Moi,
otin pari vuotta sitten ilmaisen BookMasterin laskutusohjelman. Olen ollut siihen erittääin tyytyväinen, se ei todellakaan ole maksanut mitään, koska lataaminen oli ilmaista ja yhtään päivitystä en ole tarvinnut tähän mennessä, en myöskään maksullista tukea.
Ohjelmaa tarvin muutaman kerran vuodessa, asiallisen näköisen paperilaskun tekemiseksi, mitään muita osiota en ole tarvinnut enkä käyttänyt.
No, nyt heinäkuun alusta muuttuvat alvit aiheuttavat ohjelmabn päivitystarpeen, BM tarjoaa alvien päivitystä hintaan 200 eur alv. En haluaisi maksaa tuosta päivityksestä, koska laskutusohjelam tarpeeni on todella vähäinen (tulee laskulle vähän liikaa hintaa...), ymmärrän täusin että heidän busines on juuri näissä päivityksissä ja tuessa, enkä itsekään jakaisi tuotteitani ilmaiseksi pois.... mutta osaako joku neuvoa, voinko tehdä tuon muutoksen alveihin tuossa ohjelmassa itse, vai lähdenkö lataamaan heinäkuun jälkeen jonkun uuden ilmaisen laskutusohjelman.
Ilmaisen laskutusohjelman alv päivitys (BookMaster)
23
1486
Vastaukset
- pienyrittäjä_
www.ilmainenlaskutusohjelma.fi toimii minulla.
- 22
no toihan on kyllä hyvä! Vetääkö toi johonkin noi laskulle kirjotetut tiedot? Eli onko turvallinen käyttää?
- Alvit aina oikein
Niinpä, ilmaisia palveluja ei lopultakaan ole. Itse olen hoitanut pienen firmani vähäisen laskutuksen Excelillä, johon olen muotoillut laskulomakkeet ja pankkisiirrot, asiakas- ja tuoterekisterin. Saman olen tehnyt myös Open Officen Calciin (ilmaisohjelma, heh.... mutta ei oikeasti joudu maksamaan siitä kenellekään mitään). Tekemäni taulukkolaskentapohjainen systeemi antaa muuttaa alv-prosentteja milloin vain ja poimii laskulle tiedot valikoista ja alvit aina oikein sen mukaan mitä perusasetuksissa antaa. Toimii niin hyvin, että kehtaisin myydä muillekin.
- 33
Montako tuntia olet moisten Excel-viritysten rakentamiseen käyttänyt?
- 6+4
33 kirjoitti:
mutta Exelillä tai Open Officella nuo vääntää vartissa. Tietysti jos haluaa hieroa ulkonäköä yms. niin saahan sitä aikaa kulumaan
- Koodia vuodesta -88
6+4 kirjoitti:
mutta Exelillä tai Open Officella nuo vääntää vartissa. Tietysti jos haluaa hieroa ulkonäköä yms. niin saahan sitä aikaa kulumaan
Kylläpä heität aika puppua. Sanoisein että 10-20 tuntia lienee lähempänä totuutta. Mikäli meinaat saada aikaiseksi edes jotenkuinkin pankkiyhdistyksen "virallisen" laskulomakkeen näköisen tulosteen. Olettaen että vielä hallitset Excelin/Wordin ja osaat tehdä makrot, mitkä laskee alvit ja osaa ne eritellä oikein omiin yhteenveto sarakkeisiin.
- Alvit aina oikein
33 kirjoitti:
Ei kannata edes laskea, mutta nyt minulla on systeemi, joka toimii niin kuin haluan. Ja kuten sanoin, tämän voin myydä muillekin joko Excelinä tai Calcina - kiinnostaako. Ei ole ylläpito- eikä päivitysmaksuja ja voi käyttää päätoiminimen lisäksi käyttää yhtä tai kahta aputoiminimeä, joilla on yhteinen asiakas- ja tuoterekisteri.
Jos kiinnostaa, niin laita postia osoitteeseen [email protected] (spämmäysten vuoksi en laita tänne firmani yhteystietoja, eikä tämä oikeastaan ole minään markkinointifoorumikaan) - Alvit aina oikein
Koodia vuodesta -88 kirjoitti:
Kylläpä heität aika puppua. Sanoisein että 10-20 tuntia lienee lähempänä totuutta. Mikäli meinaat saada aikaiseksi edes jotenkuinkin pankkiyhdistyksen "virallisen" laskulomakkeen näköisen tulosteen. Olettaen että vielä hallitset Excelin/Wordin ja osaat tehdä makrot, mitkä laskee alvit ja osaa ne eritellä oikein omiin yhteenveto sarakkeisiin.
