Lentokentän läpivalaisu

25saksalady

Onko lentokentän läpivalaisu pelkästään lähtömaassa ennen koneen astumista vai tekeekö suomen tulli saman suomeen tultaessa? Miten ylipäätään tulli tarkastelee laukkuja EUn sisällä liikkuessa? Tarkoitus olisi tuoda muistopullo saksasta muutaman sikarin kera. Ikää 17.

Eihän Saksa mikään sikarimaa ole, se tiedetään. Mutta sellainen tapa on ollut isällä ja perinnettä olisi kiva jatkaa.

4

1655

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17 v. kauan sitten

Läpivalaisu lentokentällä tehdään turvallisuussyistä. Sillä ei etsitä alkoholin, tupakan tms. salakuljetusyrityksiä vaan aseita, räjähteitä jne. Tällainen turvatarkastus tehdään vain ennen lentomatkaa, ei sen jälkeen.

EU-maiden välisten lentojen jälkeen on tuiki harvinaista, että tulli tekisi minkäänlaisia tarkastuksia. Tullilla on oltava perusteltua syytä epäillä jotakuta matkustajaa (esim. huumeiden salakuljetuksesta), jotta se ryhtyisi tarkastustoimiin.

Tulin viimeksi lentäen Suomeen Tampereen lentokentän kautta noin vuosi sitten. Tullin huumekoirat nuuhkivat portilla kaikki saapuvat matkustajat, mutta en nähnyt kenenkään joutuvan mihinkään tarkastukseen.

Olen itse tuonut mietoja ja väkeviä alkoholijuomia sekä tupakkaa Saksasta Suomeen 17-vuotiaana lentomatkustajana siihen aikaan, kun tuontirajoitukset olivat paljon nykyistä tiukemmat. Vältyin tarkastukselta. Nykyisin riski joutua tarkastuksen kohteeksi lienee lähes olematon.

Hyvää matkaa ja onnekasta muistopullojen ja -sikarien tuontikeikkaa!

• saksasaksa

En ihan olettanut asiallista vastausta heti ensimmäisenä luettuani hetken suomi24 foorumia. Kiitos! :=)

• Jarna H
        saksasaksa kirjoitti:

En ihan olettanut asiallista vastausta heti ensimmäisenä luettuani hetken suomi24 foorumia. Kiitos! :=)

Tämä pitää paikkansa " Tullilla on oltava perusteltua syytä epäillä jotakuta matkustajaa (esim. huumeiden salakuljetuksesta), jotta se ryhtyisi tarkastustoimiin. " ja tätä varten on läpivalaisulaitteet mm lentokentillä. Suurin osa laukuista menee läpivalaisun läpi, mutta ei aiheuta käytännössä mitään toimia - koska mahdolliset rikkeet ovat mitättömiä jos kyseessä on alkoholi tai tupakka ja jos tuonti tapahtuu EU-maasta. Eli hyvin epätodennäköistä on, että joutuisit tarkastukseen näillä perusteilla.

Jos läpivalaisussa näkyy jotain joka viittaa esim aseisiin tai huumeisiin - silloin hemmo otetaan mitä suurimmalla varmuudella tarkistukseen. Matkustajia tarkastetaan harvoin, mutta matkatavaroita usein.

• Huomaathan kuitenkin, että jos ostat pottusi ennen securityä et voi ottaa sitä mukaan käsimatkatavaroihin, mutta ruumaan voit sen kuitenkin panna. Jos ostat vasta turvatarkastuksen jälkeen, niin hyvin kulkee kätösessäkin.

EU:n sisäisillä lennoilla ei tuotteita tsekata maahantullessa, mutta jotta en syyllistyisi rikokseen yllyttämiseen kuten muut, tulee sanoa, että ikärajat alkoholin maahantuonnissa ja hallussapidossa eivät ole kuitenkaan mihinkään muuttuneet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1632
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1468
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      35
      859
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      829
    5. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      756
    6. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      36
      749
    7. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      708
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      700
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      42
      699
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      663
    Aihe