Tyhmä kysymys Visasta

Fpqkewfm

Jos käy niin et haluan siirtää esim. 5000 € eräästä nettipalvelusta Visalle, jonka luottoraja on vain 1000 € (saldo nyt 0 €) niin miten sitten käy? Voiko saldo olla yli tuon 1000 €, ja jos kyllä, niin saanko korkoa sille saldolle 5000-1000=4000 €:lle? Vai pitääkö ylijäämä aina siirtää pankkitilille? Kysyn siksi että haluisin ainakin välttää tuon 2 %:n siirtomaksun tuosta 4000 €:sta. Ja saako tuo lisäraha 4000 olla rauhassa siellä Visalla?

Kiitos!

23

8185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lökölklö

      Siis Visahan on luottokortti, ei pankkitili.

      • fpkamsfm

        Kun nettipalvelusta ei voi siirtää suoraan pankkitilille, vaan siirto on pakko tehdä Visalle tavallaan palautuksena. Niin että miten on?


      • fpksfnaef
        fpkamsfm kirjoitti:

        Kun nettipalvelusta ei voi siirtää suoraan pankkitilille, vaan siirto on pakko tehdä Visalle tavallaan palautuksena. Niin että miten on?

        Visan saldo -1000 € (siis olen käyttänyt koko luottorajan)
        tuleva siirto/palautus 5000 €
        Visan saldo siirron jälkeen 4000 €

        Eli onko tuo mahdollista vai estääkö pankki siirron?


      • fkwefmnk
        fpksfnaef kirjoitti:

        Visan saldo -1000 € (siis olen käyttänyt koko luottorajan)
        tuleva siirto/palautus 5000 €
        Visan saldo siirron jälkeen 4000 €

        Eli onko tuo mahdollista vai estääkö pankki siirron?

        miksi sanoit noin. Et ole ilmeisesti ymmärtänyt sitä, että luottokortillakin on aina luottotili, jota voi käyttää nettiostoksissa nettipankin välityksellä. Voisiko siis joku sellainen vastata, joka on oikeisti käyttänyt Visaa muutenkin kuin kenkäostoksilla kaupassa.


      • 8+13
        fkwefmnk kirjoitti:

        miksi sanoit noin. Et ole ilmeisesti ymmärtänyt sitä, että luottokortillakin on aina luottotili, jota voi käyttää nettiostoksissa nettipankin välityksellä. Voisiko siis joku sellainen vastata, joka on oikeisti käyttänyt Visaa muutenkin kuin kenkäostoksilla kaupassa.

        Itse olen tehnyt muutaman tuhannen euron "talletuksia" visalle, ja saanut kaupasta palautusta vähän vähemmän. Periaatteena on aina ollut se että nuo -merkkiset tapahtumat vain vähentävät tilin kokonaisvelkaa, ja jäljelle jäävä saldo jää seuraavan kuukauden käyttörajan päälle käytettäväksi summaksi.

        Mitään provisioita ei minulta ole tästä veloitettu, enkä muista korkoakaan saaneeni.
        Siinä tapauksessahan niitä kuluja vasta tulisi, kun haluat siirtää tuota rahaa kortilta pankkitilille...


      • fdfpkmfw
        8+13 kirjoitti:

        Itse olen tehnyt muutaman tuhannen euron "talletuksia" visalle, ja saanut kaupasta palautusta vähän vähemmän. Periaatteena on aina ollut se että nuo -merkkiset tapahtumat vain vähentävät tilin kokonaisvelkaa, ja jäljelle jäävä saldo jää seuraavan kuukauden käyttörajan päälle käytettäväksi summaksi.

        Mitään provisioita ei minulta ole tästä veloitettu, enkä muista korkoakaan saaneeni.
        Siinä tapauksessahan niitä kuluja vasta tulisi, kun haluat siirtää tuota rahaa kortilta pankkitilille...

        Sinä ymmärsit. Tässä minun tapauksessani raha vain kiertäisi eri suuntaan ja joutuisin siis pulittamaan 2 %:n maksun rahan siirrosta Visalta pankkitilille. Mutta siis ilmeisesti positiivinen saldo on mahdollinen, eikä pankki sitä estä. Tätä juuri hain. Kiitos!


    • Pelurilxl

      Onnistuu, tällöin visan saldo on plussalla 4000, rahoille ei makseta korkoa ja rahat saa myös halutessaan ulos/pankkitilille seuraavan laskun erääntymisen jälkeen soittamalla luottokuntaan,.

