Haluisin kuulla kokemuksia ihmisiltä, joiden toinen vanhemmista on uskoton ja miten siitä selviää. Millaisia tunteita se herätti kumpaakin vanhempaa kohtaan ja vaikuttiko suhteisiin vanhempien kanssa, varsinkin jos olit jo aikuinen..
Itselläni selvisi vähän aikaa sitten, että äiti on ollut uskoton ja lopulta jätti perheen uuden miehen vuoksi. Tunteet ovat hyvin sekaisin ja ei oikein tiedä miten tästä selviää, kun on loputun huoli isän vuoksi ja suru oman lapsuudenkodin ja lapsieni mummolan hajoaminen. Olen niin täynnä epäuskoa ja vihaa äitiäni kohtaan ja olen järkyttynyt miten hän voi olla niin kylmä. Monet muutkin teot mitä äiti on nyt tehnyt, on kuin hän olisi täysin tuntematon. Siksi tuntuu kuin olisin menettänyt äidin, joka kuitenkin on elossa. En toivo hänelle pahaa, mutta en tiedä voinko olla häneen enään yhteydessä kuin kunnioitus on mennyt kokonaan. Olen miettynyt uskottomuuden syitä ja olen tästä äidilleni puhunut ja hän vain sanoo, että tässä nyt vaan kävi näin.. Ja muut pienet syyt tuntuvat vaan tekaistuilta itsensäpuolusteluilta. Tuntuu pahalta, että äiti on valmis hylkäämään perheensä, joka hänellä on ollut yli puolet elämästään jonkun pikaihastuksen vuoksi, varsinkin kun asiat mitä olen kuullut tästä miehestä viittaavat hyvin vahvasti siihen, että äitini on hänelle vaan valloitus.
Asia on tuore, enkä tiedä mitä tulee tulevasta, mutta haluaisin kuulla kokemuksia muilta, jotka ovat kokeneet saman. Miten asiat ratkesivat? Miten selvisit? Annoitko ikinä pettäjälle anteeksi? Miten petetty vanhempi selvisi? Olitko puolueeton/puolueellinen? Miten voit tukea vanhempiasi ja miten voit korjata oman särkyneen sydämesi?
Vanhemman uskottomuus
48
2387
Vastaukset
- muailman mennoo
No ei siihen kuole.
Sulla on vaan fiksu äiti, siksi se ei kerro sulle minkälaista sen elämä oli sun isäsi kanssa. Jotta voisit kunnioittaa isääsi. Vanhemmat ovat sellaisia. Ei ne halua puhua pahaa toisistaan lapsilleen, ainakaan fiksut vanhemmat.
Yritä ymmärtää, että se on sun äitisi elämä, ei sinun, anna äitisi lopultakin elää. Kai sinäkin toivot hyvää omille lapsillesi? Ehkä sunkin vanhemmat ovat olleet yhdessä "vain lasten takia".
Miellä ei äiti koskaan kertonut lapsille, että isä juoksi vieraissa. Me tiedettiin se silti. Jos äiti olisi ottanut eron kun olimme lapsia, olisimme olleet ihan tyytyväisiä, joskin olisimme säälineet isäämme. Ero tuli sitten myöhemmin. Isä toipui huonommin, äiti alkoi lopultakin elämään.
Jokaisessa perheessä tilanne on varmaankin erilainen. Meillä isä ei ollut koskaan "läsnä". Äiti oli se, joka hoiti lapset. Jotenkin sitä näkee omat vanhempansa niin haavoittuvina, kun on itse jo aikuinen ja vanhemmat vanhenevat. Ei osaa nähdä heitä ihmisinä joilla on omat tarpeensa, näkee vain isänä ja äitinä.
Ikävää, että sulla on tuollaisia ikäviä fiiliksiä "pettäjää" kohtaan. Toivottavasti saat käsiteltyä tuon asian ihan kunnolla!- sdfsdfsdf.
AP:n fiilikset ole kyllä ihan oikeutettuja.
muisttutan aina, että ei omien vanhempien kanssa ole pakko olla tekemisissä, jos niiden käytös ei omasta mielestä ole hyväksyttävää. - Näin on.
sdfsdfsdf. kirjoitti:
AP:n fiilikset ole kyllä ihan oikeutettuja.
muisttutan aina, että ei omien vanhempien kanssa ole pakko olla tekemisissä, jos niiden käytös ei omasta mielestä ole hyväksyttävää.Kyllä. Vanhemipien pitäisi näyttää esimerkkiä ja olla vastuullisia ihmisiä, eikä mitään teinihöpötyksiä.
- eronnut äiti
ja siksi et varmastikaan osaa käsitellä asiaa... kunhan todella aikuistut ja opit elämästä enemmän, niin huomaat, ettei kaikki ole musta-valkoista, harmaan sävyjä mahtuu satoja siihen väliin...
Anna äitisi elää omaa elämäänsä, ei hän sinun kiusaksi isästäsi eroa ottanut, joskin on liittoa isäsi kanssa saattanut jatkaa lasten vuoksi. Sinun täytyy vain hyväksi että äidilläsi on omakin elämä ja hän tekee siinä myös valintoja oman mielensä mukaan, ei sinun.- Kyllä kirvelee
Jos liitto ei tyydyttänyt mikä esti sen päättämisen ennen uuden hankkimista?
Totta äiti teki omia valintoja ja kysymys kuuluukiin miksi hitossa sitä valintaa ei tee jos se elämä oman puolison kanssa ei ole tyydyttävää. ( totuus uusi ei ollut varma nakki ja ei haluta olla yksi vaan on parempi pitää vanha varalla)
Vanhempien erosta on helppo lasten toipua ( pienen järkytyksen jälkeen) mutta se haluaa säästää ja syödä kakkua yhtä aikaa on kuvottavaa. ( koskee muuten myös kaikkia pettäjiä) se vie kyllä ainan arvostuksen sitä ihmistä kohtaan. ( oli muuten mies tai nainen, oma äiti tai isä, sisko tai veli, kaveri tai naapuri)
Ja lässyn lässyn että äiti halusi toista miestä mutta jatkoi avioliittoa ( näytellen ) ihan vain lasten takia.
Aivan kun sanoisi lapsille "lusin linnatuomiota ( avioliittoa) vain teidän takia, ilman teitä olisin toki tehnyt ratkaisut missä olisin saavuttanut onnen. Te estitte minua olemaan onnellinen.
Totuus on nämä pettäjät haluavat rusinat pullasta sekä suhteesta että avioliitosta.... ja typeränä uskovat että eivät jää kiinni.
ja ikää muuten kohta 40 joten ihan nuoresta tuskin on kysymys. - Säälin lapsiasi.
On eri asia suhtautua pelkästään avioeroon, joka johtuu erilleenkasvamisesta jne jne jne.. Jopa alkoholismista tai väkivaltaisesta avioliitosta eroaminen vaikuttaa lapsiin eri tavalla, kuin eroaminen kun on kuvaan astunut se kolmas henkilö. Kyse ei ole siis niinkään siitä, että miten selvitä avioerosta, vaan että miten selvitä vanhemman uskottomuudesta!!! Haloo!! Et taida olla ainakaan tunneälyltäsi kauhean vanha, mutta älä huoli, kyllä se elämä opettaa sinuakin.
Ja selitäisitkö mitä ihmettä tuo mustavalkoista-höpinä oikein tarkoittaa? Jos ajatellaan asian moraalia, niin sehän on varsin mustavalkoinen, pettäminen ei ole oikein ja sillä sipuli. Jos tarkoitat sillä sitä että pettämisen taustalla voi olla lieventäviä tekijöitä, mutta ei sekään tee asiaa sen harmaammaksi. Ei tarvitse pettää kun on mahdollisuus lähteä ensin.. No, siinäpä sulle mietittävää. - asdasdadasd
"kunhan todella aikuistut ja opit elämästä enemmän, niin huomaat, ettei kaikki ole musta-valkoista, harmaan sävyjä mahtuu satoja siihen väliin... "
jep, eli ei ole musta-valkoista, siispä APn ristiriitaiset fiilikset äitistänsä ovat täysin oikeutettuja. nehän sijoittuvat sille harmaalle alueelleen.
"Sinun täytyy vain hyväksi että äidilläsi on omakin elämä ja hän tekee siinä myös valintoja oman mielensä mukaan, ei sinun. "
ja jos AP ei voi noita valintoja kunnioittaa, se on hänen oma valintansa, johon hänellä on myös täysi oikeus. jos AP n välit tuon takia äitiinsä viilenee, se on juurikin sitä harmaata aluetta ja omia valintoja.
aina kannattaa muistaa että valinnoilla on seuraamuksia.
- luulenpa, että
Hän ei halua mustamaalata omaa isääsi, ja siksi ei kerro enempää pettämisensä syistä. Siinä äitisi joutuu kantamaan isoa taakkaa sisällään. Vaikka kuvasi hänestä on murentunut (sinulle selvisi että hänkin on erehtyväinen ihminen), hän yrittää pitää maailmankuvasi isästäsi ennallaan ottamalla vastuun vain itselleen. Voi olla että vanhempasi ovat olleet jo pitkään huonossa tai rakkaudettomassa suhteessa, mutta ovat lasten takia yrittäneet pysyä yhdessä. Äitisi on saattanut miettiä asiaa jo pitkään.
Mitä tarkoitat perheen hylkäämisellä? Onko sinulla alaikäisiä sisaruksia jotka asuvat vielä kotona? Eikö äitisi halua olla tekemisissä lastensa kanssa? Avioero on eri asia kuin perheen jättäminen.
Monet tuntevat katkeruutta siitä jos vanhemmat muuttavat pois tutusta lapsuudenkodista, mutta se on elämää, ihmiset muuttavat, olethan sinäkin muuttanut sieltä pois. Olet jo aikuinen ja sinun tulisi ymmärtää että vanhempasi eivät elä vain sinua varten vaan heillä on omakin elämä. Se on pieni shokki tajuta, mutta sen jälkeen olo on entistä itsenäisempi. - Takorautaa27
Olen nyt 27 vuotias mies, pikkuveljeni 23 ja meilläkin kävi vähän samalla tavalla 3 vuotta sitten. Tunnen isäni hyvin ja äitini on aina ollut vähän hankala ihminen. Meni yksin , vaikka isäni olisi tahtonu mukaan moni kerta kun olin käymässä heillä. Jotain työjuhlia yms. Hän sitten petti työkaverinsa kanssa ja jäi siitä kiinni. Isäni ei edes kertonut minulle asiasta mitään, ihmettelin vaan kun eivät enää käyneet luonamme. Lopulta kun äidiltä kysyin, että onko jokin vinossa hän murtui ja selitti hänen suhteestaan työkaveriinsa. Suhteen tultua ilmi hän katui, mutta isäni oli pistänyt eron vireille. Puhuin asiasta isäni kanssa myöhemmin ja hän ei aluksi halunnut vain sotkea minua heidän ongelmiinsa. Kertoi kyllä sitten asioista mitkä heillä oli hangannut, kummassakin oli ollut vikaa. Isäni on todella vahva ihminen monella tapaa ja vaikka asia hänet todella surulliseksi saikin, tiesin hänen nousevan taas omille jaloilleen. Eniten ihmettelen asiaa, kun tuntuu että isäni oli aina hyvä mies ja hyvä isä meille. Ei ryypännyt liikaa, antoa hellyyttä ja pusuja ihan kaikkien nähden jne.
En voinut enää nähdä äitiäni ns. äitinä. Hänestä tuli juuri sellainen nainen jota itse ja kaveripiirini halveksii. Täytyy sanoa, että tuskin tulen olemaan enää yhteydessä häneen millään tavalla. Asiasta on tosiaan jo 3 vuotta ja näen häntä ehkä kerran vuodessa ,eikä kyllä kiinnostakaan nähdä enempää,pikkuveljeni katkaisi välit kokonaan. Nykyisellään hänellä vissiin on alkoholiongelma, ja surkuttelee itseään. Siinäpähän surkuttelee, oman kuoppansa kaivoi.
Näin on pärjätty erinomaisesti ja pärjätään tulevaisuudessakin :) Nyt on meidän lapsella uusi mummi ja vaikuttaa mukavalta ihmiseltä.- volberry
Ehkäpä äidilläsi on alkoholiongelma juuri siksi, ettei hän saa nähdä lapsiaan...Kamala kohtalo.
Tekstisi oli raakaa luettavaa. Vähän armeliaisuutta kiitos äitiänne kohtaan!
Elämä ei ole noin mustavalkoista. - Takorautaa27
volberry kirjoitti:
Ehkäpä äidilläsi on alkoholiongelma juuri siksi, ettei hän saa nähdä lapsiaan...Kamala kohtalo.
Tekstisi oli raakaa luettavaa. Vähän armeliaisuutta kiitos äitiänne kohtaan!
Elämä ei ole noin mustavalkoista.Elämä on valintoja. En ajanut häntä tekemään valintojaan ja omista valinnoistaan on vastuussa vain itselleen. Minä en ole vastuussa todellakaan, eikä ole pikkuveljenikään.
Oli se oma napa tärkeämpi ilmeisesti. Asiat olisi voinut hoitaa eroamalla ensin ja vasta sitten hommaamalla ukon, joka olisi ollut minun ja veljenikin kirjoissa OK.
Mutta jokatapauksessa, näin on asiat, enkä tullut itse tänne mitään surkuttelemaan, kerroin vain miten asiat meillä menivät. - huuhaahoo
Kyllä se elämä teilläkin uomansa löytää. Ehkä äitinne juo juurikin siksi, että joutui katselemaan mieheltään tuota samaa asennetta joka on ilmeisesti periytynyt teille lapsille...
Olette vielä veljesi kanssa niin nuoria ja mustavalkoisia. Elämä opettaa ;) ...Toivottavasti... - Takorautaa27
huuhaahoo kirjoitti:
Kyllä se elämä teilläkin uomansa löytää. Ehkä äitinne juo juurikin siksi, että joutui katselemaan mieheltään tuota samaa asennetta joka on ilmeisesti periytynyt teille lapsille...
Olette vielä veljesi kanssa niin nuoria ja mustavalkoisia. Elämä opettaa ;) ...Toivottavasti...En ymmärrä miksi sinä meitä vastaan tässä hyökkäät? Ihan kuin äitini tekoset olisivat olleet jollain lailla oikeutettuja? Et edes tulle minua saatikka äitiäni ja isääni.
Sanon vaan, että kannattaa joskus pysähtyä ajattelemaan, eikä toimia kuin lapsi karkkikaupassa. Kaikkea ei voi saada ja osa valinnoista sulkee toisia asioita elämästä pois.
Luuletko että olen ainoa joka näin tuntee? Ei todellakaan. - dadelma
Takorautaa27 kirjoitti:
En ymmärrä miksi sinä meitä vastaan tässä hyökkäät? Ihan kuin äitini tekoset olisivat olleet jollain lailla oikeutettuja? Et edes tulle minua saatikka äitiäni ja isääni.
Sanon vaan, että kannattaa joskus pysähtyä ajattelemaan, eikä toimia kuin lapsi karkkikaupassa. Kaikkea ei voi saada ja osa valinnoista sulkee toisia asioita elämästä pois.
Luuletko että olen ainoa joka näin tuntee? Ei todellakaan.vakuuttaa sinulle ettet todellakaan ole ainoa, joka noin ajattelee. Sinulla on täysi oikeus tunteisiisi. Olet aikuinen ihminen ja on aivan sinun asiasi miten suhtaudut äitiisi. Mielestäni sinun ei tarvitse ymmärtää saatikka hyväksyä äitisi tekemisiä. Se vaan on niin kuin kirjoitit kaikkea ei voi saada, ei pettäjätkään. Toiset asiat sulkevat toisia asoita pois...Olen itse ollut samassa tilanteessa ymmärrän täysin. En ole noille teille lähteneen isäni kanssa halunnut olla missään tekemisissä. Aikaa on kulunut muutama vuosi.
- -mies--
Takorautaa27 kirjoitti:
Elämä on valintoja. En ajanut häntä tekemään valintojaan ja omista valinnoistaan on vastuussa vain itselleen. Minä en ole vastuussa todellakaan, eikä ole pikkuveljenikään.
Oli se oma napa tärkeämpi ilmeisesti. Asiat olisi voinut hoitaa eroamalla ensin ja vasta sitten hommaamalla ukon, joka olisi ollut minun ja veljenikin kirjoissa OK.
Mutta jokatapauksessa, näin on asiat, enkä tullut itse tänne mitään surkuttelemaan, kerroin vain miten asiat meillä menivät.Elämä on täynnä valintoja, äitisi valitsi oman tiensä, sinä omasi!
Lapsilla on täysi oikeus vaikka katkaista välinsä vanhempiin, jos siltä tuntuu! Se on sitä VAPAATA VALINTAA!
itse veikkaan että välini vanhempiini tulevat myös jossain vaiheessa katkeamaan enemmän tai vähemmän, he ovat kummatkin tahoillansa alkaneet alkoholisoitua (eronneet vuosia sitten). Ei kiinnosta. - elämä opettaa
Olet 27v. KASVA AIKUISEKSI!
- yhä kirvelee
Minunkin äiti jäi kiinni syrjähypystä ( vanhempien naimisissa oleva perhetuttu mies, useita vuosia jatkunut) ja erohan siinä tuli. Aikaa siitä on useampi vuosi, mutta vieläkin olen katkera.
Äiti joka paasasi aina rehellisyydestä ja arvoista.... ymmärrän nyt aikusena että jos äiti oli onneton ( mikä ulkopuoliselle oli yllätys) niin hän kaipasi ehkä toista ihmistä. ( yhteiset kylämatkat, kaveraaminen miehn vaimon kanssa, yhteisiä lomia.... ) Mutta se petos miten hän oli kyennyt vuosia jatkamaan suhdettaan ja elämään kuten mitään ei olisi ollutkaan ( tuntuu etten koskaan ole oppinut tuntemaan äitiäni ) ja se miten sujuvasti hän osasi valehdella ( kerta toisensa jälkeen) Vieläkään en luota hänen kykyyn olla rehellinen. ja asiasta on kohta 15 v. ja hymyilyttää ne kyyn-eleet ja mustasukkaisuus draamat mitä esitettiin isää kohtaan. (mm minun vieminen peliin oli varmaankin toisen naisen tapaaminen)
Nykyisin äiti hakee lähinnä sääliä (häntähän on tässä väärinkohdeltu) ja selittelee sen halulla olla tavoiteltu, saada jännitystä ja se ettei hänen KANNATTANUT ottaa eroa ( elintaso kun sattui laskemaan)
Minä en ainakaan ole osanut antaa äidille anteeksi kaksinaamaisuutta ja epärehellisyyttä ( vieläkään hän ei osaa olla rehellinen) Kaikki kun on vain sattunut ( eihän hänellä toki siihen ollut mitään mahdollisuutta vaikuttaa) Vain häntähän on väärin kohdeltu, ei vieläkään kykyä kantaa vastuuta omista päätöksistä, muiden haukkumista ja panettelua.
Ja mummolan menetys.... oletko varma että haluat lastesi lähelle ihmisen jonka arvomailma on sellainen kun sinun äitisi.... minä en.
Muuten vaarikin on olemassa niille sun lapsille ja todennäköisesti hän myös ilahtuu lasten seurasta kun kriisi on kova. Vaikenita tulee sulle mahdollisesti sitten kun huomaat omalla isällä olevan uuden kuvioissa. Onneks oma puoliso tukisti ja lujaa.... miten minä en toivoisi omalle isälle vähän iloakin elämään....- ttrreeww
Äidit hyväksyvät lapsensa sellaisena kuin he ovat.
Lapset vaativat äidiensä olevan itse täydellisyyksiä. Tavallisia ihmisiä ne äiditkin ovat virheineen ja heikkouksineen. Ei sen mutsin tarvitse olla mikään Pyhä Erehtymätön Synnitön Neitsyt Maria. Ihan varmasti sunkin äidissäsi on ollut paljon hyviäkin puolia. Arvostaisit niitä! - Buaahhaaa
ttrreeww kirjoitti:
Lapset vaativat äidiensä olevan itse täydellisyyksiä. Tavallisia ihmisiä ne äiditkin ovat virheineen ja heikkouksineen. Ei sen mutsin tarvitse olla mikään Pyhä Erehtymätön Synnitön Neitsyt Maria. Ihan varmasti sunkin äidissäsi on ollut paljon hyviäkin puolia. Arvostaisit niitä!Höpö höpö. Vanhempiaan katsotaan aina "viisaina" ja jollain tapaa sinä yhtenä muuttumattomana asiana elämässä. Tuo idylli vaan on jokaisen ihmisen elämässä ja perhe on kaikille tärkeä. Sen hajoittaminen munan perässä juoksemalla on typerimpiä tekoja ikinä.
- ihansamasama
ttrreeww kirjoitti:
Lapset vaativat äidiensä olevan itse täydellisyyksiä. Tavallisia ihmisiä ne äiditkin ovat virheineen ja heikkouksineen. Ei sen mutsin tarvitse olla mikään Pyhä Erehtymätön Synnitön Neitsyt Maria. Ihan varmasti sunkin äidissäsi on ollut paljon hyviäkin puolia. Arvostaisit niitä!Olipas taas yleistys!! Kyllä on monia äitejä, jotka eivät todellakaan hyväksy lapsiaan sellaisinaan kun ovat.. Joko ovat liian läskejä, joko liian laiskoja, joko tekevät vääriä valintoja, joiden vuoksi ei sitten puhuta vuosikausiin.. Puututaan elämään, arvostellaan kumppaneita, tyyliä, kotia jne.. Ei ne kaikki äidit ole sen hyväksyvimpiä lapsiensa suhteen..
- ajattelua
ihansamasama kirjoitti:
Olipas taas yleistys!! Kyllä on monia äitejä, jotka eivät todellakaan hyväksy lapsiaan sellaisinaan kun ovat.. Joko ovat liian läskejä, joko liian laiskoja, joko tekevät vääriä valintoja, joiden vuoksi ei sitten puhuta vuosikausiin.. Puututaan elämään, arvostellaan kumppaneita, tyyliä, kotia jne.. Ei ne kaikki äidit ole sen hyväksyvimpiä lapsiensa suhteen..
Ap ei ole enää lapsi (?) vaan nuori aikuinen, jolla on aika mustavalkoinen käsitys elämästä. Kyllä ne asenteet ja mielipiteet ajan kanssa muuttuu, oppii hyväksymään ihan melkein mitä vain. Ei pitäisi tuomita niin rankasti! Lapsilla on oikeus mummiinsa, vaikka hän olisi tehnyt tällaisen rikoksen. Lasten ja mummin välejä ei pidä katkoa.
En voi ymmärtää, miten julmasti lapset suhtautuu siihen, että vanhemmat eroavat pettämisen takia, ja että "syyllistä" rangaistaan näin voimakkaasti. Pitäisi antaa vanhempien selvittää omat asiansa, ei mennä kummankaan puolelle, vaan pysytellä sivussa mutta kuitenkin läsnä.
Eteen voi itse kullekin tulla mitä tahansa houkutuksia! Ihmisiä me vain olemme..
Ei kai se äiti sen huonommaksi tuon takia ole muuttunut!!? - yhä kirvelee
ajattelua kirjoitti:
Ap ei ole enää lapsi (?) vaan nuori aikuinen, jolla on aika mustavalkoinen käsitys elämästä. Kyllä ne asenteet ja mielipiteet ajan kanssa muuttuu, oppii hyväksymään ihan melkein mitä vain. Ei pitäisi tuomita niin rankasti! Lapsilla on oikeus mummiinsa, vaikka hän olisi tehnyt tällaisen rikoksen. Lasten ja mummin välejä ei pidä katkoa.
En voi ymmärtää, miten julmasti lapset suhtautuu siihen, että vanhemmat eroavat pettämisen takia, ja että "syyllistä" rangaistaan näin voimakkaasti. Pitäisi antaa vanhempien selvittää omat asiansa, ei mennä kummankaan puolelle, vaan pysytellä sivussa mutta kuitenkin läsnä.
Eteen voi itse kullekin tulla mitä tahansa houkutuksia! Ihmisiä me vain olemme..
Ei kai se äiti sen huonommaksi tuon takia ole muuttunut!!?Ei se että äiti kävi vieraissa vaan se miten se moitti ja morkkas muita "moraalittomasta asenteesta" ja se että vielä kun se jäi kiinni ( muutama railakas kuva) jaksoi se "näytellä" järkyttävää että joku voi edes epäillä moista.... ja vieläkin se ero on MUIDEN syy, koska ei hän vieläkään omasta mielestään tehnyt YHTÄÄN mitään mikä ei olisi loistavaa.
Ennen eroa..... mitä möykkää ja pöyhkeää käytöstä..... ei hän koskaan.... muut naiset oli kaikki halpoja lumppuja... maksullisia huoria.... jopa minun nykyinen vaimokin..... ja ukot kulki kyrpä pystyssä koko ajan.... kun mies on niin pillun perään.... miestä on pakko vartioida joka välissä..... Hänestä hän oli itse täydellisyys (pettäjän vaimon) ystävänä.
Mikä estää aikuista ihmistä ENSIN päättämään vanhan ja vasta sitten etsimään UUDEN. Vain oman edun tavoittelu ja täydellinen kylmyys niitä ihmisiä kohtaan jota asia koskettaa kun pettäminen tulee ilmi.
Kuten kirjoitin en voi antaa anteeksi äidin petollista käytöstä, valehtelua ja sitä että edellee VAIN muut ovat syyllisiä ja hän VIATON kärsiä. Anteeksi pyyntöä ei ole kuulunut eikä kuulemma kuulu, vaan meidän muiden pitää hyvittää hänen kohtelu.... mehän hänet sinne sänkyyn viskasimme
Ja todellakaan en halua että lapseni kasvavat sellaiseen arvomaailmaan... niin petaa kun makaa. Ja sitä makaamistahan äitini teki, ainakin yhdestä hän jäi kiinni..... mutta tuskin oli ainut. - Stetsoni74
ajattelua kirjoitti:
Ei kai se äiti sen huonommaksi tuon takia ole muuttunut!!?Luuletko ihan tosiaan, että jollain lailla se ei kirpaise lapsien sydämmeen? Luuletko ihan tosissaan? Pysyä erossa kun oma perhe hajoaa?
Ja kyllä, äitini muuttui ihan eri ihmiseksi ja arvostus sitä ihmistä kohtaan tippui ihan täysin.
Kaikki hänen opetuksensa naisten kohtelusta yms. voi heittää kyllä sinne minne ei päivä paista.
MISSÄ OLI MINUN OIKEUTENI KUNNOLLISEEN ÄITIIN?? HÄ? LAPSIAHAN SITÄ PITÄISI AJATELLA EIKÄ PERKELE OMAA PILLUA! HYI VITTU! - selvillä vesillä
yhä kirvelee kirjoitti:
Ei se että äiti kävi vieraissa vaan se miten se moitti ja morkkas muita "moraalittomasta asenteesta" ja se että vielä kun se jäi kiinni ( muutama railakas kuva) jaksoi se "näytellä" järkyttävää että joku voi edes epäillä moista.... ja vieläkin se ero on MUIDEN syy, koska ei hän vieläkään omasta mielestään tehnyt YHTÄÄN mitään mikä ei olisi loistavaa.
Ennen eroa..... mitä möykkää ja pöyhkeää käytöstä..... ei hän koskaan.... muut naiset oli kaikki halpoja lumppuja... maksullisia huoria.... jopa minun nykyinen vaimokin..... ja ukot kulki kyrpä pystyssä koko ajan.... kun mies on niin pillun perään.... miestä on pakko vartioida joka välissä..... Hänestä hän oli itse täydellisyys (pettäjän vaimon) ystävänä.
Mikä estää aikuista ihmistä ENSIN päättämään vanhan ja vasta sitten etsimään UUDEN. Vain oman edun tavoittelu ja täydellinen kylmyys niitä ihmisiä kohtaan jota asia koskettaa kun pettäminen tulee ilmi.
Kuten kirjoitin en voi antaa anteeksi äidin petollista käytöstä, valehtelua ja sitä että edellee VAIN muut ovat syyllisiä ja hän VIATON kärsiä. Anteeksi pyyntöä ei ole kuulunut eikä kuulemma kuulu, vaan meidän muiden pitää hyvittää hänen kohtelu.... mehän hänet sinne sänkyyn viskasimme
Ja todellakaan en halua että lapseni kasvavat sellaiseen arvomaailmaan... niin petaa kun makaa. Ja sitä makaamistahan äitini teki, ainakin yhdestä hän jäi kiinni..... mutta tuskin oli ainut.Luonnehdintasi natsaa narsistisesti persoonallisuushäiriöiseen. Tämä ihminen on katastrofi läheisilleen. Aiheuttaa suurta kärsimystä läheisiin ihmisiin.
Ota selvää narsistisesta persoonallisuushäiriöstä, voit auttaa itseäsi. Mutta äitisi ei tule koskaan paranemaan persoonallisuushäiriöstään, joka on pysyvä ominaisuus. Voit ehkä ymmärtää äitisi toimia kun opit asioille oikeat nimet. Toimintaa ei pidä millään muotoa kuitenkaan hyväksyä, mutta ymärtää voit.
- Eräs nainen
ihmisen on vaikeaa lähteä pitkästä suhteesta ilman toista/uutta ihmistä. Haluaisitko että äitisi mielummin eläisi huonossa parisuhteessa sinun vuoksesi? Etkö sua äidillesi onnea?
Et kuitenkaan voi tietää millainen äitisi ja isäsi suhde ihan todellisuudessa on ollut, joten en tuomitsisi äitiäsi noin pikaisesti.
Useinhan saaamme lukea, että monet avioparit ovat yhdessä lastensa takia, tai ainakin niin selitetään esim. kun jompikumpi jää pettämisestä kiinni.
Eli kun lapset saadaan isoiksi, niin sitten voidaan tehdä niitä ratkaisuja tai sitten jäädään siihen huonoon parisuhteeseen loppuelämäksi.
Ymmärrät varmaan äitisi ratkaisun myöhemmin kun itsellesi tulee hieman ikää lisää.
Olen itse ollut muutaman kerran hämmästynyt kun meidän perhepiirissä yli 60 vuotta naimisissa olleet henkilöt ovat kertoneet sitten puolison kuoleman jälkeen mitä helvettiä se yhteiselo todellisuudessa oli ollut jo monet vuodet. Taitavasti he olivat osanneet "näytellä", mutta totuus oli ollut aivan muuta.
Kysyessäsi kerran tältä sukulaisrouvalta, miksi hän ei tehnyt sitten mitään ratkaisuja aikaisemmin. Vastaus oli, että miten hän olisi voinut erota, hänethän olisi täysin tuomittu, eli hän "joutui" valitsemaan huonon avioliittonsa ja siinä elämisen.
Eli kaikki ei aina ole sitä miltä se päällepäin näyttää...- Stetsoni74
Kyllä. Jos ei ole selkärankaa tehdä asioita OIKEIN, ennenkuin alkaa toisen kanssa panemaan, niin KYLLÄ olisi saanut olla ennemmin onneton.
