Kamala ajatuskin että komusiat olisivat olleet täällä määrääjinä.
On hyvä ettei salossa ole
37
514
Vastaukset
- Kommarin pojan poika
kiittää sotiemme veteraaneja, myös niitä kommunisteja (esim. meikämannen ukki), jotka puolustivat Suomea rintamalla Stalinin mahtilahtaria vastaan.
- T Urpo
Kommunistien enemmistö ei todellakaan halunnut lahtariryssää tänne isännöimään.
Pikemminkin olivat järkyttyneitä neuvostoryssän roistomaisuudesta.
Setukalla on paha aukko oman poliittisen suuntauksensa historian suhteen.
Kalle olisi mieluummin kaatanut koko lipputangon kun nostanut neukkulan punarätin salkoon.
Nyt salossa liehuu upea siniristilippu ja sen käyttämisoikeudesta saamme kiittää sotaveteraaneja.
..............."On hyvä ettei salossa ole NL:n lippua."
Koska sitä olisi Suomen lipun sijaan salkoihimme yritetty Neuvosto-Venäjän/Neuvostoliiton lippua itsensä neuvostomaan ja suomalaisen työväenliikkeen toimesta yritetty nostaa Tai olisi ollut edes aikomusta nostaa? Niinpä, ei koskaan! Mutta Suomen maanpetturi-porvarit ovat vieraan vallan lippua salkoihimme sovitelleet, koska petturiporvarit ovat isänmaamme myyneet itsenäisyytemme aikana jo kolmasti, Saksalle kaksi kertaa ja kerran EU:lle, jossa sitä nyt ollaan kuin paska junttilan tuvan seinässä. Itsenäisyytemme menettäneenä. Lämmittääkö se sinun porvarisydäntäs.- liikkeellä.
Hyi helvetti.
liikkeellä. kirjoitti:
Hyi helvetti.
Minulla on siitä kirjallinen todiste. Onko sulla esittää kirjallinen todiste siitä, ettet ole idiotti, koska viestisi pohjalta niin voidaan päätellä.
- setäkertoi
setäkertoojaselostaakuva kirjoitti:
Minulla on siitä kirjallinen todiste. Onko sulla esittää kirjallinen todiste siitä, ettet ole idiotti, koska viestisi pohjalta niin voidaan päätellä.
kuten kommarit yleensäkin. Eihän siinä muita todisteita tarvi kuin lukea
kirjoitelmiasi, niin normaali ihminen tajuaa hulluutesi syvyyden.
Sitä ei millään kirjallisella sepustuksella voi kietää! Miten perustelet Suomen menettäneen itsenäisyytensä EU:lle?
Miten Suomen porvarit ovat voineet myydä Suomen 3 kertaa?
Ostettiinko se aina takaisin välillä vai miten se on mahdollista?
Perustelehan väitteesi, että Suomen porvarit ovat myyneen Suomen itsenäisyyden EU:lle, ja Kalle sitten kumoaa sen - mutua Kalle ei kumoa.
....................setäkertoojaselostaakuva kirjoitti:
Sinulla on todiste siitä, että et ole kylähullu.
Mielenkiintoista. Mihin tarkoitukseen sen olet hankkinut ja kenen kehoituksesta?
......................Propaganda on ajatusten, mielipiteiden tai oppin levittäminen, jonka tarkoituksena on vaikuttaa yleisen mielipiteen muodostukseen.
Kun molotohvi valehteli Mainilan laukauksista 1. ja 2. nooteissaan Talvisodan alla niin ei hän tehnyt sitä valehdellakseen Suomen hallituksella vaan koko maailmalle. Toisin sanoen ko. vale oli mielipiteen levittämistä, jonka tarkoituksena oli vaikuttaa yleisen mielipiteen muodostukseen.
Oliko noottien vaihto sitten yleisen mielipitten muokkausta vai ei - oliko se propagandaa vai ei?
Molotohvin mielestä kysymyksessä oli juuri yleisen mielipiteen muokkaaminen sillä hän sanoi näin 2. nootissaan:
"Sitä tosiseikkaa, että Suomen hallitus kieltää suomalaisten joukkojen ampuneen neuvostojoukkoja tykistötulella, josta aiheutui uhreja, ei voida selittää muuksi kuin yleisen mielipiteen harhaanjohtamiseksi ja ammunnan uhrien ivaamiseksi."
Joten nootit olivat propagandaa.
/Kalle, joka on näin osoitti Änkyrän käyttäneen propagandaa apunaan keskustelussa - muistatko, Änkyrä, vielä lupaustasi koskien propangandan käyttöä?setäkertoojaselostaakuva kirjoitti:
Kalle on peräänkuuluttanut sinun aikuisten oikeasti perustelemaa väitettä mutta yksikään palstan punanuttu ei ole sellaista pystynyt osoittamaan.
Autahan nyt lajitovereitasi pälkähästä ja saata Kalle nöyryytykseen
- linkitä viestiin, jossa katsot jotakin perustelevasi
- annat lainaukset viestissä olevasta perustelusta
- kerrot, että minkä väitteen näin perustelit
- ja lopuksi mainitset käytetyt lähdetiedot
Noin, helppo homma vai mitä.
Ja älä luulet, että Kalle unohtaisi tämän kysymyksen - se tullaan toistamaan säännöllisin väliajoin jotta myös satunnaiset ohikulkijat ymmärtävät, että millainen valehtelija sinä todellisuudessa olet.
/Kalle, joka nauraa paskaista räkänaurua perusteluaan turhaan etsivälle Änkyrälle OmaanPesäänPaskojallesellaisesta asiasta kuin kuusisen suomen kansanhallituksen julistuksesta, jossa mainitaan mm. näin; "...Ensimmäinen suomalainen armeijakunta saa kunnian tuoda pääkaupunkiin Suomen Kansanvaltaisen Tasavallan lipun ja pystyttää sen presidentin linnan harjalle, työtätekevien riemuksi ja kansan vihollisten kauhuksi."
nyt en ole varma ja kysynkin Sinulta historian harrastajana, että
1) millainen oli tämä lippu? vihahtiko punaiseen tai lienikö siinä sirppejä sun muita vasaroita ja nauloja? en tiedä itse; koitin vähän wikipediasta luntata mutta siinä oli kansanhallituksen lippuna lyöty siniristilippu. en oikein osaa kuvitella, että lahtarisuomen lippu olisi sellaisenaan kelvannut kommunisteille ja miksipä sitä ripustaa presidentin linnan harjalle kun sellainen siellä jo liehui? googlekuvahakukaan ei oikein antanut - ei minulla kauaa ollut aikaa netissä roikkua - osviittaa, olipahan vain joku uusi vaakuna missä sentään keskellä oli suomen leijona, tosin raiskattuna ja häväistynä kommunistisella rihkamalla...
ja 2) jos terijoen nukkehallituksella oli aikomus ripustaa joku oma lippunsa täällä salkoon oikein armeijakunnan voimin niin kyllä siellä jotain vierasmaalaista ja suomeen kuulumatonta olisi ollut. puhumattakaan, että vaikka suomi olisi aluksi ollutkin "kansandemokratia" niin mahdollinen neuvostoliittoon sulauttaminen olisi kyllä tuonut punaliput sirppeineen ja vasaroineenkin paikalle muutoinkin kuin vain kaukaa taivaalle katsoen pommikoneiden kyljistä nähtynä.
bonuksena 3) siinä olen samaa mieltä kanssasi, että suomalaisen työväenliikkeen toimesta ei vieraan vallan lippuja ole täällä koetettu salkoon nostaa. ei ole terijoen hallituksella mitään tekemistä suomen työväenliikkeen kanssa.setäkertoojaselostaakuva kirjoitti:
kylähullu vai et mutta sen vaikutelman annat sivulliselle kirjoittamalla puuta heinää.
- Made in USA
Äsken tuli MTV3:lta Karpon parhaat-ohjelma. Ohjelmassa näytettiin katkelmia vuonna 1990 tehdystä 12 Mannerheim-ristin veteraanin haastattelusta ja tuli oikein tippa silmään ajatellessa että noidenkin miesten ansiota on se että olemme saaneet elää itsenäisessä ja vapaassa maassa.
Katsokaa kaikki MTV3:n katsomosta se ohjelma. Erityisesti kommunistipaskoille se sopii paremmin kuin suuri punainen nenä keskelle päätä. Made in USA kirjoitti:
Äsken tuli MTV3:lta Karpon parhaat-ohjelma. Ohjelmassa näytettiin katkelmia vuonna 1990 tehdystä 12 Mannerheim-ristin veteraanin haastattelusta ja tuli oikein tippa silmään ajatellessa että noidenkin miesten ansiota on se että olemme saaneet elää itsenäisessä ja vapaassa maassa.
Katsokaa kaikki MTV3:n katsomosta se ohjelma. Erityisesti kommunistipaskoille se sopii paremmin kuin suuri punainen nenä keskelle päätä."...tuli oikein tippa silmään ajatellessa että noidenkin miesten ansiota on se että olemme saaneet elää itsenäisessä ja vapaassa maassa."
Mitä turhaan parut, koska NL:n tarkoitus ei ollut miehittää Suomea talvi- eikä jatkosodassa. Mutta minkä vetistelyltäsi ehdit, niin kerro jos sulla on toisenlaista tietoa?setäkertoojaselostaakuva kirjoitti:
"...tuli oikein tippa silmään ajatellessa että noidenkin miesten ansiota on se että olemme saaneet elää itsenäisessä ja vapaassa maassa."
Mitä turhaan parut, koska NL:n tarkoitus ei ollut miehittää Suomea talvi- eikä jatkosodassa. Mutta minkä vetistelyltäsi ehdit, niin kerro jos sulla on toisenlaista tietoa?Millä nimellä punikkilassa kutsutaan sitä, kun maan laillinen hallitus korvataan toisella naapurimaan toimesta?
Kalle kutsuu sitä miehitykseksi, jossa miehittäjä valitsee miehittämälleen maalle mieluisensa hallituksen.
...............setäkertoojaselostaakuva kirjoitti:
"...tuli oikein tippa silmään ajatellessa että noidenkin miesten ansiota on se että olemme saaneet elää itsenäisessä ja vapaassa maassa."
Mitä turhaan parut, koska NL:n tarkoitus ei ollut miehittää Suomea talvi- eikä jatkosodassa. Mutta minkä vetistelyltäsi ehdit, niin kerro jos sulla on toisenlaista tietoa?muunkinlaista totuuta. Jos ne eivät olleet tulossa niin miksi ne tekivät ohjeen "Marssiopas Suomeen".
