MURTUNUT

SYDÄN

MITÄ teen olen 45v olen kasvattanut yh äitinä lapseni kunniallisesti elämään.Mutta kun he saivat lapsia ja oman kumppanin. Tytär 25 ja heillä 4v ensimmäinen lapsenlapseni.RAKASTAN HÄNTÄ YLI KAIKEN...Pojallani 4v tyttö ja 3v poika sekä vaimoke.Poikani kanssa tulen hyvin juttuun ja hän tuo SALAA Miniäkokelaalta mummun luokse tyttöä ja poikaa.. JOS Miniä kokelas saa tietää että muksut ovat käyneet luonani hän saa valtavan hermoromahduksen,miksi en tiedä miten voin häntä edes tavata kun ei avaa ovea jollei poikani ole itse kotona.En ole häirinnyt heidän elämäänsä mitenkään HYVÄ jos 3 kertaa vuodessa saan heitä rakkaitani käydä katsomassa..EN YMMÄRRÄ MINIÄN VIHAA MINUA KOHTAAN...Kerta kaikkisesti en ole tehnyt hänelle yhtikäs mitään..KAIPPA JOSKUS YMMÄRTÄÄ... Tyttäreni taas käy luonani yhtenään lapsenlapsni kanssa..MEILLÄ ON TOSI HYVÄ JA LÄMMIN SUHDE KESKENÄMME Johon kuuluu myös vävy kokelas.He saavat toisen lapsen elokuussa ja ovat onnellisia..MUTTA minua mietityttää tämä miniä kokelas joka on tehnyt 2 lasta poikani kanssa miksi hänen vihansa minua kohtaan on noin valtava ettei lapsenlapsetkaan saisi käydä luonani..HÄN on joskus asunut poikani kanssa luonani ja silloin kaikki oli hyvin..EN YMMÄRRÄ MUTTA JOS JOKU VOISI AUTTAA MINUA YMMÄRTÄMÄÄN TÄMÄN .....VIHAN JA INHON MINUA KOHTAAN MINIÄKOKELAALTA???!!!

8

1790

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitsu

seuraavan kerran kun tapaat miniäsi, pyydä häntä keskustelemaan kanssasi tuosta asiasta. Kerro kuinka pahalta tuntuu tuo vihanpito. Minusta sinulla on täysi oikeus saada selitys tuollaiselle käytökselle.

• sydän

Olen yrittänyt keskustella asiasta,mutta miniäkokelas katsoo maahan ja sanoo asian varsin selkeästi minulle lasten kuullen, että mummu voi poistua v.....n! Poikani tietenkin puuttuisi asiaan kova otteisesti,mutta olen aina opettanut muksuilleni miksi luoja meille kädet antoi EI LYÖMISTÄ VAAN HELLYYDEN OSOITUSTA VARTEN..Hiukan muuneltu versio sanasta..Meillä mättää jokin mutta en saa siitä selkoa!EHKÄ MINIJÄKOKELAS SEN JOSKUS KERTOO???Ahdistaa vain niin paljon jo lastenlastenkin takia koska kullannuput pitävät minusta ja kyselevät miksi mummua näkee harvoin?? eli lapsen suulla sanotusti MIKSI MUMMU ON AINA PIILOSSA?? Mitäpä tuohon oikein osaa selittää muuta kuin mummu on niin vähän kotona ja käy harvoin kylässä. sattuu niin sammatisti kun joutuu puhuun palturia!! NO KAI TÄÄ JOTENKIN SELVIÄÄ???

• miniä jo monta vuotta
        sydän kirjoitti:

Olen yrittänyt keskustella asiasta,mutta miniäkokelas katsoo maahan ja sanoo asian varsin selkeästi minulle lasten kuullen, että mummu voi poistua v.....n! Poikani tietenkin puuttuisi asiaan kova otteisesti,mutta olen aina opettanut muksuilleni miksi luoja meille kädet antoi EI LYÖMISTÄ VAAN HELLYYDEN OSOITUSTA VARTEN..Hiukan muuneltu versio sanasta..Meillä mättää jokin mutta en saa siitä selkoa!EHKÄ MINIJÄKOKELAS SEN JOSKUS KERTOO???Ahdistaa vain niin paljon jo lastenlastenkin takia koska kullannuput pitävät minusta ja kyselevät miksi mummua näkee harvoin?? eli lapsen suulla sanotusti MIKSI MUMMU ON AINA PIILOSSA?? Mitäpä tuohon oikein osaa selittää muuta kuin mummu on niin vähän kotona ja käy harvoin kylässä. sattuu niin sammatisti kun joutuu puhuun palturia!! NO KAI TÄÄ JOTENKIN SELVIÄÄ???

olen todella pahoillani puolestasi.
        Minulla itselläni on aivan ihana anoppi, joskus jopa läheisempi kuin oma äitini.

Jotain kautta sinun on selvitettävä tuo asia. Miksi poikasi ei tee asialle mitään? Ei kai hän voi olla niin tossunalla?

Täytyyhän lastenlasten päästä mummunsa luo ilman, että salassa tuodaan.

• minttu

puhua poikasi kanssa? Tuohon asiaan pitää saada selvyys. Ei toinen ihminen voi määrätä noin .. siis miniäsi.

Miniälläsi on selvästikin ongelmia itsensä kanssa.

Yritä kaikesta huolimatta puhua poikasi kanssa ensin.. ja sitten katsoa eteenpäin..

• minä

Miksi hoet että miniä kokelas ja vävy kokelas.. Mitä ihmeen kokelaita he nyt enää ovat jos ovat saaneet jo lapsiakin! Hehän ovat ennemminkin puolisoita ja elämänkumppaneita. Ehkä kemiat eivät vaan pelaa. Anna heidän olla rauhassa äläkä tyrkytä ainakaan itseäsi.

• murtunut

Minä en itseäni ole tuputtanut heidän elämäänsä !! vastaus juuri sinulle.Ihmettelet miksi sanon kokelaiksi miniää sekä vävykokelasta VASTAUS ennen kuin pappi ei aamenta ole liitolle antanut, eikä siunaustaan,voisitko ystävällisesti hiukan selitellä paremmin avioelämästä vaikka kuinka olisi lapsia heidän kanssaan, niin miten he ovat minulle muuta kuin kokelaita? En minä heitä vihaa vaan ihmettelen kuinka PÄÄSEN LÄHEMMÄKSI MINIÄKOKELASTA?Sillä rakastan lapsenlapsiani.Olen tehnyt kaikkeni että pääsisin lähelle minijäkokelasta,SANON HÄNTÄ NIMELTÄ En nimittele miksikään kokelaaksi,vaan ajatuksissani hän on minijäkokelas NÄET onhan hän lastenlasteni ÄITI Ihmettelen vain tätä juopaa mikä minua kohtaan hänellä on. Ymmärrätkö mitä yleensä tarkoitan? Tämä lapsi katras on minulle hyvin rakas,jokainen oma persoona.Nyt hyväksyn tilanteen ja olen muuttanut pois poikani tyttäreni lastenlasten ja minijä sekä vävy kokelaan tieltä kilometrejä välissä noin 650km.. VAIKKA SYDÄN OLISI LASTENLASTEN LUONA!! KIITOS SINULLE JOKA ANNOIT VIIMEISEN NIITIN MATTINÄSÄILYLLÄSI:: Avoimin silmin eteenpäin kiitos kaikille :-)

• puolin ja toisin
        murtunut kirjoitti:

Minä en itseäni ole tuputtanut heidän elämäänsä !! vastaus juuri sinulle.Ihmettelet miksi sanon kokelaiksi miniää sekä vävykokelasta VASTAUS ennen kuin pappi ei aamenta ole liitolle antanut, eikä siunaustaan,voisitko ystävällisesti hiukan selitellä paremmin avioelämästä vaikka kuinka olisi lapsia heidän kanssaan, niin miten he ovat minulle muuta kuin kokelaita? En minä heitä vihaa vaan ihmettelen kuinka PÄÄSEN LÄHEMMÄKSI MINIÄKOKELASTA?Sillä rakastan lapsenlapsiani.Olen tehnyt kaikkeni että pääsisin lähelle minijäkokelasta,SANON HÄNTÄ NIMELTÄ En nimittele miksikään kokelaaksi,vaan ajatuksissani hän on minijäkokelas NÄET onhan hän lastenlasteni ÄITI Ihmettelen vain tätä juopaa mikä minua kohtaan hänellä on. Ymmärrätkö mitä yleensä tarkoitan? Tämä lapsi katras on minulle hyvin rakas,jokainen oma persoona.Nyt hyväksyn tilanteen ja olen muuttanut pois poikani tyttäreni lastenlasten ja minijä sekä vävy kokelaan tieltä kilometrejä välissä noin 650km.. VAIKKA SYDÄN OLISI LASTENLASTEN LUONA!! KIITOS SINULLE JOKA ANNOIT VIIMEISEN NIITIN MATTINÄSÄILYLLÄSI:: Avoimin silmin eteenpäin kiitos kaikille :-)

Jospa sinun pitäisi muuttaa ajatusta et pitäisi heitä enään kokelaina ja miniöinä sekä lakkaisit hiljaisen avioliitto painostuksen etkä hyväksyisi nykyistä tilannetta vaan hyväksyisit itse mieluummin heidän parisuhteensa ja perheensä sellaisenaan ja antaisit sille kunnioitusta ihan niinkuin he olisivat naimisissa. Ja jos muutit juuri tämän asian takia niinkin kauas, minusta se tuntuisi aika pahalle painostukselle.
        Ja jos heidän suhteensa sen kestää niin papin aamen ei ole itsetarkoitus vaan heidän rakkautensa. Pahempaa minusta on jos perhe rikotaan mummin painostuksen takia kuin se että he eivät ole naimisissa. Minä neuvoisin olemaan nöyrä ja pyytämään poikasi puolisolta anteeksi. Muttei mitään hirveitä nyyhkykirjeitä vaan nopeasti nokakkain ja vain kerran etkä asetu mihinkään marttyyrin rooliin.

• sydän
        puolin ja toisin kirjoitti:

Jospa sinun pitäisi muuttaa ajatusta et pitäisi heitä enään kokelaina ja miniöinä sekä lakkaisit hiljaisen avioliitto painostuksen etkä hyväksyisi nykyistä tilannetta vaan hyväksyisit itse mieluummin heidän parisuhteensa ja perheensä sellaisenaan ja antaisit sille kunnioitusta ihan niinkuin he olisivat naimisissa. Ja jos muutit juuri tämän asian takia niinkin kauas, minusta se tuntuisi aika pahalle painostukselle.
        Ja jos heidän suhteensa sen kestää niin papin aamen ei ole itsetarkoitus vaan heidän rakkautensa. Pahempaa minusta on jos perhe rikotaan mummin painostuksen takia kuin se että he eivät ole naimisissa. Minä neuvoisin olemaan nöyrä ja pyytämään poikasi puolisolta anteeksi. Muttei mitään hirveitä nyyhkykirjeitä vaan nopeasti nokakkain ja vain kerran etkä asetu mihinkään marttyyrin rooliin.

Tämähän mukavaksi menee,vai minun pitäisi jälleen kerran mennä ja pyytää anteeksi! Luulet varmaan että en sitä olisi tehnyt??? Useaan otteeseen olen pyytänyt anteeksi jopa syntymääni ja että olen tuollaisen pojan synnyttänyt,joka on saanut vaimokkeen joka ei vain jostakin syystä minua siedä.Olisinkin jo mestari itse jos saisin asian selville..Että se siitä kunnioituksen puutteesta.Mutta kerrankos sitä ihminen keskustelee asiasta mistä ei mitään tiedä!! Mutta nyt on kaikki hyvin asun jo noin kuuden ja puolensadan kilometrin päässä..Kiitos vastauksestasi joka oli etten sanoisi erittäin tökerö!!!P.S En ole heitä avioon pakoittanut en edes maininnut asiasta..JA poikani käy luonani ja ihmettelee myös miksi avovaimo on minua kohtaan sellainen, on myös yrittänyt saada asiasta selvää, mutta vaimoke ai niin avovaimo ei puhu mitään.MUTTA KESÄN ODOTUSTA JA KUNNIOITUSTA ELÄMÄÄSI ;-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1478
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1139
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      944
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe