Hyvät Aasinkorvan (Syngonium podophyllum) tuntijat! Miksi rehevä, reilusti metrinen köynnökseni on alkanut rupsahtaa alaosastaan alkaen: uudet lehdet eivät enää kasva suuriksi vaan kellastuvat nopeasti, kun ovat rullautuneet auki.
Aasinkorvani ´lisääntyi´ koko talven: uutta lehteä tuppasi lähes päivittäin. Mullat on vaihdettu, lehtiä suihkuteltu ja kasteltu kuin ennenkin. Verho suojaa aasinkorvaa suoralta auringonpaisteelta ja pilttuunsa on hyvin valoisa.
Hoitaja äkkiä tänne, Hii-hoo!
6
2561
Vastaukset
- Rania
Ota pistokas siltä varalta että kokonaan kuukahtaa. Aasinkorva on onneksi helppo lisättävä, mutta tuolle lehtien tippumiselle en osaa syytä sanoa. Köynnöshän se, ehkä se tavitsisi kiipeilytukea?
- Ansu
koko talven lykännyt uutta,
niin jospa se pitää lepokauden?
Tarkkaile nyt sitä
ja ota pistokkaita. :) - Nilla
tuo mullanvaihto on merkinnyt sitä, että kasvisi juuret ovat vahingoittuneet siinä määrin työn tohinassa, että sen vedensaanti on oleellisesti huonontunut ja henkensä pitimiksi se satsaa juurien kasvattamiseen lehtien sijasta. Ja siksi lehdet rupsahtavat.
Ehkä uusi multakin on enemmän vettä sitovaa laatua, jolloin juuret voivat kärsiä liiasta märkyydestä, jolloin seuraus on sama kuin edellä. - elli
Aasinkorva kannattaa uusia muutaman vuoden välein, sillä vanhetessaan siitä tulee harva, eikä se ole enää kovin näyttävän näköinen
- Kaks aasia
huolenpidosta tällä palstalla! Nyt alamme innokkaina (Hii-hoo!) kokeilemaan tuota lisääntymistä... jaa että pistokkaita... tekeeköhän kipeää? Pitäishän tuon onnistua, ellei toinen meistä sitten olekin muuli.. ;-)
- hi hii
Kaks aasia kirjoitti:
huolenpidosta tällä palstalla! Nyt alamme innokkaina (Hii-hoo!) kokeilemaan tuota lisääntymistä... jaa että pistokkaita... tekeeköhän kipeää? Pitäishän tuon onnistua, ellei toinen meistä sitten olekin muuli.. ;-)
hauska =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181