      • cvcvcsvsc

        Kyllä, ja ilman kuluja. Paitsi jos siirtää verkkopankissa itse visalta pankkitilille.


    • Kortillinen

      En vieläkään ymmärrä tuollaista visatiliä!

      Minulla ei ole mitään visatiliä vaan korttilasku menee suoraan normaalilta pankkitililtä.
      Minusta tämä menettely on hyvin yksinkertainen.

      • 8+9

        Se sinun "korttilaskusi" on luottotilisi tiliote. Luottotilisi velkasaldoa lyhennät ja maksat sille velkasaldolle mahdollisesti korkoa pankkitililtäsi tehtävillä veloituksilla.


      • Ei ole vaikeaa

        Kuule, kun se korttilasku menee "suoraan normaalilta pankkitililtä", niin jollekin tilillehän se maksetaan, eikö? Siis siinä saamassasi laskussa on tilinumero, jolle lasku pitää maksaa.

        Kas kummaa, se on juuri se sinun "visatilisi"!!

        Siis ihan kuin tavallinen pankkitili, jonka saldo voi olla positiiviinen tai negatiivinen.

        Ihminen joko tarvitsee tuota tiliä, tai sitten ei. Itse olen tarvinnut siksi, että aina ennen kuin lähden pidemmälle lomalle, siirrän visatilille 3000-4000 euroa etukäteen. Visani käyttövara on 3000 euroa; kun maksan etukäteen sinne rahaa, niin saan sitten lomalla käyttää 6000-7000 euroa. Ei tarvitse miettiä, riittääkö käyttövaraa enää. Ja muutenkin minusta on kivempi tuhlata, kun tiedän että laskut on jo maksettu. :-)


      • Kortillinen
        8+9 kirjoitti:

        Se sinun "korttilaskusi" on luottotilisi tiliote. Luottotilisi velkasaldoa lyhennät ja maksat sille velkasaldolle mahdollisesti korkoa pankkitililtäsi tehtävillä veloituksilla.

        En minä mitään lyhennä.

        Kortin kuukauslasku menee suoraan käyttelytililtä.


      • 20+3
        Kortillinen kirjoitti:

        En minä mitään lyhennä.

        Kortin kuukauslasku menee suoraan käyttelytililtä.

        Kerrytät siis kullakin korttiostoksellasi luottotilisi velkasaldoa, ja maksat koko velkasaldon kuukausittain pois.


      • Kortillinen
        Ei ole vaikeaa kirjoitti:

        Kuule, kun se korttilasku menee "suoraan normaalilta pankkitililtä", niin jollekin tilillehän se maksetaan, eikö? Siis siinä saamassasi laskussa on tilinumero, jolle lasku pitää maksaa.

        Kas kummaa, se on juuri se sinun "visatilisi"!!

        Siis ihan kuin tavallinen pankkitili, jonka saldo voi olla positiiviinen tai negatiivinen.

        Ihminen joko tarvitsee tuota tiliä, tai sitten ei. Itse olen tarvinnut siksi, että aina ennen kuin lähden pidemmälle lomalle, siirrän visatilille 3000-4000 euroa etukäteen. Visani käyttövara on 3000 euroa; kun maksan etukäteen sinne rahaa, niin saan sitten lomalla käyttää 6000-7000 euroa. Ei tarvitse miettiä, riittääkö käyttövaraa enää. Ja muutenkin minusta on kivempi tuhlata, kun tiedän että laskut on jo maksettu. :-)

        Kortin kuukauslasku menee suoraan käyttelytililtä. Ei sieltä mitään mihinkään siirretä.
        Köyhiksellä ei ilmeisesti ole visatiliä.

        5000E:n käyttöraja on aina riittänyt.
        Joskus on täytynyt jotain maksaa suoraan pankkitililtä.

        Kerran, kun raja oli 4000E, jouduin reisusta soittamaan rajaa ylemmäksi koska kortti kieltäytyi yhteistoiminnasta.
        Silloin minulle ilmoitettiin visan ylärajaksi 6000E


      • Kortillinen
        20+3 kirjoitti:

        Kerrytät siis kullakin korttiostoksellasi luottotilisi velkasaldoa, ja maksat koko velkasaldon kuukausittain pois.

        Maksamme kaiken mahdollisen kortilla.
        Esimerkiksi äsken viikonlopun sapuskat, 14,48E, maksoimme kortilla.
        Samoin myös muut.

        Kerran kuukaudessa korttiostokset vähentävät käyttelytilin saldoa.
        Saahan siinä 1,5kk korotonta maksuaikaa.
        Hyöty on marginaalinen mutta periaatteesta käytämme senkin edun.


      • Ei ole vaikeaa
        Kortillinen kirjoitti:

        Kortin kuukauslasku menee suoraan käyttelytililtä. Ei sieltä mitään mihinkään siirretä.
        Köyhiksellä ei ilmeisesti ole visatiliä.

        5000E:n käyttöraja on aina riittänyt.
        Joskus on täytynyt jotain maksaa suoraan pankkitililtä.

        Kerran, kun raja oli 4000E, jouduin reisusta soittamaan rajaa ylemmäksi koska kortti kieltäytyi yhteistoiminnasta.
        Silloin minulle ilmoitettiin visan ylärajaksi 6000E

        Oletko oikeasti noin hölmö, vai heittäydytkö????

        "Köyhiksellä ei ilmeisesti ole visatiliä"

        JOKAISELLA, jolla on Visa, on myös tuollainen ns. visatili.

        "Kortin kuukauslasku menee suoraan käyttelytililtä. Ei sieltä mitään mihinkään siirretä."

        ????????????????????????????????????????????????????????????? No totta ihmeessä se raha sieltä käyttelytililtä JOHONKIN siirtyy, kun se kortin kuukausilasku maksetaan!! Vai meinaatko että se menee jotenkin suoraan ilmaan????

        Kaikki laskut maksetaan aina jollekin tilille. Sehän on itsestään selvää.

        Ehkä sinun ei kannattaisi tuhlata aikaasi tähänkään ketjuun, kun olet selkeästi pihalla kuin lumiukko eikä näytä olevan toivoa, että mitenkään käsittäisit tätä. "Ei sieltä mitään mihinkään siirretä" - anna mun kaikki kestää!!! Ovatko useatkin ihmiset oikeasti noin täysin sekaisin edes perusasioiden suhteen?


      • Kortillinen
        Ei ole vaikeaa kirjoitti:

        Oletko oikeasti noin hölmö, vai heittäydytkö????

        "Köyhiksellä ei ilmeisesti ole visatiliä"

        JOKAISELLA, jolla on Visa, on myös tuollainen ns. visatili.

        "Kortin kuukauslasku menee suoraan käyttelytililtä. Ei sieltä mitään mihinkään siirretä."

        ????????????????????????????????????????????????????????????? No totta ihmeessä se raha sieltä käyttelytililtä JOHONKIN siirtyy, kun se kortin kuukausilasku maksetaan!! Vai meinaatko että se menee jotenkin suoraan ilmaan????

        Kaikki laskut maksetaan aina jollekin tilille. Sehän on itsestään selvää.

        Ehkä sinun ei kannattaisi tuhlata aikaasi tähänkään ketjuun, kun olet selkeästi pihalla kuin lumiukko eikä näytä olevan toivoa, että mitenkään käsittäisit tätä. "Ei sieltä mitään mihinkään siirretä" - anna mun kaikki kestää!!! Ovatko useatkin ihmiset oikeasti noin täysin sekaisin edes perusasioiden suhteen?

        Meni maanantaina pankista kysyttäväksi.

        Olen käyttänyt luottokorttia 70-luvulta lähtien.
        Ensin OK-kortti, sitten yli 20-vuotta visa ja nyt master.

        Missään vaiheessa en ole avannut mitään korttitiliä.
        Kortin myöntäjä on tietenkin laskuttanut korttiostokset mutta ei minulla koskaan ole ollut erillistä tiliä.
        Totta kai rahat menevät johonkin, minua ei kiinnosta mihin.

        Mutta tarttee tarkastaa missä se minun salainen tilini on.


      • Ei ole vaikeaa
        Kortillinen kirjoitti:

        Meni maanantaina pankista kysyttäväksi.

        Olen käyttänyt luottokorttia 70-luvulta lähtien.
        Ensin OK-kortti, sitten yli 20-vuotta visa ja nyt master.

        Missään vaiheessa en ole avannut mitään korttitiliä.
        Kortin myöntäjä on tietenkin laskuttanut korttiostokset mutta ei minulla koskaan ole ollut erillistä tiliä.
        Totta kai rahat menevät johonkin, minua ei kiinnosta mihin.

        Mutta tarttee tarkastaa missä se minun salainen tilini on.

        Kuule, älä mene pankkiin häiritsemään ihmisiä typerillä kysymyksilläsi. Heillä on muutakin tekemistä kuin hoivata umpityhmiä, ja nolaat vain itsesi.

        "Missään vaiheessa en ole avannut mitään korttitiliä."

        Hoh hoijaa. No eipä sitä tarvitse erikseen avatakaan. Kuten olen jo useamman kerran selittänyt, se "visatili" on se tilit johon ne sinun maksamasi visalaskut menevät.

        "Totta kai rahat menevät johonkin, minua ei kiinnosta mihin."

        Jos kiinnostaisi edes sen verran, että vilkaiset siitä tiliotteestasi, mille tilille ne rahat on maksettu. Se on juuri se sinun "salainen" ja niin kovin mysteerinen "visatilisi".


      • Kortillinen
        Ei ole vaikeaa kirjoitti:

        Kuule, älä mene pankkiin häiritsemään ihmisiä typerillä kysymyksilläsi. Heillä on muutakin tekemistä kuin hoivata umpityhmiä, ja nolaat vain itsesi.

        "Missään vaiheessa en ole avannut mitään korttitiliä."

        Hoh hoijaa. No eipä sitä tarvitse erikseen avatakaan. Kuten olen jo useamman kerran selittänyt, se "visatili" on se tilit johon ne sinun maksamasi visalaskut menevät.

        "Totta kai rahat menevät johonkin, minua ei kiinnosta mihin."

        Jos kiinnostaisi edes sen verran, että vilkaiset siitä tiliotteestasi, mille tilille ne rahat on maksettu. Se on juuri se sinun "salainen" ja niin kovin mysteerinen "visatilisi".

        Minulla ei ole mitään master-tiliä mutta sellaisen kuulemma saisin.

        Joku 100% kuulemma tarkoittaa juuri sitä mihin olin tottunut visankin kanssa = masteri veloittaa kerran kuukaudessa käyttelytililtäni korttiostokset.

        Tämä monivuotinen pankkineuvojani T.S. onnistui hyvin selkeästi valaisemaan tuon visatiliasian.
        Se ei ole koskaan ollut ajankohtainen koska visan 6000E/kk riitti aina. Suuremmat, harvemmin vastaan tulleet hankinnat, maksoin suoraan käyttelytililtä.

        Nykyinen masterin 5000E riittää tavalliseen elämään. Lähinnä matkoissa tulee vastaan tilanne että maksan varauksen kortilla ja varsinaisen suorituksen suoraan pankista.

        Kuten sanoin, minä en kuikuile tiliotteita, vaimoni on enemmänkin kiinnostunut.

        Tämän pankkikäynnin yhteydessä ( salimatkan varrella. Ovi jalkakäytävän reunassa, neuvojan koppiin matkaa ovelta 10m ) tuli vaihdettua muutkin kuulumiset.
        Koskaan ei ko. henkilö ole näytellyt kiireistä. Joskus hän on itse tehnyt aloitteen tapaamiseksi.

        Ps. Tyhmyydestä.
        Minut on testattu kahdesti. Molemmilla kerroilla selvisin parhaan 10%:n joukkoon.
        = testien mukaan 90% ihmisistä on minua tyhmempiä.


      • Tilannettasi?
        Kortillinen kirjoitti:

        Minulla ei ole mitään master-tiliä mutta sellaisen kuulemma saisin.

        Joku 100% kuulemma tarkoittaa juuri sitä mihin olin tottunut visankin kanssa = masteri veloittaa kerran kuukaudessa käyttelytililtäni korttiostokset.

        Tämä monivuotinen pankkineuvojani T.S. onnistui hyvin selkeästi valaisemaan tuon visatiliasian.
        Se ei ole koskaan ollut ajankohtainen koska visan 6000E/kk riitti aina. Suuremmat, harvemmin vastaan tulleet hankinnat, maksoin suoraan käyttelytililtä.

        Nykyinen masterin 5000E riittää tavalliseen elämään. Lähinnä matkoissa tulee vastaan tilanne että maksan varauksen kortilla ja varsinaisen suorituksen suoraan pankista.

        Kuten sanoin, minä en kuikuile tiliotteita, vaimoni on enemmänkin kiinnostunut.

        Tämän pankkikäynnin yhteydessä ( salimatkan varrella. Ovi jalkakäytävän reunassa, neuvojan koppiin matkaa ovelta 10m ) tuli vaihdettua muutkin kuulumiset.
        Koskaan ei ko. henkilö ole näytellyt kiireistä. Joskus hän on itse tehnyt aloitteen tapaamiseksi.

