Aloitan ens kuun alusta työharjottelun ja opiskelun lopetin keväällä kesken. Eli ei ole varsinaisia tuloja, mutta voiko pankista silti saada lainaa tuon verran? Ja jos syynä on hevosen osto? Löysin loistavan arabi tamman hyvästä suvusta, jonka varsoista tulee joskus myös tienaamaan hyvin. Luottotiedot on kunnossa ja takaajia löytyy, että mitenhän pankissa suhtautuu? Ja opintolaina on joskus otettu?
Kiitoksia vastanneille :)
Saako työtön pankista lainaa 2500e?
23
2897
Vastaukset
- velaton mies
kyllä lainaa saa pankista ,jos kera sinulla on takaajat siihen,summa on pieni ja jos vielä olisi jotain omaisuutta,minkä antaisit pankille takuuksi,mutta jos ei ole, niin kyllä pankki tuon summan antaa,kunhan takaajat on ja ei merkintöjä luottotiedoiss,jos oma pankkisi nikoittelee,niin kysy muista pankeista tarjoukset,niin yllätyt niistä eroista ja koroista ja joku sinulle sen lainan varmasti antaa,koska asiasi olet aina hoitanut ja takaajat löytyy,niin pankille laina on aivan riskitön.Vertaa eri pankkien tarjoukset,niissä on kovia eroja ja säästät kivasti,kun pyydät netin kautta ajan pankkiin ja menet sinne ja selität tilanteesi ja siten seuraavaan sama,se joka antaa parhaimmalla ehdola otat siten sieltä.
- Höpö...
"kyllä lainaa saa pankista ,jos kera sinulla on takaajat siihen,summa on pieni ja jos vielä olisi jotain omaisuutta,minkä antaisit pankille takuuksi"
Älä höpötä.
Pankkia kiinnostaa ensisijaisesti henkilön maksukyky, ja vasta toissijaisesti takaajat/vakuudet.
Jos henkilöllä ei ole takaisinmaksukykyä, niin mikään pankki ei lainaa myönnä, edes noin pientä, oli takaajat ketä tahansa.
Pankki lähtee aina siitä, että velallinen kykenee maksamaan lainansa itse, eikä tarvitse kääntyä takaajien puoleen, eikä lähteä realisoimaan vakuuksia. - Pitkäaikaistyötön.
Höpö... kirjoitti:
"kyllä lainaa saa pankista ,jos kera sinulla on takaajat siihen,summa on pieni ja jos vielä olisi jotain omaisuutta,minkä antaisit pankille takuuksi"
Älä höpötä.
Pankkia kiinnostaa ensisijaisesti henkilön maksukyky, ja vasta toissijaisesti takaajat/vakuudet.
Jos henkilöllä ei ole takaisinmaksukykyä, niin mikään pankki ei lainaa myönnä, edes noin pientä, oli takaajat ketä tahansa.
Pankki lähtee aina siitä, että velallinen kykenee maksamaan lainansa itse, eikä tarvitse kääntyä takaajien puoleen, eikä lähteä realisoimaan vakuuksia.Pankkisuhde ja vakuudet ratkaisevat!
Tämä on toistoa mutta vielä kerran.
59-vuotisena pitkäaikaistyöttömänä, odottaen työttömyyseläkkeelle siirtymistä, otin 45000E:n lainan 15-v laina-ajalla ilman lyhennyksiä. Maksan vain korot ( marginaali 0,40% 12kk euribor ) kuukausittain.
Kysäisin kolmesta pankista. Yhdestä heittivät minut ulos kesken asian selvityksen ja ennen poliisien kutsumista.
Se oli Sampo kun kunnostautui.
Kahdessa eivät nikotelleet yhtään eivätkä pankin "tiskityöntekijät" edes lähteneet mistään varmistelemaan mitään.
Eivät sen hetken eikä lähitulevaisuuden tulot ratkaise vaan pankkihistoria ja vakuudet!
- HeimonVeli
Kyl siun pittäis lainaa saaha?
