JEESUS: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."
UUDESTIKASTAJA: "Mutta ymmärrätkös, ettei syntymiseen vettä tarvita?"
JEESUS: "Totisesti minä sanon sinulle: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
UUDESTIKASTAJA: "Mutta ymmärrätkös, ettei pieni lapsi kykene ottamaan vastaan?"
JEESUS: "Salli lasten tulla minun tyköni äläkä estele heitä."
UUDESTIKASTAJA: "Mutta ymmärrätkös, etteivät lapset tajua, kuka sinä olet? On ihan sama, tuodaanko heitä sinun vai Herodeksen syliin."
JEESUS: "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu."
UUDESTIKASTAJA: "Mutta ymmärrätkös, ettei siihen pelastumiseen mikään kaste lainkaan kuulu vaan pelkkä usko?"
JEESUS: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille."
UUDESTIKASTAJA: "Mutta ymmärrätkös, että eivät lapset mitään tajua?"
JEESUS: "Joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa."
UUDESTIKASTAJA: "Mutta ymmärrätkös, että aikuiset ovat suurempia kuin pikkulapset?"
JEESUS: "Joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi..."
UUDESTIKASTAJA: "HAH HAH! Ymmärrätkös, etteivät tuollaiset ipanat osaa vielä uskoa?"
JEESUS: "Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen."
UUDESTIKASTAJA: "HAH HAH! Ymmärrätkös, etteivät imeväiset osaa kiittää?"
Helluntailainen väittelee Jeesuksen kanssa!
45
477
Vastaukset
- retupekka
Sitä on sitten terencekin kotiutunut juhannuksen vietosta!!!
- parempi lukea
EI VÄITTELE Jeesuksen kanssa, vaan tottelee Hänen sanaansa:
"Nouse, mitä viivyttelet. Anna kastaa ITSESI." Ap 22:16
Luterilainen lisää tuohon:" Mitä viivyttelet. Vie vauvasi kasteelle"!
Terencellä taitaa olla huono omatunto kaste-asiassa, kun hän jatkuvasti koettaa
tyrkyttää tuota epäraamatullista vauvavalelua ja vesimagia-oppia tälle palstalle.
- mutta kuitenkin
>>JEESUS: "Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen."
UUDESTIKASTAJA: "HAH HAH! Ymmärrätkös, etteivät imeväiset osaa kiittää? - kristitty lukija
juuri noin
- varoa pitää
kaikkia uudestikastajien lahkoihin kuuluvia; he eksyttävät
- varoa pitää
kaikkia uudestikastajien lahkoihin kuuluvia; he eksyttävät
- anti-kristitty
Mikä väittely?
- armahdettu syntinen
1. Mun sydämeni temppelin
mä avaan, Jeesus, sulle.
Sanallas, esimerkilläs
käy opettajaks mulle.
Oi, Jeesus, ristis muotoa
minulle kirkastuta,
ja anna Henkes armoa
ja kuolos voimaa tuta.
2. Opetuslasna kouluusi
sun sanas kuuloon pyydän.
Suo mulle tosi hartaus,
Marian anna sydän,
ett' hyvän osan valitsen
ja istun jalkais juureen
ja harjoitukseen panen sen,
min sinun suustas kuulen.
3. Sokea tässä halajaa
sinulta valistusta.
Ah, aukaise mun silmäni,
suo mulle johdatusta.
Sun Henkes valo sytytä,
suo sanas kynttiläksi,
sun tahtos mulle selitä,
tee minut näkeväksi.
4. Täss' arka anoo armoas,
pelkuri ystävyyttäs.
Tee laupeus nyt minulle,
osoita lempeyttäs.
Syntinen vastaan syntiä
täss' etsii lääkitystä,
kylmentynyt ja penseä
anoopi virkistystä.
5. Sä, parantaja sairasten,
mä, sairas, jaloissasi
apua vailla rukoilen:
tee terveeks sanallasi
Mua köyhää saata rikkaaksi,
kun sinuun toivon käännän.
Tee sinussa mua viisaaksi,
kun sinun etees riennän.
6. Mä olen heikko sotamies,
tee sotaan rohkeaksi.
Mä väsynyt oon matkamies,
tee lepoos taipuvaksi.
Ah, ota kyyhky turvahas,
arkissas anna sija
ja syntiselle haavoissas
suo vapaakaupunkia.
