Vertailussa Aktian ja Ifin vauvavakuutukset

Höpönlöpönpöö

Saisinko vinkkejä hyvistä vauvavakuutuksista? Jos jollain on kertoa paremmasta, edullisemmasta ja kattavammasta vakuutuksesta, otan mieleläni tiedot vastaan. :)

Itselläni on pariin paikkaan vetämässä hakemukset, Ifiin ja Aktiaan, mutta tuon Ifin olen ehtinyt oikeastaan jo poissulkea vaihtoehdoistani. Jos minulle vaan myönnetään Aktian vauvavakuutus, taidan ottaa sen. Olen aika pihalla näistä vakuutusasioista ja vakuutusten ehdoista, vaikka kuinka niitä yritän lueskella. Sain kuitenkin oikein kattavaa tietoa Aktian vauvavakuutuksesta Aktian työntekijältä. Eli, jos jollain on kertoa vielä paremmasta ja kattavammasta vakuutuksesta, otan mielelläni vinkkejä vastaan. Tässä rajoittaa toki se, etten aio vaihtaa kotivakuutusta minnekään yhtiöstä, jossa se on, sillä olen siihen hyvin tyytyväinen, eli ei sellaisia yhtiöitä, joilla tarvitsee kytkeä vakuutuksia yhteen.

Aktian vauvavakuutushan on omavastuuton. Ymmärsin niin, että se kattaa lääkärin määräämät jatkotutkimukset, sekä määrätyt lääkkeet. Mikäli lääkäri määrää esim. atooppisen ihon hoitoon vain perusvoidetta, tätä se ei kata, mutta esim. kortisonivoiteen kattaa, koska siinä on lääkeainetta. Aktia ei myöskään kata erikoisruokavalioita, esim. maitoallergiasta kärsivälle, eikä siis mitään vitamiini- tai muita "rohdos"valmisteita.

Aktian vauvavakuutuksen (oikeammin lapsivakuutuksen) hinta on 469€ vuodessa. Esitin työntekijälle ehkä mitä tyhmimpiä kysymyksiä, mutta halusin saada vastaukset niin, että todella ymmärsin ne. Tämän vakuutuksen voi varata 3kk ennen lapsen syntymään. He puhuvat esitteessään varausmaksusta ja pelästyin tuon summan 469€ olevan maksu pelkästään 3kk:n ajalta ennen lapsen syntymää ja sitten sen pari kuukautta syntymän jälkeen ja sitten tulisikin taas uusi lasku, kun lapsi on kaksi kuukautta. Asia ei kuitenkaan ole niin. Aktian työntekijäkin myönsi, että se on hieman erikoisesti mainittu varausmaksuna, vaikka se 469€ on vuosimaksu siitä eteenpäin, otti vakuutuksen ennen syntymää tai vasta syntymän jälkeen.

Itse toki suosittelen ottamaan vakuutuksen ennen syntymää, jotta lapsen kaikki mahdolliset sairaudet kuuluvat vakuutuksen piiriin. Jos vakuutuksen ottaa pari kuukautta syntymän jälkeen, poissuljetaan tietysti jo esiintyneet sairaudet vakuutuksen piiristä. IFISSÄ ASIA MENEE TOISIN, ainakin näin olen ymmärtänyt. Mikäli vakuutus myönnetään ennen lapsen syntymää ja syntymän jälkeisenä parina kuukautena ilmenee joitain sairauksia, poissuljetaan ne kaikesta huolimatta vakuutuksen piiristä, oli vakuutus sitten ollut ennen syntymää tai ei! Aikamoinen porsaanreikä! Jos lapsella havaitaan neuvolassa atooppinen iho, saattavat he poissulkea vakuutuksen piiristä niin astman kuin jotkin allergiatkin (näistä olen vain kuullut, en sitten täysin tiedä totuutta, mutta vähän tähän suuntaan ymmärsin kyllä, kun Ifistä kysyin heidän vauvavakuutuksestaan)!

Aktiassa on se hyvä puoli, että mikäli vakuutus minulle myönnetään, minun ei tarvitse antaa uutta terveysselvitystä lapsesta lapsen syntymän jälkeen, vaan vakuutus on voimassa oliko se nyt siihen asti, kun lapsi on 20, edellyttäen tietysti, ettei vakuutussopimusta ole syystä tai toisesta purettu, eli siis amskut on hoidettu ajallaan yms. Ifissä täytyy antaa lapsesta oma terveysselvitys parin kuukauden iän jälkeen ja mikäli jotain on havaittu, voidaan vakuutuksen piiristä jättää pois jotkin mahdollisesti esiintyneet sairaudet.

Aktia kattaa oliko se nyt hieman päälle 30 euroa per päivä lapsen syntyessä esim. keskosena. Sen kuulemma pitäisi riittää, mikäli lapsi joutuu sairaalassa keskolaan. Yksityisellä puolella tätä hoitoa ei kuulemma juuri edes ole. Aktian vakuutuskatto on tällä hetkellä yli 30 000 euroon noissa kuluissa. Aktian työntekijä sanoi, että se on vain noin promille ihmisistä, joille tuo summa ei riitä, että kyllä se melko varmasti kattaa kaikki hoidot ja lääkkeet. Saan siis mennä suoraan yksityiselle, mikäli lapsi sairastuu. Minun kuitenkin täytyy ainakin joissain tapauksissa maksaa itse ensin lääkärikäynti, mutta toisinaan voi onnistua, että lääkäriasema laskuttaa käynnin suoraan vakuutusyhtiöltäkin, mikäli heillä on käytössään suoralaskutus vakuutusyhtiön kanssa. Sanoikohan tuo työntekijä vielä, että alle 200 euron käynnit voi joutua alkuun maksamaan itse, mikäli siis lääkäriasemalla ei ole käytössään tuota suoralaskutusta vakuutusyhtiöön, mutta jotenkin asian kai sai sumplittua, mikäli käynti maksaa yli 200 euroa. Heillä on myös jokin puhelinpalvelu, johon voi soittaa ja rahat lääkärikäynnistä saa tililleen jo seuraavana päivänä, mutta se edellyttää kuitenkin tietysti maksutositteen lähettämistä vakuutusyhtiöön mahdollisimman pian.

Tulipas tässä nyt paljon asiaa. Mikäli ihmisiä kiinnostaa aihe ja kysymyksiä tulee, jatkan toki kirjoittelua sen mukaan... Nyt puolet asioista unohtui jo mielstä tätä kirjoittaessani, että ehkäpä palaan vielä jatkamaan kirjoittelua, vaikkei mitään kyseltäisikään. :)

7

2689

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuleva äippä

Kiitos sinulla noin kattavasta tiedosta! Itse olen myös miettinyt vauva vakuutuksen ottamista ja en edes aiemmin ajatellut muualta kysyä kuin IF:ltä. Mutta aika suuri ero tuossa vakuutuksen sisällössä on tuon Aktian kanssa. Muistatko paljonko on IF:llä se omavastuu lääkärikäynneissä?

• kesämamma2010

Meilläkin ollut kaikki vakuutukset tähän asti IF:llä ja sieltä ajateltiin myös ottaa vauvavakuutus. Eri vakuutusyhtiöiden vakuutuksia selvitellessä vierehti kuitenkin tovi, joten vakuutuksen haku meni noin 2 viikkoa ennen viimeistä päivää (joka on siis tuo 3 kk ennen laskettua-aikaa).

If:llä tarvitsee tehdä terveysselvitys äidin terveydentilasta raskauden aikana, ennen kuin vakuutusta voidaan myöntää. Muuten kaikki kohdat itseni kohdalla olivat ok ( esim. ei verenpainetta ym) mutta selvityksessä myös kysytään äidin pituutta ja painoa (jota on itselleni kertynyt).