Josset saa, nii huuda kovvaan ääneen "RASSISTIT, ku ette miulle lainaa anna!" - visainen juttu
Kun siinä kysytään tuloja... ja ellei pankki anna enää muunlaisia kortteja. Mikä sitten eteen? Nostaa vaan käteistä tiskiltä tai nostaa riittävästi sukanvarteen tai patjan alle?
- Mutta muita
Saahan niitä muitakin kortteja joilla voi maksaa.
Ei kortin tarvitse luotollinen olla.
On debit-kortteja ja Visa Electron.
- pankista. EI
Ihmetyttää ettei niillä takaajilla ole lainata sulle tota summaa?
- hevoset kalliita
Kun noin pieni summa eikö tulisi kaikille paljon kannattavammaksi että takaaja lainaisi sinulle suoraan tuon 2500 ja makselisit hänelle sen sovituissa erissä takaisin.
Oletan että tiedät että heosesta ja kustannuksista puhuttaessa ei ostohintaa oikeastaan kannata edes mainita. Tallipaikka helposti 250-500e/kk (vuodessa 3000-6000e!), satula 500e, suitset 150e, kengitys 500e vuodessa, hivenaineet, harjat, riimut, loimet. Osaatko itse(!) kouluttaa alusta lähtien varsasi vai maksatko sille vuodeksi tai pariksi palkallisen ratsuttajan? Menetkö kursseille/kilpailuihin? Trailerin vuokraus ja kilpamaksut maksavat lisää. Anna laupias taivas jos se hevonen rikkoo jalkansa ja joudutaan kuljettamaan eläinlääkärille ja siellä kalliilla hoidattamaan.
Jos ei tuollaista 2500 euroa ole noin heittää kannattaa ehkä miettiä kahdesti.- prr-zz
Olen kyllä hyvin tietoinen hevosten kustannukset :) Minulla on hevosia ollut 4vuotiaasta lähtien. Omia kasvatteja löytyy neljä ja projekteja ravureita pari. Sekä 3pv päästä alotan tallilla työharjottelun, että ihan ammatin meinasin harrastuksesta tehdä. Ja onnekas olen että meillä on oma talli ja heinät yms tehdään itse, kengittäjä löytyy myös perheestä. Rupesin miettimään maksatko tosiaan suitsista 150e? Itse ostin 20e ruunalleni 4 vuotta sitten suitset ja vieläkin on kuin uudet ja hyvännäköiset vieläpä. Ja yleissatula minkä ostin kertaakaan käyttämättömänä niin siitä pulitin vain 100e, sen ostin tosin raviukolta joka ei sillä mitään tehnyt mutta oli hevosen mukana tullut.
Mutta niin, juuri sain vasta maksettua porukoille viimeset sataset tosta toisesta ruunasta minkä talvella ostin. Mielelläni jäisin siis velkaa jonnekkin muuvalle esim. pankkiin. Mahdollisuus olisi saada varsa osamaksulla, mutta se on sitten viimeinen vaihtoehto. Jos sitä huomenna kävis pankissa kysymässä onko mahdollista saada. Kiitoksia vastanneille :) - onnistuupas
prr-zz kirjoitti:
Olen kyllä hyvin tietoinen hevosten kustannukset :) Minulla on hevosia ollut 4vuotiaasta lähtien. Omia kasvatteja löytyy neljä ja projekteja ravureita pari. Sekä 3pv päästä alotan tallilla työharjottelun, että ihan ammatin meinasin harrastuksesta tehdä. Ja onnekas olen että meillä on oma talli ja heinät yms tehdään itse, kengittäjä löytyy myös perheestä. Rupesin miettimään maksatko tosiaan suitsista 150e? Itse ostin 20e ruunalleni 4 vuotta sitten suitset ja vieläkin on kuin uudet ja hyvännäköiset vieläpä. Ja yleissatula minkä ostin kertaakaan käyttämättömänä niin siitä pulitin vain 100e, sen ostin tosin raviukolta joka ei sillä mitään tehnyt mutta oli hevosen mukana tullut.
Mutta niin, juuri sain vasta maksettua porukoille viimeset sataset tosta toisesta ruunasta minkä talvella ostin. Mielelläni jäisin siis velkaa jonnekkin muuvalle esim. pankkiin. Mahdollisuus olisi saada varsa osamaksulla, mutta se on sitten viimeinen vaihtoehto. Jos sitä huomenna kävis pankissa kysymässä onko mahdollista saada. Kiitoksia vastanneille :)"Jos henkilöllä ei ole takaisinmaksukykyä, niin mikään pankki ei lainaa myönnä, edes noin pientä, oli takaajat ketä tahansa."
Me saatiin pankista asuntolainaa 70 000 kun mies oli työtön ja minä raskaana, takaajina minun vanhempani. Vaati helevetilisen rumban ja paljon verbaalisia kykyjä, mutta onnistui :)
Nyt alle vuotta myöhemmin ollaan jo molemmat duunissa ja pankki tyytyväinen. - Riippuu tilanteesta
onnistuupas kirjoitti:
"Jos henkilöllä ei ole takaisinmaksukykyä, niin mikään pankki ei lainaa myönnä, edes noin pientä, oli takaajat ketä tahansa."
Me saatiin pankista asuntolainaa 70 000 kun mies oli työtön ja minä raskaana, takaajina minun vanhempani. Vaati helevetilisen rumban ja paljon verbaalisia kykyjä, mutta onnistui :)
Nyt alle vuotta myöhemmin ollaan jo molemmat duunissa ja pankki tyytyväinen.Kyllä työtön voi pankista lainaa saada. Riippuu tilanteesta: jos peruspäivärahalla/työmarkkinatuella on niin tuskin saa, MUTTA jos on ollut pitkään töissä ja hyvät tulot ennen työttömyyttä eli on ansiosidonnaisena niin varmasti saa. Ansiosidonnaisella korvausta saa n. 60 % palkasta (jotain tuota luokkaa se on) joten jos esim. on ollut 6000 € kuukausipalkka niin ansiosidonnaisella saa työttömyyskorvausta n. 3600 € kuukaudessa joka on jo reilusti yli keskipalkan. Pankkia kiinnostaa lainaa myönnettäessä se kassavirta mitä tilille säännöllisesti tulee. Jos työttömän säännölliset tulot kuukaudessa ovat suuremmat kuin keskimääräisen palkansaajan niin kyllä laina silloin heltiää. Tietysti menojenkin pitää olla tasapainossa tulojen kanssa.
- Paljon vähemmän
Riippuu tilanteesta kirjoitti:
Kyllä työtön voi pankista lainaa saada. Riippuu tilanteesta: jos peruspäivärahalla/työmarkkinatuella on niin tuskin saa, MUTTA jos on ollut pitkään töissä ja hyvät tulot ennen työttömyyttä eli on ansiosidonnaisena niin varmasti saa. Ansiosidonnaisella korvausta saa n. 60 % palkasta (jotain tuota luokkaa se on) joten jos esim. on ollut 6000 € kuukausipalkka niin ansiosidonnaisella saa työttömyyskorvausta n. 3600 € kuukaudessa joka on jo reilusti yli keskipalkan. Pankkia kiinnostaa lainaa myönnettäessä se kassavirta mitä tilille säännöllisesti tulee. Jos työttömän säännölliset tulot kuukaudessa ovat suuremmat kuin keskimääräisen palkansaajan niin kyllä laina silloin heltiää. Tietysti menojenkin pitää olla tasapainossa tulojen kanssa.
Mitä isompi palkka, sen vähemmän korvaus on prosentuaalisesti. Kolmen tonnin palkasta saa ansiosidonnaista enää noin 45%, 6000e kuukausipalkasta päiväraha on 99e (http://www.tyj.fi/default.asp?id=25#laskuri), joten kuukausikorvaus on noin 2130 euroa. Eli 35% kuukausipalkasta, ja TODELLA kaukana 3600 eurosta.
Näin sitä isopalkkaista kannustetaan maksamaan veroja... - Lihavat kissat
Paljon vähemmän kirjoitti:
Mitä isompi palkka, sen vähemmän korvaus on prosentuaalisesti. Kolmen tonnin palkasta saa ansiosidonnaista enää noin 45%, 6000e kuukausipalkasta päiväraha on 99e (http://www.tyj.fi/default.asp?id=25#laskuri), joten kuukausikorvaus on noin 2130 euroa. Eli 35% kuukausipalkasta, ja TODELLA kaukana 3600 eurosta.
Näin sitä isopalkkaista kannustetaan maksamaan veroja...Yleensä kuudentuhannen palkalla ollaan jo sellaisissa tehtävissä, että siinä pääsee itse päättämään kuka yrityksestä tarvittaessa lähtee. Ja onhan se kuukausikorvauskin sentään suurempi kuin täyttä työpäivää tekevän myyjän palkka.
- Paljon vähemmän
Lihavat kissat kirjoitti:
Yleensä kuudentuhannen palkalla ollaan jo sellaisissa tehtävissä, että siinä pääsee itse päättämään kuka yrityksestä tarvittaessa lähtee. Ja onhan se kuukausikorvauskin sentään suurempi kuin täyttä työpäivää tekevän myyjän palkka.
Verojakin tuosta palkkasummasta maksetaan jo noin 2400-3000 euroa kuussa, eli aika monta kertaa ehtii maksaa työttömyyskorvauksensa... Toisin kuin vaikka myyjän 1500 euron kuukausituloista maksettavilla noin 300 euron veroilla, josta kumminkin saisi noin 950e/kk ansiosidonnaista.
Eli se 6000e palkkainen maksaa joka kuukausi enemmän veroja kuin saisi ansiosidonnaista, mutta 1500 eurolainen maksaa vain kolmasosan mahdollisesta tulevasta päivärahastaan. Turha siis syyllistää isopalkkaista siitä, että päivärahakin on jopa 35% ansiotuloista! - Riippuu tilanteesta
Paljon vähemmän kirjoitti:
Näin sitä isopalkkaista kannustetaan maksamaan veroja...Kiitos tarkennuksesta! Reilu kaksi tonnia on tottakai kaukana 3600 €:sta mutta siitä huolimatta reilun parinkin tonnin työttömyyskorvaus verrattuna peruspäivärahaan/työmarkkinatukeen on huikea. Ja onhan reilun parin tonnin työttömyyskorvaus myös enemmän kuin jotkut (melko monet itseasiassa) tienaavat työssäkäydessään.
- "pieni" mutta
Kiitos tarkennuksesta! Reilu kaksi tonnia on tottakai kaukana 3600 €:sta mutta siitä huolimatta reilun parinkin tonnin työttömyyskorvaus verrattuna peruspäivärahaan/työmarkkinatukeen on huikea. Ja onhan reilun parin tonnin työttömyyskorvaus myös enemmän kuin jotkut (melko monet itseasiassa) tienaavat työssäkäydessään.
Muuten ajatuksesi on oikea, mutta siinä on pankin kannalta "pieni mutta".
Nimittäin se, että ansiosidonnaista voi saada sen 500 päivää, ja jos sen jälkeen ei töitä ole, niin tulot tippuvat dramaattisesti, eli siihen reiluun 400€:n/kk netto. Ja sillä ei lainoja lyhennellä.
Jotta pankki antaisi lainaa hyvälläkään ansiosidonnaisella olevalle, niin pitäisi olla lähes 100%:n varmuus, että töitä löytyy, ennen kuin tuo 500 päivää täyttyy. Ja nykyäänhän ei mistään voi olla varma.
Joten uskoisin, että pankki kehoittaa tulemaan uudelleen lainaneuvotteluihin, kun uusi, vakinainen, työpaikka on löytynyt. - Pitkäaikaistyötön.
