Suunnittelen jo varovasti ensi kesän perennapenkkiä, joka vielä alkavana suvena on yksivuotisten vallassa.
Paikka on aurinkoinen kohopenkki (kuivahko).
Haaveilen musta-valkoisesta; eli siis käytännössä valkoista ja tummanlilaa kukkaa vuorotellen. Vihreä parsa ensin taustalle, valkoista virginiantädykettä ja nigra-salkoruusua. Penkissä jo on keskellä uudet isoidänunikot (valkoinen kukka, musta keskusta). Sivustalle terassia vasten tumma tuoksuherne. Ihan etummaiseksi suunnittelin talvisaippoa, joka on valkokukkainen matala varpumainen kasvi.
Mitäs laittaisin unikkojen ympärille niitä tukemaan? Siis valkokukkaista ja pönäkkävartista - korkeudeltaan ehkä 30-60 senttistä? Löytyykö ehdotuksia?
Helminukkajäkkärä tuli mieleen, mutta lieneekö liian vaatimaton (ulkonäöltään).
Vai oliskohan jokin hopealehtinen paikallaan? Itse en tunne kuin hopeahärkin, ja se ei paljon isommilleen tukea suo.
Valkoista
3
528
Vastaukset
- pihanrakentaja
Miten olisi valkoinen syysleimu, särkynyt sydän. Tummaa jos haluat, niin unikkoakin löytyy esim. Bolero ja Pattys plum ovat purppuranpunaisia. Myös pioniunikkoa löytyy sekä valkoisena ja lähes mustana, on tosin yksivuotinen, mutta kylväytyy itsestään. Miten olisi valkoinen pioni, se olisi ainakin tukeva. Myös akileijoista löytyy valkoista ja tosi tummaa. Ei muuta kuin netistä selaamaan eri perennoja. Itse yritin myös joskus tuota musta-valkoista, mutta vastaan tuli niin paljon ihania kasveja, joita oli ihan pakko saada, vaikka ne eivät oikean värisiä olleetkaan, niinpä tuo idea jäi.
- pihanrakentaja
Myös liljoista löytyy valkoisia ja tummaakin liljaa löytyy, nimeltään on Landini. Ja sitten on sellaistakin liljaa missä on sekä valkoista että ruskeaa. Liljat ovat suht tanakoita ja vankkoja. Kurjenmiekkoja löytyy valkoisena, tummana lilana, lähes mustana. Orvokkia löytyy molemmissa väreissä. Jos kukalla ei ole niin väliä, niin keijunkissa on tosi tummalehtisiä lajeja ja ovat näyttäviä, vaikka kukinto on vaatimaton. Samoin musta kääremeenparta on näyttävä "heinä". Jouluruusuista löytyy valkoista ja tummaa kukintoa. Kyllähän näitä löytyy.
- Lipriina
Jos paikka ei ole kauhean paahteinen voisin melkein suositella valkoista kiiltoleimua. Se kasvaa kyllä varmaan lähinnä metriin kukintonsa kanssa, mutta vuosien mittaan siitä tulee hyvin näyttävän näköinen ryhmä. Ja tuoksuaa taivaalliselle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882