Talvisodan alussa naapuri oli marssimassa Hesaan ja tänne oltiin perustamassa Kuusisen Suomea joka on aivan sama kuin Neuvosto-Suomi. Homma olisi pelannut kuten Baltiassa ja Puolassa ja olisimme vasta karistaneet sosialismin taakan harteiltamme, jos olisimme. Luultavasti olisimme Siperiassa ja johtajat, papit ja sivistyneistö olisi viety Katynin metsiin jollaisia suunnitelmia Stalin kuulemma hautoi.setäkertoojaselostaakuva kirjoitti:
Mitä turhaan parut, koska NL:n tarkoitus ei ollut miehittää Suomea talvi- eikä jatkosodassa. Mutta minkä vetistelyltäsi ehdit, niin kerro jos sulla on toisenlaista tietoa?olen lukenut jokusen eri historiantutkijan kirjoittaman kirjan suomen talvisodasta enkä kyllä yhdestäkään ainakaan muista mitään sen sorttista etteikö neuvostoliiton tarkoituksena olisi ollut lyödä suomea sotilaallisesti ja tuottaa puna-armeijaa maahan. ristiriitaisia kirjoituksia on esimerkiksi talvisodan lopputuloksesta eli olisiko suomi häviön jälkeen tehty kansandemokratiaksi vai liitetty - tottakai vapaaehtoisesti - neuvostoliittoon. itse kallistun kansandemokratian kannalle kuten suurin osa spekuloijistakin mutta mehän emme voi tietää - mikään "fakta" tai historiaan mustalla valkoiselle jäänyt päinvastaista todistava - mitä stalinin päässä liikkui. stalin oli neuvostoliitto. mehän emme voi tietää, että vaikkapa suomen antautumisen jälkeen etteikö stalin aamulla herätessään olisi voinut saada päähänsä ajatusta, että "suomi on liitettävä neuvostoliittoon" ja ensimmäisen alaisensa nähdessään toteavan kylmästi; "hoitakaa asia". sama pätee jatkosotaan; NL kieltäytyi suomen rauhanneuvotteluyrityksistä ja vaati ehdotonta antautumista. vasta kun suomi taas kokosi itsensä ja tietysti samaan aikaan Suuri Taistelu euroopasta oli kuumimmillaan, päästiin nykyiseen lopputulokseen. eli väitteesi ettei NL olisi pyrkinyt suomen miehittämiseen ja sovietoimiseen on perätön. sillä ei ole tukenaan historiallisia faktoja, se on historianharrastajan päättelyä. minä päättelisin, että jos kesällä -44 suomen armeija olisi luhistunut, NL olisi marssinut koko maahan ja saatuaan olot vakaaksi, lähettänyt ylimääräiset joukot saksaa vastaan. historialliset faktat osoittavat, että itävaltaa lukuunottamatta neuvostojoukot eivät poistuneet valloitetuista maista ainakaan ennenkuin saivat järjestelmänsä valtaan. neuvostoliitolla olisi ollut rajaton valta muodostaa suomesta sellainen yhteiskunta kuin itse haluaa. syrjäinen suomi olisi ollut osa neuvostoliittoa, epäsuorasti tai suorasti mutta kuitenkin.
muutenkin pitäisi itse osata ajatella; ei ole olemassa "objektiivista" totuutta. osta viisi eri kirjaa yhdestä ja samasta historian aikakaudesta niin näet viisi erilaista versiota siitä historiasta. kirja on aina kirjoittajansa näköinen. niin myös tällä palstalla; ymmärrän katsantokantasi mutta jätä väliin kornit vitsisi "historiallisista faktoista". jos josef stalin ja adolf hitler kirjoittaisivat historiikin 40-luvulta niin molemmilta yhteiseltä aikakaudelta löytyisi kaksi erilaista näkökulmaa tasan tarkkaan samanaikaisesta elämästä samassa maailmassa. minä en uskoisi kummankaan kirjoituksiin vaan lukisin muiden näkemyksiä ja sitten vetelisin niistä kaikista jonkunnäköisen yhteenvedon ja keskiarvon. sinä katsot asioita liian mustavalkoisesti; etsit sellaisen historioitsijan, jonka näkemykset vastaavat omiasi ja tuot ne näkemykset esiin "historiallisina faktoina". en tiedä muista mutta minun makuuni olet tehnyt itsestäsi vitsin yksisilmäisyyksinesi. monipuolisuutta ja kykyä katsoa asioita eri kanteilta kaivattaisiin.Työeläkeläinen kirjoitti:
kylähullu vai et mutta sen vaikutelman annat sivulliselle kirjoittamalla puuta heinää.
"...kirjoittamalla puuta heinää."
Esimerkkejä ja perusteluja kaivataan tuosta tokaisusta. Ja muuten sinuna en alkaisi spekuloimaan kylähuluilla, koska itse lipasit natseja taannoin, että pahaa teki. Mutta koita pitää edelleen suhteellisen asiallinen linjasi.avarakatsanto kirjoitti:
olen lukenut jokusen eri historiantutkijan kirjoittaman kirjan suomen talvisodasta enkä kyllä yhdestäkään ainakaan muista mitään sen sorttista etteikö neuvostoliiton tarkoituksena olisi ollut lyödä suomea sotilaallisesti ja tuottaa puna-armeijaa maahan. ristiriitaisia kirjoituksia on esimerkiksi talvisodan lopputuloksesta eli olisiko suomi häviön jälkeen tehty kansandemokratiaksi vai liitetty - tottakai vapaaehtoisesti - neuvostoliittoon. itse kallistun kansandemokratian kannalle kuten suurin osa spekuloijistakin mutta mehän emme voi tietää - mikään "fakta" tai historiaan mustalla valkoiselle jäänyt päinvastaista todistava - mitä stalinin päässä liikkui. stalin oli neuvostoliitto. mehän emme voi tietää, että vaikkapa suomen antautumisen jälkeen etteikö stalin aamulla herätessään olisi voinut saada päähänsä ajatusta, että "suomi on liitettävä neuvostoliittoon" ja ensimmäisen alaisensa nähdessään toteavan kylmästi; "hoitakaa asia". sama pätee jatkosotaan; NL kieltäytyi suomen rauhanneuvotteluyrityksistä ja vaati ehdotonta antautumista. vasta kun suomi taas kokosi itsensä ja tietysti samaan aikaan Suuri Taistelu euroopasta oli kuumimmillaan, päästiin nykyiseen lopputulokseen. eli väitteesi ettei NL olisi pyrkinyt suomen miehittämiseen ja sovietoimiseen on perätön. sillä ei ole tukenaan historiallisia faktoja, se on historianharrastajan päättelyä. minä päättelisin, että jos kesällä -44 suomen armeija olisi luhistunut, NL olisi marssinut koko maahan ja saatuaan olot vakaaksi, lähettänyt ylimääräiset joukot saksaa vastaan. historialliset faktat osoittavat, että itävaltaa lukuunottamatta neuvostojoukot eivät poistuneet valloitetuista maista ainakaan ennenkuin saivat järjestelmänsä valtaan. neuvostoliitolla olisi ollut rajaton valta muodostaa suomesta sellainen yhteiskunta kuin itse haluaa. syrjäinen suomi olisi ollut osa neuvostoliittoa, epäsuorasti tai suorasti mutta kuitenkin.
muutenkin pitäisi itse osata ajatella; ei ole olemassa "objektiivista" totuutta. osta viisi eri kirjaa yhdestä ja samasta historian aikakaudesta niin näet viisi erilaista versiota siitä historiasta. kirja on aina kirjoittajansa näköinen. niin myös tällä palstalla; ymmärrän katsantokantasi mutta jätä väliin kornit vitsisi "historiallisista faktoista". jos josef stalin ja adolf hitler kirjoittaisivat historiikin 40-luvulta niin molemmilta yhteiseltä aikakaudelta löytyisi kaksi erilaista näkökulmaa tasan tarkkaan samanaikaisesta elämästä samassa maailmassa. minä en uskoisi kummankaan kirjoituksiin vaan lukisin muiden näkemyksiä ja sitten vetelisin niistä kaikista jonkunnäköisen yhteenvedon ja keskiarvon. sinä katsot asioita liian mustavalkoisesti; etsit sellaisen historioitsijan, jonka näkemykset vastaavat omiasi ja tuot ne näkemykset esiin "historiallisina faktoina". en tiedä muista mutta minun makuuni olet tehnyt itsestäsi vitsin yksisilmäisyyksinesi. monipuolisuutta ja kykyä katsoa asioita eri kanteilta kaivattaisiin.Mahatnetko olla ihan selvin päin, koska viestisi alku vähintään outo, mutta pohdi aamulla allekirjoitatko edelleen viestisi? Palataan asioihin...
Kalle on peräänkuuluttanut sinun aikuisten oikeasti perustelemaa väitettä mutta yksikään palstan punanuttu ei ole sellaista pystynyt osoittamaan.
Autahan nyt lajitovereitasi pälkähästä ja saata Kalle nöyryytykseen
- linkitä viestiin, jossa katsot jotakin perustelevasi
- annat lainaukset viestissä olevasta perustelusta
- kerrot, että minkä väitteen näin perustelit
- ja lopuksi mainitset käytetyt lähdetiedot
Noin, helppo homma vai mitä.
Ja älä luulet, että Kalle unohtaisi tämän kysymyksen - se tullaan toistamaan säännöllisin väliajoin jotta myös satunnaiset ohikulkijat ymmärtävät, että millainen valehtelija sinä todellisuudessa olet.
/Kalle, joka nauraa paskaista räkänaurua perusteluaan turhaan etsivälle Änkyrälle OmaanPesäänPaskojallesetäkertoojaselostaakuva kirjoitti:
Esimerkkejä ja perusteluja kaivataan tuosta tokaisusta. Ja muuten sinuna en alkaisi spekuloimaan kylähuluilla, koska itse lipasit natseja taannoin, että pahaa teki. Mutta koita pitää edelleen suhteellisen asiallinen linjasi.Miten kukaan muu kuin kylähullu voi väittää Suomen olevan syyllinen Talvisotaan pystymättä kuitenkaan kertomaan, että mikä Suomen teko oikeutti neukkulan hyökkäyksen?
...................setäkertoojaselostaakuva kirjoitti:
Mahatnetko olla ihan selvin päin, koska viestisi alku vähintään outo, mutta pohdi aamulla allekirjoitatko edelleen viestisi? Palataan asioihin...
Annoit muuten itsellesi määräajan kumota väite suomalaisten ryhmittymisestä puolustukseen.
Viestissäsi 25.7.2009 13:09 otsikolla "Sormiharjoituksena menee!" uhoot näin:
"
Mutta luin läpi ja kyseinen selvitys on tyypillistä porvarillista "talvisotahistoriaa", jolla pönkitetään ns. valkoista valhetta, siis historian väärentämistä, mutta palaan illalla paremmalla ajalla asiaan, nyt aikaa vain pari minsaa, ja kyseisen selvityksen kumoamiseen menee ainakin 10 heheee...
"
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8333689/39036708
Joko kohta suoritat lupaamasi tehtävän?
Annoit itsellesi aikaa iltaan asti ja nyt on kulunut asiasta useita kuukausia ja et ole vielä saanut mitään aikaiseksi asiassa. Kysymyksessä ei ole Kallen antama määräaika vaan sinun itsesi sinulle itsellesi antama määräaika.
Mutta silti Kalle katsoo hänellä olevan oikeuden muistuttaa sinua asiasta aina niin halutessaan kunnes olet suoriutunut palstalaisille lupaamasti tehtävästä.
Joten ole huoleti - muistutuksia asiasta tulee jatkossakin. Lupauksesi palstalaisille ei saa unohtua vaan siitä pitää sinua muistutettavan kunnes olet lupauksesi lunastanut tai myöntänyt, ettet tehtävästäsi suoriudu.
......................setäkertoojaselostaakuva kirjoitti:
Esimerkkejä ja perusteluja kaivataan tuosta tokaisusta. Ja muuten sinuna en alkaisi spekuloimaan kylähuluilla, koska itse lipasit natseja taannoin, että pahaa teki. Mutta koita pitää edelleen suhteellisen asiallinen linjasi.natsilausumastasi näkee tuon kylähulluuden, et edes ymmärrä lukemaasi. Olen aina niputtanut komut ja natsit samaan tunkioon joskin kerran arvellut natsien voiton saattavan sattuessaan kohdalle olevan mahdollisesti ihmiskunnalle pienempi onnettomuus kuin komujen. Kun tietää sen kärsimyksen mitä kommunismi aiheutti ei tuotakaan voi tervejärkinen pitää positiivisena arveluna.
