Mitä arvelette tästä?

Kun Iran lähetti 'avustustarvikkeita' täynnä olevan aluksensa sotalaivojensa saattelemana Gazaa kohden, niin mitä nuo avustustarvikkeet mahtanevat olla?

Voimme vain arvailla, miten Israel menettelee kyseisen saattueen saapuessa 30km merialueensa sisälle tämän viikon aikana.

Tuskin Israel lähettää helikoptereillaan ainuttakaan sotilasta niitä vastaan lähes varmaan surman suuhun, mutta heillä lienee liian suuri kiusaus lähettää muutama torpedo siihen suuntaan joko sukellusveneestä, suihkuhävittäjästä tai vartioaluksista käsin. Jos niin käy, niin se voi käynnistää suursodan Lähi-Idässä jo ennen kuin Iran on siihen (omasta mielestään) riittäväsi varustautunut(?)

7

262

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielä toistaiseksi

Iranin virallinen uutistoimisto ja joku korkea sotilasviranomainen sanoo, etteivät lähetä avustuslaivoja.

Intoislamistit intoilevat, että Iranin sotalaivasto saattaa avustukset perille Gazaan asti, jos Ajatolla antaa luvan.

Israel ei odota mahdollisten laivojen tunkeutumista aluevesilleen, vaan puuttuu tilanteeseen aikaisemmin ja tehokkaammin kuin turkkilaislaivan töpeksinnässään.

• ...tarkkailee satelliittinsa avulla, mitkä alukset ja milloin ovat lähteneet seilaamaan Iranin rannikolta Lähi-Itää kohden ja on varmaan hyvin selvillä niiden sijainnista jatkuvasti.

Myös minä toivon, että Iran ei olisi niin hölmö, että lähettäisi aluksiaan soitellen sotaan eli Israelin romutettaviksi syyttä suotta, mutta Mahmud'in puheiden perusteella Iran ei ole ainakaan viisaudella loistanut viime vuosina...

• SamiA

”Kun Iran lähetti 'avustustarvikkeita' täynnä olevan aluksensa sotalaivojensa saattelemana Gazaa kohden”

Israelin asettama Gazan taloussaarto halutaan murtaa, mutta unohdetaan, että Egypti on myös asettanut Gazan täsmälleen samanlaiseen taloussaartoon. Miksi kukaan ei vaadi Egyptiä purkamaan taloussaartoa?

• aikapommi...

Israel ei uskalla hyökätä Iranin laivojen kimppuun koska sen jälkeen se saisi monen islamimaan vihat niskoilleen, liikaa pelissä pikku Israelilla vaikka Jenkit siitä huolta pitääkin.

Israelin aika alkaa käymään jokatapauksessa aikalailla vähiin koska ympärillä syntyy nopeaa tahtia taistelijoita jotka ovat valmiita uhraamaan itsensä Allahin nimeen.

• jj.j.j.j.j.j.jjj

Uskon että alus sisältää oikeasti vain avustustarvikkeita. Ruokaa, juomaa, lääkkeitä ja muuta siviiliväestölle sopivaa. Uskon että alus on todella tarkasti siivottu niin ettei sieltä löydy edes pinsettejä jolla voisi vahingoittaa Israelilaista sotilasta. Uskon että aluksella on normaalia enemmän naisia ja ehkä muutama lapsi. Uskon että alus ei pysähdy eikä tottele Israelin käskyjä vaan puksuttaa täysillä kohti Gazaa. Tämän kaiken Iran tekee voin sen takia että he tietävät että Israel joutuu pysäyttämään sotakeinoin aluksen. Tämä taas ajaa Israelin huonoon valoon. Se on Iranin tarkoitus. Asettaa Israel huonoon valoon.

• Jammunen

Samaa mieltä, laiva voi olla täynnä Allahin sotureita jotka ovat valmiita marttyyrikuolemaan, kävi kuinka kävi niin Hamas joka tapauksessa voittaa tämän propaganda taistelun. Jos Israel ampuu kovilla niin aivan taatusti tulee takaisin.

• pängpäng
        Jammunen kirjoitti:

Samaa mieltä, laiva voi olla täynnä Allahin sotureita jotka ovat valmiita marttyyrikuolemaan, kävi kuinka kävi niin Hamas joka tapauksessa voittaa tämän propaganda taistelun. Jos Israel ampuu kovilla niin aivan taatusti tulee takaisin.

Israel ei tosiaankaan uskalla tehdä oikeastaan mitään eikä voi muuta kuin saattaa Iranin avustusalukset perille koska jos Israel ampuisi ohjuksillaan Iranin laivoja olisi se sama kuin että se ampuisi Venäläisiä laivoja ja se olisi aika kurja juttu pikkuriikkiselle Israelille !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      5756
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      22
      2949
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      158
      2647
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      26
      2469
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82