Jos Jumalaa ei ole ja jos kristinusko onkin valhetta, on maailma niin paha paikka, ettei meistä yhdenkään tule olla elossa! Siis jos Jumala menehtyy, on kaikkien meistä tuhouduttava.
Jos Jumalaa ei ole
14
174
Vastaukset
Kun jumalia ei ole, niin maailma on ihan sama paikka kuin nytkin!
Mikään ei muutu, koska mikään ei ole muuttunut.- pitää löytyä uskoa
Uskovaisten onneksi Jumala on olemassa, ja Jeesus maksoi syntivelat kaikilta ihmisiltä ja vaatii, että pitää vain uskoa Häneen.
pitää löytyä uskoa kirjoitti:
Uskovaisten onneksi Jumala on olemassa, ja Jeesus maksoi syntivelat kaikilta ihmisiltä ja vaatii, että pitää vain uskoa Häneen.
Miten se ilmenee?
- ~~~
pitää löytyä uskoa kirjoitti:
Onneksi :O Siis koetko sinä oikeasti onnen tunteita siitä, että uskot kristinuskon mallin mukaisesti taivas- ja helvettirakennelmat mukaan lukien? Oletko todella onnellinen, vaikka raamattusi mukaan iso osa ihmisistä joutuu kärsimään ikuisesti? En usko, en todellakaan usko moiseen epäinhimillisyyteen.
Miten niin "jos"?
Kristittyjen sanat ja teothan ovat parhaimpana osoituksena siitä, että heitä ohjaavat eläimelliset vaistot ja yhteisön auktoriteetti, ei mikään jumalallinen voima.- Mene mielisairaalaan
Nyt ei taidetakaan puhua älynlahjoista, vaan jostain muista avuista... sen verran järjetön aloituksesi oli.
Vai oikeen noin olet asian ajatellu, ja sitten päätit sen vielä oikeen kaikille sen ilmoittaa. Ihan mielenkiinnosta kysyn, mitä sun työkaverit susta ajattelee?:)
- pepe57
"Jos Jumalaa ei ole...." ja "Siis jos Jumala menehtyy....". Huomaatko, miten lauseet muodostuu, JOS epäily ja tieto korvataan luulolla ja uskolla. Menee ns jossitteluksi. Itse en hirveästi viitsi jossitella. Yhtä lailla olisi ajanhukkaa inttää esim marsin sisällä EHKÄ asuvista pienistä vihreistä marsilaisista. Ajanhukkaa kaikki tyynni.
- 19
ja sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa, miksi ihmisen kirjoittama raamattu olisi ehdoton todiste?
Minä itse uskon että jos Jumala on olemassa ei hän ole puuttunut Maapallon elämään millään lailla, hän on luonut universumin ja kaikki muu on pelkkää sattumaa ja tuuria. - väsynyt realisti
Kristin usko, se ei ole ainut usko, ja kaikki jotka ovat uskonnon lumoissa tulkitsevat sen oman uskon haaransa oikeaksi, vain se selittää aika paljon, vai mitä?
- usko se on lahjaa
Eihän kristinuskoon voi tulla, ellei Jumala anna uskoa lahjaksi, ja vedä sinne uskoon.
- ymmärtäjä
usko se on lahjaa kirjoitti:
Eihän kristinuskoon voi tulla, ellei Jumala anna uskoa lahjaksi, ja vedä sinne uskoon.
Niin ja vain yksi usko tulee Jumalalta, muut ovat vääriä uskoja jotka tulevat Saatanalta. Mutta toisaalta mistäs me alhaiset ihmiset tiedämme erottaisimme sen oikean Jumalalta tulleen uskon kun siitä tuntuu olevan niin paljon erilaisia variaatioita jopa uskossa olevien keskuudessa. Jos järjestettäisiin kysely kristityille niin voitaisiin huomata että saataisiin hyvin erilaisia vastauksia moniin kristinuskon suuriin kysymyksiin.
Oikeasti, jos haluatte edes vähän uskottavuutta roskallenne niin yrittäkää edes yhteisesti päättää että mihin uskotte. Tällä hetkellä kristinuskosta on miljoona erilaista versiota ja kaikki väittävät olevansa se oikea ja se mistä oikea usko löytyy. Jos kristinusko olisi se "Totuus" niin sen voisi käsittää vain yhdellä tavalla, tavalla joka universaalisti oikein ja hyväksytty.
On kuin Raamattu olisi kirjoitettu niin että sen olisi tarkoituskin jakaa uskovat eri koulukuntiin että syntyisi konflikteja. Ja voin vaikka vannoa että jos tapahtuisi ihme ja kaikki maailman ihmiset kääntyisivät kristinuskoon, pian kristinuskon eri koulukunnat olisivat sodassa keskenään koska jokainenhan niistä haluaa olla se ainoa oikea jolla on korkein valta maan päällä.
- ~~~
Jos kristinuskon jumala on, kaikki on toivotonta. Vaikka minäkin miten uskoisin, en millään pystyisi estämään miljoonien ja taas miljoonien joutumista kitumaan ikuisesti helvetin liekeissä. Tämä olisi kammottavin kuviteltavissa oleva mahdollisuus, vaikka olisikin niiden joukossa, joilla olisi ikuisuuden euforia tahdottomana olentona. Yhdenkin ihmisen ikuinen kidutus olisi liian paha. Saati sitten valtaosan.
Jos jumala olisi, olisi kohtalomme sanoinkuvaamattoman järkyttävä. Mikään rajallisen maailman pahuus ei yllä lähimaastoonkaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau566638Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens404552- 552279
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat391848Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,71438Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151209- 171181
- 241154
- 171124
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671087