Varokaa kaikkia vippipaikkoja (erityisesti niitä joiden laskutusta hoitaa flexcash) mm. ege ja (nanolaina ?) !!
Laina tulee kohtuuttoman kalliiksi kun siihen lisätään pakolliset eräpäivänsiirto-maksut, korot ja kulut. Normaalisti tulee maksumuistutus 2 viikkoa ap laskusta johon laskutuslisä 5€, mutta näihin hyvin kyseenalaisiin puljuihin sovelletaan omia kieroja lainaehtoja ja kynitään kuluttaja viimeiseen penniin asti.
Esimerkki egen kuluista. 120€ 14€ eräpäivänsiirto 5€ maksumuistutus tekstiviestikulut n. 4€! yht. 143€ kulut kuukauden 100€ lainalle!!! Järkyttävä summa!
Muita esimerkkejä on esim. rahahana johon tulee se 20€ pakollinen eräpäivänsiirto puhumattakaan easylainasta, fastloanista ym ym ja näihin kohtuuttomat korot ja kulut. Esimerkkejä on lukuisia.
Jos Suomen laki kieltää koronkiskonnan ja tämä ei sitä ole, niin mikä sitten?
Joihinkin yrityksiin olen kohteliaasti vaivautunut soittamaan eräpäivänä ja ilmoittanut maksavani laskun hieman myöhässä tai pyytänyt lisää maksuaikaa. Vastauksena olen usein saanut että: "kannattaa siirtää eräpäivää maksullisella viestillä". Ai miksi?
En rupea maksamaan yhtään ylimääräistä latia ja näin ollen olen vain ilmoittanut maksavani laskun myöhässä kun eivät voi lähettää maksumuistutusta ennen kuin lasku on 2 viikkoa myöhässä.
Kieroa ja ahnetta pyytää vielä siirtämään eräpäivää maksullisella viestillä sen sijaan, että sanoisivat: "ok, maksa lasku hieman myöhässä ja muistutus tulee vasta 2 viikon päästä."
Hyvät ihmiset: VIPPIKIELTO FIRMOIHIN ja velkaantuminen ja laskut loppuu!
Yhtäkään vippifirmaa en itse aio tukea enää ottamalla lainaa mistään joten minulla onkin vippikielto joka paikkaan.. mutta jos jostain firmasta aiotte ottaa lainaa niin ehkä OPR-vakuus on halvin (kallis sekin) mutta maksuajoista voi Svea rahoituksen kanssa sentään sopia.
ege, rahahana, easylaina ym ym.
3
917
Vastaukset
- tää on niiin kummaa
Pakolliset eräpäivän siirrrot??? Onko maksumuistutuskin pakollinen?
"En rupea maksamaan yhtään ylimääräistä latia ja näin ollen olen vain ilmoittanut maksavani laskun myöhässä kun eivät voi lähettää maksumuistutusta ennen kuin lasku on 2 viikkoa myöhässä. "
Voi hyvänen aika. Ajattelitko, että sinä saat maksaa niinkuin haluat laskusi takaisin? Ehkä ihan oikeasti kannattaisi vaikka maksaa laskun silloin kun on sen eräpäivä. Esimerkiksi. Tai sitten vaan olla ihan hiljaa ja maksaa ne kulut mitkä viivästymisestä aiheutuu.- näitä paikkoja
Näin on, mutta missä tahansa laskussa tulee AINA (lähes poikkeuksetta) maksumuistutus joka perustuu Suomen lainsäädäntöön ja Suomen lakia tulee soveltaa myös näihin paskapuljuihin vaikka olisivat kuinka raha-ahneita.
14 vuorokautta on se maaginen aika jolloin pitäisi tehdä peruutusilmoitus mikäli ei halua lainaa tai jos lasku on 14 päivää myöhässä, saavat lähettää maksumuistutuksen johon laskutuslisä VAIN 5€, tämä ei kuitenkaan käytännössä toteudu näissä firmoissa, joten katson aiheelliseksi varoittaa muita asiasta.
Itse en onneksi ole pitkään aikaan egen kaltaisesta paikasta lainannut, mutta harmittaa vain julmetusti muiden puolesta jotka joutuvat näiden yritysten uhreiksi.
- karsitaan pois
Olen myös tormännyt näiden flexcash laskutusta hoitaneiden firmojen laittomaan toimintaan. Muistutusta ei tule, mutta eräpäivänsiirto automaattisesti hurjilla kuluilla. Mm. EasyCredit, Ege, Ainalaina ja monta muuta puljua. Ohjeen mukaaan muistutus pitää lähettää 14 pv myöhastymisen jälkeen.
Syy miksi ei aina voi juuri eräpäivänä maksaa voi olla monia inhimillisiä asioita, ettei niistä kenenkään tarvi näsäviisaudessaan moittia.
Svean kanssa kyllä voi sopia ilman ylimääräisiä kuluja. Jos itse vielä tarvin pikavipin ottaa niin minä suosin 2-3 filmaa ...OPR-vakuus niissä mukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."432130Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1711893- 1161310
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711150- 96942
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73899Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78849Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki43836Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931772- 54691