Rakenneultra ja sukupuolen määrity

Prinsessako??

Viikkoja nyt 20 3 maanantaina oli rakenneultra kättärillä. Kysyin sukupuolta,kätilö sanoi että tytölle näyttää..tutki ja näytti että tässä näkyis olevan häpyhuulet..kysyin vielä lopuksi onko varma johon kätilö sanoi että ei voi missään tapauksessa olla 100% varma..voi ollla poikakin kun kivekset ei välttämättä laskeutuneet.lopetti sitten ultrauksen

Sain kuvia mukaan jossa alapäässä kaksi valkoista pilkkua?? ihan pieni vako näyttäisi kuvassa olevan,mutta sitten siinä vaon keskellä nystyrä??? en nyt uskalla mennä huonetta vaaleanpunaiseksi maalaamaan mutta onko jollain rakenneultran ns. ehkä tyttö muuttunut esim 4d pojaksi?? jäi niin kummallinen olo ultrasta..onnellinen siitä että lapsi terve mutta tuo sukupuoli asia jäi vaivaamaan!

21

8151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • odd

minulle sanottiin että poika olisi tulossa. Kätilö ei vaikuttanut enää miltään untuvikolta, ja sanoi tietty ettei arviot koskaan ole 100% varmoja. mutta varman tuntuisesti sanoi että poika tulee, silti en uskalla asiaan luottaa. itsellä kun on tyttö olo. mietin et jos joskus olen vielä raskaana, en ehken haluakaan tietää kun yllätys taitaa aina jokatapauksessa olla.

• 37+6

huoneen maalauksella on? Voihan sen maalata sitten vasta kun se vauva on syntynyt jos se on niin tärkeätä että tytöllä punainen, pojalla sitten kaiketi sininen?!

Varaa aika 4D-ultraan, menet sinne vähän myöhemmillä viikoilla. Jos vauva on suotuisassa asennossa niin siitä pystyy sitten jo ultraava lääkäri kertomaan sukupuolen.

Voi olla että olen outo, minä en ole halunnut tietää sukupuolta ja vaatteet olisin joka tapauksessa ostanut sellaiset kuin nyt olen ostanut, mm. retrovärejä ja kuoseja. Huonekin on maalattu, ihan neutraalilla värillä. Ei sitä silti olisi maalattu missään tapauksessa vaaleanpunaiseksi vaikka olisimme saaneet tietää tytön olevan tulossa..

Vaunut ostin mustarunkoiset, mustakoppaiset Brio Happy klassicit, olisin ostanut ne joka tapauksessa.

Mutta juu, jokainen tavallansa. Minun tapani on minun tapani.

Onnea loppuraskauteen

• Prinsessako?

Varasin heinäkuun puoleen väliin ajan 4d ultraan,siellä sit pitäis 100% näkyä. Tuntuu vaan niin oudolle että arvuutellaan ehkä poika tai ehkä tyttö. Jos ei 1005 varmuutta pippelistä tai pimpistä niin parempi sanoa että ei pysty kertomaan.
        Tiirailin netin ultrakuvia vkolta 20 ja kaikki hirveen erinlaisia. Pallerot ja rakoset ja hampurailaiset ym näyttää niin kummallista (niin kun tytön elimiä näköjään kutsutaan)

• ...........
        Prinsessako? kirjoitti:

Varasin heinäkuun puoleen väliin ajan 4d ultraan,siellä sit pitäis 100% näkyä. Tuntuu vaan niin oudolle että arvuutellaan ehkä poika tai ehkä tyttö. Jos ei 1005 varmuutta pippelistä tai pimpistä niin parempi sanoa että ei pysty kertomaan.
        Tiirailin netin ultrakuvia vkolta 20 ja kaikki hirveen erinlaisia. Pallerot ja rakoset ja hampurailaiset ym näyttää niin kummallista (niin kun tytön elimiä näköjään kutsutaan)

Meillä oli aikanaan myös kättärillä rakenneultra viikolla 20. Silloin näkyi jotenkuten sinne haarusväliin, tosin ei niin selvästi että siitä olisi voinut mitään sen kummempaa arvata. Kätilö vain sanoi, että enemmän se tytöltä vaikuttaa, kun ei siellä mitään poikaan viittaavaa näy. Uusi ultra oli viikolla 33-34 jolloin sukupuoli näkyi jo paremmin ja silloin siitä pystyi jo sanomaan että tytöltähän tuo näyttää. Toki vaikka kuinka näyttäisi jommalta kummalta, niin ei se välttämättä siltikään pidä paikkaansa. 100% varmasti kun noiden ultrien perusteella ei voi tietää millään.. 4D-ultrasta tietty voisi kuvitella että vähän selvemmin näkisi.

• odd

minulla ei ole kyse siitä, että haluaisin huoneen maalata tietyllä värillä tai ostaa vaatteet valmiiksi. silti haluaisin tietää sukupuolen, että voin asiaan valmistautua, vaikken erityisemmin esim. tyttöä tai poikaa toivo. en osaa oikein tarkkaan selittää miksi se minulle on niin kovin tärkeää mut mielelläni sukupuolen tietäisin.

• .....
        Prinsessako? kirjoitti:

ei ne sukupuolesta mitään sanokaan, jos eivät oikeasti saa selvää! Ja siksi sanovat kuitenkin, että ei voi olla 100 %, ettei tulisi sanomista jälkeen päin, jos sukupuoli olisikin väärin arvioitu. Mutta siis kyllä ne ammattilaiset hyvin asiansa osaavat. Toki välillä tulee virheitä sukupuolen arvioinnissa, mutta jos hän on kerran kunnolla jalkoväliin nähnyt ja arvioinut mitä luultavimmin tytöksi, eiköhän se tyttö ole. Itselläni on neljä lasta ja kaikkien kohdalla on sanottu, ettei ole 100% varmaa, mutta hyvin ovat silti nähneet ja kaikki pitäneet paikkansa - kolme poikaa (-02, -03 ja -09)ja yksi tyttö (-06).

• Erkki-Annikki
        odd kirjoitti:

minulla ei ole kyse siitä, että haluaisin huoneen maalata tietyllä värillä tai ostaa vaatteet valmiiksi. silti haluaisin tietää sukupuolen, että voin asiaan valmistautua, vaikken erityisemmin esim. tyttöä tai poikaa toivo. en osaa oikein tarkkaan selittää miksi se minulle on niin kovin tärkeää mut mielelläni sukupuolen tietäisin.

Halusin tietää vauvan sukupuolen hyvissä ajoin vain siksi, että saan aikaa miettiä lapselle nimeä. Miettiminen helpottuu, kun riittää, että miettii vain toisen sukupuolen nimiä. Lisäksi olen ostanut vauvan vaatteita etukäteen, joten haluan ostaa sopivia, etten vahingossa ostaisi jotakin mekkoasuja pojalle tai jotain poikien vaatteita tytölle. Seiniä ei vuokra-asunnossa maalailla enkä alkaisi seiniä värjätä, vaikka asunto olisi omakin.

Meillä päin ultrasi lääkäri, ei kätilö. Lääkäri sanoi selkeästi, kumpaa sukupuolta lapsi on eikä jättänyt arvailujen varaan.

• 4d-tyttö

on syntynyt poikavauvana.
      Älä maalaa vaalenpunaiseksi- pysy valkoisessa tai vihreässä tai keltaisessa.
      Tulee mitä tulee.

• marrasmamma.

Juu eivät ne taida "luvata" koskaan 100 % varmasti sanoa onko tyttö vai poika tulossa.. Itselläni oli eilen rakenneultra ja sukupuolta kysyin.. Itse kerroin että tuntuu siltä että tyttö olisi tulossa ja että toivon myös tyttöä mutta totesi vain että "itse veikkaan, että poika on, siltä näyttäisi enemmän, mutta koskaan ei voi sanoa varmasti". Varmaan tosiaan se 4d-ultra sitten antaa varmemmin vastauksen. Tehdäänkö ne vain yksityisellä, tiedättekö paljon maksaa noin...? Itseäkin kiinnostaisi :) olen mahdoton vaate- ja kenkäfriikki muuten myös shoppailu"hullu", mutta käytän paljon onneksi kirppareita :)

• Prinsessako?
        marrasmamma. kirjoitti:

Juu eivät ne taida "luvata" koskaan 100 % varmasti sanoa onko tyttö vai poika tulossa.. Itselläni oli eilen rakenneultra ja sukupuolta kysyin.. Itse kerroin että tuntuu siltä että tyttö olisi tulossa ja että toivon myös tyttöä mutta totesi vain että "itse veikkaan, että poika on, siltä näyttäisi enemmän, mutta koskaan ei voi sanoa varmasti". Varmaan tosiaan se 4d-ultra sitten antaa varmemmin vastauksen. Tehdäänkö ne vain yksityisellä, tiedättekö paljon maksaa noin...? Itseäkin kiinnostaisi :) olen mahdoton vaate- ja kenkäfriikki muuten myös shoppailu"hullu", mutta käytän paljon onneksi kirppareita :)

Pääkaupunkiseudulla tehdään 4D ainakin Femedassa (ehkä suosituin,legendaarisen Brunon takia) ja lääkärikeskuksessa taidetaan tehdä myös. Jos Femedaan menee ennen 24 raskausviikkoa saa kelakorvauksen ja korvauksen jälkeen maksettavaa jää noin 150e. Lääkärikeskuksesta en tiedä.

Ehkä se sukupuoli on se jota kätilö ensin veikkasi..en tiedä..ehkä siksi vielä enemmän haluaa asiaa selvittää kun ns. "ehkä tyttö,ehkä poika" tilanne. En mä nyt huonetta maalaa vaaleanpunaiseksi,vaan vertauskuvallisesti laitoin. Vaatteita olen ostanu kaksi kaapillista neutraaleja värejä joten sekään ei syy ole.
        Haluan vaan tietää,miettiä nimiä ja ajatella vauvaa tyttönä tai poikana. Hienoa jos joku haluaa pitää sukupuolen salaisuutena,ja jännittää loppuun asti. Musta ei siihen ole.
        Varmaan kaikilla äideillä on ns. äidinvaisto kumpaa sukupuolta vauva on/voisi olla..ainakin mulla..mutta uskon että ton 4D:n jälkeen osaa ajatella selvemmin kun on 100% varmuus.
        Ja onkohan se äidinvaisto sitten oikeassa vai ns. mielikuva..??!!

• Möhömaha

Mulle rakenneultrassa sanottiin että poika on tulossa, mutta ei saa tulla puukon kans oven taakse jos se onki tyttö :D Tänään synnärillä ultrassa rv 35 4 sanottiin kans että poika. Mä oon jo kaikki ostanu sinistä =)

• jompi kumpi

No, itsellä oli kanssa rakenneultran aikoihin olo että olis kiva tietää kumpi tulee. mies ei halunnut tietää enkä mäkään sitten enää myöhemmin miettinyt asiaa niin paljoa. Oon kans kuullu noita juttuja että on sanottu yhdeksi ja on tullut toinen. kunhan on jompi kumpi. Persoona joka sieltä tulee on kuitenkin enemmän kuin sukupuoli, ja siihen pitää joka tapauksessa tutustua sitten ihan itse vuosien myötä. Enkä itsekkään niin vahvasti lajittele ihmisiä ensisijaisesti sukupuolen mukaan, olen ollut aina molempien kaveri ja nyt pari vikaa työpaikkaakin on miehiseltä alalta. Eikä mua häiritse jos joku kaupan täti ei keltavihreisiin vaatteisiin puetun lapsen sukupuolta heti arvaisikaan. mitä väliä.
      Luulen että kun raskauteen liittyy tänäpäivänä muuten niin vierasta hallitsematonta tuo sukupuolen määrittely ja ultraaminen on yksi jolla sitä koitetaan edes jotenkin hallita. kuten joku toinenkin kirjoitti, tapansa kullakin. Itse olen elämän koulima fatalisti..

• odd

kunhan on jompikumpi..pisti silmiin, sillä siskoni on kätilö ja on kertonut että heilläkin syntyy vuosittain vähintään yksi lapsi, jonka sukupuolta ei heti pystytä määritteleemään. Eli sekään ei ole aivan tavatonta, jos ei synnykään tyttö tai poika.

• turhankin miettijä
        odd kirjoitti:

kunhan on jompikumpi..pisti silmiin, sillä siskoni on kätilö ja on kertonut että heilläkin syntyy vuosittain vähintään yksi lapsi, jonka sukupuolta ei heti pystytä määritteleemään. Eli sekään ei ole aivan tavatonta, jos ei synnykään tyttö tai poika.

mitä niille epäselville tapauksille sitten tehdään? onko lopuviimein selva juttu vai pitääkö se päättää vaan jotenki kumpi on?

• tietoa löytyy
        turhankin miettijä kirjoitti:

mitä niille epäselville tapauksille sitten tehdään? onko lopuviimein selva juttu vai pitääkö se päättää vaan jotenki kumpi on?

Tietoa löytyy hakusanalla intersukupuolinen.

