X solu=välilehden nimi

Sweit

Moro

Miten saa solun määriteltyä siten että kun siihen kirjoittaa niin solun sisältö on yhtäkuin kyseisen välilehden nimi (jossa solu sijaitsee)?

Koulussa joskus tälläinen asia muistaakseni oli mutta 3 vuoden jälkeen ei millään muistu mieleen.

Tattista

11

4999

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunde ei tajunnut yhtään mitään...
      voisitkos antaa esimerkin

      • 1) Välilehden nimi "Tau1", kun kirjoittaa soluun C3 tekstin "Tau1", niin eikös se ole siinä?

        2) Jos kirjoittaa samaan soluun =Sheet(), niin tulos on kaiketi sama?

        (-;


      • sweit

        Solu pitäisi olla määritettynä siten että kun siihen kirjottaa tekstiä ja painaa enter niin sama teksti ilmestyy kyseisen välilehden nimeksi. Eli toiminta olisi jotenkin asetettu kyseisen "solun rakenteeseen(?)".

        Jos vaikka A1 soluun oisi tehty tälläinen "kikka" niin aina kun kirjottaisin A1:seen jotain ja painaisin enter, niin solun A1 sisältö muuttaisi välilehden nimen täksi samaksi. Eli A1=Sheetin nimi.

        Tämä voi olla joku aivan törkeen yksinkertainen asia, mutta oon vähän huono selittämään =P


      • sweit kirjoitti:

        Solu pitäisi olla määritettynä siten että kun siihen kirjottaa tekstiä ja painaa enter niin sama teksti ilmestyy kyseisen välilehden nimeksi. Eli toiminta olisi jotenkin asetettu kyseisen "solun rakenteeseen(?)".

        Jos vaikka A1 soluun oisi tehty tälläinen "kikka" niin aina kun kirjottaisin A1:seen jotain ja painaisin enter, niin solun A1 sisältö muuttaisi välilehden nimen täksi samaksi. Eli A1=Sheetin nimi.

        Tämä voi olla joku aivan törkeen yksinkertainen asia, mutta oon vähän huono selittämään =P

        taulukon moduuliin...
        Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
        On Error Resume Next
        If Not Intersect(Target, Range("A1")) Is Nothing Then
        ActiveSheet.Name = Range("A1")
        End If
        End Sub


      • Sweit
        kunde kirjoitti:

        taulukon moduuliin...
        Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
        On Error Resume Next
        If Not Intersect(Target, Range("A1")) Is Nothing Then
        ActiveSheet.Name = Range("A1")
        End If
        End Sub

        Kiitos!


      • Sweit
        kunde kirjoitti:

        taulukon moduuliin...
        Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
        On Error Resume Next
        If Not Intersect(Target, Range("A1")) Is Nothing Then
        ActiveSheet.Name = Range("A1")
        End If
        End Sub

        Heh heh.. Voisitkos vielä rautalangasta vääntää mihin tuo pitää laittaa. Olen koittanut tökötä tuon koodin Visual Basicin kautta joka paikkaan, mutta eihän se mistään toimi.

        Nimimerkillä "ei vain osaa"


      • Sweit
        Sweit kirjoitti:

        Heh heh.. Voisitkos vielä rautalangasta vääntää mihin tuo pitää laittaa. Olen koittanut tökötä tuon koodin Visual Basicin kautta joka paikkaan, mutta eihän se mistään toimi.

        Nimimerkillä "ei vain osaa"

        W00t! Sain toimimaan, Kiitos! =)


    • Anonyymi

      Entäs toisinpäin? A1 solun arvo muuttuu jos välilehden nimi muuttuu. Kiitos

      • Anonyymi

        Function TaulukonNimi()
            Application.Volatile
            TaulukonNimi = ActiveSheet.Name
        End Function


    • Anonyymi

      Vaihda se surkee vakoileva MS offise johonkin toimivaan!

    • Aika pahan kyssärin heitit ;-)
      Taulukon nimen muutokselle ei löydy tapahtumaa, mutta kikkailemalla sekin syntyi...
      Vanhalla EXCEL4 macrolla homma hoituikin

      ThisWorkbook moduuliin...
      Option Explicit

      Private Sub PäivitäTaulukonNimi()
      ActiveSheet.Range("A1").Formula = _
      "=MID(CELL(""filename""," & _
      ActiveSheet.Name & "!A1" & _
      "),FIND(""]"",CELL(""filename""," & _
      ActiveSheet.Name & "!A1" & _
      ")) 1,255)"
      End Sub

      Private Sub Workbook_SheetCalculate(ByVal Sh As Object)
      On Error Resume Next
      Application.EnableEvents = False
      PäivitäTaulukonNimi
      Application.EnableEvents = True
      End Sub
      Sub Reset()
      Application.EnableEvents = True
      Application.Calculation = xlCalculationAutomatic
      End Sub


      Keep EXCELing
      @Kunde

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      105
      1170
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe