Ratin viikksessä olleet ajovalojen kytkin hajosi.Laitoin valot erillisellä kytkimellä kojelautaan.Pitkien ja lyhyiden kytkin oli myös ilman relettä viikksessä.Miten kytken erillisen releen avulla lyh/pitkien vaihdon?Toteutan sen mikrokytkimellä vanhalla viiksellä.Miten kytken releen ja minkälainen rele.?Auto vanha rellu matkailu auto johon ei löydy vanhaa eikä uutta viikseä.
Ajovalo kytkin hajosi miten kytken releen?
10
596
Vastaukset
- ...........
ja vie se ranskanpulla kuusankoskelle, siellä ne tietää mitä sille paskalle pitää tehdä!!!!
- 16
on paikkakunta Kouvolassa. No yritit kuitenkin, mutta eihän sitä kauhalla voi antaa kun lusikalla on saatu.
- jokkeosku48
16 kirjoitti:
on paikkakunta Kouvolassa. No yritit kuitenkin, mutta eihän sitä kauhalla voi antaa kun lusikalla on saatu.
Aikani pähkäiltyä sain toimimaan.Toivottavasti ensinmäinen vastaaja on päässyt ulkoruokinnasta sisätiloihin.
Kiitos edelliselle. - ............
16 kirjoitti:
on paikkakunta Kouvolassa. No yritit kuitenkin, mutta eihän sitä kauhalla voi antaa kun lusikalla on saatu.
selvää mitä siel kuusankoskella otetaan vastaa,!!!!!!!!
- Pojua nekkuun.
............ kirjoitti:
selvää mitä siel kuusankoskella otetaan vastaa,!!!!!!!!
Opettele sinä jonne kirjoittamaan, Kuusankoski on paikkakunta, Kuusakoski on autokierrätykseen erikoistunut yritys...
- Toyota tohtori
Käyhän autotarvike liikkeessä kyselemässä sieltä löytyy melkein joka lähtöön sopivia ja oikean kokoisia (ampeerisia) releitä ja niissä yleensä on mukana jonkinlaisia kytkentä ohjeitakin. Tässä nyt tulisi mieleen kahdella ulostulolla oleva vaihtorele samalla periaatteella kuin oli aikoinaan huomiovaloissa ja siihen kun kytkee pitkiltä herättimen niin eiköhän se siitä. | |
87a 88a
| |
85 86
|
30
87a ja 88a ovat ovat ajovaloille menevät navat
85 herätinvirran maadoitus
86 herätin virta pitkille siihen voit ottaa virran niin, että kun vaihtaja on pitkillä asennossa sieltä tulee herätevirta
30 valokatkaisijalta tuleva joka menee suoraan lyhkäisille 87a kautta ja pitkiltä herättimen saatuaan vaihtaa 88a napaan
Saattaa, että olisi hyvä vielä keventää se erillenen valokatkaisijakin releellä mistä piuha tulee navalle 30
Tällainen kytkentä tuli nyt mieleen- jokkeosku48
Kiitos tohtorille.
Miksi tarvitset vaihtaa lyhyviltä pelkille pitkille? Anna pitkien palaa
lyhyvien kanssa samaan aikaan, ei valoa ole koskaan liikaa.
Kun teet varman päälle, niin kytke valot omilla releillä.
Koelautaan asennetaan omat käyttökytkimet sekä lyhyille
ja pitkille. Lyhyille kaksiasentoinen päällä - pois - kytkin.
Pitkille voisit hankkia kolmeasentoisen noin 100 mm pitkällä
vivulla olevan kytkimen jossa on asennot päällä - pois - palautuva.
Palautuvan kytket rinnan saman kytkimen - päällä - asennon kanssa.
Näin voit antaa pitkillä valomerkin lyhyvien sammumatta.
Releasennus mahdollistaa lisäksi valojen lisäämisen. Kahdentamis-
sääntökin pätenee tässä tapauksessa, tietenkin auton iästä riippuen,
mutta se onkin jo toinen tarina.
Sinulle lieneekin selvää, että kojelaudassa olevat kytkimet
ohjaavat vain releiden keloja ja päävirtapiirien kautta virta
menee lampuille. Nastalle 30 otat virran sulakkeen kautta
ja valitsen sen sulkeutuvan koskettimen käyttöön molemmista
releistä.- hlaogeenivalo
> Miksi tarvitset vaihtaa lyhyviltä pelkille pitkille? Anna pitkien palaa
lyhyvien kanssa samaan aikaan, ei valoa ole koskaan liikaa.
koskaan kuullut H4 -polttimosta? Vai onko liian uutta tekniikkaa? hlaogeenivalo kirjoitti:
> Miksi tarvitset vaihtaa lyhyviltä pelkille pitkille? Anna pitkien palaa
lyhyvien kanssa samaan aikaan, ei valoa ole koskaan liikaa.
koskaan kuullut H4 -polttimosta? Vai onko liian uutta tekniikkaa?Kyllä järkyttää. Omissa autoissa kun ei ole ollut H4
valoja ainakaan 15 vuoteen. Pitää mennä viis kuus auto
taaksepäin, kun ajeltiin noilla antiikkisilla H4:lla.
Pahoittelen olettamustani, että kysymyksessä oli kunnon
valot erillisillä umpiolla. Ei nyt tule yks kaks mieleen
automerkkiä, jossa H4:ssa molemmat hehkulangat ovat
yhtäaikaa käytössä. Vaikka tunkevathan nuo amispojat
laittomia 100 W:n lamppuja vanhoihin umpioihin.
Tiedoksi Sinullekin, että H4 se on antiikkinen, jo kymmenien
vuosien takaa. Modernit valot ovat kaasupurkauslampuilla,
tosin teholtaan vain 35 W, joten niitä voi ollakkin pareittain
samassa umpiossa lämpenemättä liikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1691653
- 107959
- 81776
- 51655
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19653ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45508Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;189447- 26429