Saavatko vakuutusyhtiöt soitella minne vaan terveyskeskuksiin, lääkäriasemille, osastoille jne. ja kysellä sairaus- ja tapaturmahistoriaani? Minulla on laitettu papereihin vaikka minkälaista diagnoosia viimeisen viiden vuoden sisällä, kun sairastin vaikean masennuksen, johon sitten liittyi vaikka mitä vaivaa. Löytyy myös vääriä diagnooseja, joista olisi tehnyt mieli valittaa jonnekin. Tällä hetkellä olen 21-vuotias ja nykyään terveydentilani on varsin hyvä. Haluaisin ottaa sairauskuluvakuutuksen tulevaisuuden varalle. Millaiset oikeudet vakuutusyhtiöllä on siis selvittää sairaushistoriani? Saavatko he tilata minua koskevat asiakirjat julkiselta puolelta, entä yksityisiltä lääkäriasemilta tai muista hoitopaikoista?
Saako vakuutusyhtiöt tarkistaa sairaus/tapaturmahistorian?
5
2714
Vastaukset
- ,
kirjallisen luvan _itse_ siihen tietojen luovuttamiseen. Siellähän se on hakemuskaavakkeessa se kohta.
Jos kiellät tietojen keruun voit valmistautua siihen että et saa vakuutusta.
Vakuutusyhtiö ei ole mikään hyväntekeväisyyslaitos, totta kai he haluavat ottaa asioista selvää.
Miksi et ole tehnyt vääristä diagnooseista valituksia?- No juu, mutta
"Vakuutusyhtiö ei ole mikään hyväntekeväisyyslaitos, totta kai he haluavat ottaa asioista selvää.
Miksi et ole tehnyt vääristä diagnooseista valituksia?"
Tokihan annan itse kirjallisen luvan siihen tietojen tarkistamiseen, mutta epäilen, että alkavatko he tosissaan soittamaan jokaiseen mahdolliseen yksityiseen lääkäriasemaan ja kyselemään, onko teillä tälläinen henkilö asiakkaana ja saisinko hänen sairauskertomuksensa. Julkiselle puolelle ehkä, mutta johan siinä olisi älytön homma selvittää, missä kaikkialla olen ollut hoidettavana, ellen sitä itse kerro.
Miten muuten vääristä diagnooseista edes voi tehdä valituksen? - rma06
No juu, mutta kirjoitti:
"Vakuutusyhtiö ei ole mikään hyväntekeväisyyslaitos, totta kai he haluavat ottaa asioista selvää.
Tokihan annan itse kirjallisen luvan siihen tietojen tarkistamiseen, mutta epäilen, että alkavatko he tosissaan soittamaan jokaiseen mahdolliseen yksityiseen lääkäriasemaan ja kyselemään, onko teillä tälläinen henkilö asiakkaana ja saisinko hänen sairauskertomuksensa. Julkiselle puolelle ehkä, mutta johan siinä olisi älytön homma selvittää, missä kaikkialla olen ollut hoidettavana, ellen sitä itse kerro.
Miten muuten vääristä diagnooseista edes voi tehdä valituksen?Ei vakuutusyhtiö lähde tarkistamaan tietojasi kaikista mahdollisista hoitopaikoista siinä vaiheessa kun haet vakuutusta. Yhtiöt lähtevät siitä olettamuksesta, että terveysselvityksessä vastataan rehellisesti kysymyksiin aiemmista sairauksista, hoidoista ja tutkimuksista. Jos pimität jotain tietoja, voit olla varma siitä, että siinä vaiheessa kun haet korvausta, yhtiö selvittää tarkemmin hoitohistoriasi. Jos todetaan, ettet vastannut terveysselvityksen kysymyksiin rehellisesti, korvausta ei tipu, vakuutus lakkaa ja yhtiö pitää vielä kaikki maksamasi vakuutusmaksut.
Jos papereistasi löytyy diagnoosi vaikea masennus, et todennäköisesti edes saa sairauskuluvakuutusta.
Lääkärien toiminnasta (esim. virheellisistä diagnooseista) voi valittaa Valviraan. - ,,,,,
No juu, mutta kirjoitti:
Miten muuten vääristä diagnooseista edes voi tehdä valituksen?hakemukseen laitetaan itse ne paikat jossa on ollut hoidossa, niin julkisen sektorin kuin yksityissektorinkin, eli ei vakuutusyhtiöstä nyt tietenkään aleta soittelemaan maan jokaiseen lääkärikeskukseen ym:))
Sinä ITSE kerrot hakemuksessa missä sinua on hoidettu, sinun pitää kertoa se. Ja tosiaan, kun sinulla on siellä se depressiodiagnoosi niin sehän nyt tietysti automaattisesti jää korvauksien ulkopuolelle ja mitä todennäköisimmin estää koko vakuutuksen saannin. - Asiaan perehtynyt
rma06 kirjoitti:
Ei vakuutusyhtiö lähde tarkistamaan tietojasi kaikista mahdollisista hoitopaikoista siinä vaiheessa kun haet vakuutusta. Yhtiöt lähtevät siitä olettamuksesta, että terveysselvityksessä vastataan rehellisesti kysymyksiin aiemmista sairauksista, hoidoista ja tutkimuksista. Jos pimität jotain tietoja, voit olla varma siitä, että siinä vaiheessa kun haet korvausta, yhtiö selvittää tarkemmin hoitohistoriasi. Jos todetaan, ettet vastannut terveysselvityksen kysymyksiin rehellisesti, korvausta ei tipu, vakuutus lakkaa ja yhtiö pitää vielä kaikki maksamasi vakuutusmaksut.
Jos papereistasi löytyy diagnoosi vaikea masennus, et todennäköisesti edes saa sairauskuluvakuutusta.
Lääkärien toiminnasta (esim. virheellisistä diagnooseista) voi valittaa Valviraan.Ei auta edes jos on vastannut rehellisesti, korvaustilanteessa edunsaaja yritetään leimata huijariksi vaikka millä keinoin. Vakuutuslautakunnan arkistosta löytyy esim.tapaus jossa kyseltiin vakuutuksessa vatsaelinsairauksia, vakuutettu laittoi että ei ole. Myöhemmin sitten korvaustilanteessa kaivelivat muutaman käynnin lääkärillä NÄRÄSTYKSEN vuoksi. Vakuutettu puhunut paskaa, ei olis ikinä myönnetty vakuutusta ja niin edelleen.
Onneksi sentään tuossa tapauksessa lautakunta laittoi vakuutusyhtiön ruotuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial291869Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1621844Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3631639- 1501237
Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2151199Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221138- 121071
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt51019- 2851005
- 82991