Kehotan kylähulluakin lukemaan koko tekstin ja ymmärtämään kokonaisuuden vaikka se lieneekin vaikeaa.Työeläkeläinen kirjoitti:
natsilausumastasi näkee tuon kylähulluuden, et edes ymmärrä lukemaasi. Olen aina niputtanut komut ja natsit samaan tunkioon joskin kerran arvellut natsien voiton saattavan sattuessaan kohdalle olevan mahdollisesti ihmiskunnalle pienempi onnettomuus kuin komujen. Kun tietää sen kärsimyksen mitä kommunismi aiheutti ei tuotakaan voi tervejärkinen pitää positiivisena arveluna.
Kehotan kylähulluakin lukemaan koko tekstin ja ymmärtämään kokonaisuuden vaikka se lieneekin vaikeaa.Tällä viisiin: "Olen aina niputtanut komut ja natsit samaan tunkioon joskin kerran arvellut natsien voiton saattavan sattuessaan kohdalle olevan mahdollisesti ihmiskunnalle pienempi onnettomuus kuin komujen."
Mutta täällä päästät todellisen minäsi valloilleen
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8598836
"""""""""""Otetaan esimerkiksi porvariherrat Työeläkeläinen ja T Urpo, joiden arvomaailman lähtökohdat perustuvat mm. avoimesti natsifasistien fanittamiseen. Otetaan tästä esimerkilliseksi lähtökohdaksi vaikka natsi-Saksan armeijan, Wehrmachtin päiväkäsky 22. syyskuuta 1941, jossa todetaan ytimekkäästi:
"Führer on päättänyt hävittää Pietarin kaupungin maan päältä.".
Ja näin fanittaa em. natsien tavoitetta arvomaailmastaan käsin Työeläkeläinen, tähän tapaan:
"Olisi tosin ollut syytä tuhota koko Pietari/Leningrad koska se oli rakennettu liian lähelle Suomen rajaa..."
Ekä Työeläkeläiseltä herunut sääliä Leningradissa tuolloin kuolleelle1,6-2,0 miljoonalle uhrille, eli kaupunkia urheasti puolustaneille neuvostosotilaille eikä etenkään kaupungin saarrossa nälkään, kylmään ja tauteihin ja pommituksiin kuolleille lapsille, naisille ja vanhuksille, joita mnehtyneiden määrästä arvioidaan olleen noin 800 000. Nämä uhrit natsifanittaja Työeläkeläinen kuittasi toteamalla kylmästi, että "...1,5 milj. on vain hyttysen pissi valtameressä...". Leningradilaisuhreista kantaa suoranaisen vastuun myös silloiset sotapoliitikkomme, kuten Ryti ja Mannerheim, koska Suomen armeija osallistui heidän johdossaan Barbarossa-operaatiossa Leningradin tuhoamisyrityksiin sekä sartoon. """"""""""http://keskustelu.suomi24.fi/node/8598836/thread
""""""""""Ja samalta arvopohjalta fanittaa Urpokin natseja, eli hänen mukaansa Leningradin olisivat natsit saaneet tuhota, tähän tapaan:
"OLISI SEN VOINUT VITTUUN PYYHKÄISTÄKIN... Olisi saanut ansionsa mukaan.... Kommarien keskittymä."
Urpolta ei myöskään heru myötätuntoa maanmiehilleenkään, eli lahtarien vuonna 1918 luokkasodassa ja sen jälkeen järjestämässä kansanmurhassa surmatuille 30 000 syyttömälle tehdas- ja maatyöläiselle, jotka taistelivat tuolloin mm. niiden demokraattisten oikeuksien puolesta, jotka meille tänään ovat itsestään selviä. Ja näin kylmästi natsifanittaja Urpo toteaa suomalaisen kansanmurhan uhreista:
"Eikä jäänyt Hasse nurkkiin vaan meni tehtävän suoritettuaan eteenpäin.
Sota on julmaa ja ratsuväki raakaa."
Hassella Urpo tarkoittaa sankariaan tappaja Hans Kalmia. Josta Wikipedia toteaa seuraavasti:
"Kalmin pataljoona syyllistyi Suomen sisällissodan aikana lukuisiin sotarikoksiin, joista Harmoisten sairashuoneen veriteot lienee tapauksena aikoinaan ollut tunnetuin. Kalmin joukkojen ollessa vartijoina Hennalan vankileirillä Lahdessa ammuttiin noin 500 punaista. Tietokirjailija ja tutkija, maisteri Tauno Tukkinen suorittamien tutkimusten mukaan teloitetuista n. 200 oli naisia, eli Hans Kalmin osuus lapsi- ja naissotilaiden surmaamisiin ja suoranaisiin murhiin oli todennäköisesti suurempi kuin yhdelläkään toisella valkoisten puolella sisällissotaan osallistuneista upseereista. Samoin hänen osuutensa suoranaisiin epäiltyihin sotarikoksiin oli ehkä suurempi kuin kenelläkään muulla valkoisten joukkojen komentajalla. Suoranaisina murhina voidaan pitää Hans Kalmin joukkojen suorittamia punaisten joukkojen "
Urpon kylmä suhtautuminen lahtarien tekemään kansanmurhaan tulee hyvin esille, hän ottaessa välinpitämättömän asenteen Kalmin suorittamaan ns. Harmoisten sairashuoneen veritekoihin, jotka Urpo kuittaa näin: "Ei kiinnosta Harmoisten sairashuoneet itse asiassa yhtään...Tunget Harmoiset vaan omaan hanuriisi...". Ja näin Wikipedia Kalmin lahtarijoukkoineen suorittamasta Harmoisten veriteosta:
Kuhmoisten Harmoisten kylässä tapahtui 10. maaliskuuta 1918 merkittävä Suomen sisällissodan terroriteko, joka aikalaiskäsitysten mukaan täytti verilöylyn tunnusmerkit. Valkoisen armeijan, virolaissyntyisen kapteeni Hans Kalmin johtaman pataljoonan taisteluosasto teloitti Kuhmoisten taistelun yhteydessä punaisten Harmoisten kenttäsairaalan 11 punakaartilaispotilasta ja kaksi miespuolista sanitääriä. Kertomus perustui alun perin kahden eloonjääneen todistukseen, valkoisten antamiin selontekoihin ja muuhun oheismateriaaliin """"""""""setäkertoojaselostaakuva kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8598836/thread
""""""""""Ja samalta arvopohjalta fanittaa Urpokin natseja, eli hänen mukaansa Leningradin olisivat natsit saaneet tuhota, tähän tapaan:
"OLISI SEN VOINUT VITTUUN PYYHKÄISTÄKIN... Olisi saanut ansionsa mukaan.... Kommarien keskittymä."
Urpolta ei myöskään heru myötätuntoa maanmiehilleenkään, eli lahtarien vuonna 1918 luokkasodassa ja sen jälkeen järjestämässä kansanmurhassa surmatuille 30 000 syyttömälle tehdas- ja maatyöläiselle, jotka taistelivat tuolloin mm. niiden demokraattisten oikeuksien puolesta, jotka meille tänään ovat itsestään selviä. Ja näin kylmästi natsifanittaja Urpo toteaa suomalaisen kansanmurhan uhreista:
"Eikä jäänyt Hasse nurkkiin vaan meni tehtävän suoritettuaan eteenpäin.
Sota on julmaa ja ratsuväki raakaa."
Hassella Urpo tarkoittaa sankariaan tappaja Hans Kalmia. Josta Wikipedia toteaa seuraavasti:
"Kalmin pataljoona syyllistyi Suomen sisällissodan aikana lukuisiin sotarikoksiin, joista Harmoisten sairashuoneen veriteot lienee tapauksena aikoinaan ollut tunnetuin. Kalmin joukkojen ollessa vartijoina Hennalan vankileirillä Lahdessa ammuttiin noin 500 punaista. Tietokirjailija ja tutkija, maisteri Tauno Tukkinen suorittamien tutkimusten mukaan teloitetuista n. 200 oli naisia, eli Hans Kalmin osuus lapsi- ja naissotilaiden surmaamisiin ja suoranaisiin murhiin oli todennäköisesti suurempi kuin yhdelläkään toisella valkoisten puolella sisällissotaan osallistuneista upseereista. Samoin hänen osuutensa suoranaisiin epäiltyihin sotarikoksiin oli ehkä suurempi kuin kenelläkään muulla valkoisten joukkojen komentajalla. Suoranaisina murhina voidaan pitää Hans Kalmin joukkojen suorittamia punaisten joukkojen "
Urpon kylmä suhtautuminen lahtarien tekemään kansanmurhaan tulee hyvin esille, hän ottaessa välinpitämättömän asenteen Kalmin suorittamaan ns. Harmoisten sairashuoneen veritekoihin, jotka Urpo kuittaa näin: "Ei kiinnosta Harmoisten sairashuoneet itse asiassa yhtään...Tunget Harmoiset vaan omaan hanuriisi...". Ja näin Wikipedia Kalmin lahtarijoukkoineen suorittamasta Harmoisten veriteosta:
Kuhmoisten Harmoisten kylässä tapahtui 10. maaliskuuta 1918 merkittävä Suomen sisällissodan terroriteko, joka aikalaiskäsitysten mukaan täytti verilöylyn tunnusmerkit. Valkoisen armeijan, virolaissyntyisen kapteeni Hans Kalmin johtaman pataljoonan taisteluosasto teloitti Kuhmoisten taistelun yhteydessä punaisten Harmoisten kenttäsairaalan 11 punakaartilaispotilasta ja kaksi miespuolista sanitääriä. Kertomus perustui alun perin kahden eloonjääneen todistukseen, valkoisten antamiin selontekoihin ja muuhun oheismateriaaliin """"""""""Annoit muuten itsellesi määräajan kumota väite suomalaisten ryhmittymisestä puolustukseen.
Viestissäsi 25.7.2009 13:09 otsikolla "Sormiharjoituksena menee!" uhoot näin:
"
Mutta luin läpi ja kyseinen selvitys on tyypillistä porvarillista "talvisotahistoriaa", jolla pönkitetään ns. valkoista valhetta, siis historian väärentämistä, mutta palaan illalla paremmalla ajalla asiaan, nyt aikaa vain pari minsaa, ja kyseisen selvityksen kumoamiseen menee ainakin 10 heheee...
"
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8333689/39036708
Joko kohta suoritat lupaamasi tehtävän?
Annoit itsellesi aikaa iltaan asti ja nyt on kulunut asiasta useita kuukausia ja et ole vielä saanut mitään aikaiseksi asiassa. Kysymyksessä ei ole Kallen antama määräaika vaan sinun itsesi sinulle itsellesi antama määräaika.
Mutta silti Kalle katsoo hänellä olevan oikeuden muistuttaa sinua asiasta aina niin halutessaan kunnes olet suoriutunut palstalaisille lupaamasti tehtävästä.
Joten ole huoleti - muistutuksia asiasta tulee jatkossakin. Lupauksesi palstalaisille ei saa unohtua vaan siitä pitää sinua muistutettavan kunnes olet lupauksesi lunastanut tai myöntänyt, ettet tehtävästäsi suoriudu.
......................setäkertoojaselostaakuva kirjoitti:
Tällä viisiin: "Olen aina niputtanut komut ja natsit samaan tunkioon joskin kerran arvellut natsien voiton saattavan sattuessaan kohdalle olevan mahdollisesti ihmiskunnalle pienempi onnettomuus kuin komujen."
"""""""""""Otetaan esimerkiksi porvariherrat Työeläkeläinen ja T Urpo, joiden arvomaailman lähtökohdat perustuvat mm. avoimesti natsifasistien fanittamiseen. Otetaan tästä esimerkilliseksi lähtökohdaksi vaikka natsi-Saksan armeijan, Wehrmachtin päiväkäsky 22. syyskuuta 1941, jossa todetaan ytimekkäästi:
Ja näin fanittaa em. natsien tavoitetta arvomaailmastaan käsin Työeläkeläinen, tähän tapaan:
"Olisi tosin ollut syytä tuhota koko Pietari/Leningrad koska se oli rakennettu liian lähelle Suomen rajaa..."
