Miksi tukholman

Turku vai Åbo

Risteilyltä ei saa tuoda kuin litran väkeviä ja 6 litraa viiniä sekä 4 laatikkoa olutta?
Eikö ruotsi olekkaan EU maa?
Tallinnan laivalta (sama yhtiö Viking) saa tuoda käytännössä rajoitammattomasti!
Missä mättää?

7

1082

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Irma Korni

      Hyvin olet perillä, Ruotsi on EU maa ja tästä syystä Tax-Free hintoja tai rajoituksia ei ole. Mutta jos laiva kiertää Ahvenanmaan kautta silloin Tax-Free hinnat ja rajoitukset ovatkin voimassa. Tästä pienestä syytä tulee isot erot - kannattaa katsoa etukäteen meneekö paatti Ahvenanmaan kautta vai ei.

      • Sjöman!

        Laivaa turusta tukholmaan, poikkeamatta tuohon halvatun ålandiin?


      • Jorma Hulkko
        Sjöman! kirjoitti:

        Laivaa turusta tukholmaan, poikkeamatta tuohon halvatun ålandiin?

        Kannattaa kysyä laivayhtiöitä - saa tarkemman tiedon. Käsittääkseni kaikki Turusta lähtevät laivat/vuorot eivät ja Ahvenamaan kautta.


    • Vertauksesi Tallinnan matkasta: Eestin laivoilla myynti ei ole Tax Free-myyntiä. Hinnat ovat muuten vain halvempia ja kyseessä on ihan normimaahantuonti. Siksi ei ole rajoituksia.

      • !2 votkalitraa

        Ja tulet takaisin turkuun, poikkeamatta maarianhaminassa maihin, voit ostaa periaatteessa kuinka paljon tahansa. Sääntö koskee turku maarianhamina väliä matkustavia, ei muita, selvitti matkatoimisto Vekka kysyttäessä asiasta!


      • !2 votkalitraa kirjoitti:

        Ja tulet takaisin turkuun, poikkeamatta maarianhaminassa maihin, voit ostaa periaatteessa kuinka paljon tahansa. Sääntö koskee turku maarianhamina väliä matkustavia, ei muita, selvitti matkatoimisto Vekka kysyttäessä asiasta!

        "Myynti matkustajille matkan aikana Suomen ja jonkin muun valtion välillä liikennöivällä vesi- tai ilma-aluksella, joka pysähtyy myös Ahvenanmaalla sekä pelkästään Ahvenanmaan ja Suomen välillä liikennöivällä ilma-aluksella, on verotonta siten kuin laissa Ahvenanmaan maakuntaa koskevista poikkeuksista arvonlisävero- ja valmisteverolainsäädäntöön (1266/1996, jäljempänä Ahvenanmaan erityislaki) säädetään", koskee siis aluksia, jotka poikkevat Ahvenanmaahan riippumatta sitä nostatko peffaasi baarijakkaralta yhtään vai et Ahvenanmaan kohdalla.

        Ja verottomassa myynnissä ovat voimassa nuo rajoitukset.


    • <!-- kommentti -->

      Pitääkö olla kuitti Maarianhaminan Alkosta ostetuille juomille, jos tulli kysyy niiistä Turussa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe