Haluan tarkistaa työntekijöideni luottotiedot säännöllisesti, ehkä muutaman kk:n välein. Pankeillahan on fiksu järjestelmä, katsoo suoraan netin kautta asiakkaan sotulla(?), ja jotain samankaltaista olen itsekin kaavaillut omaan yritykseen.
Työntekijän luottotiedot
30
5266
Vastaukset
- dpfkjkidfff
omatieto.fi
Tosin pidä huoli että perusteesi uteluun ovat vankat.
Jokaisesta tsekkauksesta jää tieto kyselyn kohteelle. - duunari.
edellinen jo mainitsi kannattaa miettiä pystytkö perustelemaan ylettömän uteliaisuutesi riittävän hyvin. Itse ainakin kuittaisin moiselta työnantajalta korvauksia palkanlisäksi hyvillä mielin
- Mahdollisuutta
Lain mukaan saat tarkistaa työntekijän luottotiedot kun OLET PALKKAAMASSA UUTTA TYÖNTEKIJÄÄ, ja hänen tulevat työtehtävänsä on erityistä luottamusta tai välitöntä taloudellista vastuuta
edellyttävää. Huom! Siis uutta työntekijää.
Jos haluat tarkistaa jo palveluksessasi olevan työntekijän luottotiedot, tarvitset heidän suostumuksensa.
Kaikissa muissa tapauksissa syyllistyt rikokseen.- työnantaja 9:lle
Selevä. Uusille tulee työsopimuksiin ehto että työntekijä antaa suostumuksensa tietojen tarkastamiseen milloin niin usein kun työnantaja asiakseen katsoo. Vanhat irtisanon ellei anna suostumusta.
- lldkfkxlx
työnantaja 9:lle kirjoitti:
Selevä. Uusille tulee työsopimuksiin ehto että työntekijä antaa suostumuksensa tietojen tarkastamiseen milloin niin usein kun työnantaja asiakseen katsoo. Vanhat irtisanon ellei anna suostumusta.
Kai tää nyt on ihan provo mielessä heitettyä paskaa?? Olis kyllä kiva tietää mitä yrityksesi tekee. Taidat vaan olla kyylä.. onko ihminen heti rikollinen jos luottotiedot eivät ole kunnossa.
- ap.
lldkfkxlx kirjoitti:
Kai tää nyt on ihan provo mielessä heitettyä paskaa?? Olis kyllä kiva tietää mitä yrityksesi tekee. Taidat vaan olla kyylä.. onko ihminen heti rikollinen jos luottotiedot eivät ole kunnossa.
Ei ole rikollinen ei (nuhteettomuustodistuksen edellytän aina työhakemuksen liitteeksi), muttei tule myöskään olemaan minun yrityksen palveluksessa. Kerron pelisäännöt aina työpaikkailmoituksessa, ja jos siitä huolimatta hakee ja löytyy merkintä niin silloinkaan ei tule koskaan olemaan yritykseni palveluksessa.
Samoin irtisanon jos työntekijä syyllistyy rikokseen tai saa merkinnän työsuhteen ainaka. - ewfdqewf
ap. kirjoitti:
Ei ole rikollinen ei (nuhteettomuustodistuksen edellytän aina työhakemuksen liitteeksi), muttei tule myöskään olemaan minun yrityksen palveluksessa. Kerron pelisäännöt aina työpaikkailmoituksessa, ja jos siitä huolimatta hakee ja löytyy merkintä niin silloinkaan ei tule koskaan olemaan yritykseni palveluksessa.
Samoin irtisanon jos työntekijä syyllistyy rikokseen tai saa merkinnän työsuhteen ainaka.jos niin epäilet työntkijöitäsi, niin kannattaisko olla palkkaamatta ko henkilöitä. Ja ei ne luottotiedotkaan kaikkea kerro. Ite ottaisin loparit jos työnantaja olisi tuollainen ja tietoni ovat kyllä kunnossa, mutta periaate ja jokin kunnioitus työntekijää kohtaan pitää olla. Älä kuvittelekaan, että se sinun työpaikkasi olisi maailaman paras ja työntekijäsi iloiten aamuisin juoksisivat sinne, jos olet tuollainen, niin taatusti työntekijät tietävät sen ja tietänet mitä tuo tekee työilmapiirille ja sitä kautta työnteolle. ----> vOittosi kärsii ajan myötä ja omaa syytäsi.
- hghhhhh
ap. kirjoitti:
Samoin irtisanon jos työntekijä syyllistyy rikokseen tai saa merkinnän työsuhteen ainaka.Onnea myös oikeudenkäynteihin perusteettomien irtisanomisten kanssa :)
Ei se kuule ole ihan niin helppoa, kuin tunnut haaveilevan. - ldlfllfllflfllfllf
ap. kirjoitti:
Samoin irtisanon jos työntekijä syyllistyy rikokseen tai saa merkinnän työsuhteen ainaka.Sulla on kyllä varmaan todella hyvä fiilis työntekijöillä. Pelkästään nuo asiat kun tietää niin voi päätellä että aika moinen kokovartalokyrpä taidat olla. Huhhuh, ja tosiaan, ei se ole pätevä syy irtisanoa jos luottotiedot eivät ole kunnossa. Liittoon kun kuuluu niin aika mukava on vetää oikeuteen tollasesta.. sehän olis pelkästään positiivinen juttu että irtisanoisit, pääsisi tuollaisesta mulkusta eroon ja saisi sulta vielä kaupan päälle mukavan 6-12kk palkan..voithan sä toki vedota tuotannollisiin ja taloudelliisiin syihin kun irtisanot mutta siinäkin vaaditaan aika kovat perustelut. Ja sen jälkeenhän et saa ketään palkata pitkään aikaan tilalle. Tuonhan varmasti yrittäjänä kyllä jo tiesitkin. Suomessa on tehty työntekijän irtisanominen niin vaikeaksi että onnea vaan sulle..
- 222252525252
ap. kirjoitti:
Samoin irtisanon jos työntekijä syyllistyy rikokseen tai saa merkinnän työsuhteen ainaka.Tuhlaat mielelläsi aikaa ja vaivaa etsimällä uusia työntekijöitä, kouluttamalla heidät firman tavoille. Ja luultavasti saatat menettää firmasi todellisen uurastajan vain siksi, että hän ei kyennyt vaikka puolisonsa sairastuttua maksamaankaan kaikkia laskujaan ajallaan.
Kukapa järkevä teille töihin koskaan tuliskaan. Vahatkin saattavat ottaa loparit jo siksi, että haluat urkkia tietoja, jotka eivät sinulle kuulu.
Ja lopuksi sinulle tiedoksi, että jos jonkun palkasta ulos-otto vie sen tietää ainoastaan palkanlaskija, jos firma on pieni, niin myös omistaja. Mutta tuolla pelleilyllä jolla vaadit vanhojenkin työntekijöiden kirjoittavan moita lupaa alle. Häviät monta hyvää tyyppiä palkkalistoiltasi. Firmallasi tulee lopulta menemään todella huonosti, saat ammattiliiton niskaasi ja firmasi konkurssi uhan alle. - työnantaja 9:lle
222252525252 kirjoitti:
Tuhlaat mielelläsi aikaa ja vaivaa etsimällä uusia työntekijöitä, kouluttamalla heidät firman tavoille. Ja luultavasti saatat menettää firmasi todellisen uurastajan vain siksi, että hän ei kyennyt vaikka puolisonsa sairastuttua maksamaankaan kaikkia laskujaan ajallaan.
Kukapa järkevä teille töihin koskaan tuliskaan. Vahatkin saattavat ottaa loparit jo siksi, että haluat urkkia tietoja, jotka eivät sinulle kuulu.
Ja lopuksi sinulle tiedoksi, että jos jonkun palkasta ulos-otto vie sen tietää ainoastaan palkanlaskija, jos firma on pieni, niin myös omistaja. Mutta tuolla pelleilyllä jolla vaadit vanhojenkin työntekijöiden kirjoittavan moita lupaa alle. Häviät monta hyvää tyyppiä palkkalistoiltasi. Firmallasi tulee lopulta menemään todella huonosti, saat ammattiliiton niskaasi ja firmasi konkurssi uhan alle.Yritykseni on niin pieni että voin irtisanoa taloudellisista ja tuotannollisista syistä, mutta kuitenkin niin suuri että muut voi tehdä puuttuvan työt puolen vuoden aikana. Jos ei, niin ainahan on se yksi "soitetaan töihin tarvittaessa" mikä tekee ilomielin suuren osan puuttuvista töistä. Vaihtoehto c on etsiä palkata uusityöntekijä ja irtisanoa vanha vielä samana päivänä.
