Puska Paska

annikoo..

laittoi linkin tähän Sääksi -kameraan joskus...on tullut seurattua aina silloi sun tällöin.
Nyt siellä on niin jännät hetket et kohta kuoriutuu kai poikaset ...laskettuaika on kai "huomenna"..jännittää.
Voi sitä "pikkuäitiä"

http://kotinetti.suomi.net/saaksi/index.php

10

279

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mr_von.huuhaa

koko ajan kun kuulostelee maisemia.

• annikoo..

Kuulostelee ja kuulostelee myöskin nyt tarkkana pesästä kuuluvia merkkejä hoohetkeen..

• kävi tänään Hailuodossa, mutta eivät sentään menneet Sääksen pesälle. Itse tiedän toin pesän paikan, saarelta jonka ensimmäisenä löyti Valte Lindgren, josta paikan nimikin lähtöisin "hai luoto näkyy" :))

• annikoo..

Kovasti valoisalta siellä näyttää näin myöhäänkin.. ja aamulla pimeältä. Kiva tietää se Hai ...luodon historiasta.

Levotonta tuntuu olevan pesällä...se ensimmäinen muna taitaa ritistä ja koputella .... täältä tullaan maailma.!

• annikoo.. kirjoitti:

Kovasti valoisalta siellä näyttää näin myöhäänkin.. ja aamulla pimeältä. Kiva tietää se Hai ...luodon historiasta.

Levotonta tuntuu olevan pesällä...se ensimmäinen muna taitaa ritistä ja koputella .... täältä tullaan maailma.!

voi olla yks mailman seuratuimmista linnuista. Lokit on tosi vihaisia Sääkselle, olen joskus seuraillut kuinka lokit nostaa hirmun metelin, niin kohta näkyviin ilmestyy joko Sääksi tai Kotka.
        Eikös se ollut juuri tuo pesä, mistä viime vuonna Kotka kävi hakemassa viimeiseksi syntyneen poikasen? Näin mä ainakin muistelen tapahtuneen.
        En mä nytkään kovin kaukana ole yhdestä Sääsken pesästä, sellaiset 10km vois "linnuntietä" olla pesälle :)

• annikoo..
        kerbiili62 kirjoitti:

voi olla yks mailman seuratuimmista linnuista. Lokit on tosi vihaisia Sääkselle, olen joskus seuraillut kuinka lokit nostaa hirmun metelin, niin kohta näkyviin ilmestyy joko Sääksi tai Kotka.
        Eikös se ollut juuri tuo pesä, mistä viime vuonna Kotka kävi hakemassa viimeiseksi syntyneen poikasen? Näin mä ainakin muistelen tapahtuneen.
        En mä nytkään kovin kaukana ole yhdestä Sääsken pesästä, sellaiset 10km vois "linnuntietä" olla pesälle :)

Hienoa et voi näin seurata tapahtumia mitä kaupungissa ei koe eikä näe. En ollut edes kuullut kalasääskestä ennen...tai oli mennyt ohi. Luin siitä viimevuotisesta että näin oli käynyt. Sitten oli vielä yksi poikanen rampa ja ......kuoli.
        Toivottavasti nyt menee kaikki hyvin..

• annikoo.. kirjoitti:

Hienoa et voi näin seurata tapahtumia mitä kaupungissa ei koe eikä näe. En ollut edes kuullut kalasääskestä ennen...tai oli mennyt ohi. Luin siitä viimevuotisesta että näin oli käynyt. Sitten oli vielä yksi poikanen rampa ja ......kuoli.
        Toivottavasti nyt menee kaikki hyvin..

se hienoa, että nykytekniikkaa käytetään tuollaiseenkin, niin mahdollisimman moni pääsee seuraan luonnon tapahtumia.
        Mulle tulee sähköpostiin aika paljon riistakameroiden kuvaamia kuvia. On kuvissa Ahmoja, Susia, Karhuja kuin Ilveksiäkin, toki noi kaikki lajit olen myös nähnyt luonnossa. Muutaman Suden vähän liiankin läheltä, kun kerran eksyin Suden pesälle (v.2002), pesä oli kuuluisan pantasusi Millan, jolle kävi huonosti kuten muillekin tämän alueen susille :((

• annikoo..
        kerbiili62 kirjoitti:

se hienoa, että nykytekniikkaa käytetään tuollaiseenkin, niin mahdollisimman moni pääsee seuraan luonnon tapahtumia.
        Mulle tulee sähköpostiin aika paljon riistakameroiden kuvaamia kuvia. On kuvissa Ahmoja, Susia, Karhuja kuin Ilveksiäkin, toki noi kaikki lajit olen myös nähnyt luonnossa. Muutaman Suden vähän liiankin läheltä, kun kerran eksyin Suden pesälle (v.2002), pesä oli kuuluisan pantasusi Millan, jolle kävi huonosti kuten muillekin tämän alueen susille :((

Seurailen luontoa ja eläimiä mielelläni. Mainitsemiasi olen nähnyt vain eläintarhassa tai täytettynä.
        Ketun näin viime talvena pellolla ..tosin senkin junan ikkunasta .
        pantasusi ..mietin et mitä tarkoittaa mutta en tiedä.

• annikoo.. kirjoitti:

Seurailen luontoa ja eläimiä mielelläni. Mainitsemiasi olen nähnyt vain eläintarhassa tai täytettynä.
        Ketun näin viime talvena pellolla ..tosin senkin junan ikkunasta .
        pantasusi ..mietin et mitä tarkoittaa mutta en tiedä.

on pannoitettu tutkimuksia varten. Noin. 25 Sutta kantaa Gps pantaa tälläkin hetkellä. RKTL Riista-, ja Kalataloudentutkimuslaitos seuraa noita "piruparkoja" ympäri Suomen, lähinnä Itä-rajan kunnissa, mutta muuallakin noita ihmisvainon kohteita vaeltelee. Meillakin päin oli parhaillaan 13 Sutta, mutta nyt ei yhtään, juuri tuon älyttömän vainon vuoksi :(( Olen joskus ollut hieman mukana tossa touhussa ja edelleenkin olen ns. Petoyhdysmiehenä :) Nyt hyss, noista asioista ja tää "hyppyrotta" alkaa laskemaan lampaita. Öitä vaan mun puolesta palstalle!

• annikoo..
        kerbiili62 kirjoitti:

on pannoitettu tutkimuksia varten. Noin. 25 Sutta kantaa Gps pantaa tälläkin hetkellä. RKTL Riista-, ja Kalataloudentutkimuslaitos seuraa noita "piruparkoja" ympäri Suomen, lähinnä Itä-rajan kunnissa, mutta muuallakin noita ihmisvainon kohteita vaeltelee. Meillakin päin oli parhaillaan 13 Sutta, mutta nyt ei yhtään, juuri tuon älyttömän vainon vuoksi :(( Olen joskus ollut hieman mukana tossa touhussa ja edelleenkin olen ns. Petoyhdysmiehenä :) Nyt hyss, noista asioista ja tää "hyppyrotta" alkaa laskemaan lampaita. Öitä vaan mun puolesta palstalle!

Siihen susi asiaan pittää perehtyä..kuulopuheita lapsuuden ajoilta muistelen ......lasketaan lampaita mieluummin kuin susia... kauniita unia kaikille......

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      70
      3063
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2855
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2095
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1545
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1329
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1318
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1291
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1263
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1230
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1222
    Aihe