On muuten makrovapaa tämä minun sovellukseni. Ja arvioimasi tuntimäärä taitaa olla kyllä alakanttiin, koska jo tilisiirtolomakkeitten muovaaminen vei todellakin tolkuttomasti aikaa.
- 6+4
Koodia vuodesta -88 kirjoitti:
mutta keneltä?
Laskulomake on just niin "virallinen" kuin itse haluaa. Tarvitaan mm:
-maininta että kyseessä on lasku
-laskuttaja
-vastaanottaja
-maksu- ym ehdot
ja sitten se mitä laskutetaan. Kun olen sen ensimmäisen tehnyt (tuo varttikin on liioiteltu aika) niin seuraaviin vaan kopioin edellisen, tyhjennän ja kirjoitan uudestaan neljä kenttää (päiväys, vastaanottaja, viitenro ja sen mitä laskutan) Ei tämä mitään rakettitiedettä ole. Makro on hieno sana. Tarkoitatko sitä että kun laitan päiväyksen ruutuunsa niin eräpäivä tulee automaatisesti 14vrk päähän tai kun laskutan vempelettä A hintaan X/kpl niin rivin päähän tulee yhteishinnat ja ALVit omiin kohtiinsa?
Tilisiirroista joku myös kirjoitti. Haloo, elämme 2000-lukua, kuka laittaa laskujaan postisiirtokuoreen? Itsekin niitä aikanaan käytin. Silloin niitä sai pankista, saajan nimi ja tilinro oli valmiiksi painettu. Eiköhän niitä saisi vieläkin jos joku välttämättä haluaa - Pomake Lohja
6+4 kirjoitti:
mutta keneltä?
-laskuttaja
-vastaanottaja
-maksu- ym ehdot
ja sitten se mitä laskutetaan. Kun olen sen ensimmäisen tehnyt (tuo varttikin on liioiteltu aika) niin seuraaviin vaan kopioin edellisen, tyhjennän ja kirjoitan uudestaan neljä kenttää (päiväys, vastaanottaja, viitenro ja sen mitä laskutan) Ei tämä mitään rakettitiedettä ole. Makro on hieno sana. Tarkoitatko sitä että kun laitan päiväyksen ruutuunsa niin eräpäivä tulee automaatisesti 14vrk päähän tai kun laskutan vempelettä A hintaan X/kpl niin rivin päähän tulee yhteishinnat ja ALVit omiin kohtiinsa?
Tilisiirroista joku myös kirjoitti. Haloo, elämme 2000-lukua, kuka laittaa laskujaan postisiirtokuoreen? Itsekin niitä aikanaan käytin. Silloin niitä sai pankista, saajan nimi ja tilinro oli valmiiksi painettu. Eiköhän niitä saisi vieläkin jos joku välttämättä haluaa>Tilisiirroista joku myös kirjoitti. Haloo, elämme 2000-lukua, kuka laittaa laskujaan
> postisiirtokuoreen?
Laskulomakemallia jossa on tilisiirto alaosassa tarvitaan pankkiviivakoodin vuoksi. Virallinen, Finanssialan Keskuliiton hyväksymä pankkiviivakoodi on standardoitu vain ko. tilisiirtolomakkeen yhteydessä käytettäväksi.
Totta kai sen pankkiviivakoodin voi tulostaa mille laskuformaattipohjalle tahansa. Mutta jos ohjelman tekijä haluaa pysyä hyväksytyn standardin mukaisessa järjestelmässä, ja sillä tavalla tietyssä mielessä varmistaa omaakin selustaansa, niin on käytettävä pankkisiirtolomakepohjaa. - 29
6+4 kirjoitti:
mutta keneltä?
-laskuttaja
-vastaanottaja
-maksu- ym ehdot
Tilisiirroista joku myös kirjoitti. Haloo, elämme 2000-lukua, kuka laittaa laskujaan postisiirtokuoreen? Itsekin niitä aikanaan käytin. Silloin niitä sai pankista, saajan nimi ja tilinro oli valmiiksi painettu. Eiköhän niitä saisi vieläkin jos joku välttämättä haluaaToki laskulomakkeesta voi tehdä vaikka minkä näköisen, kunhan siinä on verottjan velmoittamat laskumerkinnät.
http://www.vero.fi/default.asp?path=5,40,87&article=2423&domain=VERO_MAIN#5
Jos käyttäjä ei tunnista tuotostasi laskuksi niin se helposti voi mennä roskiin. Lisäksi jos ostolaskut skannataan, niin kuin tehdään isommissa yrityksissä, olisi hyvä että lokerot olisi paikallaan ja tekstintunnistus kävisi automaattisesti.
Niin maksro voi olla liioittelua mutta summakaavat kannattaa olla kohdallaan. - -------------
6+4 kirjoitti:
mutta keneltä?
-laskuttaja
-vastaanottaja
-maksu- ym ehdot
Tilisiirroista joku myös kirjoitti. Haloo, elämme 2000-lukua, kuka laittaa laskujaan postisiirtokuoreen? Itsekin niitä aikanaan käytin. Silloin niitä sai pankista, saajan nimi ja tilinro oli valmiiksi painettu. Eiköhän niitä saisi vieläkin jos joku välttämättä haluaaTilisiirtolomakkeesta on määräykset: http://www.fkl.fi/www/page/fk_www_4003
eli ei siinä aikaa vie sen laskulomakkeen tekeminen, vaan tilisiirtolomakkeen tekeminen
- 23
Odota rauhassa, ehkä se ilmainen versio heinäkuussa sisältää uuden alvin
- makeketku
ihan hyvä huomio, pitänee ladata silloin, tosin tuota bookmasteria ei kyllä saa enää uudestaan, oletan. mutta jos joku muu ilmainen löytyy niin pitänee sellanen sitten imutella.
BM:ssä tuo laskulomake on ainoa kökkö asia, on aika hankala kun ei tee perinteisen näköistä pankkisiirtoa, mun asiakkaat ei tahdo löytää pankkiyhteyttä sieltä millään...
- veke789
>No, nyt heinäkuun alusta muuttuvat alvit aiheuttavat ohjelmabn päivitystarpeen,
> BM tarjoaa alvien päivitystä hintaan 200 eur alv.
Mistä siinä tarkalleen pitää maksaa? Ei kai ne käytettävissä olevat alvt, 8%,12% ja 22% mitään kiinteitä, muuttamattomia tietoja siinä ilmaisversion ohjelmassakaan? Sen kuin muutat oikeat alv-prosentit heinäkuun alussa noiden tilalle. Ja käyt lisäksi varastoreskisterisi käsipelillä läpi, ja muutat sielläkin joka tuotteelle uuden alv:in.
Minusta ko. firman kotisivulla http://www.bookmaster.fi ei olisi ainakaan tällä hetkellä ilmaista laskutuisohjelmaa tarjolla.- makeketku
juu ei näytä tällä hetkellä olevan ilmaista tarjolla, mutt aikanaan oli.
Toki tuotteille saa muutettua alv prosentit, mutta tulostettavalle kuitille ei saa vaihdettua alv prosentteja alv erittely kohtaan.
Eli alv erittely jää nollasaldoihin kun vaihdan tuotteille uudet alvit. Tai ainakaan minä en löydä kohtaa missä voisin muuttaa nuo erittelyn alv prosentit uusiksi. - voikauhee
makeketku kirjoitti:
juu ei näytä tällä hetkellä olevan ilmaista tarjolla, mutt aikanaan oli.
Toki tuotteille saa muutettua alv prosentit, mutta tulostettavalle kuitille ei saa vaihdettua alv prosentteja alv erittely kohtaan.
Eli alv erittely jää nollasaldoihin kun vaihdan tuotteille uudet alvit. Tai ainakaan minä en löydä kohtaa missä voisin muuttaa nuo erittelyn alv prosentit uusiksi.>Eli alv erittely jää nollasaldoihin kun vaihdan tuotteille uudet alvit. Tai ainakaan minä
>en löydä kohtaa missä voisin muuttaa nuo erittelyn alv prosentit uusiksi.
Onko vielä tuommoisiakin ohjelmia koodattuna olemassa, ja ilmaiseksi tai peräti rahaa vastaan jostakin kaupitellaan?
Vanhalla 80-luvulla ja MS-DOS:in aikakaudella laskulomakkeelle koodailtiin kiinteitä alv-prosenttilukemia. Kun elettiin aikaa että mikään ei koskaan muutu, ja kerran annetut alvit säilyy isältä pojalle.
Mutta että vielä pari vuotta sitten tyrkllä olleessa Windows-ohjelmassakin kovakoodattuja numeroita??? Hyi hitto kuinka alkeellista väkeä on ollut tuolla koodaamassa. Jotain luolamiehiä ja -naisia. Varo kivikirveitä kun lähdet hakemaan sitä päivityslevykettä! - 3+15
voikauhee kirjoitti:
>Eli alv erittely jää nollasaldoihin kun vaihdan tuotteille uudet alvit. Tai ainakaan minä
>en löydä kohtaa missä voisin muuttaa nuo erittelyn alv prosentit uusiksi.
Onko vielä tuommoisiakin ohjelmia koodattuna olemassa, ja ilmaiseksi tai peräti rahaa vastaan jostakin kaupitellaan?
Vanhalla 80-luvulla ja MS-DOS:in aikakaudella laskulomakkeelle koodailtiin kiinteitä alv-prosenttilukemia. Kun elettiin aikaa että mikään ei koskaan muutu, ja kerran annetut alvit säilyy isältä pojalle.
Mutta että vielä pari vuotta sitten tyrkllä olleessa Windows-ohjelmassakin kovakoodattuja numeroita??? Hyi hitto kuinka alkeellista väkeä on ollut tuolla koodaamassa. Jotain luolamiehiä ja -naisia. Varo kivikirveitä kun lähdet hakemaan sitä päivityslevykettä!no kaippa se busines on juuri näissä päivityksissä.
Ehkä se selittää miksi kovakoodattuja numeroita esiintyy windows ohjelmassakin.
ostappa tulostin "halvalla" - ja kanna sitten selkärepulla rahulia värikauppaan... jne. - BO EK
3+15 kirjoitti:
no kaippa se busines on juuri näissä päivityksissä.
Ehkä se selittää miksi kovakoodattuja numeroita esiintyy windows ohjelmassakin.
ostappa tulostin "halvalla" - ja kanna sitten selkärepulla rahulia värikauppaan... jne.>no kaippa se busines on juuri näissä päivityksissä.
>Ehkä se selittää miksi kovakoodattuja numeroita esiintyy windows ohjelmassakin.
Tuon ohjelman perusversio maksaa näköjään 350 e alv. Paketin vuosi sitten ostanut asiakas tuskin on kovin tyytyväinen asiakas jos nyt on pakko ostaa päivitys 200 e alv hintaan, kun pönttöohjelma ei osaakaan tulostaa uutta 23% ALV:tä laskulle.
Toisaalta jospa noille tuoreille asiakkaille myykin päivityksen "asevelihintaan viidelläkympillä", eli 40 eur alv. Noin pienien summien laskuttaminen, ja asennusmedioiden tai asennussalasanojen e-mailailu ja uuden version asennuksen puhelintuet huomioon ottaen tällainen päivitysbisnes menee kuralle ja pakkaselle.
Totta kai päivityksiä pitää myydä. Mutta niissäkin päivityksellä saatava hyöty on oltava jossakin suhteessa veloitettavaan hintaan. Muuten homma menee jatkuvaksi kinasteluksi, eikä asiakastyytyväisyys ainakaan parane.
Kovakoodattujen ALV-numeroiden aiheuttama päivitysvaiva on työmäärältään hirmuinen sekä ohjelman toimittajilel että asiakkaille. Asiakkaat ovat vihaisia kun kaikkien kesäloman aluskiireiden ja EU:n SEPA-muutosten ym. lisäksi tällainen 80-luvun aikainen lisävaivakin vielä tulee maksettavaksi ja asenneltavaksi.
Edelleen olen sitä mieltä että kämmi on vain tekijöillä käynyt. Ovat MS-DOS luolamiehet olleet hölmöyksissään ja kiireyksissään koodaamassa. Merkkipohjaisten päätteidensä taakse linnoittautunutta kivikirvehenkilöstöä kannattaa valppaasti varoa kun käy levykkeitä hakemassa. Kulkee mieluummin selkä seinänvierustaa pitkin.
- 28
Nythän on netissä tälläisä sivustoja joilla voi tehdä laskun.
http://www.ilmainenlaskutusohjelma.fi/
Mitään tietoa palveluntarjoajasta ei saa helposti. Yrityksen ja asiakkaan ja laskun tiedot menevät kenties minne. Mikä tälläisen "ilmaisen" palvelun idea on?- hapetus
> Mitään tietoa palveluntarjoajasta ei saa helposti.
Sivun tekstin mukaan omistaja viittaisi olevan lahtelainen perintätoimisto Kreditia Oy. Perustettu 18.09.2007 ja vuonna 2008 liikevaihto ollut 18.000 euroa.
> Mikä tälläisen "ilmaisen" palvelun idea on?
Voisi arvailla että ansaintalogiikan kantavana voimana on vaikkapa:
a) Mainostilan myynti ko. sivustolle, näyttäisi siellä parin firman mainos jo olevan
b) Omien perintäpalveluiden myynti sivuston käyttäjille.
Tuollaisen laskunluomisen PHP-skriptin kun kerran tekee, niin sen käyttö ja ylläpito pelvelimella on likimain ilmaista. Mitään MySQL tietokantaakaan ei webbiserverillä tarvita, koska sivusto ei talleta mitään sisään naputeltuja tietoja minnekään. Siksi asiakkaan nimet, tuotenimet jne. on naputeltava joka laskulle nollista lähtien uudelleen.
Ei siis mikään hirmuisen käyttökelpoinen laskunteko-ohjelma tuollaisenaan ole. Jollakin Excelillä tekisi melko samalla vaivalla laskun, kun alkuun näkisi hiukan vaivaa että tekee ne Excelin laskentakaavat jotka laskevat rivit yhteen. Olen tehnyt noin vuonna 1995 tällaisen, ei ollut ylivaikeaa.
Mutta ehkä tuollaisellakin webbipalvelulla joku muutamat laskunsa tekee. - 17+18
hapetus kirjoitti:
> Mitään tietoa palveluntarjoajasta ei saa helposti.
Sivun tekstin mukaan omistaja viittaisi olevan lahtelainen perintätoimisto Kreditia Oy. Perustettu 18.09.2007 ja vuonna 2008 liikevaihto ollut 18.000 euroa.
> Mikä tälläisen "ilmaisen" palvelun idea on?
Voisi arvailla että ansaintalogiikan kantavana voimana on vaikkapa:
a) Mainostilan myynti ko. sivustolle, näyttäisi siellä parin firman mainos jo olevan
b) Omien perintäpalveluiden myynti sivuston käyttäjille.
Tuollaisen laskunluomisen PHP-skriptin kun kerran tekee, niin sen käyttö ja ylläpito pelvelimella on likimain ilmaista. Mitään MySQL tietokantaakaan ei webbiserverillä tarvita, koska sivusto ei talleta mitään sisään naputeltuja tietoja minnekään. Siksi asiakkaan nimet, tuotenimet jne. on naputeltava joka laskulle nollista lähtien uudelleen.
Ei siis mikään hirmuisen käyttökelpoinen laskunteko-ohjelma tuollaisenaan ole. Jollakin Excelillä tekisi melko samalla vaivalla laskun, kun alkuun näkisi hiukan vaivaa että tekee ne Excelin laskentakaavat jotka laskevat rivit yhteen. Olen tehnyt noin vuonna 1995 tällaisen, ei ollut ylivaikeaa.
Mutta ehkä tuollaisellakin webbipalvelulla joku muutamat laskunsa tekee."Jollakin Excelillä tekisi melko samalla vaivalla laskun, kun alkuun näkisi hiukan vaivaa että tekee ne Excelin laskentakaavat jotka laskevat rivit yhteen. Olen tehnyt noin vuonna 1995 tällaisen, ei ollut ylivaikeaa. "
Ei olekaan ylivaikeaa, mutta tavattomasti aikaa menee. Minä tein Excelissä ja Open Officessa toimivan sovelluksen, jossa on vielä asiakasrekisteri ja tuoteluettelokin, ja asiakas- ja tuotetiedot haetaan valikoilla. Alvit voi muuttaa laskuasetuksissa sen mukaan miten ne muuttuvat jne. Laskun alaosassa on vielä tilisiirtolomakekin, joka täyttää Finanssialan keskusliiton vaatimukset. Toimii hyvin ja riittää pieneen laskutukseen. - 36
17+18 kirjoitti:
"Jollakin Excelillä tekisi melko samalla vaivalla laskun, kun alkuun näkisi hiukan vaivaa että tekee ne Excelin laskentakaavat jotka laskevat rivit yhteen. Olen tehnyt noin vuonna 1995 tällaisen, ei ollut ylivaikeaa. "
Ei olekaan ylivaikeaa, mutta tavattomasti aikaa menee. Minä tein Excelissä ja Open Officessa toimivan sovelluksen, jossa on vielä asiakasrekisteri ja tuoteluettelokin, ja asiakas- ja tuotetiedot haetaan valikoilla. Alvit voi muuttaa laskuasetuksissa sen mukaan miten ne muuttuvat jne. Laskun alaosassa on vielä tilisiirtolomakekin, joka täyttää Finanssialan keskusliiton vaatimukset. Toimii hyvin ja riittää pieneen laskutukseen.Puhut asiaa..
Aikoinaan kun mikro tulivat ja maksoivat 20 000 mk myyntihemmot esittelivät että suitsait 15 min ja teet laskut tekstinkäsittelyohjelmalla. Ei näytä mikään muuttuneen edelle läytyy vastaavia väitteitä. (tästäkin ketjusta).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403067- 802831
- 1862444
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362165- 191483
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101274
- 131269
- 221241