Työntekijöiden luottotiedot kuuluu minulle.
Hoidan palkanlaskun, eli saan tietää ulosotosta ja jos työntekijäni joutuu sinne niin se on hänen viimeinen päivä yrityksessäni.
Häviää tai ei, minä ja muutama asiakkaani edellytämme työntekijöiltä täydellistä yhteiskuntakelpoisuutta. - olet rikollinen
Yritykseni on niin pieni että voin irtisanoa taloudellisista ja tuotannollisista syistä, mutta kuitenkin niin suuri että muut voi tehdä puuttuvan työt puolen vuoden aikana. Jos ei, niin ainahan on se yksi "soitetaan töihin tarvittaessa" mikä tekee ilomielin suuren osan puuttuvista töistä. Vaihtoehto c on etsiä palkata uusityöntekijä ja irtisanoa vanha vielä samana päivänä.
Hoidan palkanlaskun, eli saan tietää ulosotosta ja jos työntekijäni joutuu sinne niin se on hänen viimeinen päivä yrityksessäni.
Häviää tai ei, minä ja muutama asiakkaani edellytämme työntekijöiltä täydellistä yhteiskuntakelpoisuutta.Sinähän olet oikein lottovoitto työantajana, jos olisin palveluksessasi varmasti hakeutuisin ulosottoon ihan tahallani jättäisin vaikka tv-luvan maksamatta. Itselleni siitä ei tule maksuhäiriömerkintää.
Saisin sinulta oikeudessa laittomasta irtisanomisesta 1-2 vuoden palkan vahingonkorvaukset kärsimyksestä ja tietysti sinä joutuisit maksamaan oikeudenkäynti kulut, lisäksi saisit sakot!
Saisit myös kuvasi RIKOSREKISTERIIN. Jonka jälkeen olisit aina yhteiskunnan silmissä RIKOLLINEN.
Et ole yhteyskuntakelpoinen ihminen, suunnittelet rikosta - assasadsd
Yritykseni on niin pieni että voin irtisanoa taloudellisista ja tuotannollisista syistä, mutta kuitenkin niin suuri että muut voi tehdä puuttuvan työt puolen vuoden aikana. Jos ei, niin ainahan on se yksi "soitetaan töihin tarvittaessa" mikä tekee ilomielin suuren osan puuttuvista töistä. Vaihtoehto c on etsiä palkata uusityöntekijä ja irtisanoa vanha vielä samana päivänä.
Häviää tai ei, minä ja muutama asiakkaani edellytämme työntekijöiltä täydellistä yhteiskuntakelpoisuutta.Täytyypä sanoa että olet tyhmin ihminen kehen olen törmännyt.
Luultavasti sinä olet yrityksen eniten ei-yhteiskuntakelpoinen... - ........
”Selevä. Uusille tulee työsopimuksiin ehto että työntekijä antaa suostumuksensa tietojen tarkastamiseen milloin niin usein kun työnantaja asiakseen katsoo. ”
Tee ihmeessä tuo, niin syyllistyt rikokseen. Työnhakijat saavat sinulta oikeuden kautta kivat korvaukset!
”Vanhat irtisanon ellei anna suostumusta. ”
Tee ihmeessä tuokin, niin syyllistyt taas rikokseen. Joudut maksamaan työtekijällesi 1-2 vuoden palkan, oikeudenkäyntikulut, saamasi sakot ja työntekijälle oikeuden määräävät vahingonkorvaukset. - asdfasdfasdf2
........ kirjoitti:
”Selevä. Uusille tulee työsopimuksiin ehto että työntekijä antaa suostumuksensa tietojen tarkastamiseen milloin niin usein kun työnantaja asiakseen katsoo. ”
Tee ihmeessä tuo, niin syyllistyt rikokseen. Työnhakijat saavat sinulta oikeuden kautta kivat korvaukset!
”Vanhat irtisanon ellei anna suostumusta. ”
Tee ihmeessä tuokin, niin syyllistyt taas rikokseen. Joudut maksamaan työtekijällesi 1-2 vuoden palkan, oikeudenkäyntikulut, saamasi sakot ja työntekijälle oikeuden määräävät vahingonkorvaukset.Asiakastiedolla on sitten palvelu, jolla voi myös vahdata kuka kyselee omia luottotietoja. Eli työntekijänä näen jos työnantaja niitä käy katselemassa. Eli jääpi siten kiinni ihan todistettavastikin.
- Paljon Onnea!
Häviää tai ei, minä ja muutama asiakkaani edellytämme työntekijöiltä täydellistä yhteiskuntakelpoisuutta.Onnea vielä kerran. Koska noudat mulkku palkintosi?
- työnantaja 9:lle
olet rikollinen kirjoitti:
Sinähän olet oikein lottovoitto työantajana, jos olisin palveluksessasi varmasti hakeutuisin ulosottoon ihan tahallani jättäisin vaikka tv-luvan maksamatta. Itselleni siitä ei tule maksuhäiriömerkintää.
Saisin sinulta oikeudessa laittomasta irtisanomisesta 1-2 vuoden palkan vahingonkorvaukset kärsimyksestä ja tietysti sinä joutuisit maksamaan oikeudenkäynti kulut, lisäksi saisit sakot!
Saisit myös kuvasi RIKOSREKISTERIIN. Jonka jälkeen olisit aina yhteiskunnan silmissä RIKOLLINEN.
Et ole yhteyskuntakelpoinen ihminen, suunnittelet rikostaHahaa, luottamuspula. "Työntekijän ja työnantajan välinen luottamuspula johtuen maksuhäiriömerkinnästä".
Että kyllä ne lähtee jos tällainen asia tulee minun tietoon.
http://www.työsopimuslaki.fi/tietoa/irtisanominen/ - bnprrw'in
Hahaa, luottamuspula. "Työntekijän ja työnantajan välinen luottamuspula johtuen maksuhäiriömerkinnästä".
Että kyllä ne lähtee jos tällainen asia tulee minun tietoon.
http://www.työsopimuslaki.fi/tietoa/irtisanominen/Piti oikein vilkaista tuota laittamaasi linkkiä. Keropa nyt miten perustelet irtisanomisen maksuhäiriömerkinän perusteella? Kuten joku jo totesikin olisit todellinen lottovoitto työnantajana, jos siis olisit työnantaja ja rahaa korvauksiin löytyisi. Ehkä lääkityksen tarkastaminen on kuitenkin realistisempi ratkaisu
- fpfpgöj
ap. kirjoitti:
Samoin irtisanon jos työntekijä syyllistyy rikokseen tai saa merkinnän työsuhteen ainaka.Kyllä mä ainakin niin unelmoisin että pääsisin sulle töihin. Tekisin heti alkuun jonkun pienen rikoksen kun koeaika ohi ja paukuttaisin vielä luottotiedotkin pienellä laskulla piloille. Kumpikaan ei ole pätevä syy irtisanoa. Rikoksesta voi irtisanoa vain jos se tapahtuu työaikana tai kohdistuu työnantajan tai työtovereiden omaisuuteen. Naurettava tuo linkki jonka laitoit. Edelleen, sulla ei ole mitään oikeutta irtisanoa yhtään ketään jos luottotiedot ovat menneet. En edes voi ymmärtää miten naurettava ja säälittävä ihminen olet.
bnprrw'in kirjoitti:
Piti oikein vilkaista tuota laittamaasi linkkiä. Keropa nyt miten perustelet irtisanomisen maksuhäiriömerkinän perusteella? Kuten joku jo totesikin olisit todellinen lottovoitto työnantajana, jos siis olisit työnantaja ja rahaa korvauksiin löytyisi. Ehkä lääkityksen tarkastaminen on kuitenkin realistisempi ratkaisu
Edellytän työntekijöiltäni täydellistä luottamusta. Maksuhäiriömerkityt ei ole luotettavia. Siksi aion antaa niille kenkää heti kun tilanne tulee tietooni.
Vaan mitä helvettiä? Miksen muka saisi näin tehdä? Eikö yrittäjän kuulukaan saada itse valita työntekijänsä? - juu ei ehkä
Edellytän työntekijöiltäni täydellistä luottamusta. Maksuhäiriömerkityt ei ole luotettavia. Siksi aion antaa niille kenkää heti kun tilanne tulee tietooni.
Vaan mitä helvettiä? Miksen muka saisi näin tehdä? Eikö yrittäjän kuulukaan saada itse valita työntekijänsä?Saat valita uusia töihin, mutta et saa antaa potkuja millä tahaansa perusteella. Henkilökohtaisen talouden häiriöt eivät riitä perusteeksi potkuille, pääset vain siinä itse maksumieheksi.
- kakakakkakaiaiakiaia
Vaan mitä helvettiä? Miksen muka saisi näin tehdä? Eikö yrittäjän kuulukaan saada itse valita työntekijänsä?Hah, oletko ihan vasta eilen perustanut sen nappikauppasi?? Meinaatko että yrittäjä saa tehdä mitä haluaa koska kyseessä on oma yritys?? Ei saa, usko vaan niin pääset helpommalla. Jos annat potkut jollekin luottotietojen takia ja työntekijä tietää yhtään mitään mistään niin oikeudessa olet. Ja tulet vielä häviämään. Sen lisäksi varmaan asiasta tulee juttua vähintään liiton lehteen. Sitä kautta kaikkien ihmisten tietoon. En tiedä mitä yrityksesi tekee mutta. Mitä luulet asiakkaiden ajattelevan tuollaisesta että mulkku irtisanoo porukkaa miten tahtoo? Saat maksaa helvetilliset korvaukset ja firmasi maine menee siinä samalla. Jos pitää esimerkiksi kahdesta yrityksestä valita niin ei tuon jälkeen ole kovinkaan vaikea ihmisten päättää mihin menee. Ja jos asiakkainasi ovat yritykset niin ihmisiähän niissäkin työskentelee. Mä en ainakaan kusiskaan tuollaisen mulkun firmaa kohti. Olen ollut itse jopa todistamassa tilannetta missä työntekijä teki rikoksen, työnantaja sai asiasta tietää ja antoi kenkää. Eipä mennyt pitkään kun joutui palkkaamaan työntekijän takaisin koska rikos ei tapahtunut työaikana. Ei sulle kulu hevonvittua mitä ihminen tekee vapaa-ajallaan. Sen on vapaa-aikaa, tajuatko?? Et voi rangaista työntekijää sellaisesta mitä hän vapaa-ajallaan tekee.. eri asia voibolla jossain itäblokin maissa. Nyt eletään kuitenkin suomessa.
kakakakkakaiaiakiaia kirjoitti:
Hah, oletko ihan vasta eilen perustanut sen nappikauppasi?? Meinaatko että yrittäjä saa tehdä mitä haluaa koska kyseessä on oma yritys?? Ei saa, usko vaan niin pääset helpommalla. Jos annat potkut jollekin luottotietojen takia ja työntekijä tietää yhtään mitään mistään niin oikeudessa olet. Ja tulet vielä häviämään. Sen lisäksi varmaan asiasta tulee juttua vähintään liiton lehteen. Sitä kautta kaikkien ihmisten tietoon. En tiedä mitä yrityksesi tekee mutta. Mitä luulet asiakkaiden ajattelevan tuollaisesta että mulkku irtisanoo porukkaa miten tahtoo? Saat maksaa helvetilliset korvaukset ja firmasi maine menee siinä samalla. Jos pitää esimerkiksi kahdesta yrityksestä valita niin ei tuon jälkeen ole kovinkaan vaikea ihmisten päättää mihin menee. Ja jos asiakkainasi ovat yritykset niin ihmisiähän niissäkin työskentelee. Mä en ainakaan kusiskaan tuollaisen mulkun firmaa kohti. Olen ollut itse jopa todistamassa tilannetta missä työntekijä teki rikoksen, työnantaja sai asiasta tietää ja antoi kenkää. Eipä mennyt pitkään kun joutui palkkaamaan työntekijän takaisin koska rikos ei tapahtunut työaikana. Ei sulle kulu hevonvittua mitä ihminen tekee vapaa-ajallaan. Sen on vapaa-aikaa, tajuatko?? Et voi rangaista työntekijää sellaisesta mitä hän vapaa-ajallaan tekee.. eri asia voibolla jossain itäblokin maissa. Nyt eletään kuitenkin suomessa.
Menee liiton lehteen niin muutkin asiansa sössineet tietää ettei minun palvelukseen haetaan. Asiakkaat saa tietää ettei minun yrityksessä ole b-ihmisiä töissä, mitäköhän ne siitä ajattelee? Entä mitä työntekijät mahtaa ajatella kun tietää että karsin b-ihmiset pois heidän joukostaan? Jättää lompakon jonnekin niin yhä vähemmällä todennäköisyydellä sieltä häipyy rahat.
Rikoksesta irtisanon riippumatta siitä missä ja milloin se on tapahtunut. Irtisanottuja en ota takaisin.
Joten sun tiedot ja luulot menee hyvin pian pois jos törmäämme vielä. Jos haluat hoitaa yritystä muulla tavalla niin perustat sitten omasi ja katsot miten hyvin kilpailet minun kanssa. - sadsdsdsddsd
Menee liiton lehteen niin muutkin asiansa sössineet tietää ettei minun palvelukseen haetaan. Asiakkaat saa tietää ettei minun yrityksessä ole b-ihmisiä töissä, mitäköhän ne siitä ajattelee? Entä mitä työntekijät mahtaa ajatella kun tietää että karsin b-ihmiset pois heidän joukostaan? Jättää lompakon jonnekin niin yhä vähemmällä todennäköisyydellä sieltä häipyy rahat.
Rikoksesta irtisanon riippumatta siitä missä ja milloin se on tapahtunut. Irtisanottuja en ota takaisin.
Joten sun tiedot ja luulot menee hyvin pian pois jos törmäämme vielä. Jos haluat hoitaa yritystä muulla tavalla niin perustat sitten omasi ja katsot miten hyvin kilpailet minun kanssa.Taitaa pojulla olla jo juhannuskaljat otettuna kun ei meinaa oikein järkevää tekstiä tulla.
On surullista että tuollainen voisi oikeasti olla työnantaja joillekin ihmisraiskoille.. - aåaåaaååa
Joten sun tiedot ja luulot menee hyvin pian pois jos törmäämme vielä. Jos haluat hoitaa yritystä muulla tavalla niin perustat sitten omasi ja katsot miten hyvin kilpailet minun kanssa.Opettele edes kiälioppi oikeeen niiiiin sinnuu voi edes uskoa.. vitun idiootti..
- Hae apua!
Joo, toi on ihan mahdollista. Soppari vaan asiakastiedon kanssa ja homma hoituu. Kysymys kuuluu; mitä vittua teet työntekijöidesi luottotiedoilla helvetin utelias mulkku? Pyöritätkö pankkia vai oletko vaan sairaan utelias??
- D.D.E.
Miksi ihmeessä Herr Generaloberst haluaa tarkastella nappikauppafirmansa työntekijöiden luottotietoja säännöllisesti? Ei siellä niin paljon rahaa liiku, eikä koskaan tule liikkumaankaan tuolla asenteella...
Ja oletko itse sitten mallikansalainen, jota edellytät työntekijöiltäsi? Epäilen vahvasti.
Achtung! Himmel! - wou1
Heh, hyvä vitsi! Mihin mä voisin laittaa työhakemuksen vetään? Lupaan vetää sut konkkaan nopeasti ja tehokkasti, tienata sulla kymppejä (mulle kyllä helppo raha kelpaa!) ja saan vielä hyvät naurut päälle :D :D :D Nim: pääluotto
Jokaista 10 työntekijää varten oma osakeyhtiö jonka omistaa minä ja yksin minä (oma firma rekrytoinnin erillisyhtiö). Näin voin irtisanoa väkeä tuotannollisista ja taloudellisista syistä ja jos joku ryhtyy hankalaksi niin siirtää työntekijät muualle ja ajaa nimenomaisen postilokeron konkkaan...
Niin muuten taidan tehdäkin. Ei ole niinkään törkeän kallista. - säälivä
Jokaista 10 työntekijää varten oma osakeyhtiö jonka omistaa minä ja yksin minä (oma firma rekrytoinnin erillisyhtiö). Näin voin irtisanoa väkeä tuotannollisista ja taloudellisista syistä ja jos joku ryhtyy hankalaksi niin siirtää työntekijät muualle ja ajaa nimenomaisen postilokeron konkkaan...
Niin muuten taidan tehdäkin. Ei ole niinkään törkeän kallista.On meitä joka junaan. Säälin työnantajaa!! Kyllä oma elämä on todella surkeaa ja surullista, kun tuollaisesta saa tyydytystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241080
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881044- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99845- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789