mitä tapahtuu?

minävainen

Viimeisen puolentoista vuoden aikana minulla on ollut niin paljon vastoinkäymisiä että on ihme että olen edes elossa. Teiltä kysyisin yhtä asiaa josta en ole ihan varma..
Entinen mieheni soitti minulle keskellä yötä ja pyyti päästä nukkumaan luokseni. Hän on kohdellut minua niin huonosti kun toista nyt voi kohdella joten vähän arvelutti pitäisikö auttaa.. Kuitenkin päädyin hänet hakemaan kun uusi naisystävä oli lyönyt ja hän ei halunnut mennä kotiinsa kun oli vielä todella päissäänkin.. No kun saavuimme pihallemme olin kävelemässä autolta sisälle (hän takanani) kun taloni yläpuolelta kuului pamaus ja valopallo ilmeistyi ja sitten katosi. säikähdin ja kysyin mikä se oli, hän vaan nauroi että mikä mulle tuli. ei siis nähnyt yhtään mitään..
No seuraavana yönä minun piti lähteä kuljettamaan hevosta. keli oli todella paha ja pelotti. lähtiessä valopallo ilmeistyi taas se kulki hevostrailerin ohi auton ja traikun väliin ja taas katosi. lähdin ajamaan ja muutaman sadan kilometrin päässä kaarteessa traileri irtosi autosta ja lensi hevosineen ojaan. selvisimme hengissä, mutta nämä "valopallot" ovat jääneet mieleen.
epäonnea on ollut niin paljon että jotain suurempaa tapahtuu varmasti ympärilläni. tuo ei todellakaan ole ainut erikoinen kokemus mutta yritän muodostaa kokonaisuutta kaikista tapahtumista ja tuota en täysin ymmärrä. samaan aikaan jokapuolella kuuleen juha tapion "mitä silmät ei nää"-kappaleen. missä kerrotaan juuri kun isä lähtee pois.. ja lopussa humaus yllättää.. erikoista sattumaa vai onko?

4

407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sattunut ennenkin

      En osaa muuta sanoa, kun että ehkä valopallo varoitti miehestäsi, oletko varma että nainen löi häntä, vai oliko päin vastoin. oliko miehesi aggressiivinen, ennen kuin näit valopallon?

      Toisessa tilanteessa, olisitko kenties lähtenyt aiemmin liikkeelle, jos et olisi ihmetellyt valopalloa ja traileri olisi irronnut kohtalokkaammalla hetkellä ja ajautunut eri kurvissa vastaantulevan rekan alle tms.

      Esko Mustosen kirjassa "Aavistuksia sodassa" kerrotaan rintamamiesten enkelikokemuksista.
      Kirjassa eräs nuori tyttö pelastui varmalta kuolemalta desanttien kynsissä, koska valopallo johdatti hänet pois tutulta kotiladulta. tyttö vaan hiihti uteliaana valopallon perässä syvemmälle metsään, suorinta tietä mennessä olisi joutunut desanttien kynsiin.

      Lukekaa kirja, se on tosi hyvä.

      • .

        entinen mieheni ei ole yhtään väkivaltainen. itse yritin löytää logiikkaa että kun autoin ex-miestä sain enkelin seuraavan päivän matkalleni ettei kuoltu.
        vai olisiko sittenkään pitänyt auttaa, ehkä siinä tein karhun palveluksen ja hän ei oppinut "läksyään"... oliko valopallot sittenkään hyviä? miksi enkeli ilmestyi juuri silloin kun kävelin pihan poikki ex-miehen kanssa? miksi valopallo pysähtyi auton ja trailerin väliin, siis juuri siihen mistä liitos onnettomuudessa petti?


      • sattunut ennenkin
        . kirjoitti:

        entinen mieheni ei ole yhtään väkivaltainen. itse yritin löytää logiikkaa että kun autoin ex-miestä sain enkelin seuraavan päivän matkalleni ettei kuoltu.
        vai olisiko sittenkään pitänyt auttaa, ehkä siinä tein karhun palveluksen ja hän ei oppinut "läksyään"... oliko valopallot sittenkään hyviä? miksi enkeli ilmestyi juuri silloin kun kävelin pihan poikki ex-miehen kanssa? miksi valopallo pysähtyi auton ja trailerin väliin, siis juuri siihen mistä liitos onnettomuudessa petti?

        -pallon ilmestettyä ensimmäisellä kerralla, sait selville, että kaikki eivät näe sitä
        -toisella kerralla pallo yritti varoittaa sinua kiinnityksestä (oliko se kiinnitys huonosti laitettu vai menikö se rikki?

        -jos pallo vielä ilmestyy ole tarkkaavainen, ehkä se tosiaan on enkeli, joka pitää sinusta huolta

        Minulle on myös tapahtunut saman kaltaisia asioita ns. "elämäni vaikeimpina ajanjaksoina", ehkä se on merkki korkeamman voiman huolenpidota. En usko, että pallo hajottaa mitään. Voisihan sieltä katoltakin löytyä jotakin, josta pallo varoitti? Minkä väristä valoa pallo hohti?


      • .
        sattunut ennenkin kirjoitti:

        -pallon ilmestettyä ensimmäisellä kerralla, sait selville, että kaikki eivät näe sitä
        -toisella kerralla pallo yritti varoittaa sinua kiinnityksestä (oliko se kiinnitys huonosti laitettu vai menikö se rikki?

        -jos pallo vielä ilmestyy ole tarkkaavainen, ehkä se tosiaan on enkeli, joka pitää sinusta huolta

        Minulle on myös tapahtunut saman kaltaisia asioita ns. "elämäni vaikeimpina ajanjaksoina", ehkä se on merkki korkeamman voiman huolenpidota. En usko, että pallo hajottaa mitään. Voisihan sieltä katoltakin löytyä jotakin, josta pallo varoitti? Minkä väristä valoa pallo hohti?

        kiitos vastauksestasi! näinhän se tietysti menee! kun olimme vielä yhdessä entisen mieheni kanssa hänkin havaitsi näitä erikoisia asioita. nykyään asiat siis toisin.
        liitos meni matkalla rikki, kiinnitys oli kunnossa. valo oli puhtaan kirkasta ja niin selvää ettei sitä voinut olla näkemättä (paitsi tämä mies :)).
        mutta on se ihmeellistä kun tällaisia erikoisuuksia tapahtuu vain silloin kun niitä vähiten odottaa.. ja silloin kun toivoisi saavansa vahvistusta uskolleen ei mitään tapahdu. mutta kuten jo aloituksessani mainitsin on niitä yllättävän paljon elämääni mahtunut, olen kyllä siitä suuresti kiitollinen.
        tässä samalla voisin kysäistä mielipidettänne toiseenkin erikoiseen tapahtumaan.. olimme menossa silloisen mieheni kanssa nukkumaan. valot oli jo sammutettu ja makasimme sängyssä kun päädystä joku sanoi normaalilla puheäänellä kolme sanaa aika nopeasti. molemmat kysyi että mitä? no epäselvyydeksi jäi kun kumpikin kuuli eri sanat ja en edes muista mitä kuulin, mutta 110% varmasti joku sanoi jotain ja ketään muita ei ollut paikalla..
        tässä joku voisi nyt ajatella minua jonain hörhönä mutta mielestäni olen tavallistakin tavallisempi tallaaja. mutta kieltämättä ihmettelen kaikkea mitä en ymmärrä. unia, näkemisiä, erikoisia kuulemisia ja etukäteen tietämistä..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      109
      2155
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      119
      1666
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1530
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1266
    6. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1175
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      942
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe