Tästä kuulee vieläkin valitusta. Windows Vista paska ja lässynlässyn lää. Itsehän suosittelin muutama vuosi sitten monille Windowsia haluaville Windows Vistaa. Tosin tietyillä rajoitteilla:
1. Vain Businessia tai Ultimatea, Home Premiumia vain jos oli tarkoitus vaihtaa Windows 7:n.
2. Ei musiikkikäyttöön, niin kuuntelu kuin tekeminen. Näille Windows XP.
3. Ei miniläppäriin.
4. Ei ennen SP1:stä.
5. Tuplaydin prossu ja pari gigaa muistia. 64-bittisenä 4 gigaa muistia.
6. Vain esiasennettuna. Retail version hankkimisessa ei ole mieltä kuten Windows 7:lla.
Kysymys kuuluu, oliko se Windows Vista sitten Aikuisten Oikeasti olevinaan niin huono? Minusta se kyllä toimi. Oli vaan ärsyttävän hidas mutta onko nämä Windows koneet vielä käytössä? Ja jos oli huono niin millä tavalla? En laske yhteensopimattomuutta Windows XP:n aikaisiin ohjelmiin ja epästandardeihin laitteisiin Windows Vistan puutteiksi, ne nyt tietysti hankitaan uusiksi.
Syyni Windows Vistan suosimiseen joillekin (ei tietenkään kaikille) oli Windows 7, ja tulevat Windowsit. Siirtymistä ei kannata tehdä kertarysäyksellä vaan tasaisemmin niin näkee mitä menee uusiksi. Samasta syystä minusta Ubuntu 10.04 LTS:n oletuksena oleva OpenJDK javakone on hyvä ratkaisu Canonicalilta, koska Java 7 tehdään OpenJDK:n pohjalta. Osaa vähän paremmin varaututua hajoamisiin tuolla tavalla.
Oliko se Windows Vista niin huono?
8
579
Vastaukset
Suosittelin Windows Vista Home Premiumia joillekin ketkä halusi/tarvitsivat Windowsia ja halusivat DVD-soiton. Näille toki on Windows 7:n osto edessä kohta.
- M-Kar:in
synkkä yksinpuhelu. Mitähän se tuossa nyt yrittää sössöttää. Ei se minua ainakaan tee yhtään L-myönteisemmäksi, päinvastoin. Olen Vistaani erittäin tyytyväinen, odottelen tässä WndowsKasia.
- vista=vitsi
M-Kar:in kirjoitti:
synkkä yksinpuhelu. Mitähän se tuossa nyt yrittää sössöttää. Ei se minua ainakaan tee yhtään L-myönteisemmäksi, päinvastoin. Olen Vistaani erittäin tyytyväinen, odottelen tässä WndowsKasia.
paljonko olet valmis maksamaan windowsista?
300€?
400€?
aivan järjetöntä M-Kar:in kirjoitti:
Et tykkää lesboista?
- ei oikein fudaa
- minä osaan!
Ei ole koskaan ollut ongelmia, kaikki asentuu ihan nätisti.
"paljonko olet valmis maksamaan windowsista?
300€?
400€?
aivan järjetöntä"
Maksan siitä sen mitä pitää maksaa. Onhan Wndows aina hintansa väärti.
- vista oli kallis
Heh heh, Windows hintansa väärti...
Vista ei kyllä tod. ollut hintansa väärti... Home Premium päivitysversiokin maksoi jotain 230 €, joka on kyllä kova hinta sellaisesta p****sta.
Mutta Windows 7 Home Premium päivitysversio kun maksaa 130 €, niin se on kyllä sitten hintansa väärti kyllä mun mielestä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64215Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1162575Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J681078Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2081021- 39962
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38911- 47884
- 36856
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke121837Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35802