Olen törmännyt visaiseen ongelmaan yhdistellessäni Javascriptiä ja iframea. Eli tarkoituksenani oli tehdä sattumanvaraisesti vaihtuva sivu, joka näkyisi iframessa, mutta en ole tässä onnistunut. Sattumanvaraisen linkin reseptin löysin Veppipakista: http://weppipakki.com/js/code/js2/ramlink2.htm.
Tässä näkyy siis ongelma: http://www.elisanet.fi/hamy/vh/index.html. Eli kun painaa tuosta Kato ite -linkistä iframessa, sivun pitäisi tulla ko. kehykseen, mutta se pomppaakin uudelle sivulle ja näkymä ei ole lainkaan se minkä haluaisin. Nyt olen sählännyt tuon kanssa jo niin, että olen ihan itsekin sekaisin! Auttakaa, te jotka osaatte!
JS ja IFrame
kesakoris
2
520
Vastaukset
- keksa1
Pääsivun sisällä on JS, joka avaa uuden sivun kohtaan "top.location.href"
Ei se nyt kauheena ihmetytä, jos se avaa uuden sivun sitten pääsivuksi eli "top".
Testailet millä se alkaa viittaamaan kohdekehykseen
"top.kohdekehys.location.href" ehkä?
tai
top.frames[0].location.href tai top.frames[1].location.href- kesakoris
Kiitos, kiitos paljon!
Ekalla onnistui!! Millään sitä ei näe niin hyvin kuin silmällä ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial311935Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1651890Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3791773Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2161248Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221158- 121131
- 921113
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt81076- 2851025
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks501011