Mikä valta erottelee

Sepe Susi

Olen monesti miettinyt sitä miksi meillä Suomessa ei ole vastaavaa järjestöä, mitä on suomenruotsalaisilla
tämä "Svenska folktinget" ?
Pitäisin jo suomenkulttuurin ja kielen takia hyvin tarpeellisena perustaa Suomeen kieltämme suojaava laitos. Ihmettelen myös sitä miksi suomenruotsalaiset ja RKP vastustaa kaikkea suomalaisuutta ja etenkin suomalaisuuden liittoa, ettei sille ole myönnetty enää mitään valtion tukea,
vaikka tälle ruotsalaiselle folktingetille on runsaskätisesti myönnetty pakkoruotsittamaan ja suojelemaan ruotsalaisuutta meitä suomessa? Olemeko me suomenkieliset suomalaiset tosiaan niin alistettua
kansaa ettemme osaa pitää huolta ja arvostaa omaa kieltämme, identiteettiämme joka on meidän kansallinen oikeutemme täällä EU:ssa?

5

837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liberalistien edusta

      Jos ruorsalaiset ovat sortaneet Suomen kansaa, niin se on osoitus suomalaisten omasta kylmyydestä, välinpitämättömyydestä, pahuudesta


      Kansa (95%) joka haluaa oikeutta itselleen 5% sortajia vatsaan, se myös sitä saa. Voimasuhteetkin ovat sellaiset että oikeita poliittisia voimia äänestämällä epäkohdat olisi oikaistu 400 vuotta sitten.


      Suomalaiset ovat itse valtuutteneet pakkoruotsittajat ym eduskuntaan

      • Tämä vielä

        "Suomalaiset ovat itse valtuutteneet pakkoruotsittajat ym eduskuntaan "

        Tuo tuttu vastaus, mutta jos kansalaisten tahtoa noudatettaisiin meillä olisi demokraattinen kielivapaus
        valita opiskeltavat kielet. Jos tulevissa vaaleissa vaatisimme ehdokkailta vastausta miten he suhtautuvat
        pakkoruotsiin niin silloin meillä on mahdollisuus saada oikeat edustajat eduskuntaan.


    • Mitä jos

      itse perustaisit sellaisen järjestön?

      • näin on parempi

        Suomalaisuus on saatava kunniaan ja nämä ruotsalaiset törkyturvat saavat sopeutua asumaan maassamme tai
        muuttakoot siperiaan.


      • Sepe Susi
        näin on parempi kirjoitti:

        Suomalaisuus on saatava kunniaan ja nämä ruotsalaiset törkyturvat saavat sopeutua asumaan maassamme tai
        muuttakoot siperiaan.

        RKP on lobannut ruotsin kielelle ylikorostettua asemaa joka ainoassa hallituksessa heillä on kiintiöministerinsä ja suomenkieliset poliitiikot ovat kauan sitten antaneet kielipolitiiikan ruotsinkielisten yksinoikeudeksi. Miksi suomenkieliset poliitikot eivät puolusta omaa äidinkieltään kieltäytymällä pakruotsittamasta omia kansalaisiaan? Oli ihan mukava kuulla mikä on senioripuolueen tämänhetkinen kanta
        kielikiistassa vai onko päitä jo käännetty RKP:n tahdonmukaisesti lahjuksilla mikä on tyypillistä RKP:lle?

        Kuinka moni käsittää sen nurinkurisen asian, että meillä Suomessa vähemmistö saa päättää enemmistön kieliasioista ihan täysinvaltuuksin. Kuka on niin rohkea ja uskaltaa uhmata vahvaa ruotsalaista mafiaa ja nousee puolustamaan suomenkielisen kansanosan oikeuksia? Minä itse olen sillä kannalla, että ihmisellä pitää olla oikeus olla opiskelematta pakkoruotsia jos hän ei sitä kieltä halua oppia eikä tarvitse.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe