Aatamista ja Eevasta

Miksi maapallolla on eläinlajeja? Eikös Jumala luonut vain paratiisiin nuo elukat ja ihmiset ja sitten potkaissut vain ihmisen pois?

Miksi siis nykymaailmassa eläimet kuolevat vanhuuteen? Miksi eläimet kärsivät sairauksista? Ja missä raamatunkohtaa selitetään että Jumala pisti eläimet paratiisista pihalle myös(jonne ilmeisesti eivät koskaan voi palata)?

11

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten Aatamin ja Eevan lapset lisääntyivät , ympärillä ei ollut kuin siskoja ja veljiä ? Ei kai ne nyt keskenään... ?

      • dtpaddicted

        Tätä minä oon miettiny monesti. Mut raamattu sisältää paljon sairaita asioita.


      • arjuuna
        dtpaddicted kirjoitti:

        Tätä minä oon miettiny monesti. Mut raamattu sisältää paljon sairaita asioita.

        kertomus on tarkoituksellisesti vääristeltyä totuutta, sillä aatami ja eeva tarkoittavat, sen hetkistä ihmissukua, joka sitten ajatuksen syntymän jälkeen yksilöityi, ja yksilöitä alettiin kutsumaan nimillä, sitä ennen ihminen eli paratiisitilassa, eikä ollut mitään erillisyyttä
        Ajatuksen synty oli hyvä asia, mutta kun ihminen alkoi käyttämään ajatusta, myös henkisellä alueella, niin se ihmisen tietämättä muodosti sinne keskuksen, ajattelijan, egon, sielun, ja näin joutui sulkemaan paratiisin portin takanaan


      • dtpaddicted
        arjuuna kirjoitti:

        kertomus on tarkoituksellisesti vääristeltyä totuutta, sillä aatami ja eeva tarkoittavat, sen hetkistä ihmissukua, joka sitten ajatuksen syntymän jälkeen yksilöityi, ja yksilöitä alettiin kutsumaan nimillä, sitä ennen ihminen eli paratiisitilassa, eikä ollut mitään erillisyyttä
        Ajatuksen synty oli hyvä asia, mutta kun ihminen alkoi käyttämään ajatusta, myös henkisellä alueella, niin se ihmisen tietämättä muodosti sinne keskuksen, ajattelijan, egon, sielun, ja näin joutui sulkemaan paratiisin portin takanaan

        Ihmeellisiä selityksiä kyllä löytyy. Mielenkiintoista olisi kuulla montako muuta erilaista mielipidettä asiasta löytyy, joka on omasta mielestä oikea, mutta muiden mielestä ei ole. Ja jokaiselle juuri se oma sanoma on jumalan oikea sanoma.


      • ,,,
        arjuuna kirjoitti:

        kertomus on tarkoituksellisesti vääristeltyä totuutta, sillä aatami ja eeva tarkoittavat, sen hetkistä ihmissukua, joka sitten ajatuksen syntymän jälkeen yksilöityi, ja yksilöitä alettiin kutsumaan nimillä, sitä ennen ihminen eli paratiisitilassa, eikä ollut mitään erillisyyttä
        Ajatuksen synty oli hyvä asia, mutta kun ihminen alkoi käyttämään ajatusta, myös henkisellä alueella, niin se ihmisen tietämättä muodosti sinne keskuksen, ajattelijan, egon, sielun, ja näin joutui sulkemaan paratiisin portin takanaan

        26 Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä, joita maan päällä liikkuu." [1. Moos. 5:1, 9:6; Viis. 2:23; Kol. 3:10]
        27 Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. [1. Moos. 5:2; Matt. 19:4]
        28 Jumala siunasi heidät ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa ja ottakaa se valtaanne. Vallitkaa meren kaloja, taivaan lintuja ja kaikkea, mikä maan päällä elää ja liikkuu." [1. Moos. 9:1,2; Ps. 8:7; Viis. 9:2]


        SIIS SELVÄSTI KÄY ILMI ETTÄ ON KYSE IHMISSUVUSTA...


      • dtpaddicted
        ,,, kirjoitti:

        26 Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä, joita maan päällä liikkuu." [1. Moos. 5:1, 9:6; Viis. 2:23; Kol. 3:10]
        27 Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. [1. Moos. 5:2; Matt. 19:4]
        28 Jumala siunasi heidät ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa ja ottakaa se valtaanne. Vallitkaa meren kaloja, taivaan lintuja ja kaikkea, mikä maan päällä elää ja liikkuu." [1. Moos. 9:1,2; Ps. 8:7; Viis. 9:2]


        SIIS SELVÄSTI KÄY ILMI ETTÄ ON KYSE IHMISSUVUSTA...

        "Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä, joita maan päällä liikkuu." [1. Moos. 5:1, 9:6; Viis. 2:23; Kol. 3:10] "

        Itserakas herranne puhuu itsestään monikossa, mielenkiintoista. Ja eikös VT ole täyttä "paskaa"? Eihän sitä tarvitse lukea. Kuitenkin ne "hyvät" kohdat sieltä voi lukea.

        "28 Jumala siunasi heidät ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa ja ottakaa se valtaanne. Vallitkaa meren kaloja, taivaan lintuja ja kaikkea, mikä maan päällä elää ja liikkuu." [1. Moos. 9:1,2; Ps. 8:7; Viis. 9:2]"

        Tuossa ei missään puhuta, että olisi kyse ihmiskunnasta. Kieroutuneella mielellä tietenkin saa vaikka lusikasta parranajokoneen jos niin haluaa.


      • Tähtis 98
        dtpaddicted kirjoitti:

        "Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä, joita maan päällä liikkuu." [1. Moos. 5:1, 9:6; Viis. 2:23; Kol. 3:10] "

        Itserakas herranne puhuu itsestään monikossa, mielenkiintoista. Ja eikös VT ole täyttä "paskaa"? Eihän sitä tarvitse lukea. Kuitenkin ne "hyvät" kohdat sieltä voi lukea.

        "28 Jumala siunasi heidät ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa ja ottakaa se valtaanne. Vallitkaa meren kaloja, taivaan lintuja ja kaikkea, mikä maan päällä elää ja liikkuu." [1. Moos. 9:1,2; Ps. 8:7; Viis. 9:2]"

        Tuossa ei missään puhuta, että olisi kyse ihmiskunnasta. Kieroutuneella mielellä tietenkin saa vaikka lusikasta parranajokoneen jos niin haluaa.

        lienee sisällään kuitenkin joku *viisaus':

        "28 Jumala siunasi heidät ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa ja ottakaa se valtaanne. Vallitkaa meren kaloja, taivaan lintuja ja kaikkea, mikä maan päällä elää ja liikkuu." [1. Moos. 9:1,2; Ps. 8:7; Viis. 9:2]"

        Eli:"....ottakaa se valtaanne. Vallitkaa meren kaloja, taivaan lintuja ja kaikkea, mikä maan päällä elää ja liikkuu."

        Sillä näinhän tässä on käynyt!?


      • ~~~
        arjuuna kirjoitti:

        kertomus on tarkoituksellisesti vääristeltyä totuutta, sillä aatami ja eeva tarkoittavat, sen hetkistä ihmissukua, joka sitten ajatuksen syntymän jälkeen yksilöityi, ja yksilöitä alettiin kutsumaan nimillä, sitä ennen ihminen eli paratiisitilassa, eikä ollut mitään erillisyyttä
        Ajatuksen synty oli hyvä asia, mutta kun ihminen alkoi käyttämään ajatusta, myös henkisellä alueella, niin se ihmisen tietämättä muodosti sinne keskuksen, ajattelijan, egon, sielun, ja näin joutui sulkemaan paratiisin portin takanaan

        Tämäpä mielenkiintoista. Avaisitko näkemyksesi ihmisen luomisesta noin muutenkin - loiko jumala tämän ihmissuvun ensimmäiset jäsenet, joita oli muitakin kuin yksi mies ja yksi nainen, muovaillen jostakin? Mitähän tämä kylkiluusta tekeminen mahtaa tarkoittaa, jos kyse on vertauskuvauksellisuudesta luomisessa eikä todellisesta tapahtumasta?

        Entäpä syntiinlankeemus - oliko jumala kieltänyt näitä ihmisiä ajattelemasta, mutta naisille tulikin houkutuksen seurauksena ajatuksia päähän ja kehottivat miehiäkin kokeilemaan ja näin oli syntiin langettu?


    • pepe57

      Uskovien , esim hellarit, mielestä jumala loi eläimet ja sitten ihmisen. Todella vanhoissa fossiileissa on useita dinosauruksen luurankoja, missä luu on katkennut ja luutunut uudelleen. Myös juuri löydettiin dinosauruksen luuranko, jossa ruokailun luu oli jäänyt jumiin sen suuhun. Nuo otukset oli maan päällä ennen ihmistä ja hävisivät jo kauan, kauan sitten. Miten uskis selittää katkenneet luut raatelujäljet ja luuhun tukehtumiset, jotka tapahtuivat ENNEN ihmistä, eli paratiisiaikaan. No selitys lie se, että DINOSAURUKSET olivat olemassa yhtäaikaa ihmisen kanssa. Eli dinot hyppeli täällä muutama tuhat vuotta sitten. Kyllä hellareitten kirjoittama eläikunnan historia poikkeaa "hieman" tieteen tietämistä faktoista. Mutta ne uskoo noin. Kerran kysyin eräältä "arkkiuskovalta" (ei hellari), että kuinka hänen mielestään vuorenhuipulla voi olla kymmenien metrien kerros trilobiitteja. Vastaus: Kas kun Nooakin arkin aikaan oli laineilla muutaman viikon ajan ja vettä oli koko maapallon pinnan yli, niin ne trilobiitit lisääntyi ja kuoli (kymmenien metrien kerroksiksi). Että näin, uskoo ken tahtoo.
      Todellisuudessahan nuo trilobiitit kasvoi ja kuoli meressä ja mannerlaattojen liikkuminen puskee vanhaa merenpohjaa vuorenhuipulle.

      • Hehhehh

        eivät ymmärrä, että nykytiedon valossa maapallo ei olisi edes mitenkään voinut muodostua ja kehittyä nykyisenlaiseki muutamassa tuhannessa vuodessa. Puhumattakaan maailmankaikkeudesta :D


    • mrs Missukka

      "28 Jumala siunasi heidät ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa ja ottakaa se valtaanne. Vallitkaa meren kaloja, taivaan lintuja ja kaikkea, mikä maan päällä elää ja liikkuu."

      Vähän vaikea vallita jos muut maan päällä elävät on paratiisin sisällä ja vain ihmiset ulkona.
      Luonnon ja ihmisen vuorovaikutusta lie tutkittu aika vähän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      465
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      192
      464
    Aihe