Nettotuloni kuukaudessa ovat noin 1.700 €. Veroprosentti on 18, ja lisäksi maksan ennakkoveroa 3 x 1472 € tämän vuoden aikana.
Osaako kukaan kertoa, mistä tuo ennakkovero on keksitty? En ole yrittäjä, vaan tavallinen palkansaaja. Minulla on kaksi työpaikkaa, joista toisessa teen tavallista 40 tunnin viikkotyötä, toisessa muutamaa tuntia viikossa. Mitään muita tuloja minulla ei ole.
Alkuvuodesta soitin veroneuvontaan tai mikähemmettisenyt on ja yritin kysellä tästä ennakkoverosta, mutta sain langan päähän flegmaattisen mulkeron, jota ei asiakaspalvelu kiinnostanut tippaakaan. Ainoa saamani ohje oli, että voin maksaa veron osamaksuna. Vaikkapa kerran kuussa vajaat 400 €. Verottaja lähettäisi sitten kuukausittain maksumuistutuksen, jossa olisi 5 € muisutusmaksu lisättynä maksamattomaan veroon.
Ei se aivan näin mennytkään. 400 € on tietenkin mahdoton summa maksettavaksi edes joka kolmas kuukausi, mutta sitähän pätkäistiinkin koko 1472 € kerralla ulosmittaukseen. Seuraava saman suuruinen maksu erääntyy muistaakseni heinäkuussa, siis ennen kuin olen selvinnyt ensimmäisestäkään. Viimeinen erä menee jonnekin loppuvuoteen.
Auttaako tässä mikään muu kuin verotoimiston ja sen arkistojen raivaaminen maan tasalle vaikkapa puskutraktoria käyttäen?
Yksityishenkilön ennakkovero
4
4386
Vastaukset
- öölåäöläö
Siis jos olet palkkatyössä ja sinulla ei ole mitään ennakonalaista tuloa, niin miksi pitäisi ennakoita maksaa? Otappa nyt yhteyttä verottajaan ja kysy miksi ennakkoliput on lähetetty. Itse sain myös ennakkolipun ja kun soitin verottajalle, poistivat sen. Jostain syystä olivat sen lähettäneet.
- 17+10
Jos ennakkoveroa määrätään, niin kyllä siinä mukana on laskelma, joka kertoo mihin tuloihin ja vähennyksiin ko. ennakkovero perustuu.
- >>>>
http://www.vero.fi/download.asp?id=5872;394978
Lomaketta käyttää luonnollinen henkilö, yksityinen liikkeen- tai
ammatinharjoittaja, maatalouden harjoittaja ja yhtymän osakas. - puttesetä
Miten tiedät jo veroprosenttisi, vaikka kuluvaa vuotta on vielä jäljellä eikä verotus ole valmistunut? Sitä paitsi ennakot lasketaan myös veroprosenttiin. Itse en vielä tiedä veroprosenttiani, ainostaan ennakonpidätysprosentti on tiedossa.
Katso tuolta oletko ennakonpidätysrekisterissä. Siitä voit päätellä miksi siellä olet ja sitten ilmoittaa verottajalle, jos et sinne mielestäsi kuulu.
http://www.ytj.fi/yrityshaku.aspx?path=1547;1631;1678&kielikoodi=1
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä841646Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2691551Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2711288Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1691262- 56877
- 66854
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em65843Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40831- 40817
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44791