Kun vihdoin sain päätöksen vakuutuksen myöntämisestä (muutama päivä ennen kuin 3kk olisi mennyt umpeen, jolloin vakuutusta ei enää myönnetä), niin vastaus oli kielteinen ja perustui minun korkeaan painoindeksiini! Ihmettlin kovasti asiaa, koska missään heidän lomakkeistaan, tai terveysselvityslapusta ei käy ilmi sitä, että mikä tuo painoindeksi saa korkeintaan olla. Asiaa myös yritin soittamalla selvittää, ensin minua yhdistettiin noin 5 eri ihmiselle, kaikki sanoivat vaan, että eivät tiedä asiasta. Kun vihdoin sain jonkun vastaamaan "asiallisesti" niin vastaus oli, että painoindeksi luku on SALAISTA yhtiön tietoa!!! Miten tuollainen asia mikä vaikuttaa ratkaisevasti vakuutuksen saamiseen voi olla muka salainen? En tietenkään olisi edes yrittänyt heiltä ottaa vakuutusta, jos olisin ko. asian etukäteen tiennyt!

Tälläistä on IF:in toiminta, tästä heidän päätöksen viivyttelystä johtuen olin varma, että en saa vauvavakuutusta enää mistään muualta. Mutta onneksi löytyi yksi vakuutusyhtiö Pohjantähti, josta saa vakuutuksen vielä 28 raskausviikon loppuun mennessä! Tosin sinne piti siiirtää myös kotivakuutus, mutta katsoimme, että se on pientä siihen verrattuna millaista on IF:in toiminta!

Joten meidän perheen vakuutukset eivät ole enää kohta IF:llä, vaan jollain toisella vakuutusyhtiöllä!

Kertoilkaa lisää kokemuksia vakuutuksista ja niiden ottamisesta!

• e
        kesämamma2010 kirjoitti:

Meilläkin ollut kaikki vakuutukset tähän asti IF:llä ja sieltä ajateltiin myös ottaa vauvavakuutus. Eri vakuutusyhtiöiden vakuutuksia selvitellessä vierehti kuitenkin tovi, joten vakuutuksen haku meni noin 2 viikkoa ennen viimeistä päivää (joka on siis tuo 3 kk ennen laskettua-aikaa).

If:llä tarvitsee tehdä terveysselvitys äidin terveydentilasta raskauden aikana, ennen kuin vakuutusta voidaan myöntää. Muuten kaikki kohdat itseni kohdalla olivat ok ( esim. ei verenpainetta ym) mutta selvityksessä myös kysytään äidin pituutta ja painoa (jota on itselleni kertynyt).

Kun vihdoin sain päätöksen vakuutuksen myöntämisestä (muutama päivä ennen kuin 3kk olisi mennyt umpeen, jolloin vakuutusta ei enää myönnetä), niin vastaus oli kielteinen ja perustui minun korkeaan painoindeksiini! Ihmettlin kovasti asiaa, koska missään heidän lomakkeistaan, tai terveysselvityslapusta ei käy ilmi sitä, että mikä tuo painoindeksi saa korkeintaan olla. Asiaa myös yritin soittamalla selvittää, ensin minua yhdistettiin noin 5 eri ihmiselle, kaikki sanoivat vaan, että eivät tiedä asiasta. Kun vihdoin sain jonkun vastaamaan "asiallisesti" niin vastaus oli, että painoindeksi luku on SALAISTA yhtiön tietoa!!! Miten tuollainen asia mikä vaikuttaa ratkaisevasti vakuutuksen saamiseen voi olla muka salainen? En tietenkään olisi edes yrittänyt heiltä ottaa vakuutusta, jos olisin ko. asian etukäteen tiennyt!

Tälläistä on IF:in toiminta, tästä heidän päätöksen viivyttelystä johtuen olin varma, että en saa vauvavakuutusta enää mistään muualta. Mutta onneksi löytyi yksi vakuutusyhtiö Pohjantähti, josta saa vakuutuksen vielä 28 raskausviikon loppuun mennessä! Tosin sinne piti siiirtää myös kotivakuutus, mutta katsoimme, että se on pientä siihen verrattuna millaista on IF:in toiminta!

Joten meidän perheen vakuutukset eivät ole enää kohta IF:llä, vaan jollain toisella vakuutusyhtiöllä!

Kertoilkaa lisää kokemuksia vakuutuksista ja niiden ottamisesta!

kanssa saanut ifistä syntymättömän lapsen vaakutusta, koska kärsin raskauspahoinvoinnista ja päänsärystä. käyn myös neuvola psykologilla keskustelee omasta jaksamisesta tän rankan odotuksen takia. Mitään lääkkeitä en käytä vaikka psykologilla käynkin. pahoinvointiin ja päänsärkyyn on lääkkeet.Olen viikolla 29 ja mistään muualta en enää vakuutusta saa kun pitkittivät käsittelyä tosi kauan vaikka hain sitä hyvissä ajoin. Kehottivat vaan palamaan asiaan kun lapsi on 2kk ikäinen niin silloin ei enää äidin terveystila vaikuta.

• Höpönlöpönpöö
        e kirjoitti:

kanssa saanut ifistä syntymättömän lapsen vaakutusta, koska kärsin raskauspahoinvoinnista ja päänsärystä. käyn myös neuvola psykologilla keskustelee omasta jaksamisesta tän rankan odotuksen takia. Mitään lääkkeitä en käytä vaikka psykologilla käynkin. pahoinvointiin ja päänsärkyyn on lääkkeet.Olen viikolla 29 ja mistään muualta en enää vakuutusta saa kun pitkittivät käsittelyä tosi kauan vaikka hain sitä hyvissä ajoin. Kehottivat vaan palamaan asiaan kun lapsi on 2kk ikäinen niin silloin ei enää äidin terveystila vaikuta.

Taas tulee paljon tekstiä, elikkäs...

Ifillä tuo Vauvavakuutuksen Odotusajan vakuutuksen vakuutusmaksu on alle 40-vuotiaalle äidille 158 euroa ja yli 40-vuotiaalle hieman yli 300 euroa. Tämä summa on maksettava heti vakuutuksen solmimisen jälkeen yhdessä erässä. Aktialla tuo varausmaksu 469 euroa tarvitsee maksaa kylläkin myös ennen lapsen syntymää, mutta se voidaan maksaa kahdessa erässä (tuolloin 234,5 euroa, eikä heillä tule kuulemma erillä maksettaessa lisämaksua maksutavasta!).

Hinnan puolesta Aktian vakuutus on toki kalliimpi, aika paljonkin. Mutta mikäli se myönnetään, se on voimassa lapsella 20-vuotiaaksi asti, kunhan maksut ja muut on hoidettu. Mikäli osasin ollenkaan noiden hintataulukoiden perusteella laskea, niin Ifin Lapsuusajan vakuutus tekee lähes 4 000 euroa tuonne 15-vuoden ikään asti, jonne se on voimassa. Aktian vakuutus taasen on voimassa 20-vuoden ikään asti, mikäli se myönnetään, niin sen hinnaksi tulisi tuohon 15 vuoden ikään asti melkein 5 000 euroa (olen voinut toki laskea pieleenkin, mutta suuntaa antavaa tämä luultavasti on kuitenkin). Tonnin olisi siis kalliimpi tuo Aktia, mutta kun miettii mahdollista tarvetta lapsen hoidolle, tuo tonni voi tulla helpostikin täyteen tuon 15 vuoden aikana vakuutuksella, jossa on omavastuu maksettavana.

Ifin vakuutusoppaasta löytyy tällainen kohta: "Lapsuusajan vakuutus sisältää seuraavat vakuutusturvat:
        -Turvahoitokulujen varalta 30 000 euroa, omavastuu 150 euroa 10 % kuluista/vakuutuskausi.
        -Turva tapaturman aiheuttaman pysyvän haitan varalta 50 000 euroa sekä
        -Turva tapaturman aiheuttaman kuoleman varalta 5 000 euroa.
        Vakuutus on voimassa kaikessa urheilutoiminnassa vakuutuksen päättymiseen asti."

Ifillä on myös Lapsivakuutus, jota voi hakea lapsen syntymän jälkeen. Se on heidän vakuutusoppaansa mukaan markkinoiden kattavin vakuutus lapselle, sillä se on voimassa 25 vuoden ikään asti. Siihen voi valita "kattavan turvan sekä vakavien sairauksien että tapaturmien varalle kuin myös yksittäisiä lääkärissäkäyntejä vaativien tapaturmien ja sairauksien varalle. Vakuutusmääriä ja omavastuita voit valita annetuista vaihtoehdoista." Valitset itse, haluatko hoitokuluturvaa pelkän tapaturman vaiko sekä sairauden että tapaturman varalta.

Lapsivakuutukseen kuuluu aina myös turva pysyvän haitan varalta, huoltajaturva ja kuolemantapausturva. Hinta on kyllä melko edullinen taulukon mukaan, joka on tuossa vakuutusoppaassa, mutta se sisältää pelkkien tapaturmien hoitokulut. Eli jos vakuutuksesta haluaa kattavamman, tulee hintaa lisää, mutta kuinka paljon, se jääköön nähtäväksi!

"Lapsivakuutus on voimassa kaikessa urheilutoiminnassa sen vakuutuskauden loppuun asti, jonka aikana vakuutettu täyttää 18 vuotta." Jos sattuu tapaturma esim. hölkätessä oman kuntonsa kohentamiseksi(vakuutusoppaassa esimerkkinä), vakuutus kattaa sen. Se ei kuitenkaan kata ILMAN LISÄMAKSUA sitä, jos lapsi harrastaa jossain seurassa esim. vakuutusoppaassa esimerkkinä olevaa karatea ja sattuu tapaturma. Tällaisessa tapauksessa tulisi vakuutuksesta poistaa urheilurajoitus. Lisämaksu vakuutukseen määräytyy urheilun riskialttiudesta. Summa ei selviä heidän opuksestaan edes tähän esimerkkinä olevaan urheilulajiin.

Taisin puhua hieman omiani aiemmin. Siis tuon Lapsuusajan vakuutuksen saa jatkumaan sinne 15 vuoden ikään asti, mutta lapsen terveysselvitys täytyy silti toimittaa, ainakin, jos lapselle on ilmaantunut jo joitain sairauksia. Silloin poissuljetaam ne sairaudet vakuutuksen piiristä. Lapsivakuutuksessa (25-vuotiaaksi asti) täytyy toimittaa terveysselvitys lapsesta. Sen saa täyttää ja allekirjoittaa vasta, kun lapsi on kahden kuukauden ikäinen. Terveysselvityksen perusteella lapselle voidaan myöntää vakuutus. Mikäli se myönnetään, on se edullisempi kuin Lapsuusajan vakuutus.

Lapsivakuutuksestakin poissuljetaan jo mahdollisesti ilmaantuneet sairaudet, esim. korvatulehdus, eli se ei kata sitä, mikäli lapsi niistä on ehtinyt kärsiä ensimmäisinä elinkuukausinaan ennen tämän uuden vakuutuksen alkua. Eli nuo hoitokulut joutuu sitten maksamaan ihan itse noissa tapauksissa ja tämä itselläni tökkää Ifissä kovastikin. Vaikka kuinka olisi Odotusajan vakuutus ollut, silti poissuljetaan tällaisia. Monella muulla firmalla näin ei kai kuitenkaan ole! Ifin vakuutus kuulemma on uudistunut lähi vuosina tai tänä vuonna (muilta keskusteluplastoilta lukemani perusteella), mutta en sitten tiedä, millaisia muutoksia aiempaan on tullut. :/

• Höpönlöpönpöö
        Höpönlöpönpöö kirjoitti:

Taas tulee paljon tekstiä, elikkäs...

Ifillä tuo Vauvavakuutuksen Odotusajan vakuutuksen vakuutusmaksu on alle 40-vuotiaalle äidille 158 euroa ja yli 40-vuotiaalle hieman yli 300 euroa. Tämä summa on maksettava heti vakuutuksen solmimisen jälkeen yhdessä erässä. Aktialla tuo varausmaksu 469 euroa tarvitsee maksaa kylläkin myös ennen lapsen syntymää, mutta se voidaan maksaa kahdessa erässä (tuolloin 234,5 euroa, eikä heillä tule kuulemma erillä maksettaessa lisämaksua maksutavasta!).

Hinnan puolesta Aktian vakuutus on toki kalliimpi, aika paljonkin. Mutta mikäli se myönnetään, se on voimassa lapsella 20-vuotiaaksi asti, kunhan maksut ja muut on hoidettu. Mikäli osasin ollenkaan noiden hintataulukoiden perusteella laskea, niin Ifin Lapsuusajan vakuutus tekee lähes 4 000 euroa tuonne 15-vuoden ikään asti, jonne se on voimassa. Aktian vakuutus taasen on voimassa 20-vuoden ikään asti, mikäli se myönnetään, niin sen hinnaksi tulisi tuohon 15 vuoden ikään asti melkein 5 000 euroa (olen voinut toki laskea pieleenkin, mutta suuntaa antavaa tämä luultavasti on kuitenkin). Tonnin olisi siis kalliimpi tuo Aktia, mutta kun miettii mahdollista tarvetta lapsen hoidolle, tuo tonni voi tulla helpostikin täyteen tuon 15 vuoden aikana vakuutuksella, jossa on omavastuu maksettavana.

Ifin vakuutusoppaasta löytyy tällainen kohta: "Lapsuusajan vakuutus sisältää seuraavat vakuutusturvat:
        -Turvahoitokulujen varalta 30 000 euroa, omavastuu 150 euroa 10 % kuluista/vakuutuskausi.
        -Turva tapaturman aiheuttaman pysyvän haitan varalta 50 000 euroa sekä
        -Turva tapaturman aiheuttaman kuoleman varalta 5 000 euroa.
        Vakuutus on voimassa kaikessa urheilutoiminnassa vakuutuksen päättymiseen asti."

Ifillä on myös Lapsivakuutus, jota voi hakea lapsen syntymän jälkeen. Se on heidän vakuutusoppaansa mukaan markkinoiden kattavin vakuutus lapselle, sillä se on voimassa 25 vuoden ikään asti. Siihen voi valita "kattavan turvan sekä vakavien sairauksien että tapaturmien varalle kuin myös yksittäisiä lääkärissäkäyntejä vaativien tapaturmien ja sairauksien varalle. Vakuutusmääriä ja omavastuita voit valita annetuista vaihtoehdoista." Valitset itse, haluatko hoitokuluturvaa pelkän tapaturman vaiko sekä sairauden että tapaturman varalta.

Lapsivakuutukseen kuuluu aina myös turva pysyvän haitan varalta, huoltajaturva ja kuolemantapausturva. Hinta on kyllä melko edullinen taulukon mukaan, joka on tuossa vakuutusoppaassa, mutta se sisältää pelkkien tapaturmien hoitokulut. Eli jos vakuutuksesta haluaa kattavamman, tulee hintaa lisää, mutta kuinka paljon, se jääköön nähtäväksi!

"Lapsivakuutus on voimassa kaikessa urheilutoiminnassa sen vakuutuskauden loppuun asti, jonka aikana vakuutettu täyttää 18 vuotta." Jos sattuu tapaturma esim. hölkätessä oman kuntonsa kohentamiseksi(vakuutusoppaassa esimerkkinä), vakuutus kattaa sen. Se ei kuitenkaan kata ILMAN LISÄMAKSUA sitä, jos lapsi harrastaa jossain seurassa esim. vakuutusoppaassa esimerkkinä olevaa karatea ja sattuu tapaturma. Tällaisessa tapauksessa tulisi vakuutuksesta poistaa urheilurajoitus. Lisämaksu vakuutukseen määräytyy urheilun riskialttiudesta. Summa ei selviä heidän opuksestaan edes tähän esimerkkinä olevaan urheilulajiin.