Ekä Työeläkeläiseltä herunut sääliä Leningradissa tuolloin kuolleelle1,6-2,0 miljoonalle uhrille, eli kaupunkia urheasti puolustaneille neuvostosotilaille eikä etenkään kaupungin saarrossa nälkään, kylmään ja tauteihin ja pommituksiin kuolleille lapsille, naisille ja vanhuksille, joita mnehtyneiden määrästä arvioidaan olleen noin 800 000. Nämä uhrit natsifanittaja Työeläkeläinen kuittasi toteamalla kylmästi, että "...1,5 milj. on vain hyttysen pissi valtameressä...". Leningradilaisuhreista kantaa suoranaisen vastuun myös silloiset sotapoliitikkomme, kuten Ryti ja Mannerheim, koska Suomen armeija osallistui heidän johdossaan Barbarossa-operaatiossa Leningradin tuhoamisyrityksiin sekä sartoon. """"""""""Kerrohan, toveri "setäkertoojaselostaakuva", että mitä perusteluja molotohvin nootin lisäksi käytät tässä viestissäsi:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8597066
Molotohvin nootin Kallen on osoittanut olevan propagandaa:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8674766/41406581
Joten jos et löydä yllä mainitusta viestistäsi muita perusteluja kuin molotohvin nootin etkä pysty kumoamaan Kallen väitettä sen olevan propagandaa niin olethan sitten ystävällinen ja pysyt lupauksesi mukaisesti poissa palstalta.
Ja tässä vielä lupauksesi:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8674766/thread
/Kalle, joka odottaa myös toverin "setäkertoojaselostaakuva pitävän lupauksensa tarvitsematta siitä toistuvasti muistuttaa ..............- Iivan
Suomelle käynyt ilman veteraaniemme sankaruutta.
LAINAUS:
" Turha Toivo
Vieras
Vakiovalinta Vakaumuksensa puolesta kaatuneille
Lainaus:
Kiitos valkoisen Suomen sankareille kirjoitti: Näytä viesti
SDP yritti vallankumousta tammikuussa 1918 Leninin bolshevikkihallituksen avustamana. Jos kapina olisi onnistunut, Suomesta olisi tullut sosialistinen valtio, ja maamme olisi liitetty Neuvostoliittoon.
Jos SDP:n hanke olisi toteutunut, Suomi yrittäisi nyt nousta sosialismin suosta. Elintasomme olisi samanlainen kuin vaikkapa Venäjän inkeriläisillä. Siitä ahdingosta ei olisi helppoa nousta.
Neuvostovallan vuosina Suomi olisi kokenut kovia. Heti vuoden 1918 sodan jälkeen Suomessa olisi vangittu ja teloitettu kymmeniä tuhansia porvareita.
Myöhemmin, erityisesti 1930-luvulla, satoja tuhansia suomalaisia olisi tapettu trotskilaisina kansanvihollisina, ja koko kansa olisi voitu kyyditä Venäjän sisäosiin samaan tapaan kuin inkeriläiset, Krimin tataarit ja muutamat muut Neuvostoliiton vähemmistökansat. Jos näin olisi käynyt, Suomi olisi asutettu venäläisillä, ja perinteinen suomalainen kulttuuri olisi tuhottu Suomesta kenties lopullisesti.
Neuvostoliiton luhistumisen jälkeen suomalaisten jälkeläisiä olisi palannut pikkuhiljaa esi-isiensä maahan. Useimmat tulijat eivät osaisi kunnolla edes suomea, eikä heillä olisi kunnon käsitystä suomalaisesta kulttuurista. Tulijat yrittäisivät rakentaa esi-isiensä maata pienistä palasista, mutta ei se helppoa olisi. Suomalaista Suomea ei saataisi jaloilleen ehkä koskaan.
Ne suomalaiset, jotka kukistivat SDP:n kapinan vuonna 1918, pelastivat Suomen. Kiitos valkoisen Suomen sankareille itsenäisyydestämme ja omasta suomalaisesta kulttuuristamme."
Parasta mitä suomalaiselle työläiselle on tapahtunut, on valkoisten voitto kansalaissodassa! setäkertoojaselostaakuva kirjoitti:
Mahatnetko olla ihan selvin päin, koska viestisi alku vähintään outo, mutta pohdi aamulla allekirjoitatko edelleen viestisi? Palataan asioihin...
enkä minä viestini uudestaan luettuani havainnut sen olevan kovinkaan epäselvä. siis minun mielestäni tietenkin, sinun lahjoistasi en voi mennä takuuseen.
mutta palaa jos palaat, sama se minulle. kainona toivomuksena, että itsesi kehumiset, itsesi voittajaksi julistamiset ja loputtomat huutomerkkisi ynnä muut "nokkeluutesi" voit jättää vähän vähemmälle ja koittaa keskittyä ennemminkin asiaan. tämän palstan suuri heikkous on aina ollut nämät omasta mielestään virheettömät tiedemiehet jotka ovat tiedemiehiä niin kauan kun kukaan ei kyseenalaista höpinöitään ja sen tapahduttua niistä tulee kustakin omansatapainen markkinapelle. viittaan palstan historiassa ainakin tiedemiehiin ruskis, hanski ja historialliset faktat hallussaanpitävään setukkaan, joka tiukan paikan tullen kaivaa sieltä moskovitsmuovikassiistaan natsi ja äärioikeistokortit esiin slurpsauksien säestämänä ja kun kaikki hienot historialliset faktat tuntuu luhistuvan kuin korttitalo niin sitten kyyneleet silmissä aletaan puhua piiritetyn leningradin uljaista puolustajista... koita nyt vähän ryhdistyä sinäkin; et sinä huutomerkkeinesi paljon eroa nettihohottelijoista ynnä muistakaan tivolimestareista...
palataan asiaan jossain välissä jos piakkoin alkava kesäloma antaa myöten.- ..........
Minulla on siitä kirjallinen todiste
Todisteet pöytään.. Suomi oli syytön !! - Iivan
sotkee asioita pahasti. Totuushan on, että Saksa pelasti Suomen joutumasta kapinallisten ja NL:n käsiin Suomen vapaussodassa. Apua Saksasta saatiin Suomen laillisen hallituksen pyynnöstä.
Saksan apu jatkosodan loppukahinoissa kannaksella, oli Suomen kannalta ratkaiseva ja ainoa mahdollinen apu, Tali- Ihantalassa saksalaiset panssarinyrkit ja Stuga- hävittäjät pelastivat Suomen NL:n miehitykseltä.
EU- jäsenyyttä Suomen hallitus haki, ja rimaa hipoen meidät hyväksyttiin jäseneksi. Et kai sinäkään, Setä, voi olla sitä mieltä, että olisimme suomettumisen aikana olleet itsenäisempiä kuin nyt. - T Urpo
Iivan kirjoitti:
sotkee asioita pahasti. Totuushan on, että Saksa pelasti Suomen joutumasta kapinallisten ja NL:n käsiin Suomen vapaussodassa. Apua Saksasta saatiin Suomen laillisen hallituksen pyynnöstä.
Saksan apu jatkosodan loppukahinoissa kannaksella, oli Suomen kannalta ratkaiseva ja ainoa mahdollinen apu, Tali- Ihantalassa saksalaiset panssarinyrkit ja Stuga- hävittäjät pelastivat Suomen NL:n miehitykseltä.
EU- jäsenyyttä Suomen hallitus haki, ja rimaa hipoen meidät hyväksyttiin jäseneksi. Et kai sinäkään, Setä, voi olla sitä mieltä, että olisimme suomettumisen aikana olleet itsenäisempiä kuin nyt.Että KANSA ÄÄNESTI Eu:hun liittymisestä.
Toisin kuin eräät maat varsovan liittoon ja seviin kuulumisesta.
Setukan tarkoitushakuinen valehtelu, jättämällä pois olennaisia seikkoja on kyllä täysin tolkkua vailla. - T Urpo
Mitä turhaan parut, koska NL:n tarkoitus ei ollut miehittää Suomea talvi- eikä jatkosodassa. Mutta minkä vetistelyltäsi ehdit, niin kerro jos sulla on toisenlaista tietoa?Mitä Arvo "poika" Tuominen asiasta lausuu!
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9166418/44717826 setäkertoojaselostaakuva kirjoitti:
Tällä viisiin: "Olen aina niputtanut komut ja natsit samaan tunkioon joskin kerran arvellut natsien voiton saattavan sattuessaan kohdalle olevan mahdollisesti ihmiskunnalle pienempi onnettomuus kuin komujen."
Ekä Työeläkeläiseltä herunut sääliä Leningradissa tuolloin kuolleelle1,6-2,0 miljoonalle uhrille, eli kaupunkia urheasti puolustaneille neuvostosotilaille eikä etenkään kaupungin saarrossa nälkään, kylmään ja tauteihin ja pommituksiin kuolleille lapsille, naisille ja vanhuksille, joita mnehtyneiden määrästä arvioidaan olleen noin 800 000. Nämä uhrit natsifanittaja Työeläkeläinen kuittasi toteamalla kylmästi, että "...1,5 milj. on vain hyttysen pissi valtameressä...". Leningradilaisuhreista kantaa suoranaisen vastuun myös silloiset sotapoliitikkomme, kuten Ryti ja Mannerheim, koska Suomen armeija osallistui heidän johdossaan Barbarossa-operaatiossa Leningradin tuhoamisyrityksiin sekä sartoon. """"""""""käytin samaa logiikkaa kuin ryssät, eihän se sen kummempaa ollut. He tuhosivat naapureitaan niin sotilaita kuin siviilejä pommittamalla kaupunkeja jotka olivat asutetut siviilein. Leningradin uhreista kantaa vastuun Moskova, se laiminlöi kaupungin evakuoinnin kun sakut lähestyivät. Suomalaiset olivat fiksumpia ja tyhjensivät taistelualueet siviileistä. Neukut ja vissiin komut yleensä eivät kuitenkaan välitä kansastaan vaan uhraavat sitä koska väkeä riittää.
Onhan totuus, ettei Suomi ollut yhtään sen lähempänä Leningradia kuin Leningrad Suomea. Suomi ei kuitenkaan uhannut Leningradia mitenkään 1939 marraskuussa mutta venäläiset uhkasivat meitä ja lopulta toteuttivat uhkauksensa hyökkäämällä meidän kimppuumme vaikka olivat muutamaa viikkoa aiemmin luvanneet kunnioittaa puolueettomuuttamme. Sellainen on kommunistin sana, siihen ei voi koskaan luottaa. Paska sakkia kaikki tyyni.
Suomi ei osallistunut Leningradin tuhoamisen yrityksiin vaan pitäytyi omilla linjoillaan. Sotahan silloin oli ja ihmiset ampuivat toisiaan, neukut aloittivat joten kaikkii uhrit menevät niiden piikkiin.
Minä en ole koskaan digannut fasisteja enkä natseja mutta en myöskään komuja ja komut saivat aikaan niin paljon vahinkoa ettei ole mitenkään varmaa olisivatko natsit koskaan siihen yltäneet. Ne ovat kuitenkin molemmat uskontoja joiden on parasta hävitä maan päältä. Jos tuo on diggaamista niin digataan, diggaan sinuakin joten ala häipyä maan päältä!
- kommareilta mitään.
Sensijaan näyttää siltä että kommarit oppivat paljon uusia asioita suomalaisilta.
Sillee on ihan kiva, eiks vaan..- A-Mies..
Suomi otti niin monta torjuntavoittoa ettei Suomen lippua saatu vaidetuksi. Suuri hatunnosto veteraaneille jotka puolusti rakasta isänmaata ja vapaus ja Demokratia säilyi.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894120
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t353201Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032313Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312168Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell861954Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281857- 311830
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271577Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91537- 281511