Mikä valta erottelee

Sepe Susi

Olen monesti miettinyt sitä miksi meillä Suomessa ei ole vastaavaa järjestöä, mitä on suomenruotsalaisilla
tämä "Svenska folktinget" ?
Pitäisin jo suomenkulttuurin ja kielen takia hyvin tarpeellisena perustaa Suomeen kieltämme suojaava laitos. Ihmettelen myös sitä miksi suomenruotsalaiset ja RKP vastustaa kaikkea suomalaisuutta ja etenkin suomalaisuuden liittoa, ettei sille ole myönnetty enää mitään valtion tukea,
vaikka tälle ruotsalaiselle folktingetille on runsaskätisesti myönnetty pakkoruotsittamaan ja suojelemaan ruotsalaisuutta meitä suomessa? Olemeko me suomenkieliset suomalaiset tosiaan niin alistettua
kansaa ettemme osaa pitää huolta ja arvostaa omaa kieltämme, identiteettiämme joka on meidän kansallinen oikeutemme täällä EU:ssa?

5

661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liberalistien edusta

      Jos ruorsalaiset ovat sortaneet Suomen kansaa, niin se on osoitus suomalaisten omasta kylmyydestä, välinpitämättömyydestä, pahuudesta


      Kansa (95%) joka haluaa oikeutta itselleen 5% sortajia vatsaan, se myös sitä saa. Voimasuhteetkin ovat sellaiset että oikeita poliittisia voimia äänestämällä epäkohdat olisi oikaistu 400 vuotta sitten.


      Suomalaiset ovat itse valtuutteneet pakkoruotsittajat ym eduskuntaan

      • Tämä vielä

        "Suomalaiset ovat itse valtuutteneet pakkoruotsittajat ym eduskuntaan "

        Tuo tuttu vastaus, mutta jos kansalaisten tahtoa noudatettaisiin meillä olisi demokraattinen kielivapaus
        valita opiskeltavat kielet. Jos tulevissa vaaleissa vaatisimme ehdokkailta vastausta miten he suhtautuvat
        pakkoruotsiin niin silloin meillä on mahdollisuus saada oikeat edustajat eduskuntaan.


    • Mitä jos

      itse perustaisit sellaisen järjestön?

      • näin on parempi

        Suomalaisuus on saatava kunniaan ja nämä ruotsalaiset törkyturvat saavat sopeutua asumaan maassamme tai
        muuttakoot siperiaan.


      • Sepe Susi
        näin on parempi kirjoitti:

        Suomalaisuus on saatava kunniaan ja nämä ruotsalaiset törkyturvat saavat sopeutua asumaan maassamme tai
        muuttakoot siperiaan.

        RKP on lobannut ruotsin kielelle ylikorostettua asemaa joka ainoassa hallituksessa heillä on kiintiöministerinsä ja suomenkieliset poliitiikot ovat kauan sitten antaneet kielipolitiiikan ruotsinkielisten yksinoikeudeksi. Miksi suomenkieliset poliitikot eivät puolusta omaa äidinkieltään kieltäytymällä pakruotsittamasta omia kansalaisiaan? Oli ihan mukava kuulla mikä on senioripuolueen tämänhetkinen kanta
        kielikiistassa vai onko päitä jo käännetty RKP:n tahdonmukaisesti lahjuksilla mikä on tyypillistä RKP:lle?

        Kuinka moni käsittää sen nurinkurisen asian, että meillä Suomessa vähemmistö saa päättää enemmistön kieliasioista ihan täysinvaltuuksin. Kuka on niin rohkea ja uskaltaa uhmata vahvaa ruotsalaista mafiaa ja nousee puolustamaan suomenkielisen kansanosan oikeuksia? Minä itse olen sillä kannalla, että ihmisellä pitää olla oikeus olla opiskelematta pakkoruotsia jos hän ei sitä kieltä halua oppia eikä tarvitse.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4849
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4413
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2871
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1675
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1603
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe