Säästövakuutushuijaus

O tempores, o....

Se sitten viimein narahti yksi suurista pankeista harjoittamastaan säästövakuutusten myynnistä:

www.uusisuomi.fi/raha/95548-myi-outoja-vakuutuksia-–-tassa-pankin-selitys

Itse olen katsonut vierestä kun vanhukselle myytiin määräaikaistalletuksen eräännyttyä säästövakuutus, "kato tässä on parempi korko"-tyyliin, ilman sen kummempia selittelyitä.
Pankin selitykset ettei henkilö ITSE tienaa ylimääräisiä palkkioita on tuubaa, nykyään joka pankissa on ns. kehittämiskeskustelut vuoden lopussa jolloon katsotaan kuinka paljon bonuspalkkaa saa vai saako kenkää. Etteikö muka myydyillä vakuutuksilla ole merkitystä.

Kaikkein törkein malli on Skandian harjoittama "yliallokaatio"myynti jossa tehdään 25 vuoden maksusopimus vakuutukseen joka itse maksaa itsensä. Jos taas asiakas ei maksa, menevät rahat. Mutta palkkiona myyvä yhtiö saa enemmän kuin mitä itse asiakas siihen sijoittaa sekä luonnollisesti osuutensa varainhoitoon laitetuista rahastoista. Sama juttu eläkevakuutuksissa, tuote on yksi yhteen säästösopimuksen kanssa eli kannattaa miettiä haluaako se juippi sinulle parempaa eläketurvaa vaiko sinulla olevat rahat itselleen.

5

1213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taskunpohjat

      Nämä uutisethan jo osoittavat kuinka röyhkeiksi pankit ovat tulleet, varsinkin kun vanhoja ihmisiä huijataan. Ennenvanhaan asiakasta edes vähän kunnioitettiin. Nykyään ei yhtään.
      Jos asiakkaalla on säästöjä tavallisella "turvallisella" käyttötilillä, niin silloin pankki yrittää saada asiakkaan säästöt omaan käyttöönsä.
      Pankista yritetään tavoitella asiakasta ja houkutella, että meillä olisi tarjolla teille hyvä ja tuottava sijoituskohde rahoillenne, sensijaan että nyt ne tuottavat teille tappiota.
      Jos asiakkaalla ei ole paljoa rahaa tilillä, niin ei pankki ole silloin hänestä kiinnostunut, koska ei pankki pääse hyötymään asiakkaan vähistä säästöistä.

      Pankit haluavat, että asiakas antaa kaikki rahansa pankin käyttöön ja asiakas itse tyytyy elämään vedellä ja korpuilla. Kun pankki on saanut asikkaan ylipuhuttua ja rahat haltuunsa, niin kyllä siitä se ylipuhuja saa provision hyvän palkkansa päälle.
      Kyllä ne siellä pankissa juhlivat asiakkailta saaduilta säästöillä ja niistä kertyneiltä voitoilla asiakkailta salassa, kun asiakas on kaikki säästönsä pankille luovuttanut ja saa tyytyä jauhamaan korppuja ja juomaan kraanavettä.
      Asiakkaalle lähetetään vuosittain tiedotteita, että kuinka sijoitus on tuottanut hyvin, mutta sitten kun sijoituksen eräpäivä lähestyy, niin tuotto onkin sitten painunut miinusmerkkiseksi, mutta eipä hätää.
      Pankkitoimihenkilö lohduttaa, että ei se sijoitus niin huonosti mennyt, kun pääoma säilyi ja vajaan prosentin verran tuli jopa voittoakin, että täytyy melkein onnitella hyvästä sijoituksesta.
      Pankki pärjää hyvin ja asiakas saa vain pöydältä putoavat murut.
      Pankkitoimihenkilö heittää heti uutta syötiä, että eikös nyt tehtäisi tällainen ihan uusi juuri markkinoille tullut korkosijoitus, jonka tuoton odotus arvo on markkinoiden korkein.
      Voitte saada jopa 5 prosenttia korkoa rahalle, jos sijoitus tuottaa voittoa.
      Huonoimmassa tapauksessa korko on 0 prosenttia, mutta pääoma on turvattu.
      Jos asiakas saisi tuon 5 prosenttia 100 prosentin varmuudella, niin ei pankki näitä kauppaisi.

      • onnellinenponnelline

      • E Simerkki

        "Voitte saada jopa 5 prosenttia korkoa rahalle, jos sijoitus tuottaa voittoa.
        Huonoimmassa tapauksessa korko on 0 prosenttia, mutta pääoma on turvattu "
        Näillä samoilla sanoilla myyytiin Nordean Mermaidia, meni 140 miljoonaa taivaan tuuliin. Ihmiset ostivat pääomaturvattua korkopaperia jonka piti tuottaa hyvin, mutta mitens kävikään? Nyt on oikeudet ja valituslautakunnat täynnä juttuja joissa Nordea on maksanut osan, niille tyhmille asiakkaille mutta päässyt vastuusta fiksumpien kohdalla.


      • Björn den Första
        E Simerkki kirjoitti:

        "Voitte saada jopa 5 prosenttia korkoa rahalle, jos sijoitus tuottaa voittoa.
        Huonoimmassa tapauksessa korko on 0 prosenttia, mutta pääoma on turvattu "
        Näillä samoilla sanoilla myyytiin Nordean Mermaidia, meni 140 miljoonaa taivaan tuuliin. Ihmiset ostivat pääomaturvattua korkopaperia jonka piti tuottaa hyvin, mutta mitens kävikään? Nyt on oikeudet ja valituslautakunnat täynnä juttuja joissa Nordea on maksanut osan, niille tyhmille asiakkaille mutta päässyt vastuusta fiksumpien kohdalla.

        ...muuan koko kansan ihannoima ja kadehtima pankkiiri lausahti, että tavallinen asiakas tuo vain hiekkaa pankkisalin lattialle...


      • kusetettu perkele
        Björn den Första kirjoitti:

        ...muuan koko kansan ihannoima ja kadehtima pankkiiri lausahti, että tavallinen asiakas tuo vain hiekkaa pankkisalin lattialle...

        Mutta silti kun tavan kansalainen astuu pankkineidin koppiin alkaa sellainen kusetusrumba ettei toista. yritetään myydä vaikka minkälaista sijoitusta, tiliä ja vakuutusta. Älkää päästäkö vanhuksia yksin pankkiin. älkääkä itsekään tehkö mitään sopimuksia ennen kuin olette miettineet ja laskeneet asiat kotona pariin kertaan läpi.

        Vitun kusettajat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9910
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      404
      4321
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2976
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      229
      2654
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2644
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1835
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      70
      1691
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe