Miten yhden ja saman makron saa ajamaan "vain" valitut sheetit työkirjassa.
Makro ajaetaan esimerkiksi
Sheet1, Sheet3, Sheet5
Sub Laske()
Range("CJ1").Formula = "=IF(ISERROR(SUM(CD1/CC1)*(X1)),""0"",SUM(CD1/CC1)*(X1))"
Range("CK1").Formula = "=IF(ISERROR(SUM(CD1 CE1)/(CC1)*(X1)),""0"",SUM(CD1 CE1)/(CC1)*(X1))"
Range("CL1").Formula = "=IF(ISERROR(SUM(CD1 CE1 CF1)/(CC1)*(X1)),""0"",SUM(CD1 CE1 CF1)/(CC1)*(X1))"
Range("CM1").Formula = "=IF(ISERROR(SUM(CH1/CC1)*(X1)),""0"",SUM(CH1/CC1)*(X1))"
Range("CJ1:CM1").AutoFill Destination:=Range("CJ1:CM16"), Type:=xlFillDefault
End Sub
( En hae Call Macro kun niitä on nyt niin paljon kun innostuin liikaa että homma karkaa käsistä, oikeesti.)
Saman Makron ajaminen valituilla "sheets"
6
304
Vastaukset
- okraM-okraM
Oheisella makrolla voit suorittaa halutun sub:n valituissa työkirjoissa. Eli sun pitää ensin cotrolli pohjassa valita alapalkista työkirjat missä haluut tuon Laske() makron ajaa.
Sub Testi()
Dim taulukot As Worksheet
For Each taulukko In ActiveWindow.SelectedSheets
taulukko.Select
Call Laske
Next
End Sub- okraM-okraM
oho tuohon jäi tuo muuttujan määrittely vahingossa, edellä oleva sub pelaa koska siinä muuttujan määrittelyssä on kirjoitusvirhe, mutta se on turha ja sen rivin voi poistaa.
- Makro-Marko
"Eli sun pitää ensin cotrolli pohjassa valita alapalkista työkirjat missä haluut tuon Laske() makron ajaa."
Olen kyl niin aloittelija etten ymmärrätänyt mitä pitää ja mistä pitää tehdä? Mä vaan heitän moduliin koodeja muusta en tiedä.
Mut hei, eikös allaoleva sivua kait aika paljon tuota sinun koodausta. Tuohan kanssa kutsuu Sub Laske makron. Saiskohan valaistusta miten annetaan käsky että se ajaa vain kyseiset "sheet1", "Sheet2", "Sheet3" taulukot.
Nyt tuo makro kieltää ajamasta nuo taulukot ja ajaa kaikki muut taulukot aktiivisessa työkirjassa.
Olen yrittänyt modaa mutta taidot ei riitä, se huutaa aina vaan virhettä. Kun ei osaa niin ei osaa!
Sub RunRun()
Dim wS As Worksheet
For Each wS In ActiveWorkbook.Worksheets
If wS.Name = "Sheet1" Or _
wS.Name = "Sheet2" Or _
wS.Name = "Sheet3" Then
''''do nothing
Else
wS.Select
Laske ' - ...
Makro-Marko kirjoitti:
"Eli sun pitää ensin cotrolli pohjassa valita alapalkista työkirjat missä haluut tuon Laske() makron ajaa."
Olen kyl niin aloittelija etten ymmärrätänyt mitä pitää ja mistä pitää tehdä? Mä vaan heitän moduliin koodeja muusta en tiedä.
Mut hei, eikös allaoleva sivua kait aika paljon tuota sinun koodausta. Tuohan kanssa kutsuu Sub Laske makron. Saiskohan valaistusta miten annetaan käsky että se ajaa vain kyseiset "sheet1", "Sheet2", "Sheet3" taulukot.
Nyt tuo makro kieltää ajamasta nuo taulukot ja ajaa kaikki muut taulukot aktiivisessa työkirjassa.
Olen yrittänyt modaa mutta taidot ei riitä, se huutaa aina vaan virhettä. Kun ei osaa niin ei osaa!
Sub RunRun()
Dim wS As Worksheet
wS.Name = "Sheet2" Or _
wS.Name = "Sheet3" Then
''''do nothing
Else
wS.Select
Laske 'Sub RunRun()
Dim wS As Worksheet
wS.Name = "Sheet2" Or _
wS.Name = "Sheet3" Then
wS.Select
Laske ' < < < < sub Laske
End If
Next
End Sub - Makro-Marko
... kirjoitti:
Sub RunRun()
Dim wS As Worksheet
wS.Name = "Sheet2" Or _
wS.Name = "Sheet3" Then
wS.Select
Laske ' < < < < sub Laske
End If
Next
End SubTunnen itseni tosi tyhmäksi, siitä otettiin välistä pois ainoastaan Else, oppi kuitenkin jotain uutta mikä on hyvä juttu.
Toi ''''do nothing ei ole aktiivinen kun siinä on ne heittismerkkit edessä. Mutta kiitos! Makro-Marko kirjoitti:
Tunnen itseni tosi tyhmäksi, siitä otettiin välistä pois ainoastaan Else, oppi kuitenkin jotain uutta mikä on hyvä juttu.
Toi ''''do nothing ei ole aktiivinen kun siinä on ne heittismerkkit edessä. Mutta kiitos!turhat luupit ja jossittelut pois...
Sub RunRun
Dim Taulukko as WorkSheet
For Each Taulukko In Sheets(Array("Sheet1", "Sheet2", "Sheet3"))
Taulukko.Activate
Laske
Next
End Sub
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1723375Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732161Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii542097- 421988
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321481Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931241- 541203
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul3941091Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1151015- 46889