ENNEMMIN ONNETON YKSI IHMINEN , ENTÄ PERKELE KOKO PERHE! Vituttaa tuonmoinen puolustelu asiasta, josta suurin osa ei tiedä MITENKÄÄN miten se lapsiin vaikuttaa. JOS PITÄÄ VITTU JUOSTA SIELLÄ VIERAAN MUNAN TAI PILLUN PERÄSSÄ AIKUISENA IHMISENÄ, NIIN TÄYS PASKA ON. Missä on ne moraalit ja arvomaailma mitä lapsille opetetaan? NE on lentäny ikkunasta ja eletäänkin yhtäkkiä omien sääntöjen mukaan.
Itse asian lapsena läpikäyneenä tuomitsen alimpaan helvettiin tällaiset henkilöt. - vielä kirvelee
Iminen punnitsee vaihtoehdon ja valitsee itseleen sen helpoimman ja vähemmän tuskaa aiheuttavan vaihtoedon.
Ja kyllä ymmärrän että jos parisuhde tökkii, en kuitenkaan sitä että uusi pitää olla ennen kuin vanhan heivaa pellolle ( tämänkin voisi vielä antaa anteeksi) mutta parisuhteeseen tarvitaan kaksi. Kun parisuhde tökkii sitä voi yrittää muuttaa.... ( aina siinä ei onnistu) kestää paskamaista tilannetta ( mutta todellisuudessa kun tilanne on riittävän paska niin siitä lähtee jokainen, kynnys vain on erinlainen eri ihmisillä) tai vain yksinkertaisesti lopettaa.
Tätini erosi aikanaan 50-luvulla ( iso häpee tuohon aikaan), ja hän kertoi omin sanoin " kyllä ne kylän akat lauloivat minkä kerkesivät, mutta kun elämä on helvettiä niin niille puheille ei paljon arvoa anna, kyllä ihmisen itsesuojeluvaisto on niin kova"
Mutta ei sellaisen ihmisen pitäisi leikkiä "moraalin vartiaa, haukkua muita ja ennen kaikkea mikä estää ottamasta vastuuta... tämä oli minun ratkaisu....
Luuleeko joku että kun pettäminen tulee ilmi ( aina joku tietää) niin se tuomio tulee yhtä lailla joskin muutamaan potenssiin korotettuna... Ihmisen ja eläimen erottaa toisistaan vain kyky ajatella ja tehdä jäjellisiä päätöksiä....eläin seuraa vain vaistoaan....
Ja ne jotka tuomitsevat pariskunnan joka eroaa.... onko sellaiselle ihmisellä todellisuudessa edes väliä.... jos se elämä on oikeasti helvettiä. Todellisudessa tuo nainen kertoi hänelle olisi ollut isompi helvetti mitä ne muut ajattelee kuin siinä surkeassa liitossa asuminen.... lapset tuskin olivat enää muutamaan vuoteen se liima joka "pakotti" olemaan yhdessä. - 7+7
taas näitä pettäjien/kakkosten puolustelija. Että ottaa pannuun tuollaiset selitykset, että "ihmisen on vaikea lähteä pitkästä suhteesta ilman toista/uutta ihmistä". Vitut, se on selkärangattomien itsekkäiden ihmisten valinta!!
- Vielä kirvelee
7+7 kirjoitti:
taas näitä pettäjien/kakkosten puolustelija. Että ottaa pannuun tuollaiset selitykset, että "ihmisen on vaikea lähteä pitkästä suhteesta ilman toista/uutta ihmistä". Vitut, se on selkärangattomien itsekkäiden ihmisten valinta!!
Useinmiten syy on todellisuudessa raha ja elintaso... siitä nämä pettäjät kun eivät halua luopua....
Minä minä minä..... ja muista viis....
ja yhtälailla se selitys Lasten takiahan minä.... mutta en ollut valmis pitämään vieraan kanssa pöksyjä jalassa koska ei ne lapset niin tärkeitä olleet.....
On talot ja autot, huvilat ym ja erosako pitäisi tyytyä puoleen..... ja toinen ryöstäisi minulta sen toisen puolen.... Nyyh niitä kyyn-eleitä. Ja harvoihan nuo petturit sallisivat toisen pettävän häntä koska suhde on niin surkea ( kokevat itsensä niin täydelliseksi) vaan usein juuri heillä on tuota sairaanloista mustasukkaisuutta ja ihme syytöksiä..... - Verooonika
Täällä tuntuu olevan aika täydellinen kahtiajako - "lapset" vastaan "vanhemmat". On ihan selkeää että nämä pettäjien puolustelijat ovat itse niitä äitejä ja isejä, jotka ovat hajottaneet perheensä tai ainakin ihmisiä, joilla on selkeästi huono omatunto jostakin asiasta.. Eipä heiltä heru paljoa ymmärtämistä lapsi(aan) kohtaan. Ja jankutatte, että kun vähän aikuistuu, niin ymmärtää että elämä ei ole niin mustavalkoista, mutta eipä sillä ole enää sitten merkitystä kun kolmenkymmenen vuoden päästää "ymmärtää" ja siihen mennessä äiti tai isi on jo vähintään käppänä ja on menetty kokonainen elämä, joka olisi voitu yhdessä elää. Pettäjä pettäessään ei siis petä vain puolisoaan, vaan koko perhettä ja hän tekee hyvin tietoisen valinnan. Pettäjät ja heidän puolustelijat vaativat jatkuvaa ymmärrystä heidän tunteilleen, mutta unohtavat tyystin, että tuntevia ovat lapsetkin, vaikka olisivat jo aikuistuneita. Ei sitä katkeruutta noin vaan unohdeta. Pettämisellä näes ei ikinä ole syytä, aina pitää olla tarpeeksi vahva jäämään sitten vaikka yksin - niin itsekkäästihän se petetty jätetään vaan oman onnensa nojaan.
Tämä keskustelu on aikalailla keskittynyt jo aikuisiin lapsiin, ymmärtäen ap'n kirjoituksen, mutta miettikää jos pettäminen vaikuttaa näin jo itsenäistyviin lapsiin, miten se vaikuttaa vielä kotona asuviin? Asiasta on tutkimuskirjakin, jossa puhutaan miten pettäjien lapsista tulee kotivammaisia ja pettämisen jäljet vaikuttavat heidän loppuelämäänsä.
Ja pettämistä puolusteleville, jotka ette selkeästi itse olleet tilanteessa, ainakaan sen lapsen paikalla, niin älkää unohtako että ap taisi pyytää enemmänkin kuulumisia vertaisihmisistään, jotka siis ovat kokeneet saman. En usko, että pettäjän puolustellulla on mitään tekemistä asian kanssa... - Väsynyt kannattelija
Verooonika kirjoitti:
Täällä tuntuu olevan aika täydellinen kahtiajako - "lapset" vastaan "vanhemmat". On ihan selkeää että nämä pettäjien puolustelijat ovat itse niitä äitejä ja isejä, jotka ovat hajottaneet perheensä tai ainakin ihmisiä, joilla on selkeästi huono omatunto jostakin asiasta.. Eipä heiltä heru paljoa ymmärtämistä lapsi(aan) kohtaan. Ja jankutatte, että kun vähän aikuistuu, niin ymmärtää että elämä ei ole niin mustavalkoista, mutta eipä sillä ole enää sitten merkitystä kun kolmenkymmenen vuoden päästää "ymmärtää" ja siihen mennessä äiti tai isi on jo vähintään käppänä ja on menetty kokonainen elämä, joka olisi voitu yhdessä elää. Pettäjä pettäessään ei siis petä vain puolisoaan, vaan koko perhettä ja hän tekee hyvin tietoisen valinnan. Pettäjät ja heidän puolustelijat vaativat jatkuvaa ymmärrystä heidän tunteilleen, mutta unohtavat tyystin, että tuntevia ovat lapsetkin, vaikka olisivat jo aikuistuneita. Ei sitä katkeruutta noin vaan unohdeta. Pettämisellä näes ei ikinä ole syytä, aina pitää olla tarpeeksi vahva jäämään sitten vaikka yksin - niin itsekkäästihän se petetty jätetään vaan oman onnensa nojaan.
