Nyt olisi hakusessa pienet, taskuun sujahtavat kiikarit hintaluokassa 20-80 €. Suurennuskerrointa voisi olla 8-10. Muita toivomuksia olisi ainakin BAK-4 prismat ja ehken jonkinlainen vesi-/roisketiiviys. "Typpeä" en varmaankaan vielä tähän hintaluokkaan saane. Kiikareita käytän verrattain harvoin luonnossa liikkuessani mitä nyt joskus naapurin frouvaa tarkkaillessani.
Olen toki katsellut netistä noita halvemman hintaluokan malleja, mutta runsaudenpula iskee tässäkin hintaluokassa päälle. Ja miten niitä nyt voi sen kummemmin vertailla, kun ovat siellä jossakin, enkä nyt oikein viitsisi mennä liikkeisiinkään niitä koekatselemaan. Jokainen myyjähän kehuu omiaan parhaimmiksi. Siksi kyselenkin kokemuksianne täältä kautta.
Toki tiedän, että vaarana on saada vastauksia malliin: ...pistä pari sataa lisää ja osta se ja se... tai ...köyhän ei kannata ostaa halpaa... (kenen kannattaa?). Mielestäni kuitenkin useamman sadan kiikarit ovat varattu laatutietoisimmille kiikaroijille, ei ehken minulle.
Mitä kiikaria siis suosittelisitte? Löytyisikö netistä uudempia testejä kyseisistä kiikareista?
Kiikarit hakusessa
6
650
Vastaukset
- ha mestari
Lintuvarusteen sivuilta saat infoa, ei tosin mahdu määrittelemääsi hintaluokkaan, mutta jos aihe kiinostaa.
http://www.birdlife.fi/lintuvaruste/index.shtml
Jos ostat perus 8x40 kiikarit, niin en usko että merkillä on paljoa väliä, peruskäyttöön ihan hyviä. Vesitiiveydestä ei välttämättä kannatta maksaa lisää, ei noi kovin arkoja ole kosteudelle.- xx00xx
niminen laite kirjoitetaan yksikössä.
- :D
xx00xx kirjoitti:
niminen laite kirjoitetaan yksikössä.
Kiikari on yksisilmäinen.
On myös olemassa semmoisia joissa on kaksi kiikaria yhdessä jolloin voi kätevästi katsella kahdella silmällä.
Nimitys moisille on kiikarit.. - xx00xx
:D kirjoitti:
Kiikari on yksisilmäinen.
On myös olemassa semmoisia joissa on kaksi kiikaria yhdessä jolloin voi kätevästi katsella kahdella silmällä.
Nimitys moisille on kiikarit..ole.Tarkista Kotimaisten kielten tutkimuslaitoksesta.
- xx00xx
xx00xx kirjoitti:
ole.Tarkista Kotimaisten kielten tutkimuslaitoksesta.
minäkin erehdyin. Se Kotus on Kotimaisten kielten tutkimuskeskus.
- Pilikku,
Kuten huomaat, taitavat kaikki linnut olla jo bongattu, koskapa nyt ollaan sukupuoliyhteydessä välimerkkien/oikeinkirjoituksen kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1194379- 1533712
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1033486Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia392839- 1321768
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta381582Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk181228Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191194Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221154Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421140