Minkä ikäinen lapsi voi saada pankista kortin, jolla voi maksaa ostoksia tai nostaa käteistä automaatista.
Olen ajatellut hankkia tällaiset lastenlapsilleni, jotta heillä olisi vähän taskurahaa. En vaan tiedä milloin se on mahdollista ja kuinka tulisi toimia. Onko tällaisesta tilistä jotakin kustannuksia.
Maksukortti lapselle?
9
556
Vastaukset
- Ehdoissa..
Selasin vähän noita pankkien ehtoja, ja ehdoton alaikäraja näyttäisi kaikissa korteissa, myös vanhempien korttien rinnakkaiskorteissa, olevan 16 vuotta.
- Ehdoissa..
Unohtui mainita, että alaikäiselle kortin hakee aina lapsen vanhempi.
Isovanhempana et voi tuota korttia edes heille hommata.
lapsille pitäisi avata vanhempien kanssa omat tilit, joille voi hankkia visa electron kortit. nordean etuna 13-17 v. nuorille kortit ja tilit ovat maksuttomia. sitten vain siirrät rahaa tarpeen mukaan tileille. helppoa..
- ÄITI JA LAPSI
Osuuspankissa kyllä saa visa-alectronin jo 10-vuotialle.
- ainakin
handelsbankenista saa 15vuotiaana, kai monesta muustakin.
mutta meillä lastenlapset käyttävät vanhempien debitkortteja matkoillaan,
ovat käyttäneet jo vuosia alkaen jostain 8-v iästä.
korteillahan voi nostaa kuka vaan kun tietää tunnusluvun,
ko. rinnakkaiskortista on meillä tuhottu takapuolelta magneettiraita ja kortin numero.
niin ovat täysin turvallisia.
mutta näin vaarina, vähän ihmettelen,
kuinka mummo sekaantuu aikuisten lastensa asioihin,
kai teillä on todella hyvät välit, kai.- esiäiti
Lapsellani oli joskus käyttöoikeus hätätilanteen varalta, tunnuslukua en tietenkään sanonut, konttorista hän olisi voinut nostaa henkilöllisyystodistusta näyttämällä. Luottamus voimassa jos on hoidettavia asioita, eikä hän pettänyt.
- Ei käykkään
Mikäli olet luovuttanut kortin ja sen tunnusluvun ulkopuoliselle, eli myös lapselle/lapsenlapselle, niin vastaat kaikista kortin väärinkäytöstä johtuvista kuluista. Myös siitä, jos kortti varastetaan. Silloin ei kortinmyöntäjän vastuu astu voimaan koskaan.
"3.4 Kortin käyttäminen
Korttia ja siihen liittyvää henkilökohtaista tunnuslukua saa käyttää vain
kortinhaltija, jolle kortti on luovutettu tilinomistajan ja pankin välisellä sopimuksella." - Pata kattilaa soimaa
"mutta näin vaarina, vähän ihmettelen,
kuinka mummo sekaantuu aikuisten lastensa asioihin,
kai teillä on todella hyvät välit, kai."
???????????????????????????????????????????????????? No siinä kyllä pata kattilaa soimaa niin että raikuu!
Itse olet täällä jaksanut kirjoittaa kymmeniä viestejä siitä miten hoidat itse suunnilleen kaikki lastesi ja lastenlastesi raha-asiat. Teillä vasta todella sairas meininki on! - Mummo kyselee
siinä muka on, jos mummo halluaa antaa lapsenlapsilleen vähän taskurahaa. Näinhän mummot ja vaarit ovat aina tehneet.
Ajattelin vaan, että asian voisi nykyaikana hoitaa käteisen sijasta kortilla. Sitäpaitsi ei minulla itselläni yleensä ole käteistä rahaa mitä antaa, kun olen vallan siirtynyt korttiaikaan ja hoidan muutenkin raha-asiani nettipankissa. Ja taskurahojen tähden en haluaisi lähteä automaatilta käteistä hakemaan.
Vaarille ja muillekin voin kertoa, että kyllä meillä on ihan hyvät välit niin vanhempien kuin lastenkin kanssa, eikä tämä mielestäni ole mitenkään perheen muihin raha-asioihin sotkeutumista.
Ennemminkin ajattelen, että kun nykyaikana kerran kouluikäisillä lapsilla on omat puhelimetkin, niin miksei heillä voisi olla myös jonkunlaista pankkikorttia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan463030Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272854- 1212306
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631326- 111276
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39912Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13792