Taisin puhua hieman omiani aiemmin. Siis tuon Lapsuusajan vakuutuksen saa jatkumaan sinne 15 vuoden ikään asti, mutta lapsen terveysselvitys täytyy silti toimittaa, ainakin, jos lapselle on ilmaantunut jo joitain sairauksia. Silloin poissuljetaam ne sairaudet vakuutuksen piiristä. Lapsivakuutuksessa (25-vuotiaaksi asti) täytyy toimittaa terveysselvitys lapsesta. Sen saa täyttää ja allekirjoittaa vasta, kun lapsi on kahden kuukauden ikäinen. Terveysselvityksen perusteella lapselle voidaan myöntää vakuutus. Mikäli se myönnetään, on se edullisempi kuin Lapsuusajan vakuutus.

Lapsivakuutuksestakin poissuljetaan jo mahdollisesti ilmaantuneet sairaudet, esim. korvatulehdus, eli se ei kata sitä, mikäli lapsi niistä on ehtinyt kärsiä ensimmäisinä elinkuukausinaan ennen tämän uuden vakuutuksen alkua. Eli nuo hoitokulut joutuu sitten maksamaan ihan itse noissa tapauksissa ja tämä itselläni tökkää Ifissä kovastikin. Vaikka kuinka olisi Odotusajan vakuutus ollut, silti poissuljetaan tällaisia. Monella muulla firmalla näin ei kai kuitenkaan ole! Ifin vakuutus kuulemma on uudistunut lähi vuosina tai tänä vuonna (muilta keskusteluplastoilta lukemani perusteella), mutta en sitten tiedä, millaisia muutoksia aiempaan on tullut. :/

(Viesti oli liian pitkä, joten tässä loput siitä...)

Aktialla näin ei ole, sillä uutta terveysselvitystä ei tarvitse heille toimittaa, jos vakuutus on kerran myönnetty, niin se kattaa sairauden kuin sairauden. Täytyy muistaa, että Ifillä Lapsivakuutusta ei välttämättä edes myönnetä ja mietinkin, mitä rajoituksia sen myöntämiselle voikaan olla, kun luin kirjoittamianne perusteita sille, miksi teistä joillekin ei sieltä vauvavakuutusta myönnetty. Ihan mielenkiinnolla odotan, suostuvatko minullekaan sitä vakuutusta myöntämään. Vastaus tulee noin parin viikon kuluttua. Toivottavasti nyt Aktia ainakin suostuu sen minulle myöntämään.

Aktialle aion esittää vielä pari kysymystä liittyen heidän vakuutukseensa. Ajattelin käydä vielä myös Nordeasta kysymässä heidän versiotaan vauvavakuutuksesta. Paras pistää hakemuksia mahdollisimman moneen paikkaan ja itselläni tässä tuleekin pian kiire, sillä kaksi viikkoa enää aikaa tuohon 3kk ennen laskettua aikaa -rajoitukseen. Tulee sitten myönteinen päätös vakuutuksesta vaikka paristakin paikasta, voin valita niistä paremman! :)

Minullahan rajoitteena oli vakuutusta hankittaessa se, ettei muita vakuutuksia tarvitse siirtää siihen yhtiöön, mistä vauvavakuutuksen ottaa. Ja sinä, joka kehuit Pohjantähteä, olen itsekin kuullut sen olevan vallan mainio. Tarkemmin siitä en tosin tiedä, kun siellä se kotivakuutus tarvitsee myös olla saadakseen sen, joten en ole asiaan sen enempää viitsinyt perehtyä. :)

Ja kertokaa, mikäli huomaatte minun puhuneen ihan höpöjä päähän näissä jutuissani. Olen kirjoittanut noista vakuutuksista sen mukaan, miten olen ne itse ymmärtänyt ja miten ne minulle on selvitetty ja mitä niistä olen myös muualta kuullut ja lukenut.