        Ps. Tyhmyydestä.
        Minut on testattu kahdesti. Molemmilla kerroilla selvisin parhaan 10%:n joukkoon.
        = testien mukaan 90% ihmisistä on minua tyhmempiä.

        Vain testatuista 90% on sinua "tyhmempiä".
        Testaamattomat voivat kaikki olla sinua viisaampia ;)


      • selitys
        Kortillinen kirjoitti:

        Meni maanantaina pankista kysyttäväksi.

        Olen käyttänyt luottokorttia 70-luvulta lähtien.
        Ensin OK-kortti, sitten yli 20-vuotta visa ja nyt master.

        Missään vaiheessa en ole avannut mitään korttitiliä.
        Kortin myöntäjä on tietenkin laskuttanut korttiostokset mutta ei minulla koskaan ole ollut erillistä tiliä.
        Totta kai rahat menevät johonkin, minua ei kiinnosta mihin.

        Mutta tarttee tarkastaa missä se minun salainen tilini on.

        Tässä tarkoitetaan nyt sitä, jos maksaa "liikaa". Eli jotkut eivät ota visaa/masteria menemään suoraveloituksena tililtä (kuten sinulla ilmeisesti menee).
        Tässä tapauksessa henkilö on ostellut visalla 1000€ ja haluaa maksaa velkaa takaisin 5000€.
        Hän nyt kysyy onko tämä mahdollista ja mitä noille "ylimääräiselle" 4000€ tapahtuu?:
        -Estääkö pankki, joka periaatteessa näkee laskun saldon 1000€ ja maksettavan määrä 5000€ erotuksen, tämän siirron? Ei estä, käytänössä ei ole tuollaista logiikkaa pankin järjestelmissä eli "liikaa" maksu onnistuu.
        -Palautuuko 4000€ takaisin maksetulle tilille vai jääkö ne visalla tuhlattavaksi? Eli onko seuraavassa kuussa luottoraja normaalin 1000€ sijaan 5000€? Ja vastauksista päättelin, että näin käy, liikaa maksetut jäävät normaalin 1000€ päälle, eli kortin nostovara onkin 1000 4000. Itse en tiedä onko näin isoissa summissa sama käytäntö, joskus 10€ liikaa maksaneena ne ainakin näkyi luottorajan päällä eli luottoraja olikin 3010€.


      • Kortillinen
        selitys kirjoitti:

        Tässä tarkoitetaan nyt sitä, jos maksaa "liikaa". Eli jotkut eivät ota visaa/masteria menemään suoraveloituksena tililtä (kuten sinulla ilmeisesti menee).
        Tässä tapauksessa henkilö on ostellut visalla 1000€ ja haluaa maksaa velkaa takaisin 5000€.
        Hän nyt kysyy onko tämä mahdollista ja mitä noille "ylimääräiselle" 4000€ tapahtuu?:
        -Estääkö pankki, joka periaatteessa näkee laskun saldon 1000€ ja maksettavan määrä 5000€ erotuksen, tämän siirron? Ei estä, käytänössä ei ole tuollaista logiikkaa pankin järjestelmissä eli "liikaa" maksu onnistuu.
        -Palautuuko 4000€ takaisin maksetulle tilille vai jääkö ne visalla tuhlattavaksi? Eli onko seuraavassa kuussa luottoraja normaalin 1000€ sijaan 5000€? Ja vastauksista päättelin, että näin käy, liikaa maksetut jäävät normaalin 1000€ päälle, eli kortin nostovara onkin 1000 4000. Itse en tiedä onko näin isoissa summissa sama käytäntö, joskus 10€ liikaa maksaneena ne ainakin näkyi luottorajan päällä eli luottoraja olikin 3010€.

        Parempi selvitys kuin pankkioppaani antama.

        Lasku menee todella suoraveloituksena.

        Ei tämä asia sinänsä minua heilauta mutta vaivasi kuitenkin kun en ymmärtänyt alkuunkaan mistä on kyse.

        Tämän suhteen sain sielulleni rauhan!


      • Anonyymi
        Kortillinen kirjoitti:

        Parempi selvitys kuin pankkioppaani antama.

        Lasku menee todella suoraveloituksena.

        Ei tämä asia sinänsä minua heilauta mutta vaivasi kuitenkin kun en ymmärtänyt alkuunkaan mistä on kyse.

        Tämän suhteen sain sielulleni rauhan!

        Olipa visainen kysymys, mutta ano kirjoitti hyvän selityksen, jonka 90% ymmärsi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5650
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3587
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1710
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1702
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1166
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      839
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe