Ikoni Pietarista?

Lisbeth64

Olen lähdössä lomalle Pietariin. Osaisiko joku neuvoa mistä sieltä löytäisi laadukkaita käsinmaalattuja ikoneja? Ikonimaalareiden liikkeitä esim? Pitäisi olla kohtuullisen uusia, koska antiikkia ei saa tuoda. Matkaoppaat on käyty läpi heikolla menestyksellä.

17

969

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sofrino

      löytyy esim. Sofrinon kaupasta, joka on ihan hotelli Moskovan vieressä vastapäätä Aleksanteri Nevskin lavraa (metroasema Ploshad Aleksandra Nevskogo). Tarkista tullista, minkä arvoisia voit tuoda maksamatta tullia.

    • pashalusta

      Nevski Prospektin päässä, Moskova Hotellin ja Aleksanteri Nevskin välissä keskellä tietä on matala rakennus jossa on myymälä jossa myydään vaikka mitä - ja alle puoleen hintaan Lampukan hinnoista.

      • Lisbeth64

        Kiitokset tiedoista. Käsittääkseni myös siinä itse luostarissa on myymälä, kuten luostareissa yleensä, vai olenko täysin väärässä?


      • baba anja
        Lisbeth64 kirjoitti:

        Kiitokset tiedoista. Käsittääkseni myös siinä itse luostarissa on myymälä, kuten luostareissa yleensä, vai olenko täysin väärässä?

        valikoima saattaa olla hiukan hajanaisempi.


      • baba jaga
        baba anja kirjoitti:

        valikoima saattaa olla hiukan hajanaisempi.

        Mutta hinnat luostarin kaupassa on vähän alhaisemmat kuin siinä Sofrinon kaupassa, joka on luostarin porttia vastapäätä toisella puolella katua. Luostarin kauppa on luostarin kahvilan kanssa samassa rakennuksessa. Ensin menet sisään kadulta sen porttirakennuksen läpi, kävelet ehkä sata metriä, kunnes pääset sisään itse luostarin metalliporteista, ja sitten se on siinä oikealla. On siellä luostarialueella myös pari kioskityyppistä myymälääkin, ja niissäkin saattaa olla käsinmaalattuja ikoneja.


      • kauppasi
        baba jaga kirjoitti:

        Mutta hinnat luostarin kaupassa on vähän alhaisemmat kuin siinä Sofrinon kaupassa, joka on luostarin porttia vastapäätä toisella puolella katua. Luostarin kauppa on luostarin kahvilan kanssa samassa rakennuksessa. Ensin menet sisään kadulta sen porttirakennuksen läpi, kävelet ehkä sata metriä, kunnes pääset sisään itse luostarin metalliporteista, ja sitten se on siinä oikealla. On siellä luostarialueella myös pari kioskityyppistä myymälääkin, ja niissäkin saattaa olla käsinmaalattuja ikoneja.

        http://www.alexandraint.net/categories/Eggs-All-Kinds/Silver-Egg-Pendants/


      • kandee tutkina
        Lisbeth64 kirjoitti:

        Kiitokset tiedoista. Käsittääkseni myös siinä itse luostarissa on myymälä, kuten luostareissa yleensä, vai olenko täysin väärässä?

        kauppa on Moskova-hotellilta vasemalle rantakatua, n. kilometrin päässä, sieltäkin voi löytyä yhtä ja toista!


      • hepsankeikaus
        kandee tutkina kirjoitti:

        kauppa on Moskova-hotellilta vasemalle rantakatua, n. kilometrin päässä, sieltäkin voi löytyä yhtä ja toista!

        matkustella, onko heillä online kauppaa?