Kyllä työtön voi pankista lainaa saada. Riippuu tilanteesta: jos peruspäivärahalla/työmarkkinatuella on niin tuskin saa, MUTTA jos on ollut pitkään töissä ja hyvät tulot ennen työttömyyttä eli on ansiosidonnaisena niin varmasti saa. Ansiosidonnaisella korvausta saa n. 60 % palkasta (jotain tuota luokkaa se on) joten jos esim. on ollut 6000 € kuukausipalkka niin ansiosidonnaisella saa työttömyyskorvausta n. 3600 € kuukaudessa joka on jo reilusti yli keskipalkan. Pankkia kiinnostaa lainaa myönnettäessä se kassavirta mitä tilille säännöllisesti tulee. Jos työttömän säännölliset tulot kuukaudessa ovat suuremmat kuin keskimääräisen palkansaajan niin kyllä laina silloin heltiää. Tietysti menojenkin pitää olla tasapainossa tulojen kanssa.
Laskehan korvaus uudestaan.
Perusosuuden jälkeen kertyy nykyään 180pv (?) palkasta hieman yli 50% (?) ja sen jälkeen 45% (?) tuonne 2400E:n tietämiin. Siis laskentaperusteena oleva palkka, ei korvaus!
Ylimenevältä osuudelta päivärahaan lasketaan vain 20% ansiosta.
6000E:n palkan päiväraha jää roimasti luulemaasi pienemmäksi.
Viimeiset 3600E lisää korvausta noin 700E/kk.
Olisi ollut mukava saada tuo 60%:a sen karun todellisuuden, 40%:n asemesta.
Tuo loppusikin on asiaa tuntematonta höpinää!
Minun kohdallani korvausnettoni oli haarukassa 800 - 900E. Johtui myös muutamasta edeltävästä sattumuksesta.
Eukkoni pienellä, KELA-avusteisella sairauseläkkeellä.
Olin juuri siirtymässä työttömyyseläkkeelle ja pankin täti tiesi tarkkaan nämä asiat.
Silti kaksi pankkia oli valmis nikottelematta ja enempiä kyselemättä myöntämään 45000E 0.40%:n marginaalilla 15-vuodeksi lyhentämättä sitä lainkaan.
Pankit eivät, yhtä lukuun ottamatta, välittäneet hittojakaan sen hetken tuloistani eikä menoistani.Eiväthän ne niitä edes tienneet.
Pankkihistoria ja vakuudet. Ne ratkaisevat.
Oudointa asiassa oli että pankki jossa minulla oli vain parin rahaston osuuksia, oli myös valmis lainoitukseen.
.
- prr-zz
ajattelin ilmottaa teillekkin että sain sen 2500e lainan pankista, jos muutkin on samaa miettinyt :)
- zzzoooozzzz
Ite kun ei työssäkäyvänä saa ees 3000 euron lainaa...
- prr-zz
zzzoooozzzz kirjoitti:
Ite kun ei työssäkäyvänä saa ees 3000 euron lainaa...
varmaa aika paljon vaikuttaa se että asutaan tuppukylässä, jossa kaikki tuntee kaikki ja täälä tossa oopeessä on älyttömän mukavia nuo naiset :) ite ainakin veikkaisin että en varmasti ois kaupungin pankista saanu penniikään.. ja sekin saattaa vaikuttaa kun tulen vuosien päästä parhaillaan jopa triplaamaan tuon summan kun astutan tamman ja myyn koulutettuna varsan..
nuo kävi minun mielessä että on positiivisesti vaikuttanut
- 31
valtion takaama, eikö? sillä ei hirveesti ole merkitystä, kuka lainaa hakee. laina on aina takaajien vastuulla, heiltä sitä maksukykyä pitää löytyä. no, tietty itselläkin sen verran, ettei ihan 400e:n kk- tuloilla vois saada, koska pankki kuitenkin katsoo, että ensisijassa maksat sen itse.
- lainaajia onko heitä
saat lainaa 1:1 reaalivakuuksiin. Tervetuloa Nordean lainatiskille.
- kva
Moi, noin pieneen lainaan riittää kulutusluotto, joka on siis laina ilman vakuuksia. http://www.vippivinkki.com/kulutusluottovertailu/ on ainakin listattuna jotain ton hintaluokan kulutusluottoja, tosin vaatii 25v iän, mutta työttömyys ei ole ongelma
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."502202Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1972029- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki47868Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933845- 61746