Ennen oli tapana leikata lapsi tytöksi tai pojaksi ja kasvattaa väkisin siihen sukupuoleen, jonka lääkärit tai vanhemmat päättivät lapselle hyväksi, mutta nykytietämyksen mukaan pitäisi odottaa, että lapsi itse kertoo, kumpaa sukupuolta kokee olevansa ja jättää hoidot tehtäväksi sen jälkeen. Aivot kun on se tärkein "sukupuolielin" ihmisellä.

• odd
        turhankin miettijä kirjoitti:

juu, ja ne tekee jotkut kromosomi kokeet, joilla pyritään selvittää kumpaa enempi on. Mut miltei pakkohan vanhempien on päättää kummaksi lapsi ilmoitetaan ja kasvatetaan. Ainakin nimi pitää lapselle joka tapauksessa antaa. Leikkaukset kyllä tosiaan kuulostaa radikaaleilta noin pienelle, ja kun päätös voi olla väärä ja tuoda ongelmia tulevaisuudessa. Siskoni myös kertoi tapauksesta, jossa kätilö oli nostanut vastasyntyneen näytille ja iloisesti kysynyt vanhemmilta et kumpikos tuli? Oli ollut hiljaista, joka oli pistänyt kätilönkin kurkkaamaan ja toteamaan et vaikeahan on sanoa. Ei varmaan tuon jälkeen ole tekoaan toistanut. Toki sitä jo lapsenkin kannalta toivoo, että sukupuoli on selvä, mutta ei tuo mielestäni ole maailmanloppu jos toisin kävisikin. Tietysti se on helppoa nyt sanoa, kun ei ole omalla kohdalla. Sitä en tiedä, pystyykö interseksuaalit näkemään jo rakenneultrassa..

• mama75

Kyllä minäkin odotan innolla rakenne ultraa!!! Viel ois pari vk aikaa.. Mulla ja miehelläni on ollut koko ajan sellainen tunne että tyttö tulee.. mutta saas nähdä sitten. Toki se olisi kuin lottovoitto jos tyttö tulla paukahtaisi heti meille esikoiseksi!! Olemme vuosia jo haaveileet tyttö lapsesta.. Ja ikääkin alkaa olemaan jo sen verran (35v.), että en tiedä sitten haluisko sitä enää toista lasta alkaa yrittämään. Mutta jos poika tulee, niin sitten varmaan jäisi sellainen olo että haluis viel yrittää jospa se tyttö tulisi.. Mutta tietty se on pääasia että lapsi on terve, on se sitten tyttö tai poika!!! Haaveitahan saa olla ja pitääkin olla!!! :)

• nyt rv 29+

Mullakin on ollu poikaolo, mutta rakenneultrassa viikkoja kai oli sillon 19 kätilö sano heti , että tyttö, kun asiasta tiedusteltiin. Näytti kans, et tossa on häpyhuulet ja tossa klitoris, ja se nystyrä, kuten kuvasit oli juurikin se klitoris! Että näin. No mitään en sitten kysellyt että oletko varma vaan annoin asian olla, kun niin varmasti heti sen sanoi! Että en sit tiiä oisko mullakin alkanu sit epäileen jos olisin kysynyt että onko varma...mutta joo näin meillä!

• kdsjl

Itselläni ollut alusta asti sellainen olo, että poika tulee. Rakenneultrassa kuitenkin sanoivat Pikkuisen olevan tyttö. Miedän mielestä näytti kans tytöltä. Näin arveltiin jo ennen kuin täti sen sanoi ääneen. Sen verran kovasti Pikkuinen esitteli haaroväliään siinä näytöllä, että päästiin itsekin arvailemaan. :)

Silti, kun on ollut se tunne, että poika tulee, niin saapas nähdä. Vaaleanpunaisia vaatteita ollaan jo saatu, mutta varmuudeksi pari sinistäkin, jos poika sittenkin tulee. En kyllä tuon puhtaan arvauksen perusteella lähtisi maalaamaan mitään huonetta tytön- tai pojanväriseksi.

Vaikkakin joku 90 prosentin todennäköisyys se kuitenkin kai on, että lapsi on juurikin sitä sukupuolta, mitä on sanottu, mutta en lähtisi luottamaan. Sillä onhan tässä se 10 prosentin mahollisuus, ettei olekaan, jos siltä kannalta katsotaan. :D

Olo on niin epävarma, että mahdollisen seuraavan lapsen kohdalla taidan jättä kysymättä koko asiaa. Arvoitushan tämä on edelleen ja selviää vasta lapsen synnyttyä, kumpi sieltä tulee. :) Luin myös, että 4D-ultrassakin oli veikattu joskus väärin sukupuoli... :/

Tutut ovat arvelleet minun odottavan tyttöä ja yksi tuttu näkee myös enneunia lapsen sukupuolista ja usein ovat osuneet oikeaan. Hän oli nähnyt meidän saavan tytön. Nähtäväksi jää. :)

Pojaksi jos sanovat, niin siihen melkein uskaltaisin luottaa kyllä enemmän, mutta en siihenkään 100-prosenttisesti. Tyttöä kun täarvellaan, voi hyvin olla, ettei kivekset ole vielä laskeutuneet eikä pippeli vaan näy tai se on niin pieni tai kuvakulma on huono... Ei sitä tiedä ennen syntymää, eli liikaa en luottaisi noihin arvauksiin. :D Tutun tutulla kaksi kertaa arvattu sukupuoli ultrassa väärin.

Muutama kuukausi tarvitsee vielä omaa Pikkuistani odotella. Tytölle kyllä olisi jo nimi, pojalle on paljon vaikeampi keksiä. :)) Pääasia, että terve lapsi kuitenkin tulisi, oli sukupuoli kumpi tahansa!

• J.P.M.S
        kdsjl kirjoitti:

Itselläni ollut alusta asti sellainen olo, että poika tulee. Rakenneultrassa kuitenkin sanoivat Pikkuisen olevan tyttö. Miedän mielestä näytti kans tytöltä. Näin arveltiin jo ennen kuin täti sen sanoi ääneen. Sen verran kovasti Pikkuinen esitteli haaroväliään siinä näytöllä, että päästiin itsekin arvailemaan. :)

Silti, kun on ollut se tunne, että poika tulee, niin saapas nähdä. Vaaleanpunaisia vaatteita ollaan jo saatu, mutta varmuudeksi pari sinistäkin, jos poika sittenkin tulee. En kyllä tuon puhtaan arvauksen perusteella lähtisi maalaamaan mitään huonetta tytön- tai pojanväriseksi.

Vaikkakin joku 90 prosentin todennäköisyys se kuitenkin kai on, että lapsi on juurikin sitä sukupuolta, mitä on sanottu, mutta en lähtisi luottamaan. Sillä onhan tässä se 10 prosentin mahollisuus, ettei olekaan, jos siltä kannalta katsotaan. :D

Olo on niin epävarma, että mahdollisen seuraavan lapsen kohdalla taidan jättä kysymättä koko asiaa. Arvoitushan tämä on edelleen ja selviää vasta lapsen synnyttyä, kumpi sieltä tulee. :) Luin myös, että 4D-ultrassakin oli veikattu joskus väärin sukupuoli... :/

Tutut ovat arvelleet minun odottavan tyttöä ja yksi tuttu näkee myös enneunia lapsen sukupuolista ja usein ovat osuneet oikeaan. Hän oli nähnyt meidän saavan tytön. Nähtäväksi jää. :)

Pojaksi jos sanovat, niin siihen melkein uskaltaisin luottaa kyllä enemmän, mutta en siihenkään 100-prosenttisesti. Tyttöä kun täarvellaan, voi hyvin olla, ettei kivekset ole vielä laskeutuneet eikä pippeli vaan näy tai se on niin pieni tai kuvakulma on huono... Ei sitä tiedä ennen syntymää, eli liikaa en luottaisi noihin arvauksiin. :D Tutun tutulla kaksi kertaa arvattu sukupuoli ultrassa väärin.

Muutama kuukausi tarvitsee vielä omaa Pikkuistani odotella. Tytölle kyllä olisi jo nimi, pojalle on paljon vaikeampi keksiä. :)) Pääasia, että terve lapsi kuitenkin tulisi, oli sukupuoli kumpi tahansa!

Mietin välillä että mitenköhän tarkkoja kuvia ovat saanet ne joiden sukupuolet mennyt väärin. Esim meidän kuva http://www.aijaa.com/v.php?i=7074760.jpg ei minun mielestä ainakaan voisi mitenkään olla tyttö?

• ihan yhtä väärin..

4d- rakenneultrassa tytöksi todettu lapsi syntyi - ja poika tuli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6019
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      4055
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4011
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3793
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2968
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2567
    7. 33
      2379
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      28
      2252
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2141
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      450
      1849
    Aihe