7. Mua vieraaks vaadi pöytääsi
suurissa pidoissasi
ja lahjaks anna viinisi,
ravitse mannallasi.
Lammastas tässä totuta
sun ääntäs kuulemahan.
Opetuslastas taivuta
askeltas seuraamahan.
8. Mä lähdin niin kuin kauppias
päärlyä etsimähän.
Sä, Jeesus, olet päärly se.
Sua auta löytämähän.
Mua kaikki auta myymään pois
vain sinut voittaakseni,
niin aarteillesi tulla vois
kätköksi sydämeni.
9. Sua muukalainen päällä maan
halajaa veljeksensä,
seurakseen, ystäväksensä,
ja sanaas evääksensä,
sun korkeuttas katokseen,
suojakseen enkeleitäs,
riemua taivaan ilokseen
ja työkseen ylistystäs. - keskustelija.
1.
Syntinen:
Minua, Jeesus, auta,
kun huudan sinua.
Nyt kuolemasi kautta
minua armahda.
2.
Jeesus:
Käy tänne, syntisparka,
niin löydät auttajan.
Kun tuntosi on arka,
sinua armahdan.
3.
Syntinen:
En peitä syntejäni,
ne kaikki tunnet jo.
Nyt polttaa sydäntäni
vanhurskas tuomio.
4.
Jeesus:
Vain minulla on valta
armahtaa sinua
Jumalan vihan alta
ja synnin vallasta.
5.
Syntinen:
Ei ole ketään toista,
ken päästää vaivasta.
Nyt epäusko poista,
oi Jeesus, armahda.
6.
Jeesus:
Saat päästön synneistäsi,
käy rauhaan Jumalan.
Sinua siunaa käsi
ainoan auttajan.
7.
Syntinen:
Sen uskon, Jeesukseni.
On armos avara,
kun sinä avukseni
käyt, pyhä Karitsa. 8.
Jeesus:
Näin usko loppuun asti,
niin vältät helvetin.
Saat niittää riemuisasti,
kun kylvit kyynelin.
9.
Syntinen:
Jää, Jeesus, sanallasi
minua tukemaan,
Pyhällä Hengelläsi
matkaani ohjaamaan.
10.
Jeesus:
Iäti armo kestää,
sinua vahvistaa
ja harhateiltä estää,
vaivoissa virvoittaa.
11.
Syntinen:
Näin kanssa pyhiesi
suo taivas periä
ja anna autuutesi,
oi sielun ystävä.
12.
Jeesus:
Käyn vierelläsi tiellä,
perille kuljetan.
Saat kerran kruunun siellä,
saat nähdä Jumalan.
13.
Syntinen:
Nyt kiitän, kunnioitan
sinua, Herrani.
Kun kerran kruunun voitan,
ylistän iäti.- merihukka
Se on ihmisten yhdenvertaisuus syntymähetkellä ja lapsuudessa. Mielestäni aloituksessa tuli hyvin esille se, että minkään kansallisuuden lapset eivät olla uskovia tai ateisteja. Ihmisellä syntyessään ei ole minkäänlaista näkemystä mistään.
Puhekieli, elämän perusasiat ja tavat opitaan kulttuuriperintönä. Perisynti on lapsille tuntematon. He oppivat elämään liki samalla tavalla kuin esivanhemansa 150.000 vuotta sitten.
Jos lapsi syntyisi nyt selliaseen yhteisöön, joka olisi keräilijäyhteisön tasolla ja jossa olisi vasta kivi ja keppi työkaluna, heidän taitonsa ja tapansa muodostuisivat sen yhteisön mukaiseksi. He eivät aikuisenakaan ymmärtäisi sitä että he ovat syyllisiä jonkin aikaisemman hedelmän syöneen ihmisen syyllisyyden taakkaan.
Aloittaja tahtoo sanoa, että vanhemmilla ja yhteisöllä on vastuu, mitä hänelle tiedollisesti syötetään.
- HEH HEH
Tuolla yksi hurmahenki todisti, että Jeesus ei ottanut syliinsä lapsia, vaan NUORUKAISIA!
sentään pilkatko. Voitte ja saatte uskoa niin kuin tahdotte.
Mutta pilkkaaminen on vakava juttu.
Hurmahengen pilkkaaminen ei ole järkevää. Se on vaarallista.
Voihan olla että pilkka kohdistuu Pyhään Henkeen. Sinunkin
pitäisi olla varmuuden vuoksi varovaisempi. Vaikkakaan en
koskaan tahdo syyllistää ihmisiä Pyhän Hengen pilkasta, tahdo
kuitenkin varottaa siitä kun näen että liikutaan rajamaastossa.
Saatana kyllä pitää huolen syyttämisistä. Minun tarkoitukseni on
vapauttaa ihmisiä Pyhän Hengen pilkkasyytöksistä.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8668353- Raamatun tuntija
jaikal kirjoitti:
sentään pilkatko. Voitte ja saatte uskoa niin kuin tahdotte.
Mutta pilkkaaminen on vakava juttu.
Hurmahengen pilkkaaminen ei ole järkevää. Se on vaarallista.
Voihan olla että pilkka kohdistuu Pyhään Henkeen. Sinunkin
pitäisi olla varmuuden vuoksi varovaisempi. Vaikkakaan en
koskaan tahdo syyllistää ihmisiä Pyhän Hengen pilkasta, tahdo
kuitenkin varottaa siitä kun näen että liikutaan rajamaastossa.
Saatana kyllä pitää huolen syyttämisistä. Minun tarkoitukseni on
vapauttaa ihmisiä Pyhän Hengen pilkkasyytöksistä.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8668353hurmahengellä ei koskaa ole Pyhää Henkeä, vaan villitsevä eksyttävä henki
Jer. 29:26
'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.
Juud. 1:8
Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja. [2. Piet. 2:10] - Mohikaani_27
jos Jeesus otti lapsia syliinsä, kasteen kannalta? Siitähän tässä on kysymys, vauvakasteesta? Jeesus ei heitä kastanut, eikä käskenyt kastaamaan. Hän vaan osoitti rakastavansa lapsia, ja siunasi heitä, mutta ei kastanut. Älkää hyvät ihmiset kirjoittako Raamattua uusiksi, se menee pilalle tuolla menolla.
- uusi liitto
Mohikaani_27 kirjoitti:
jos Jeesus otti lapsia syliinsä, kasteen kannalta? Siitähän tässä on kysymys, vauvakasteesta? Jeesus ei heitä kastanut, eikä käskenyt kastaamaan. Hän vaan osoitti rakastavansa lapsia, ja siunasi heitä, mutta ei kastanut. Älkää hyvät ihmiset kirjoittako Raamattua uusiksi, se menee pilalle tuolla menolla.
Jeesus ei eläissään maan päällä kastanut niiden vauvojen äitejäkään.
Jeesus ei eläissään kastanut ketään.
Jeesuksella oli valta antaa syntejä anteeksi keitä hän tapasikin maan päällä. (syntinen nainen, lapset, ristinryöväri).
Kristillisen kasteen aika lapsille tuli vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen. (Matt.29-19-20) Raamatun tuntija kirjoitti:
hurmahengellä ei koskaa ole Pyhää Henkeä, vaan villitsevä eksyttävä henki
'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.
Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja. [2. Piet. 2:10]>>>hurmahengellä ei koskaa ole Pyhää Henkeä, vaan villitsevä eksyttävä henki
uusi liitto kirjoitti:
Jeesuksella oli valta antaa syntejä anteeksi keitä hän tapasikin maan päällä. (syntinen nainen, lapset, ristinryöväri).
Kristillisen kasteen aika lapsille tuli vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen. (Matt.29-19-20)Raamattuun oppeja joita siellä ei ole. He pyrkivät parantamaan Raamattua oman järkensä mukaiseksi. Tämä on ylpeyttä ja itsensä korottamista Jumalan yläpuolelle. Raamattu varottaa lisäämään sinne yhtään mitään. Raamatussa ei esiinny vauvakaste missään muodossa. Ei yli sen mikä on kirjoitettu.
uusi liitto kirjoitti:
Kristillisen kasteen aika lapsille tuli vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen. (Matt.29-19-20)Joh 3:22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi.
- tarkkana.
Jonah kirjoitti:
Joh 3:22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi.
Asiaa tarkennetaan, kun luet Raamattua eteenpäin.
Joh.4
1 Jeesus sai tietää fariseusten kuulleen, että hän kokosi ympärilleen enemmän opetuslapsia ja kastoi useampia kuin Johannes -- [Joh. 3:26]
2 TOSIN HÄN EI ITSE KASTANUT, vaan hänen opetuslapsensa." - Kaikki Kaikki
Jonah kirjoitti:
Joh 3:22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi.
lukenut että Raamatussa sanotaan "Jumalaa ei ole"?
Tämä on tosiaankin Raamatussa, ..... niin, jos siitä jättää pois sitä edeltävät sanat. - huomannut on
Kaikki Kaikki kirjoitti:
Tämä on tosiaankin Raamatussa, ..... niin, jos siitä jättää pois sitä edeltävät sanat.helluntailaiset petkuttaa tahallaan jättämällä jakeita pois ja siten viemällä ajatuksen harhaan
Raamatun tuntija kirjoitti:
hurmahengellä ei koskaa ole Pyhää Henkeä, vaan villitsevä eksyttävä henki
Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja. [2. Piet. 2:10]jakeen kirjoittaja tarkoitti "hulluilla ja ennustelijoilla" profeetta Jeremiaa, (jae 27) joten vertauksesi taisi olla sopimaton käyttämääsi tilanteeseen!
´- merihukka
huomannut on kirjoitti:
helluntailaiset petkuttaa tahallaan jättämällä jakeita pois ja siten viemällä ajatuksen harhaan
"Monet lisäävät Raamattuun oppeja joita siellä ei ole. He pyrkivät parantamaan Raamattua oman järkensä mukaiseksi. Tämä on ylpeyttä ja itsensä korottamista Jumalan yläpuolelle. Raamattu varottaa lisäämään sinne yhtään mitään."
Tämä oli jaikalin tekstiä hieman ylempää. Hyvä huomio. Jaikal on tunnettu omaperäisistä opeista.
Voisitko muuten avata keskustelun synnin ilmaaantumisesta ja katoamisesta maailmasta. Nehän tapahtuivat sekunniin sisällä Jeesuksen heittäessä henkensä. Mielestäni se on UT:n mukainen ja sitä kannattaisi ajaa yhä uudelleen, kunnes kaikki uskovat tajuaisivat sen.
Jeesus synnytti ja kuoletti synnin ja perisynnin. Juutalaisuudessahan ei synti vakuttanut siten kuin kristinuskossa. Maailma on vapaa synnistä. Pahat teot rangaistaan maallisissa tuomioistuimissa.
Olet varmaan miettinyt teemaa vapaa-aikanasi. - Raamatunlukija
merihukka kirjoitti:
"Monet lisäävät Raamattuun oppeja joita siellä ei ole. He pyrkivät parantamaan Raamattua oman järkensä mukaiseksi. Tämä on ylpeyttä ja itsensä korottamista Jumalan yläpuolelle. Raamattu varottaa lisäämään sinne yhtään mitään."
Tämä oli jaikalin tekstiä hieman ylempää. Hyvä huomio. Jaikal on tunnettu omaperäisistä opeista.
Voisitko muuten avata keskustelun synnin ilmaaantumisesta ja katoamisesta maailmasta. Nehän tapahtuivat sekunniin sisällä Jeesuksen heittäessä henkensä. Mielestäni se on UT:n mukainen ja sitä kannattaisi ajaa yhä uudelleen, kunnes kaikki uskovat tajuaisivat sen.
Jeesus synnytti ja kuoletti synnin ja perisynnin. Juutalaisuudessahan ei synti vakuttanut siten kuin kristinuskossa. Maailma on vapaa synnistä. Pahat teot rangaistaan maallisissa tuomioistuimissa.
Olet varmaan miettinyt teemaa vapaa-aikanasi."Jeesus synnytti ja kuoletti synnin ja perisynnin." harhojen harhat
merihukka 7.7.2010 21:05
----
Jos noin olisi, niin kukaan ei kuolisi, sillä kuolema on synnin palkka.
Raamatun mukaan ihmiset syntyvät edelleen synnistä osallisina synnin alle kuten vanhan liiton aikanakin.
Ei ole ketään vanhurskasta
Room.3
9 Miten siis on? Olemmeko me muita parempia? Emme lainkaan. Olen jo esittänyt sen syytöksen, että KAIKKI, niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin, ovat synnin vallassa. [Room. 1:18]
10 Onhan kirjoitettu: -- Ei ole yhtäkään vanhurskasta"
Parempi uskoa Raamattua kuin omia toiveajattelua! Kaikki Kaikki kirjoitti:
Tämä on tosiaankin Raamatussa, ..... niin, jos siitä jättää pois sitä edeltävät sanat.En todellakaan ole lukenut tällaista. No kerropa missä jakeessa näin sanotaan.
Oletpa vitsikäs, nm. "Kaikki Kaikki".
Höpö, höpö.tarkkana. kirjoitti:
Asiaa tarkennetaan, kun luet Raamattua eteenpäin.
Joh.4
1 Jeesus sai tietää fariseusten kuulleen, että hän kokosi ympärilleen enemmän opetuslapsia ja kastoi useampia kuin Johannes -- [Joh. 3:26]
2 TOSIN HÄN EI ITSE KASTANUT, vaan hänen opetuslapsensa."Haluat kumota raamatun sanan, että Jeesus kastoi, Joh.3.22.
Taidat olla helluntailainen. Hehän tulkitsevat raamattua aivan kuin itseä huvittaa. Ja viittaavat kintaalla totuudelle. Otin esille raamatusta jakeen, tulkitse se oman oppisi mukaan.
Onko se väärennös alkutekstistä?- öälteis
Jonah kirjoitti:
En todellakaan ole lukenut tällaista. No kerropa missä jakeessa näin sanotaan.
Oletpa vitsikäs, nm. "Kaikki Kaikki".
Höpö, höpö.ole lukenut koko Raamattua?
•Psal 14:1
Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa". Turmiollinen ja iljettävä on heidän menonsa; ei ole ketään, joka tekee, mikä hyvää on.
•Psal 53:2
Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa". Turmiollinen ja iljettävä on heidän väärä menonsa; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on. - John.
Jonah kirjoitti:
Haluat kumota raamatun sanan, että Jeesus kastoi, Joh.3.22.
Taidat olla helluntailainen. Hehän tulkitsevat raamattua aivan kuin itseä huvittaa. Ja viittaavat kintaalla totuudelle. Otin esille raamatusta jakeen, tulkitse se oman oppisi mukaan.
Onko se väärennös alkutekstistä?Joh.4
2 TOSIN HÄN EI ITSE KASTANUT, vaan hänen opetuslapsensa." - merihukka
öälteis kirjoitti:
ole lukenut koko Raamattua?
•Psal 14:1
Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa". Turmiollinen ja iljettävä on heidän menonsa; ei ole ketään, joka tekee, mikä hyvää on.
•Psal 53:2
Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa". Turmiollinen ja iljettävä on heidän väärä menonsa; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on.Kristinusko keksi paljon Jeesuksen kuoleman jälkeen periytyvän perisynnin. Samalla se keksi näkemyksen, että Jeesuksen verenvuodatus kukisti synnin ja kukaan ei kuole. Sitten se kielsi ikuisen elämän, koska ihmiset eivät ymmärtäneet oppia vaan kuolivat. Varmaan ilkeyttään. Sekä uskovat että uskottomat.
Seuraavaksi piti kieltää kuolema ja siirtää uudelleensyntyminen pakanoiden tuonelaan. Kuollut ihminen viruu hengissä mystisen sielun avulla. Jeesus herättää kuolleet eri vaiheissa eloon tuomioistuinta varten.
Tuomioistuin lakkauttaa tuonelan. Ihmiset eivät enää mene kuoltuaan manalaan. Kehä kiersi umpeen mystiikan kautta ja osui vahingossa tieteelliseen näkemykseen. Jokainen syntynyt kuolee ja kuolema on kertakaikkinen.
Kristinuskon mukaan synti ja kuolema kuoletettiin Jeesuksen kuolinhetkellä. Eikö totta?
Ei syntiä eikä syntisiä ole. Kaikki jäävät eloon tai herätetään kuolleista. Tasa-arvoista? Kyllä.
Pahantekijät ja ilkimykset saavat vankilatuomion kuten maassakin. Hyvät pääsevät vapaaksi.
Oikeus toteutuu. Se toteutuu maan päällä, mikäli rikolliset joutuvat kiinni.
Et kai usko pakanoiden tuonela-käsitykseen? UT:n mukaan se vallitsee vieläkin. Mutta koska pakanaoppi on kristillisyyden vastaista, sitä todellisuudessa ei ole. Tältä osin UT:n oppi on noituutta. Mystinen taivaallinen tuomio ja uskovien saama palkkio ovat houretta. Uskovia johdettiin ovelasti harhaan.
Entä jos "viimeinen tuomio" olisi todellista. Ketä siellä tuomittaisiin! Tietenkin kristittyjä.
