Olen törmännyt visaiseen ongelmaan yhdistellessäni Javascriptiä ja iframea. Eli tarkoituksenani oli tehdä sattumanvaraisesti vaihtuva sivu, joka näkyisi iframessa, mutta en ole tässä onnistunut. Sattumanvaraisen linkin reseptin löysin Veppipakista: http://weppipakki.com/js/code/js2/ramlink2.htm.
Tässä näkyy siis ongelma: http://www.elisanet.fi/hamy/vh/index.html. Eli kun painaa tuosta Kato ite -linkistä iframessa, sivun pitäisi tulla ko. kehykseen, mutta se pomppaakin uudelle sivulle ja näkymä ei ole lainkaan se minkä haluaisin. Nyt olen sählännyt tuon kanssa jo niin, että olen ihan itsekin sekaisin! Auttakaa, te jotka osaatte!
JS ja IFrame
kesakoris
2
504
Vastaukset
- keksa1
Pääsivun sisällä on JS, joka avaa uuden sivun kohtaan "top.location.href"
Ei se nyt kauheena ihmetytä, jos se avaa uuden sivun sitten pääsivuksi eli "top".
Testailet millä se alkaa viittaamaan kohdekehykseen
"top.kohdekehys.location.href" ehkä?
tai
top.frames[0].location.href tai top.frames[1].location.href- kesakoris
Kiitos, kiitos paljon!
Ekalla onnistui!! Millään sitä ei näe niin hyvin kuin silmällä ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀764263BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että1903479- 1942804
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome662716Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main402626- 571156
- 761027
Aitolehti Capital
HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle2381002MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka
Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t107866- 55860