selain hidastelee

mitään tehtävissä?

firefoxiin kun riittävästi (alle 10) välilehtiä aukaisee, niin johan alkoi hidastelu. voiko tälle tehä muuta, kuin ostaa uutta konetta tilalle?
muistia riittävät 4gb, mutta prossu on intelin halpis tuplilla, joka pyörittää mintiä ja ubuntua (toisinaan vistaakin) ja kaikilla sama vika.

enkä vaihda operaan tai johonkin muuhun "nopeaan" selaimeen, jotta ne ehdotukset voit unohtaa.

19

639

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sulla on

jotain mätää nyt koneessasi.

Minulla on tässä Celeron-mopossa XP, muistia vain 1 Giga ja
      alle 20 avatun firefox-välilehden ei esiinny mitään
      tahmaamista, jos on enemmän niin sitten hiukan.

Ja sinullahan on sentään 4 kertaa enemmän muistia...

• 369258745632156987

Kuinka nopea nettiyhteys sulla on?

• Jos ei Adblock auta tyydyttävästi eikä selaimen vaihto kiinnosta niin sitten vaan lisää ytimiä prosessoriin. Kyllä se jollain kuuden ytimen hyper threading prossulla toimii sutjakammin, eli uusi tietokone.

Tämä on ihan Firefoxin ominaisuus, saattaa kyllä parantua Firefox 4.0:ssa.

• ExxonMaxxon

Jotain häikkää on, itellä on useimmiten apaut tuo 10 auki (nyt 6) eikä tässä kyllä ole hidastelua havaittavissa. Käyttis on Windows 7 ja prossukin jo vanhenemaan päin oleva Core 2 Duo E4500, muistia 2gigaa. Useampia välilehtiä on kyllä ollut avonaisena heikkotehoisemmissakin koneissa eikä niissä merkittävää hidastelua ole havaittavissa, Linuxeissa Flash tietysti nykii ja jumittaa muute muuten ei sen kummempaa.

• Ei ne avoinna olevat välilehdet niinkään mutta välilehtien avaus tekee kyllä hetkellisesti jumittamisen Firefoxiin. 40 välilehtee kun avaa yhtäaikaa niin johan miettii Firefox hetken aikaa kun yhdellä ytimellä tempun tekee. Adblock kyllä auttaa siihen jos avoinna olevat selainvälilehdet vie tehoja.

• ExxonMaxxon
        M-Kar kirjoitti:

Ei ne avoinna olevat välilehdet niinkään mutta välilehtien avaus tekee kyllä hetkellisesti jumittamisen Firefoxiin. 40 välilehtee kun avaa yhtäaikaa niin johan miettii Firefox hetken aikaa kun yhdellä ytimellä tempun tekee. Adblock kyllä auttaa siihen jos avoinna olevat selainvälilehdet vie tehoja.

No varmasti mikä tahansa selain nykäisee jonkinverran jos yhtäaikaa availee 40 välilehteä ja jokainen vielä avaa jonkin sivun automaattisesti eikä vain tyhjää sivua. Youtubeen eikä mihinkään muuhun vastaavaan sisältöön kannata käyttää adblockia mutta mainoksiin tottakai on käytössä abp.

• I&I
        M-Kar kirjoitti:

Ei ne avoinna olevat välilehdet niinkään mutta välilehtien avaus tekee kyllä hetkellisesti jumittamisen Firefoxiin. 40 välilehtee kun avaa yhtäaikaa niin johan miettii Firefox hetken aikaa kun yhdellä ytimellä tempun tekee. Adblock kyllä auttaa siihen jos avoinna olevat selainvälilehdet vie tehoja.

Eikä nyvi yhtään.
        Teillä on viallinen käyttöjärjestelmä.
        Kannattaa asentaa käyttöjärjestelmä uudelleen, tai vaihtaa se toiseen nykyaikaiseen ja toimivaan.

• I&I kirjoitti:

Eikä nyvi yhtään.
        Teillä on viallinen käyttöjärjestelmä.
        Kannattaa asentaa käyttöjärjestelmä uudelleen, tai vaihtaa se toiseen nykyaikaiseen ja toimivaan.

Minulla on lähes 200 välilehteä eikä nyvi, enkä minä ole valittanut mistään ongelmista joten haista sinä vaan vittu kun et mistään mitään tiedä.

• ExxonMaxxon
        M-Kar kirjoitti:

Minulla on lähes 200 välilehteä eikä nyvi, enkä minä ole valittanut mistään ongelmista joten haista sinä vaan vittu kun et mistään mitään tiedä.

Itse en kyllä keksi noin montaa sivua jossa päivittäin vierailisin, itellä se taitaa aina jäädä alle 10 välilehteen jotka normaalisti on yhtäaikaa auki. Nyt on 4.

• ExxonMaxxon kirjoitti:

Itse en kyllä keksi noin montaa sivua jossa päivittäin vierailisin, itellä se taitaa aina jäädä alle 10 välilehteen jotka normaalisti on yhtäaikaa auki. Nyt on 4.

En minä päivittäin vieraile. Jotkut sivut olleet kuukauden auki jollain työpöydällä.

• zepedude

nettinopeus ihmeemmin vaikuta,vaikka sivuja onki auki ja yleensä mennä asteikolla intel,amd,pentium.. Pitää muistaa,et siä on muitaki käyttäjiä ja millaset tehot niillä servereillä on välittää dataa.Johan noita otti joku viestintävirasto tukasta kii täs pari viikkoo sitte, et ne tarjoo enemmän,ku pystyy toteuttaan.On hitosti nää laajakaistat lisääntyny ja serverit ei pysy/halua tulla peräs.SE maksaa valuuttaa.olkoonki mitä eukkoo/taalaa tahansa.Paras aika suomen aikaa on yleensä yöl 12-02,niin liikenne kautta maailman on ainaki ollu hiljasempaa

• mitään tehtävissä?

kai se sitten olis ryhdyttävä toimeen tämän koneen vaihdon suhteen, eikä aina vain suuniteltava. harmittaa vaan, kun samanlaista konetta saa nykyään alle puoleen siitä, mitä itse maksoin tästä puolitoista vuotta sitten.
      sen verran on pihin vikaa, että harmittaa on liian lievästi ilmaistu.

nettiyhteydestä ei voi johtua, koska nopeus on varmasti riittävä ja kuidulla tuotuna pysyy nopeuskin hyvin vakaana.
      adblock on käytössä parilla suodatinlistalla.

tälläkin hetkellä firefox käyttää cpu:ta 42% kolmella välilehdellä. mielestäni ff on helvetinmoinen tehon syöjä, tai sitten tossa prossussa on jotain vikaa. vai voiko prossussa edes olla yhtäaikaa "vikaa" ja toimia kuitenkin?

• Itse olen huomannut, että meidän ubuntussa 10.04 toimii Google crome paljon nopeammin kuin firefox.

• mitään tehtävissä?

taidan kuitenkin kokeilla vielä tuota cromea.

• mitään tehtävissä? kirjoitti:

taidan kuitenkin kokeilla vielä tuota cromea.

Ei tarvitse. Flash siellä tehoja vie.

• M-Kar kirjoitti:

Ei tarvitse. Flash siellä tehoja vie.

Vaikuttaako tuohon näytönohjain kuinka paljon? Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun itsellä vanhempi kone myös nyki. Tosin siinä oli myös meko lailla halppis muistikammat.

• sfinski80 kirjoitti:

Vaikuttaako tuohon näytönohjain kuinka paljon? Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun itsellä vanhempi kone myös nyki. Tosin siinä oli myös meko lailla halppis muistikammat.

Jos on vaan auki niitä sivuja ja prossutehoo hukkuu paljon johonkin niin kyllä se on kiinni siitä, että sivuilla on jotain mikä sitä vie. Käytännössä Flash Player.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      55
      3411
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2806
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      148
      2610
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2311
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      357
      2033
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      152
      1668
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      76
      1495
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1328
    9. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      38
      1293
    10. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      24
      1164
    Aihe