      • herra 47
        hepsankeikaus kirjoitti:

        matkustella, onko heillä online kauppaa?

        em. kohteissa ja samantapaisissa muissakin paikoissa. En ole kysynyt mutta ei ole kyllä mieleenikään tullut ajaus, että kaupoissa olisi online -palvelu. Ymmärrät kyllä jos piipahdat putiikeissa. :-)

        Eihän tuo Pietari kaukana ole. Nykyään sinne menee jos jonkinlaisia bussilinjoja, suomalaisia ja venäläisiä. Bussit pysähtyvät Italiankadulle ja siitä pääseekin jo vaikka minne. Hintaakin tulee 30 -40 e sivu. Venäläiset vievät kai halvemmalla. Ei pitäisi olla rahasta kiinni. Ei kolmella kympillä pötki pitkälle Suomessakaan. Itse menisin junalla, mutta kaikki eivät asu radan varrella.

        Ja niitä nettikauppoja on netti pullollaan, kamaa löytyy mitrasta kaularisteihin.


      • hempsankeikaus
        herra 47 kirjoitti:

        em. kohteissa ja samantapaisissa muissakin paikoissa. En ole kysynyt mutta ei ole kyllä mieleenikään tullut ajaus, että kaupoissa olisi online -palvelu. Ymmärrät kyllä jos piipahdat putiikeissa. :-)

        Eihän tuo Pietari kaukana ole. Nykyään sinne menee jos jonkinlaisia bussilinjoja, suomalaisia ja venäläisiä. Bussit pysähtyvät Italiankadulle ja siitä pääseekin jo vaikka minne. Hintaakin tulee 30 -40 e sivu. Venäläiset vievät kai halvemmalla. Ei pitäisi olla rahasta kiinni. Ei kolmella kympillä pötki pitkälle Suomessakaan. Itse menisin junalla, mutta kaikki eivät asu radan varrella.

        Ja niitä nettikauppoja on netti pullollaan, kamaa löytyy mitrasta kaularisteihin.

        linkistä mutta teen työtä perheellisenä yksin 9e päivä ja radan varteenkin on matkaa muutama sata kilometriä jos meinasi pietäriin junalla ja viisumitkin maksavat...en viitsisi yksin lähteä kun en aivan tervekään fyysisesti ole.. ymmärrän toki tuon pointin.Harmi vaan kun muutamat jotka siellä käy ja tuo jotain rapsaisee päälle muutaman kympin lisää kuluja.. huoh...


      • herra 47
        hempsankeikaus kirjoitti:

        linkistä mutta teen työtä perheellisenä yksin 9e päivä ja radan varteenkin on matkaa muutama sata kilometriä jos meinasi pietäriin junalla ja viisumitkin maksavat...en viitsisi yksin lähteä kun en aivan tervekään fyysisesti ole.. ymmärrän toki tuon pointin.Harmi vaan kun muutamat jotka siellä käy ja tuo jotain rapsaisee päälle muutaman kympin lisää kuluja.. huoh...

        Ei se ilmaista ole, se matkustaminen. Sitä vaan meinasin, että ei venäjänmatkailu enää ole tolkuttoman monimutkaistakaan. Meidän nurkilta siellä käydään paljon omalla autolla, kokeiltu on sitäkin ihanuutta. Halpa bensa tekee menosta halpaa, toinen juttu on, kenen kantti kestää autoilua Venäjällä. Kaikkea pikkuhassua on sattunut. Nyt naurattaa mutta silloin ei. Siksi suosittelenkin junaa tahi bussia.

        Joo yksin ei ole kiva matkustaa jo siitäkin syystä, että yhden ja kahden hengen hotellihuoneet Pietarissa maksavat suurin piirtein saman verran. Ja muutenkin kaksin on mukava tallustella ja pähkäillä. Kun ei osaa kieltä, niin pähkäiltävääkin piisaa. :-)

        Eikö niitä bulkkiortotarvikkeita (lampukkaa, pahvi-ikonii ...) saa ihan kohtuuhintaan Suomestakin? Arvelin vaan, että ei niitä taida kannattaa mennä Pietarin asti ostelemaan. Ja jos suoraan sanon, niin vähässäpä ovat ne asiat, joita sieltä kannattaa tänne tuoda. Itse en keksi mitään. (No ehkä smetana-, tilli- ja kaviaarisipsit) En ollenkaan väheksy tai halveksu naapurin tarjontaa, mutta laatutavarat maksavat siellä sen, minkä täälläkin. Sitä vaan, että puhdas ostosmatka voi tuottaa pettymyksen. Ruplan kurssikin on mitä on.


      • köyhimys
        herra 47 kirjoitti:

        Ei se ilmaista ole, se matkustaminen. Sitä vaan meinasin, että ei venäjänmatkailu enää ole tolkuttoman monimutkaistakaan. Meidän nurkilta siellä käydään paljon omalla autolla, kokeiltu on sitäkin ihanuutta. Halpa bensa tekee menosta halpaa, toinen juttu on, kenen kantti kestää autoilua Venäjällä. Kaikkea pikkuhassua on sattunut. Nyt naurattaa mutta silloin ei. Siksi suosittelenkin junaa tahi bussia.

        Joo yksin ei ole kiva matkustaa jo siitäkin syystä, että yhden ja kahden hengen hotellihuoneet Pietarissa maksavat suurin piirtein saman verran. Ja muutenkin kaksin on mukava tallustella ja pähkäillä. Kun ei osaa kieltä, niin pähkäiltävääkin piisaa. :-)

        Eikö niitä bulkkiortotarvikkeita (lampukkaa, pahvi-ikonii ...) saa ihan kohtuuhintaan Suomestakin? Arvelin vaan, että ei niitä taida kannattaa mennä Pietarin asti ostelemaan. Ja jos suoraan sanon, niin vähässäpä ovat ne asiat, joita sieltä kannattaa tänne tuoda. Itse en keksi mitään. (No ehkä smetana-, tilli- ja kaviaarisipsit) En ollenkaan väheksy tai halveksu naapurin tarjontaa, mutta laatutavarat maksavat siellä sen, minkä täälläkin. Sitä vaan, että puhdas ostosmatka voi tuottaa pettymyksen. Ruplan kurssikin on mitä on.

        Mutta hinta lampukasta 40-60e on pienituloiselle aika kipurajalla.Jos siihen syssyyn ostat hyllyn joka on samaa luokkaa ja puhumattakaan maalatuista ikoneista...hintaa tulee uskolle noin muutama sata euroa...nou hätä.

        Minusta uskonisella ei saisi rahastaa joskin ymmärrän että omansakin pitää pois saada ja jos jotain tuetaan sekin on hyvä juttu.Ja käsity on tietysti käsityötä.

        Ei ne työmarkkinatuet ole yksinelävällä perheellisellä mitään huimia.Kyllä on aikakausia jolloin on joku munkki varmasti kylläisempi kuin meidän perhe.Että sellaista valitusta.

        Täytyy opetella maalaamaan itse ikoni tai ottaa joku samantapainen paperiversio.Hyllyn voisi käväistä vaikka junttilan ainutlaatuisesta alesta kai se irtoaa halvemmalla, luulisin.

        Valamossa oli ainakin aika hinnakkaita esineitä.Voisivat tehdä itse jotain vastaavia kohtuuhintaan.Mutta kun suomessa on tehty tästä käsityöstäkin niin hieno harrastus että itsetehtynäkään ei säästä kun materiaalit hipovat pilviä.


      • aina jotain tarvii
        köyhimys kirjoitti:

        Mutta hinta lampukasta 40-60e on pienituloiselle aika kipurajalla.Jos siihen syssyyn ostat hyllyn joka on samaa luokkaa ja puhumattakaan maalatuista ikoneista...hintaa tulee uskolle noin muutama sata euroa...nou hätä.

        Minusta uskonisella ei saisi rahastaa joskin ymmärrän että omansakin pitää pois saada ja jos jotain tuetaan sekin on hyvä juttu.Ja käsity on tietysti käsityötä.

        Ei ne työmarkkinatuet ole yksinelävällä perheellisellä mitään huimia.Kyllä on aikakausia jolloin on joku munkki varmasti kylläisempi kuin meidän perhe.Että sellaista valitusta.

        Täytyy opetella maalaamaan itse ikoni tai ottaa joku samantapainen paperiversio.Hyllyn voisi käväistä vaikka junttilan ainutlaatuisesta alesta kai se irtoaa halvemmalla, luulisin.

        Valamossa oli ainakin aika hinnakkaita esineitä.Voisivat tehdä itse jotain vastaavia kohtuuhintaan.Mutta kun suomessa on tehty tästä käsityöstäkin niin hieno harrastus että itsetehtynäkään ei säästä kun materiaalit hipovat pilviä.

        rokottaa ylihintaa. Halvempiakin paikkoja on ja sama tavara esimerkki Tampereen kirkko puoti tai mikä sen on olen ostanu kaikenlaista samaa itä valamo myy mutta halvemalla. En tie myykö netissä, postikulut tietysti tulisivat pääle. Muissakin kirkoissa ainakin joissakin on myyntiä, kannattaa kysyä.


      • puutiaisenreppu
        aina jotain tarvii kirjoitti:

        rokottaa ylihintaa. Halvempiakin paikkoja on ja sama tavara esimerkki Tampereen kirkko puoti tai mikä sen on olen ostanu kaikenlaista samaa itä valamo myy mutta halvemalla. En tie myykö netissä, postikulut tietysti tulisivat pääle. Muissakin kirkoissa ainakin joissakin on myyntiä, kannattaa kysyä.

        idistä meidän Valamolle tehkää ikonimaalauspohjia 10e-50e riippuen koosta siis pohjustettuja...ostin itse kohtuu hintaisen 25e puolet A4 koosta...no lampukka lienee vaikea askarrella ainakin metallista jos aikoo sellaista bysanttilaista tehdä.

        Värejä voisivat purkittaa ja myydä kohtuu hintaan erikseen tai setteinä opaskirjasen kanssa noin 45-50e per perussetti jossa olisi perusvärit ja sekoituskuppi.Ai niin sudit.. kyllähän niille hintaa tule... kun ajatellaan perinpohjaisesti.

        Tekisivät marmeladeja viikunaa, kirsikkaa, omenaa, ja mitäs harmi kun heillä ei ole lehmiä.Venäläinen moloko on herkkua alle euron venäjällä purkki, täällä melkein 5e kauppahallissa.Toisivat sitä 2,50-3,50 olisi jees hinta.Varmasti porukka ostaisi kun kukaan ei sitä maahantuo täällä ja jos joku yksittäinen tuokin hinta on erikoinen.Jotain vaikka luomua kokeilisivat ja hieman halvemmalla kuin yleensä niin ihmisetkin ostaisivat kun muualla on kalliimpaa.

        No pääsiäismunat keraamiset ja puiset maalatut ikoni yms.muttei kukaan munasta maksa tolkuttomia.

        Jostain löysin kolutessani jotain pääsiäisliinoja ruokakorin päällelaitettavaksi oli ihan kaunis mutta en halunnut ostaa kun siinä oli suomeksi jotain tekstiä.Ei istunut minusta oikein mutta muuten oli kaunis.

        En tiedä millä se luostari itsensä elättäisi, kovalla työllä kaiketi.Jos kirjallisuus ei tuo tuloja, luulisi kyllä että jotain ropsahtaisi sieltäkin kolehtihaaviin.Eikös siellä aika moni kirjoita kirjoja.

        Mutta sitä mieltä olen että toi tai teki itse jos hinnat on pilvissä tavara jää väistämättä hyllylle.Hinta kohtuuteen ja tavara vaithuu ja tuo tasaisesti tuloja.Ai niin ne verotkin.. :)

        Ei ole yrittäminen helppoa suomessakaan.

        No en kadehdi luostarin johtoa yhtään.


      • T. Ollo
        köyhimys kirjoitti:

        Mutta hinta lampukasta 40-60e on pienituloiselle aika kipurajalla.Jos siihen syssyyn ostat hyllyn joka on samaa luokkaa ja puhumattakaan maalatuista ikoneista...hintaa tulee uskolle noin muutama sata euroa...nou hätä.

        Minusta uskonisella ei saisi rahastaa joskin ymmärrän että omansakin pitää pois saada ja jos jotain tuetaan sekin on hyvä juttu.Ja käsity on tietysti käsityötä.

        Ei ne työmarkkinatuet ole yksinelävällä perheellisellä mitään huimia.Kyllä on aikakausia jolloin on joku munkki varmasti kylläisempi kuin meidän perhe.Että sellaista valitusta.

        Täytyy opetella maalaamaan itse ikoni tai ottaa joku samantapainen paperiversio.Hyllyn voisi käväistä vaikka junttilan ainutlaatuisesta alesta kai se irtoaa halvemmalla, luulisin.

        Valamossa oli ainakin aika hinnakkaita esineitä.Voisivat tehdä itse jotain vastaavia kohtuuhintaan.Mutta kun suomessa on tehty tästä käsityöstäkin niin hieno harrastus että itsetehtynäkään ei säästä kun materiaalit hipovat pilviä.

        vihjaista: hanki ikoneja vähitellen. Yksi tänä vuonna, toinen ensi vuonna jne.

        Jos haluat edullisia painokuvaikoneja osta ne Suomessa toimivista Moskovan Patriarkaatin kirkoista. Sinne pitää kyllä mennä paikan päälle. Mitään verkkokauppaa ei taida olla?


    • Sebastianos

      Siellä "Verikirkon" lähellä on tori, josta löytää kaikkea mahdollista taivaan ja maan väliltä. Hinnat ovat sitten mitä sattuu - eli myyjän mielivallassa. 1800-luvun ikonit - vaikka sitten kömpelöt kansanikonit - maksavat hunajaa. Ilmaiseksi on turha lähteä Pietarista saakka ikonia etsimään. Osta sieltä ennen vaikka hauska kissataulu - oikein öljyvärein ja taitavasti maalattu, alle satasen. Siellä on myös putiikkeja miljonääreille ja niitähän neukkulasta löytyy, Vahinko vain, että huutavat Bukowskilta kaikkein parhaimmat. Jopa Huutonetistä voit saada kohtuuhintaan vanhan ikonin, kunhan kestät päällemaalaukset ja riisan puukoniskut. Valamossa niin venäläiset kuin suomalaiset käsinmaalatut ikonit ovat tähtieteellisissä hinnoissa. Kolmella-neljälläsadalla eurolla voit jo saada pienehkön uuden ikonin. Sic! Ne kolhiintuneet ja ajan saatossa nokeentuneet ikonit ovat liikuttavia. Joku babuska on sellaisen ääressä hartaasti rukoillut. Jos taas haluaa konservoida vaikka perintöikonin, niin viisainta on pyytää arvio Valamon konservointilaitokselta, Arvio ei maksa mitään, mutta konservointi on kallista. Muuten: ikoni ei toimi rukouksen välikappaleena ennen kuin se on alttarissa siunattu.

    • Putinfani

      Osaako joku kertoa, mistä saa ostettua Putin-ikoneja? Tiedän tiedän että Putin ei ole vielä kuollut eikä häntä ole siksi voitu julistaa pyhimykseksi. Mutta jokainenhan tietää että näin tulee käymään, siksi jotkut ovat ryhtyneet maalaamaan jo Putin-ikoneja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe