Kiikarit hakusessa

Kari Kii

Nyt olisi hakusessa pienet, taskuun sujahtavat kiikarit hintaluokassa 20-80 €. Suurennuskerrointa voisi olla 8-10. Muita toivomuksia olisi ainakin BAK-4 prismat ja ehken jonkinlainen vesi-/roisketiiviys. "Typpeä" en varmaankaan vielä tähän hintaluokkaan saane. Kiikareita käytän verrattain harvoin luonnossa liikkuessani mitä nyt joskus naapurin frouvaa tarkkaillessani.

Olen toki katsellut netistä noita halvemman hintaluokan malleja, mutta runsaudenpula iskee tässäkin hintaluokassa päälle. Ja miten niitä nyt voi sen kummemmin vertailla, kun ovat siellä jossakin, enkä nyt oikein viitsisi mennä liikkeisiinkään niitä koekatselemaan. Jokainen myyjähän kehuu omiaan parhaimmiksi. Siksi kyselenkin kokemuksianne täältä kautta.

Toki tiedän, että vaarana on saada vastauksia malliin: ...pistä pari sataa lisää ja osta se ja se... tai ...köyhän ei kannata ostaa halpaa... (kenen kannattaa?). Mielestäni kuitenkin useamman sadan kiikarit ovat varattu laatutietoisimmille kiikaroijille, ei ehken minulle.

Mitä kiikaria siis suosittelisitte? Löytyisikö netistä uudempia testejä kyseisistä kiikareista?

6

631

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ha mestari

Lintuvarusteen sivuilta saat infoa, ei tosin mahdu määrittelemääsi hintaluokkaan, mutta jos aihe kiinostaa.
      http://www.birdlife.fi/lintuvaruste/index.shtml

Jos ostat perus 8x40 kiikarit, niin en usko että merkillä on paljoa väliä, peruskäyttöön ihan hyviä. Vesitiiveydestä ei välttämättä kannatta maksaa lisää, ei noi kovin arkoja ole kosteudelle.

• xx00xx

niminen laite kirjoitetaan yksikössä.

• :D
        xx00xx kirjoitti:

niminen laite kirjoitetaan yksikössä.

Kiikari on yksisilmäinen.
        On myös olemassa semmoisia joissa on kaksi kiikaria yhdessä jolloin voi kätevästi katsella kahdella silmällä.
        Nimitys moisille on kiikarit..

• xx00xx
        :D kirjoitti:

Kiikari on yksisilmäinen.
        On myös olemassa semmoisia joissa on kaksi kiikaria yhdessä jolloin voi kätevästi katsella kahdella silmällä.
        Nimitys moisille on kiikarit..

ole.Tarkista Kotimaisten kielten tutkimuslaitoksesta.

• xx00xx
        xx00xx kirjoitti:

ole.Tarkista Kotimaisten kielten tutkimuslaitoksesta.

minäkin erehdyin. Se Kotus on Kotimaisten kielten tutkimuskeskus.

• Pilikku,

Kuten huomaat, taitavat kaikki linnut olla jo bongattu, koskapa nyt ollaan sukupuoliyhteydessä välimerkkien/oikeinkirjoituksen kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3159
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3057
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2912
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2594
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2112
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      60
      1667
    7. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1639
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1625
    9. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      24
      1622
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59
      1566
    Aihe