Et kai kuvittele, että tuomari olisi niin hölmö, että päästäisi uskolahjuksella hänen takapuoltaan taputtelevat rikolliset vapaaksi. Kristityt, jotka olisivat jollain tavalla kiertäneet pahojen tekojensa seurakset eläessään, joutuisivat vankilaan.
Kristillisiä "vapaita" rikollisia on paljon, jotka järjestöjensöä suojissa ovat kiertäneet vastuunsa.
Lapsia hyväksikäyttäneet papit ja uskonjohtajat, uskon nimissä murhaajat, uskonnolliset sotarikolliset, kirkkojen jäsenten rosvoajat, rahvasjäsenten kiusaajat ym. ym.
Vielä kysyn. Taivaassako per...nuolijat ja rikolliset ja valehtelijat istuisivat ruokapöytään ja hyvää elämää eläneet joutuisivat vankilaan? - lukijana.
merihukka kirjoitti:
Kristinusko keksi paljon Jeesuksen kuoleman jälkeen periytyvän perisynnin. Samalla se keksi näkemyksen, että Jeesuksen verenvuodatus kukisti synnin ja kukaan ei kuole. Sitten se kielsi ikuisen elämän, koska ihmiset eivät ymmärtäneet oppia vaan kuolivat. Varmaan ilkeyttään. Sekä uskovat että uskottomat.
Seuraavaksi piti kieltää kuolema ja siirtää uudelleensyntyminen pakanoiden tuonelaan. Kuollut ihminen viruu hengissä mystisen sielun avulla. Jeesus herättää kuolleet eri vaiheissa eloon tuomioistuinta varten.
Tuomioistuin lakkauttaa tuonelan. Ihmiset eivät enää mene kuoltuaan manalaan. Kehä kiersi umpeen mystiikan kautta ja osui vahingossa tieteelliseen näkemykseen. Jokainen syntynyt kuolee ja kuolema on kertakaikkinen.
Kristinuskon mukaan synti ja kuolema kuoletettiin Jeesuksen kuolinhetkellä. Eikö totta?
Ei syntiä eikä syntisiä ole. Kaikki jäävät eloon tai herätetään kuolleista. Tasa-arvoista? Kyllä.
Pahantekijät ja ilkimykset saavat vankilatuomion kuten maassakin. Hyvät pääsevät vapaaksi.
Et kai usko pakanoiden tuonela-käsitykseen? UT:n mukaan se vallitsee vieläkin. Mutta koska pakanaoppi on kristillisyyden vastaista, sitä todellisuudessa ei ole. Tältä osin UT:n oppi on noituutta. Mystinen taivaallinen tuomio ja uskovien saama palkkio ovat houretta. Uskovia johdettiin ovelasti harhaan.
Entä jos "viimeinen tuomio" olisi todellista. Ketä siellä tuomittaisiin! Tietenkin kristittyjä.
Et kai kuvittele, että tuomari olisi niin hölmö, että päästäisi uskolahjuksella hänen takapuoltaan taputtelevat rikolliset vapaaksi. Kristityt, jotka olisivat jollain tavalla kiertäneet pahojen tekojensa seurakset eläessään, joutuisivat vankilaan.
Kristillisiä "vapaita" rikollisia on paljon, jotka järjestöjensöä suojissa ovat kiertäneet vastuunsa.
Lapsia hyväksikäyttäneet papit ja uskonjohtajat, uskon nimissä murhaajat, uskonnolliset sotarikolliset, kirkkojen jäsenten rosvoajat, rahvasjäsenten kiusaajat ym. ym.
Vielä kysyn. Taivaassako per...nuolijat ja rikolliset ja valehtelijat istuisivat ruokapöytään ja hyvää elämää eläneet joutuisivat vankilaan?viestisi on hyvin sekavaa tekstiä
- averea
merihukka kirjoitti:
Kristinusko keksi paljon Jeesuksen kuoleman jälkeen periytyvän perisynnin. Samalla se keksi näkemyksen, että Jeesuksen verenvuodatus kukisti synnin ja kukaan ei kuole. Sitten se kielsi ikuisen elämän, koska ihmiset eivät ymmärtäneet oppia vaan kuolivat. Varmaan ilkeyttään. Sekä uskovat että uskottomat.
Vielä kysyn. Taivaassako per...nuolijat ja rikolliset ja valehtelijat istuisivat ruokapöytään ja hyvää elämää eläneet joutuisivat vankilaan?Eihän se oikein ole.
Joku Raamatun houreilla päänsä pilannut harhainen uskova ei sinua ymmärrä. Se nyt tietysti ei ole mikään yllätys.
Mistä muusta he lohtunsa saisivat kuin epämoraalisesta satukirjastaan - sitä he siis puolustavat kynsin ja hampain, ompa joku uhonnut menevänsä kuolemaankin ennemmin kuin luopuisi saduistaan. Hö, kutsuvat niitä "opiksi"... Kellä on hyvä oppi ja kellä surkea, mutta eivät ymmärrä sadun ja opin eroa.
Aikoinaan minusta tuli ateisti juuri koska minusta on hirmuväärin tuo että nuo, jotka eivät OSAA muuta kuin harhaisina inttää vastaan, asiassa kuin asiassa :(
Siksi vastustan, turhaan, kaikkea mikä liittyy luterilaiseen kirkkoon, siinä on kaiken pahan ja valheen alku. - averea
averea kirjoitti:
Eihän se oikein ole.
Joku Raamatun houreilla päänsä pilannut harhainen uskova ei sinua ymmärrä. Se nyt tietysti ei ole mikään yllätys.
Mistä muusta he lohtunsa saisivat kuin epämoraalisesta satukirjastaan - sitä he siis puolustavat kynsin ja hampain, ompa joku uhonnut menevänsä kuolemaankin ennemmin kuin luopuisi saduistaan. Hö, kutsuvat niitä "opiksi"... Kellä on hyvä oppi ja kellä surkea, mutta eivät ymmärrä sadun ja opin eroa.
Aikoinaan minusta tuli ateisti juuri koska minusta on hirmuväärin tuo että nuo, jotka eivät OSAA muuta kuin harhaisina inttää vastaan, asiassa kuin asiassa :(
Siksi vastustan, turhaan, kaikkea mikä liittyy luterilaiseen kirkkoon, siinä on kaiken pahan ja valheen alku.hirmuväärin tuo että "pääsevät taivaaseen", piti kirjoittaa mutta jostain syystä jäi siitä välistä pois.
John. kirjoitti:
Joh.4
2 TOSIN HÄN EI ITSE KASTANUT, vaan hänen opetuslapsensa."Juudean maaseudulla Jeesus kastoi.
Eli emme voi sanoa vastoin raamatun sanaa, että Jeesus ei koskaan kastanut.- Johannes.
Jonah kirjoitti:
Juudean maaseudulla Jeesus kastoi.
Eli emme voi sanoa vastoin raamatun sanaa, että Jeesus ei koskaan kastanut.Joh.4
2 TOSIN HÄN EI ITSE KASTANUT, vaan hänen opetuslapsensa.
- aivan niin
"helluntailaisten käännytyskäsikirjasta"
- merihukka
...vastaukseni raamatunlukijalle. Piti vähän miettiä, mitä tuli kirjoitettua.
Sisältöä en muuttaisi. Periaatteelliset näkemykseni kestävät päivänvalon.
Haluaisin vain lisätä kristinuskon ja varsinkin useimpien helluntailaisten kaksinaismoraalin suhteessa oikeudenmukaisuuteen.
Monille usko pyhittää kaiken. Uskon veri pesee uskovan puhtaaksi ja syyntakeettomaksi. Taivaskin on varmaan teloitettujen verellä puunattu puhtaaksi. Veriusko kiistää uskovan tekojen merkityksen. Veriusko edellyttää vain verellä pelastumisen (mistä?) saarnaamista. Veri on kaikki. Kaikki muu on saastaista.
Jeesus käski rikkaan myydä omaisuutensa, jotta tämä pääsisi taivaaseen.
Vuorisaarnassa autuas onkin se, joka antaa osattomalle.
Kaksi vastakkaista näkemystä ja uskonkäytäntö omaksui vain jälkimmäisen.
Vuorisaarna rehabilitoi rikkaat. Riittää, kun rikkaat viskaavat osattomalle joskus almun. Palkkatyöläisille tämä ei riitänyt eikä tule enää riittämään..
Siksipä he ovat toimineet, touhunneet ja saaneet aikaan työnantajan kustantaman työtapaturmavakuutuksen, työehtosopimukset, sosiaaliturvan, yhteiskunnallisen terveydenhuollon ym. edesauttamaan "rikkaiden almujen jakoa" l. pakottaneet rikkaita luopumaan osasta voitoistaan yleiseksi eduksi. Kirkoissa on voittopuolisesti kautta aikain saarnattu tällaista kansan oma-aloitteista toimintaa vastaan.
Nyt kun EU:n alueella ilman tuotannon alenemista ollaan leikkaamassa mainittuja etuisuuksia, se merkitsee osan palkkatyöläisistä joutumista ennen pitkää almujen varassa eläjiksi.
Mitkään kirkkolaitokset eivät ole esittäneet vastalauseita. Miksi esittäisivätkään! Vallitseva talouspoliittinen linja johtaa kristillisen almupolitiikkan riemuvoittoon.
Rikkaat voisivat röyhistellä rintojaan almuilla. Papit kehoittaisivat erittäin hurskaasti rikkaita "muistamaan" osattomia. Veriteologit pääsisivät vauhtiin. "Loppu tulee, tehkää parannus, uskokaa veren voimaan jne."
Hamlet: Ollako vai ei olla? - uskovat kastetaan
merihukka kirjoitti:
...vastaukseni raamatunlukijalle. Piti vähän miettiä, mitä tuli kirjoitettua.
Sisältöä en muuttaisi. Periaatteelliset näkemykseni kestävät päivänvalon.
Haluaisin vain lisätä kristinuskon ja varsinkin useimpien helluntailaisten kaksinaismoraalin suhteessa oikeudenmukaisuuteen.
Monille usko pyhittää kaiken. Uskon veri pesee uskovan puhtaaksi ja syyntakeettomaksi. Taivaskin on varmaan teloitettujen verellä puunattu puhtaaksi. Veriusko kiistää uskovan tekojen merkityksen. Veriusko edellyttää vain verellä pelastumisen (mistä?) saarnaamista. Veri on kaikki. Kaikki muu on saastaista.
Jeesus käski rikkaan myydä omaisuutensa, jotta tämä pääsisi taivaaseen.
Vuorisaarnassa autuas onkin se, joka antaa osattomalle.
Kaksi vastakkaista näkemystä ja uskonkäytäntö omaksui vain jälkimmäisen.
Vuorisaarna rehabilitoi rikkaat. Riittää, kun rikkaat viskaavat osattomalle joskus almun. Palkkatyöläisille tämä ei riitänyt eikä tule enää riittämään..
Siksipä he ovat toimineet, touhunneet ja saaneet aikaan työnantajan kustantaman työtapaturmavakuutuksen, työehtosopimukset, sosiaaliturvan, yhteiskunnallisen terveydenhuollon ym. edesauttamaan "rikkaiden almujen jakoa" l. pakottaneet rikkaita luopumaan osasta voitoistaan yleiseksi eduksi. Kirkoissa on voittopuolisesti kautta aikain saarnattu tällaista kansan oma-aloitteista toimintaa vastaan.
Nyt kun EU:n alueella ilman tuotannon alenemista ollaan leikkaamassa mainittuja etuisuuksia, se merkitsee osan palkkatyöläisistä joutumista ennen pitkää almujen varassa eläjiksi.
Mitkään kirkkolaitokset eivät ole esittäneet vastalauseita. Miksi esittäisivätkään! Vallitseva talouspoliittinen linja johtaa kristillisen almupolitiikkan riemuvoittoon.
Rikkaat voisivat röyhistellä rintojaan almuilla. Papit kehoittaisivat erittäin hurskaasti rikkaita "muistamaan" osattomia. Veriteologit pääsisivät vauhtiin. "Loppu tulee, tehkää parannus, uskokaa veren voimaan jne."
Hamlet: Ollako vai ei olla?Uudess Testamentissa ei ole yhtään esimerkkiä siitä että sylivauvoja olisi kastettu. Uudessa Testamentissa ei ole yhtään esimerkkiä valtionkirkkolaitoksesta.
valtionkirkkolaitos tarvitsee sylivauvojen kastetta.
yksilöihmisen vapaaehtoiseen henkilökohtaiseen uskonratkaisuun perustuva paikallinen uskovien yhteisö ei tarvitse sylivauvojen kastetta vaan tarvitseee uskoontulon jälkeen suoritetun kasteen kuten myös Uudessa Testamentissa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683169
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753057Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682922On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662601Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442112- 601677
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181649Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251637- 351625
- 591566