Voitko todella syödä possua, kun tiedät tämän? Taas yksi osoitus uskontojen luoman käsityksen ihmisen ylivertaisuudesta ja eläinten kyvyttömyydestä ajatteluun kumottu.
http://www.suomitv.fi/ohjelmat/uskomattomat_elaimet/jaksot?id=2929676
Viisas pekoni
7
142
Vastaukset
- Kössönöm
syövät muita eläimiä. On olemassa lihansyöjiä ja sitten pelkkiä kasvissyöjiä. Bambi ei lihaa syö, mutta leijona syö bambin. Enkä aio katsoa tuota videota, koska sitten en voi mennä tekemään kinkkusämpylää, kun kahvi on valmis.
Mutta kun puhutaan eläinten oikeuksista, niin olen ehdottomasti sitä mieltä, että ruoaksi kasvatettavien eläinten oloihin pitää kiinnittää paljon enemmän huomiota. Häkkikanalat ja tehosikalat pitäisi kieltää. Lainsäädäntöä pitäisi muuttaa, valvontaa tehostaa ja sanktioita koventaa. Olen luontokappale.
Joudun käyttämään ravinnokseni muita luontokappaleita, jos haluan pysyä hengissä.
Olen ajatellut pysyä hengissä toistaiseksi.
Aikanaan muut luontokappaleet käyttävät minut ravinnokseen. Se on pelin henki.
Tiedän että ravintoni ei ole peräisin K-kaupasta tai S-marketista, vaan toisista elollisista olennoista, eläimistä, kasveista, sienistä ja mitä niitä nyt onkaan. Arvostan niitä enkä halua aiheuttaa niille tarpeetonta kärsimystä. Kaikki elämä on minulle arvokasta, ei ainoastaan kehittyneet elämänmuodot. Kuitenkin olen osa elämän kiertokulkua ja toimin sen osana tämän rajallisen elinaikani.
Samoin kuin saalistuksessa, possujen syönnissä ei ole mukana agressiivisuutta. Agressio ilmenee yleensä lajin sisäisissä ristiriidoissa. Possuja syön vain saadakseni ravintoa.Olin jotenkin asennoitunut niin että Suomi-tv on pohjimmiltaan jeesus-kanava keisarin uusissa vaatteissa, mutta onhan siellä näköjään ihan katsottaviakin ohjelmia.
- beenthere
Koin ihan saman yllätyksen. Olin varma, ettei sillä ole minulle mitään tarjottavaa, mutta tämä ainakin oli ihan hyvä juttu.
- mediakritiikki
beenthere kirjoitti:
Koin ihan saman yllätyksen. Olin varma, ettei sillä ole minulle mitään tarjottavaa, mutta tämä ainakin oli ihan hyvä juttu.
YLE yrittää mollata SuomiTV:n nurin, juuri kun SuomiTV joutui jäämään tauolle. Okei, SuomiTV:n taustoilla on varmasti uskonnollista väkeä, mutta kyllä YLE:n uutisjuttukin on tasoton:
http://yle.fi/uutiset/kulttuuri/2011/04/suomi-tv_ihmettelee_nimellaan_kaytavaa_rahankeruukampanjaa_2543835.html
"tunnetut uskovaiset"
"hämärä rahankeruu" jne.
- -DW-
Peta: People Eating Tasty Animals
Mutta ymmärrän kyllä että eläimet saattavat joillekin olla hyvinkin läheisiä. Muistan kun vuosia sitten pikkusiskon tallilla hevonen kävi vanhaksi ja se jouduttiin laittamaan "eläkkeelle." Sisko oli asiasta surullinen, joten päätin piristää häntä ostamalla lahjaksi pötkön meetwurstia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau566762Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens414765- 712531
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat411949- 181588
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,81482- 181331
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151289- 241214
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671117