaa ja sen vanhurskautta! Jeesus sanoi myös, että etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan ja anovalle annetaan! Jumalan valtakunta on kristillinen julistus eli sitä ei löydy muualta kuin missä Jeesusta julistavat!

      • Tämä on hyvä, Jumalan valtakunta on siellä, missä Kristusta julistetaan. OK


      • Täsmennys
        Olli.S kirjoitti:

        Tämä on hyvä, Jumalan valtakunta on siellä, missä Kristusta julistetaan. OK

        Suun julistuksella ei pelastu niinkuin raamattu opettaa vaan sydämen temppelin rakentamisella. Tämä tarkoittaa eettistä elämää. Kun sydämen temppeli on valmis ja hieno niin Kristus, se on myötätunto ja taivaallinen rakkaus, astuu sinne.


      • Täsmennys kirjoitti:

        Suun julistuksella ei pelastu niinkuin raamattu opettaa vaan sydämen temppelin rakentamisella. Tämä tarkoittaa eettistä elämää. Kun sydämen temppeli on valmis ja hieno niin Kristus, se on myötätunto ja taivaallinen rakkaus, astuu sinne.

        Lakkaa jo toi saarnaaminen tässä yhteydessä. Sanoit että valtakunta on siellä, missä Kristusta julistetaan. Hyvä, onko sinulla asiasta muuta sanomista?


      • Täsmennys
        Olli.S kirjoitti:

        Lakkaa jo toi saarnaaminen tässä yhteydessä. Sanoit että valtakunta on siellä, missä Kristusta julistetaan. Hyvä, onko sinulla asiasta muuta sanomista?

        Olen eri henkilö kuin nimim. lukenut. Meillä on vähän eri käsitykset, sori kun sekoitin sinua.


      • Jumalan valtakunta on Pyhässä Hengessä. Kun rukoilemme, että "tulkoon sinun valtakuntasi", niin rukoilemme, että tulkoon Pyhä Henki minun elämääni juuri nyt.

        Luuk. 17:20

        Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,

        Luuk. 17:21

        eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".

        Room. 14:17

        sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.


      • jari-pek-ka kirjoitti:

        Jumalan valtakunta on Pyhässä Hengessä. Kun rukoilemme, että "tulkoon sinun valtakuntasi", niin rukoilemme, että tulkoon Pyhä Henki minun elämääni juuri nyt.

        Luuk. 17:20

        Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,

        Luuk. 17:21

        eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".

        Room. 14:17

        sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.

        Juuri näin. Mikään kirkko ei voi sanoa olevansa ainoa ja ainoa oikea Jumalan valtakunta maan päällä.


      • Pyhässä Hengessä
        Olli.S kirjoitti:

        Juuri näin. Mikään kirkko ei voi sanoa olevansa ainoa ja ainoa oikea Jumalan valtakunta maan päällä.

        on ainoa ja oikea Jumalan valtakunta maan päällä. Miten sitten on itsekunkin osalta, koetelkoon ja tutkikoon itseään ja autuaat ne, joiden koetus kestää Isän Jumalan edessä Jeesuksen nimessä Pyhän Hengen voimassa, amen.


      • Anonyymi

        Jumalan valtakunta on vain rauhanyhdistys, ulkopuolella on iänkaikkinen helvetti, kaikki muu hengellisyys on saatananpalvontaa. Rauhanyhdistykse oppi on raamatun mukaista mitä muut Eivät ole. Lestadiolainen oppi vie pelastukseen ainoastaan, koska se on ainoa oikea usko. Kaikki helluntai, vapaakirkko yms on saatananpalvontaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan valtakunta on vain rauhanyhdistys, ulkopuolella on iänkaikkinen helvetti, kaikki muu hengellisyys on saatananpalvontaa. Rauhanyhdistykse oppi on raamatun mukaista mitä muut Eivät ole. Lestadiolainen oppi vie pelastukseen ainoastaan, koska se on ainoa oikea usko. Kaikki helluntai, vapaakirkko yms on saatananpalvontaa

        Oikein!
        Uskontunnustuksen antaneet ovat nämä tiedot vastaan ottaneet joko tietoisesti tai tietämättään eksytettyinä:
        'Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'


    • Anonyymi

      Jumalan valtakunta on rauhanyhdistykse, ulkopuolelle on iänkaikkinen helvetti, Jumalan valtakunta ei anna armoa uskottomille. Jumalan laki on ankara jos rikkoo yhdessä kohtaa on vikpäää koko lakiin. Hoitokokouksia ihmiset ohjataan oikealle tielle. Naiset ovat saastaista mitä Jumala on luonut seksi on sairautta se ei sovikristitylle

    • Anonyymi

      Kristillisten Jumalan nimeen toimivat kristittjen aktiviteetit mm noitarovio murhat todistavat tarkalleen kristittyjen todelliset Herransa:
      Kristityillä on epäselvää laittomuuksineen ketä Jumalanaan palvelevat:
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Saatana
      Saatana kristinuskossa
      Saatana on Uudessa testamentissa ja kristillisessä teologiassa yleensä huomattavasti keskeisempi henkilö kuin Vanhassa testamentissa. Kristillisen käsityksen mukaan saatana kohdistaa vaikutuksensa ihmisiin, jotka hän on saanut lankeamaan syntiin, ja vastustaa ennen kaikkea Kristusta ja kristillistä seurakuntaa.[8] Uuden testamentin mukaan Saatana yritti myös vaikuttaa Jeesukseen.[27]

      Uuden testamentin mukaan saatana on tämän maailman valtias, joka haluaa eksyttää ihmiset Jumalasta[28]. Saatana myös hallitsee tätä maailmaa, ja näin ollen maailma heijastaa hallitsijansa luonnetta[29] [30].
      #
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
      2.Korinttolaiskirje: 11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."
      ....
      Markuksen evankeliumi:
      3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
      ...........
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Saatana
      Saatana kristinuskossa
      Saatana on Uudessa testamentissa ja kristillisessä teologiassa yleensä huomattavasti keskeisempi henkilö kuin Vanhassa testamentissa. Kristillisen käsityksen mukaan saatana kohdistaa vaikutuksensa ihmisiin, jotka hän on saanut lankeamaan syntiin, ja vastustaa ennen kaikkea Kristusta ja kristillistä seurakuntaa.[8] Uuden testamentin mukaan Saatana yritti myös vaikuttaa Jeesukseen.[27]

      Uuden testamentin mukaan saatana on tämän maailman valtias, joka haluaa eksyttää ihmiset Jumalasta[28]. Saatana myös hallitsee tätä maailmaa, ja näin ollen maailma heijastaa hallitsijansa luonnetta[29] [30].

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe