Olen monesti miettinyt sitä miksi meillä Suomessa ei ole vastaavaa järjestöä, mitä on suomenruotsalaisilla
tämä "Svenska folktinget" ?
Pitäisin jo suomenkulttuurin ja kielen takia hyvin tarpeellisena perustaa Suomeen kieltämme suojaava laitos. Ihmettelen myös sitä miksi suomenruotsalaiset ja RKP vastustaa kaikkea suomalaisuutta ja etenkin suomalaisuuden liittoa, ettei sille ole myönnetty enää mitään valtion tukea,
vaikka tälle ruotsalaiselle folktingetille on runsaskätisesti myönnetty pakkoruotsittamaan ja suojelemaan ruotsalaisuutta meitä suomessa? Olemeko me suomenkieliset suomalaiset tosiaan niin alistettua
kansaa ettemme osaa pitää huolta ja arvostaa omaa kieltämme, identiteettiämme joka on meidän kansallinen oikeutemme täällä EU:ssa?
Mikä valta erottelee
5
721
Vastaukset
- Liberalistien edusta
Jos ruorsalaiset ovat sortaneet Suomen kansaa, niin se on osoitus suomalaisten omasta kylmyydestä, välinpitämättömyydestä, pahuudesta
Kansa (95%) joka haluaa oikeutta itselleen 5% sortajia vatsaan, se myös sitä saa. Voimasuhteetkin ovat sellaiset että oikeita poliittisia voimia äänestämällä epäkohdat olisi oikaistu 400 vuotta sitten.
Suomalaiset ovat itse valtuutteneet pakkoruotsittajat ym eduskuntaan- Tämä vielä
"Suomalaiset ovat itse valtuutteneet pakkoruotsittajat ym eduskuntaan "
Tuo tuttu vastaus, mutta jos kansalaisten tahtoa noudatettaisiin meillä olisi demokraattinen kielivapaus
valita opiskeltavat kielet. Jos tulevissa vaaleissa vaatisimme ehdokkailta vastausta miten he suhtautuvat
pakkoruotsiin niin silloin meillä on mahdollisuus saada oikeat edustajat eduskuntaan.
- Mitä jos
itse perustaisit sellaisen järjestön?
- näin on parempi
Suomalaisuus on saatava kunniaan ja nämä ruotsalaiset törkyturvat saavat sopeutua asumaan maassamme tai
muuttakoot siperiaan. - Sepe Susi
näin on parempi kirjoitti:
Suomalaisuus on saatava kunniaan ja nämä ruotsalaiset törkyturvat saavat sopeutua asumaan maassamme tai
muuttakoot siperiaan.RKP on lobannut ruotsin kielelle ylikorostettua asemaa joka ainoassa hallituksessa heillä on kiintiöministerinsä ja suomenkieliset poliitiikot ovat kauan sitten antaneet kielipolitiiikan ruotsinkielisten yksinoikeudeksi. Miksi suomenkieliset poliitikot eivät puolusta omaa äidinkieltään kieltäytymällä pakruotsittamasta omia kansalaisiaan? Oli ihan mukava kuulla mikä on senioripuolueen tämänhetkinen kanta
kielikiistassa vai onko päitä jo käännetty RKP:n tahdonmukaisesti lahjuksilla mikä on tyypillistä RKP:lle?
Kuinka moni käsittää sen nurinkurisen asian, että meillä Suomessa vähemmistö saa päättää enemmistön kieliasioista ihan täysinvaltuuksin. Kuka on niin rohkea ja uskaltaa uhmata vahvaa ruotsalaista mafiaa ja nousee puolustamaan suomenkielisen kansanosan oikeuksia? Minä itse olen sillä kannalla, että ihmisellä pitää olla oikeus olla opiskelematta pakkoruotsia jos hän ei sitä kieltä halua oppia eikä tarvitse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579