Tämä keskustelu on aikalailla keskittynyt jo aikuisiin lapsiin, ymmärtäen ap'n kirjoituksen, mutta miettikää jos pettäminen vaikuttaa näin jo itsenäistyviin lapsiin, miten se vaikuttaa vielä kotona asuviin? Asiasta on tutkimuskirjakin, jossa puhutaan miten pettäjien lapsista tulee kotivammaisia ja pettämisen jäljet vaikuttavat heidän loppuelämäänsä.
Ja pettämistä puolusteleville, jotka ette selkeästi itse olleet tilanteessa, ainakaan sen lapsen paikalla, niin älkää unohtako että ap taisi pyytää enemmänkin kuulumisia vertaisihmisistään, jotka siis ovat kokeneet saman. En usko, että pettäjän puolustellulla on mitään tekemistä asian kanssa...asuvat lapseni olivat murrosiässä, kun selvisi, että isällään oli ystävä.
Tästä alkoi meidän perheen selviytymistaistelu. Tyttö kulki psykologilla vuoden päivät, selvittelemässä tunteitaan isäänsä kohtaan. Välit ennen episodiaakaan eivät olleet kovin tiiviit, isällähän oli intressit ihan muualla. Tytön mielestä isä on täys paska, ei auta vaikka kuinka nyt yrittää olla kiinnostunut ja pahoitella.
Tytön kannalta asiaa ei auta, että itse olen myös kulkenut psykiatrilla, nukkunut nukahtamislääkkeillä, kyllä hän 16 vuotiaana näkee äitinsä tuskan.
Poika ei suostu puhumaan asiasta mitään, koulumenestys vain meni kuin lehmän hänta alaspäin.
Mitä tekee isä? yrittää osallistua, olla kiinnostunut, mutta arvostuksen saaminen edes jollekin tasolle lasten kannalta on vaikeaa.
"Ystävä" (naimisissa ja itsekkin äiti) voisi tulla joskus kärpäsenä kattoon seuraamaan mitä nämä salasuhteet saavat aikaan, vaikutus voi olla loppuelämän kestävä. - aikuinen, oikeesti
Väsynyt kannattelija kirjoitti:
asuvat lapseni olivat murrosiässä, kun selvisi, että isällään oli ystävä.
Tästä alkoi meidän perheen selviytymistaistelu. Tyttö kulki psykologilla vuoden päivät, selvittelemässä tunteitaan isäänsä kohtaan. Välit ennen episodiaakaan eivät olleet kovin tiiviit, isällähän oli intressit ihan muualla. Tytön mielestä isä on täys paska, ei auta vaikka kuinka nyt yrittää olla kiinnostunut ja pahoitella.
Tytön kannalta asiaa ei auta, että itse olen myös kulkenut psykiatrilla, nukkunut nukahtamislääkkeillä, kyllä hän 16 vuotiaana näkee äitinsä tuskan.
Poika ei suostu puhumaan asiasta mitään, koulumenestys vain meni kuin lehmän hänta alaspäin.
Mitä tekee isä? yrittää osallistua, olla kiinnostunut, mutta arvostuksen saaminen edes jollekin tasolle lasten kannalta on vaikeaa.
"Ystävä" (naimisissa ja itsekkin äiti) voisi tulla joskus kärpäsenä kattoon seuraamaan mitä nämä salasuhteet saavat aikaan, vaikutus voi olla loppuelämän kestävä.Ja mikähän on ollut sun oma osuutesi tässä tilanteessa? Oletko tukenut lastesi ja heidän isänsä välistä suhdetta, vai esittänyt marttyyriä ja haukkunut lapsille isäänsä? Kyllähän nää petetyt kotirouvat tiedetään... ollaan heti sahaamassa ranteita auki jos tullaan petetyksi. Yleisöksi otetaan omat lapset ja sukulaiset "katsokaa miten mä kärsin". Ihan varmasti oot salaa voitonriemuinen, kun pääset rypemään tuskassa ja säälissä. Vedät vielä lapsesi siihen mukaan. Tiedän perheitä, joissa aviopuolisoiden välit on selvitetty hienotunteisesti aikuisten kesken, ilman suuria draamoja. Niin tekee aikuiset ja kypsät ihmiset.
- Väsynyt kannattelija
aikuinen, oikeesti kirjoitti:
Ja mikähän on ollut sun oma osuutesi tässä tilanteessa? Oletko tukenut lastesi ja heidän isänsä välistä suhdetta, vai esittänyt marttyyriä ja haukkunut lapsille isäänsä? Kyllähän nää petetyt kotirouvat tiedetään... ollaan heti sahaamassa ranteita auki jos tullaan petetyksi. Yleisöksi otetaan omat lapset ja sukulaiset "katsokaa miten mä kärsin". Ihan varmasti oot salaa voitonriemuinen, kun pääset rypemään tuskassa ja säälissä. Vedät vielä lapsesi siihen mukaan. Tiedän perheitä, joissa aviopuolisoiden välit on selvitetty hienotunteisesti aikuisten kesken, ilman suuria draamoja. Niin tekee aikuiset ja kypsät ihmiset.
ei saa alkaa yleistämään.
- en ole kotirouva, enkä marttyyri, välillä vain olin todella väsynyt
- olen todellakin tukenut sekä lapsiani, että miestäni heidän välisen suhteen parantamisessa
- yleisöksi ei ole otettu sukulaisia eikä ystäviä
- suhteen selvittyä, selvittelimme asioita keskenämme. Yksi varomaton keskustelu, kun luulimme tyttären olevan kaverillaan. Tyttö muutaman päivän päästä sanoi minulle, että tiedän isän pettäneen sinua. Mitä teet, aloitanko minäkin valehtelun niin kuin mieheni? Pyysin miestäni keskustelemaan tyttönsä kanssa.
- ranteita en ole vetänyt auki enkä vedä. Toki asia koski ja paljon, selvittely vienyt aikaa (turhankin paljon)
- niin ja jotain hyvääkin, kommunikaatio toimii nyt paremmin, kun syyt ja seuraukset on puhuttu auki - nyt kiehuu
aikuinen, oikeesti kirjoitti:
Ja mikähän on ollut sun oma osuutesi tässä tilanteessa? Oletko tukenut lastesi ja heidän isänsä välistä suhdetta, vai esittänyt marttyyriä ja haukkunut lapsille isäänsä? Kyllähän nää petetyt kotirouvat tiedetään... ollaan heti sahaamassa ranteita auki jos tullaan petetyksi. Yleisöksi otetaan omat lapset ja sukulaiset "katsokaa miten mä kärsin". Ihan varmasti oot salaa voitonriemuinen, kun pääset rypemään tuskassa ja säälissä. Vedät vielä lapsesi siihen mukaan. Tiedän perheitä, joissa aviopuolisoiden välit on selvitetty hienotunteisesti aikuisten kesken, ilman suuria draamoja. Niin tekee aikuiset ja kypsät ihmiset.
Todella aikuismaista ja kypsää selvittää välejä pettämällä!! Unohdat, että lapset osaavat ihan itse ajatella ja tehdä jopa fiksuja johtopäätöksiä. Mistäköhän revit tuon"kyllähän nää petetyt kotirouvat tiedetään... ollaan heti sahaamassa ranteita auki jos tullaan petetyksi..." Kaikesta huomaa katkeroitumisesi, näyttää ihan siltä, että mies on jatkanut käryn käytyä vaimonsa kanssa ja sut on jätetty kuin nalli kalliolle..
Aivan sairasta ajatusmaailmaa sinulla, "Ihan varmasti oot salaa voitonriemuinen, kun pääset rypemään säälissä ja tuskassa." Voi juma!! Tarvitset kyllä aika vahvasti hoitoa! - oikee aikuinen
nyt kiehuu kirjoitti:
Todella aikuismaista ja kypsää selvittää välejä pettämällä!! Unohdat, että lapset osaavat ihan itse ajatella ja tehdä jopa fiksuja johtopäätöksiä. Mistäköhän revit tuon"kyllähän nää petetyt kotirouvat tiedetään... ollaan heti sahaamassa ranteita auki jos tullaan petetyksi..." Kaikesta huomaa katkeroitumisesi, näyttää ihan siltä, että mies on jatkanut käryn käytyä vaimonsa kanssa ja sut on jätetty kuin nalli kalliolle..
Aivan sairasta ajatusmaailmaa sinulla, "Ihan varmasti oot salaa voitonriemuinen, kun pääset rypemään säälissä ja tuskassa." Voi juma!! Tarvitset kyllä aika vahvasti hoitoa!jaa jaa, tiedän tapauksen (ihan lähipiirissä) jossa vaimo kohteli miestään kuin kiloa p**kaa. Pettämisen tultua ilmi juoksi kaikki tutut ja vieraat julistamassa omaa kärsimystään ja veti lapsetkin siihen mukaan. Vieläkin kiehun kun ajattelen sitä. En ole katkera, ihan elämää nähnyt ja kokenut vaan.
- adsasdasd
oikee aikuinen kirjoitti:
jaa jaa, tiedän tapauksen (ihan lähipiirissä) jossa vaimo kohteli miestään kuin kiloa p**kaa. Pettämisen tultua ilmi juoksi kaikki tutut ja vieraat julistamassa omaa kärsimystään ja veti lapsetkin siihen mukaan. Vieläkin kiehun kun ajattelen sitä. En ole katkera, ihan elämää nähnyt ja kokenut vaan.
kyllä minäkin tiedän tuollaisen, mutta kyllä minä tiedän enemmän semmoisia tapauksia, missä vieras pillu tai kulli on vaan kiinnostanut enemmän, vaikka perhe-elämässä ei olisi mitään ollut ihmeemmin vialla.
tosin hellpohan tuossa on aina synninpäästö sanoa "et tiedä mitä siellä on ollut vialla" ja pälä pälä.
niin että kaikille apn ongelmaa jeesusteleville sanon vaan että "ette tiedä mitä AP:n ja äidin suhteessa on ollut vialla, joten asia ei teille kuulu vaikka AP päättäisi kivittää äitinsä" - kiehuu
oikee aikuinen kirjoitti:
jaa jaa, tiedän tapauksen (ihan lähipiirissä) jossa vaimo kohteli miestään kuin kiloa p**kaa. Pettämisen tultua ilmi juoksi kaikki tutut ja vieraat julistamassa omaa kärsimystään ja veti lapsetkin siihen mukaan. Vieläkin kiehun kun ajattelen sitä. En ole katkera, ihan elämää nähnyt ja kokenut vaan.
ihan sitten tiedät kaiken, kun lähipiirissä olet yhden tapauksen nähnyt, niinpä niin. Ja sillä sitten vetelit ylevät johtopäätöksesi. Näinhän kaikki tekee, jaksanpa epäillä. Järjen jättiläiseltä oikein vaikutat.
- aikuinen taas
kiehuu kirjoitti:
ihan sitten tiedät kaiken, kun lähipiirissä olet yhden tapauksen nähnyt, niinpä niin. Ja sillä sitten vetelit ylevät johtopäätöksesi. Näinhän kaikki tekee, jaksanpa epäillä. Järjen jättiläiseltä oikein vaikutat.
Mun pointti asiaan on se, että pitäkööt mölyt mahassaan ja hoitakoon aikuiset asiansa kahdenkesken. Sitä p**kaa ei tarvitse levitellä lapsille/sukulaisille/työkavereille. Kun kulissit kaatuu niin turha on ruveta toista mustamaalaamaan. Juoskaa psykiatreilla ja tainnuttakaa tajunne pillereillä, petetyt vaimot. Mut sitä myötätuntoa on turha ainakaan multa ruikuttaa. Hankkikaa omaakin elämää, niin ette olisi niin riippuvaisia niistä ukoistanne.
- kiehuu
aikuinen taas kirjoitti:
Mun pointti asiaan on se, että pitäkööt mölyt mahassaan ja hoitakoon aikuiset asiansa kahdenkesken. Sitä p**kaa ei tarvitse levitellä lapsille/sukulaisille/työkavereille. Kun kulissit kaatuu niin turha on ruveta toista mustamaalaamaan. Juoskaa psykiatreilla ja tainnuttakaa tajunne pillereillä, petetyt vaimot. Mut sitä myötätuntoa on turha ainakaan multa ruikuttaa. Hankkikaa omaakin elämää, niin ette olisi niin riippuvaisia niistä ukoistanne.
Ihan oikeasti muka aikuinen. No huh. Kyllä ihmisellä on oikeus puhua pahaaoloaan, myös petetyllä vaimolla. Jos kaikki petetyt vaimot juokisivat psykiatreilla, niin mistäköhän sen määrän psykiatreja saataisiin... Ja mitä hemmetin paskaa? Usko pois, sinunlaisiltasi kukaan tuskin myöt'ätuntoa edes hakisi, et edes tiedä mitä se sana tarkoittaa.
- aik. taas
kiehuu kirjoitti:
Ihan oikeasti muka aikuinen. No huh. Kyllä ihmisellä on oikeus puhua pahaaoloaan, myös petetyllä vaimolla. Jos kaikki petetyt vaimot juokisivat psykiatreilla, niin mistäköhän sen määrän psykiatreja saataisiin... Ja mitä hemmetin paskaa? Usko pois, sinunlaisiltasi kukaan tuskin myöt'ätuntoa edes hakisi, et edes tiedä mitä se sana tarkoittaa.
Oman lapsen tai terveyden menettäminen on todellinen kriisin paikka. Olen tukenut ja auttanut ystäviäni niissä tilanteissa.
Nämä ukkojensa perään parkuvat vaimot ovat lähinnä säälittäviä luusereita. - .miekkonen.
aik. taas kirjoitti:
Oman lapsen tai terveyden menettäminen on todellinen kriisin paikka. Olen tukenut ja auttanut ystäviäni niissä tilanteissa.
Nämä ukkojensa perään parkuvat vaimot ovat lähinnä säälittäviä luusereita.Tässä threadissa on keskusteltu vähän eri asioista kuin ukkojen perään parkuvista vaimoista. Vai etkö seuraa ollenkaan keskustelua?
Luuletko ettei lapset saa tietää mistä ero johtuu? Kuvitteletko etteivät ne osaa laskea 1 1 jos äiti tai isä muuttaa suoraan kodista jonkun toisen luokse?
Omassa lähipiirissä yksi petollinen henkilö on menettänyt täydellisesti terveytensä. Ei tipu sympatiaa, itse on kuoppansa kaivanut, kuolkoot yksinäisenä lasarettiin.
- adultChildOfDivorce
http://www.acodp.com ja muihin acodp-sivuihin ja aiheisiin. Voimia.
- fsdfsdff
isäni äiti eli mummoni karkasi kotoaan kun isäni oli teini-iässä. siis katosi elämästä. en tiedä liittyikö asiaan pettämistä tai mitä oli tapahtunut. en tunne taustoja, teidän vain kuinka se hylkääminen vaikutti isän suhtautumiseen äitiinsä.
isäni on pitkävihainen ja tuon tempun jälkeen äiti oli hänelle kuollut, ei mitään yhteyksiä varmaan kymmeneen vuoteen. veljensä sitten joskus täysi-ikäisenä etsi äitinsä käsiinsä, eikä ne välit ikinä parantuneet. käytiin lapsena ehkä kerran kahdessa vuodessa pakollisella käynnillä. nyt kun se kuoli muutama vuosi sitten, en mennyt edes hautajaisiin. mitä minä uppo-oudon ihmisen hautajaisissa teen?
en ole omasta mielestäni menettänyt yhtään mitään, vaikkei minulla ole ollut mummoa. - nurkkahiiri
Luin ketjun läpi, ja totesin että lähes kaikki (ei ihan kaikki) kirjoitukset koskivat juuri äidin tekemää pettämistä, ja kuinka se on koettu elämää repiväksi teoksi.
Äidin tehtäväksi on asetettu perheen ja lasten hyvinvoinnin takaaminen hinnalla millä hyvänsä. Äiti ei saisi olla ihminen, vain äiti.
Meillä petti isä. Äiti hoiti tehtävänsä juuri niin kuin ympäristö odotti. Jaksoi aina vaan ja antoi anteeksi uudelleen ja uudelleen. Niin me lapsetkin, vaikka isää vihasimme. Mutta jos pettäjä olisikin ollut äitini, koko maailmani olisi romahtanut, samoin ympärillä elävien maailma. Ero olisi tullut taatusti saman tien, isä ei olisi antanut anteeksi.
Äidilläni oli raskas elämä. Hän kannatteli risaa perhettämme ja joutui olemaan huonossa avioliitossa omat tarpeensa uhraten. Jos avioero olisi tullut, äitini olisi elänyt pidempään ja onnellisempana. Isäni olisi todennäköisesti juonut itsensä hengiltä. Kyllä me lapset olisimme sen eron kestäneet paremmin kuin huonon perhe-elämän. - yks äiti
ajatellut, miten vanhempasi suhtautuisivat sinuun, jos sinä pettäisit ja sen takia tulisi sinulle ero? Hylkäisivätkö sinut, moittisivat, katkaisisivat välit kokonaan? Vanhemmat ei tee niin lapsilleen. Eikö heillä ole oikeus odottaa samanlaista toimintaa aikuisilta lapsiltaan?
Myös vanhemmmilla on oikeus elää onnellista elämää. Eivät vanhemmat ole virheettömiä, jumalasta seuraavia. - Salli_S
meilläkin äiti petti. Isä murtui, muutti salaa kaksioon kaupunkiin ja laittoivat talon myyntiin. Isä alkoi juoda, juoksi kapakassa, naiset vaihtuivat. Lopulta, ehkä puolen vuoden päästä löysi naisen, jonka kanssa muutti Turkuun ja siellä asuivat pari vuotta ja sitten muutti faijan lapsuuskaupunkiin. Ne meni kihloihin, osti talon ja kyllä alkoholia käyttävät aika paljon, mutta yhdessä ovat.
- Äitille kävi huonommin. Uusi mies olikin alkoholisti-narkkari, joka muutaman vuoden raittiuden jälkeen palasi piireihinsä ja roikkui silti äidissä. Äiti on aika huonona. Varmaan katuu,mutta elämä kyllä kääntää teot eteen. Yritän olla väleissä molempien kanssa. Äitiä vihasin kolmisen vuotta, sitten näin, että se oli vain pakoa siitä elämäntilanteesta, missä olivat. Ei mikään varsinaisesti ollut huonosti,mutta äidiltä oli kuollut vanhemmat , työpaikka myyty ja isä ei osannut tukea oikein millään lailla. Ymmärrän jo paremmin, vaikka en hyväksy, mutta kai hän teki sen, mitä pystyi ja kun tuli liian raskasta, oli paettava. Enää en vihaa ja siitä on jo kymmenen vuotta ja minä olen aikuinen. Oma lukio meni pieleen sen eron takia ja olen vähän tuuliajolla, mutta toivon, että saan rakennusaineita jostakin. Ketään en uskaltanut itse lähestyä, pelkäsin tuon eron takia läheisyyttä, mutta sekin alkaa olla kunnossa. Aika on ainoa apusi, mutta yritä puhua asiasta tai kirjoitella vaikka täällä. Se helpottaa ja jos pystyt itkemään...- antakaa anteeksi
Minusta vanhemmat jotka eroavat uskottomuuden takia tekevät ihan oikein jos eivät kerro todellisia syita lapsille. Erojahan on monissa perheissä muistakin syistä eivätkä vanhempien väliset ongelmat kuulu lapsilla. On sitten ero tapahtunut mistä syystä tahansa on kunnioitettavaa olla sotkematta lapsia ongelmiin mukaan. Erosta kuitenkin selviää lapset ja aikuiset tavallaan. Harmi jos ap:sta tuntuu pahalta toisen vanhemman petturuus olisiko asia helpompi käsitellä jos vanhemmilla olisi ollut joitain muita ongelmia jotka olisivat eroon johtaneet, onko se pettäminen todellakin niin kamala asia. Minusta vanhempiaan ei pitäisi tuomita, hehän ovat nyöskin vain ihmisiä niinkuin mekin lapset ja kaikki tekevät virheitä tässä elämässä. Eikö se anteeksi antaminen ole kuitenkin tärkeintä.
- väärässä lapsi!
antakaa anteeksi kirjoitti:
Minusta vanhemmat jotka eroavat uskottomuuden takia tekevät ihan oikein jos eivät kerro todellisia syita lapsille. Erojahan on monissa perheissä muistakin syistä eivätkä vanhempien väliset ongelmat kuulu lapsilla. On sitten ero tapahtunut mistä syystä tahansa on kunnioitettavaa olla sotkematta lapsia ongelmiin mukaan. Erosta kuitenkin selviää lapset ja aikuiset tavallaan. Harmi jos ap:sta tuntuu pahalta toisen vanhemman petturuus olisiko asia helpompi käsitellä jos vanhemmilla olisi ollut joitain muita ongelmia jotka olisivat eroon johtaneet, onko se pettäminen todellakin niin kamala asia. Minusta vanhempiaan ei pitäisi tuomita, hehän ovat nyöskin vain ihmisiä niinkuin mekin lapset ja kaikki tekevät virheitä tässä elämässä. Eikö se anteeksi antaminen ole kuitenkin tärkeintä.
Meillä tuli ero vaimoni toistuvan uskottomuuden takia yli 20v sitten ja tämä-ex vaimoni teki silloin kaikkensa mustamaalakseen minut lasten ja jopa sukulaisteni silmissä. Lasten tapaamissopimus jäi melko väljäksi ja siinä meni monta vuotta kun sain edes nähdä lapsiani, hänen mielestään lapsilla kun ei ole mitään velvollisuutta "viihdyttää isäänsä".
Jatkuvan "isä on paha" manipulaation seurauksena lapset oppivat todellakin vihaamaan minua ja kymmenisen vuotta tapaamisemme olivat hyvin pinnallisia.
Voit kuvitella kuinka katkera minusta tuli, varsinkin kun lasten oman äidin seikkailut maailmalla olivat mitä olivat, niistä hän ei tietenkään hiiskunut sanaakaan lapsille, vaan käänsi minut koko eron syyksi.
Meni tosiaan tuo kymmenen vuotta ennenkuin pääsin kertomaan murrosikäisille pojilleni miten asiat silloin aikanaan todellisuudessa menivät. Alkuun eivät tietenkään uskoneet juttujani, mutta pikkuhiljaa heillekin valkeni totuus ja asetelmat muuttuivat. Nykyään olemme paljonkin tekemisissä toistemme kanssa, mutta tuohon äitiinsä molemmilla pojilla on kovin kylmät välit.
Olen ehdottomasti sitä mieltä, että lapsille on syytä kertoa näissä erojutuissa asiat niinkuin ne ovat mahdollisimman nopeasti, ei muutaman vuoden ikäinen vielä niitä ymmärrä, mutta kymmenvuotias jo melkoisen hyvin.
Omakohtaisesti koen, että menetin monta hyvää vuotta lasteni kanssa sen takia, että asioita vääristeltiin tahallaan exvaimoni taholta, enkä päässyt niitä heti oikaisemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803