• pettynyt aktiaan
        Höpönlöpönpöö kirjoitti:

(Viesti oli liian pitkä, joten tässä loput siitä...)

Aktialla näin ei ole, sillä uutta terveysselvitystä ei tarvitse heille toimittaa, jos vakuutus on kerran myönnetty, niin se kattaa sairauden kuin sairauden. Täytyy muistaa, että Ifillä Lapsivakuutusta ei välttämättä edes myönnetä ja mietinkin, mitä rajoituksia sen myöntämiselle voikaan olla, kun luin kirjoittamianne perusteita sille, miksi teistä joillekin ei sieltä vauvavakuutusta myönnetty. Ihan mielenkiinnolla odotan, suostuvatko minullekaan sitä vakuutusta myöntämään. Vastaus tulee noin parin viikon kuluttua. Toivottavasti nyt Aktia ainakin suostuu sen minulle myöntämään.

Aktialle aion esittää vielä pari kysymystä liittyen heidän vakuutukseensa. Ajattelin käydä vielä myös Nordeasta kysymässä heidän versiotaan vauvavakuutuksesta. Paras pistää hakemuksia mahdollisimman moneen paikkaan ja itselläni tässä tuleekin pian kiire, sillä kaksi viikkoa enää aikaa tuohon 3kk ennen laskettua aikaa -rajoitukseen. Tulee sitten myönteinen päätös vakuutuksesta vaikka paristakin paikasta, voin valita niistä paremman! :)

Minullahan rajoitteena oli vakuutusta hankittaessa se, ettei muita vakuutuksia tarvitse siirtää siihen yhtiöön, mistä vauvavakuutuksen ottaa. Ja sinä, joka kehuit Pohjantähteä, olen itsekin kuullut sen olevan vallan mainio. Tarkemmin siitä en tosin tiedä, kun siellä se kotivakuutus tarvitsee myös olla saadakseen sen, joten en ole asiaan sen enempää viitsinyt perehtyä. :)

Ja kertokaa, mikäli huomaatte minun puhuneen ihan höpöjä päähän näissä jutuissani. Olen kirjoittanut noista vakuutuksista sen mukaan, miten olen ne itse ymmärtänyt ja miten ne minulle on selvitetty ja mitä niistä olen myös muualta kuullut ja lukenut.

Aktia vaan on hidas korvaamaan,mitä ihmeellisimpiä selityksiä ja lupauksia,ollaan odoteltu reilusti yli kuukausi korvausta jonka saa ifistä parissa päivässä. Olemme maksaneet kahta vakuutusta 13 ja 16 vuotta. Nyt lähtee toinen joka ei ole sairastanut vielä niin ifiin.
        Ihme venkoilua tuo Aktian touhu,taustalla on harvinainen sairaus jossa jouduttu uudenlaiseen hoitoon kuitenkin tietysti lääkärin määräämiä,mutta koska ei ole aktian listalla niin ei korvaa ollenkaan,nyt kun lääke vaihdettiin paljon kalliimpaan joka on heidän listallaan niin suoritusta saa odottaa kohtuuttoman kauan,siis yli kk. odoteltu eikä näy..
        Niin kauan kaikki on hyvin kun vaan maksat heille etkä tarvi mitään sieltä.
        Ottaakohan kuluttaja-asiamies kantaa näihin..

• fisutt

Meillä vauvavakuutus Pohjolasta. Maksaa muistaakseni n. 300e/vuosi. Pitää hakea 3kk ennen laskettua aikaa. Omavastuu on 100€/kerta, eli aina kun vie laskuja niin menee tuo 100€, mutta laskut voi kerätä vuoden ajalta ja viedä kaikki kerralla, jolloin tuo omavastuu on 100€ vuodessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      60
      3368
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2970
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2366
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1452
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1396
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1088
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      932
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      812
    Aihe