118, SYR ja satamuuta...

Huh, huh!!!!

Minulle soitti Suomen 118 puhelinmyyjä ja halusi tarkistaa, pitävätkö yrityksen tiedot vielä paikkansa. Sanoin heti, että haluan kaikki tiedot pois. Kun kysyi syytä, vastasin "en halua, että ne ovat siellä". Tähän myyjä totesi, että hän ei valitettavasti voi niitä poistaa, mutta antoi minulle maksullisen puhelinnumeron, johon soittamalla saisin tietoni poistettua - no, enpä soittanut vaan katsoin firman nettisivua, missä toki oli sähköpostiosoite, johon ottaa yhteyttä. Ennen postausta päätin kuitenkin katsoa ytj:stä tuota firmaa ja yllätykseni olikin suuri, kun tuo 118 osoittautui olevan Endora-nimisen firman aputoiminimi, joiden joukossa oli myös tuo tälläkin palstalla keskustelua herättänyt Suomen yritysrekisteri ja aputoiminimiä olikin vaikka hurumykky - onkohan noilla KAIKILLA joku haku"palvelu":
Suomen Telehaku
Suomen Telehakemisto
Suomen Yritysrekisteri
Netin 118
Games Visio Center
Suomen Nettikauppa
EuroNetti
Idea Finland
Step 123
Golffari Finland
Kala XO
SunMax
Fin For Finland
Suomi-Info
Russia Travel
Europe-Import
CityInfo Suomi
Näköradio
Suomen Patruuna
ABC Netti-Info Finland
Nettikioski
Suomen BuC
Suomen BusinessCenter
Suomen MediaCenter
World Import
China Import
Suomen Tukkuri
Suomen Turisti-Info
Suomen Netinfo
WTavel
Suomen Yritysrekisteri - SYR
Suomen Nettihakemistot
Suomen118

29

2093

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kölkökl

Yksillä omistajilla sen sata hakemistoa, minne kauppaavat ilmoitustietoja. Itse olen pyytänyt "tarkistamaan" tiedot Enirosta, jonne tiedot menee operaattorilta aivan ilmaisin.

• Yrittäjä 2010

Eniro ei ole luotettava. Puhelinluetteloon he merkitsivät väärän puhelimen ja sotkivat osoitteen. He eivät vastaa ja oikolue, oli töykeä selitys.

• dfdsfdsfsdf

Taas soittivat 118 "rahastuspajasta". Sanoin suoraan että tiedän heidän olevan huijareita ja rahat menee kankkulan kaivoon jos jotain teiltä jotain tilaan. Puhelinmyyjä yritti selittää että he ovat paras ja hyötyä näkyvuudestä on yms. potaskaa..uskookohan itsekään myyntipuheisiinsa. Jos ei, niin säälittää ne provisiopalkalla tekevät nuoret jotka tommosta kusetusta pyörittää.

• ss444

korvaan noille "tarkistetaas tiedot" hemmoille! näin olen tehnyt monta vuotta ,en tarvi niitä ja ne ei tarvi minua PISTE!!!!!!!!!

• Luuri korvaan
        ss444 kirjoitti:

korvaan noille "tarkistetaas tiedot" hemmoille! näin olen tehnyt monta vuotta ,en tarvi niitä ja ne ei tarvi minua PISTE!!!!!!!!!

Just näin.

Jos lähettävät jotain laskuja palvelusta, mitä ei ole tilannut, niin ei sitä tarvitse reklamoida. Roskiin vaan. Jos vievät asian eteenpäin, esim. perivät tms., niin rikosilmoitus.

• Huijauksen uhri

Vaimon yritykselle tuli lasku, onneksi oli heidän väittämänä tilauspäivänä leikattavana sairaalassa. Kaiken huipuksi vaimoni yrityksen osoite oli väärä, samoin kuin postinumero. Soitin Suomen yritysrekisterille ja he vaativat kirjallisen reklamaation. Toimitin kirjallisen reklamaation ja vaadin asian hoidosta aiheutuneista kuluista korvauksia. Nyt tuli puhelinlasku, reklamaatiopuhelu numeroon 0200 99988 oli maksanut YLI 2 EUROA / MINUUTTI, joten reklamaatio maksoi saman kuin valelaskun loppusumma oli.
      VAROKAA KAIKKI REHELLISET YRITTÄJÄT KYSEISTÄ YRITYSTÄ, ÄLKÄÄKÄ PUHUKO PITKÄÄN REKLAMOIDESSANNE LASKUA.
      Aion mennä huomenna tekemään poliisille tutkintapyynnön ko. yrityksestä, sekä vaatia oikeuden kautta kirjallisesta reklamaatiosta aiheutuneita kuluja, jolleivat he maksa vaatimaani laskua vapaaehtoisesti.

• Huh, huh!!!!

Äklää soittako ollenkaan! Tehkää kuten minä tuolla aloituksessani sanoin eli etsikää ensin kyseisen firman yhteystiedoista sähköpostiosoite, ja lähettäkää tiukan asiallinen sähköposti, jossa ilmoitatte että ette ole kyseistä palvelua tilanneet, ja koska teillä ei ole sopimusta heidän kanssaan, pyydätte välittömästi poistamaan yrityksenne tiedot heidän tietokannastaan/sivuiltaan. Minä olen toiminut näin ja se on tehonnut, eikä ole tullut muita kuluja kuin ajankulua :D

• tiia

Jep, puhelinreklamaatiot ovat hyödyttömiä. Kuten myös puhelimitse tehdyt irtisanomiset.

• arimottonen90@hotmai

• Yksi huijattu

Lakimieheltä saamani ohje: Kiistäkää kirjallisesti. Mainitkaa ettei ole perinnän alainen asia, koska sopimus ja lasku on kirjallisesti riitautettu. Tutkintapyyntö poliisille, jollei tokene. Säilyttäkää kaikki sähköpostit, laskut yms. todisteena. Voi olla pitkä prosessi ;)

• Törkeästi petetty.

Endora Oy:n tilille meni 11.10-12 epähuomiossa 950 €, kun sitä on yritetty nyt 3 kk:tta !!!!! pyytää takaisin niin ei vieläkään ole tullut, suoranaista että on "täänään laitettu tilille" ym.. Aion mennä tekemään rikosilmoituksen kyseisestä firmasta.

• ari90000000

LIITY JOUKKOKAIKKI JOTKA OVAT ENDORA OY.N UHREJA VOIVAT LIITTYÄ JOUKKOKANTEESEEN! OTA YHTEYTTÄ [email protected]

• törkeästi petetty

Jihaa,
      Kun ilmoitin että tein rikosilmoituksen niin rahat olivat tilillä seuraavana päivänä.
      Asiaa Endora.

• Kimppari

Sanokkapa, että missä sitten kannattaa tiedot olla, jotta ihmiset löytää puhelinnumeron helposti. Fonectan keltaiset sivut? Onko liian vanhanaikaista. Sitten missä nettijutussa? Entäs nuo googlen klikkaukset, joita ostetaan joka vuosi melkein tonnilla. Onko minkään väärttejä? Kertokaa viisaammat kohtalontovereille totuudet:)

• yrittäjänä 20 vuotta

Mietippä Kimppari, mistä itse haet tietoa toisista yrityksistä. Minä haen:

1. Googlella (maksuton), jos yrityksellä ei ole nykyään edes yhteystietoja sisältäviä nettisivuja, niin ei se sitten uusia asiakkaitakaan taida tarvita.

2. Yritysten muita kun puhelinumerotietoja esim. Talousanomien yrityshaulla tai YTJ-haulla (perustiedot ja ensimmäisessä osin taloustiedotkin maksutomia)

3. Eniro.fi tai nykyään Fonecta.fi (rekisteröityminen maksoi joskus vuosia sitten 0,25€, sai käyttäjätunnuksen ja salasanan, joka toimii edelleen)

Eipä ole ollut tarvetta näihin höpöhöpö nettihakemistoihin, ja niistäkin monesta löytyy meidän yrityksen tiedot, vaikka en ole koskaan niille euroakaan maksanut enkä tule maksamaan.

Joskus jouduin vuosia sitten matkan p'äältä soittamaan 118-palveluun, älypuhelimien sisältämän reissunetin vuoksi sekin käynyt tarpeettomaksi.

Meidän toimialalla sen erityispiirteistä ja asiakaskunnan iästä johtuen edelleen puhelinluettelon keltaiset sivut tuovat eniten kontakteja.

• primps

aaaaahhahahaaaa miten fiksua tekstiä. Google on hakukone, siellä ei MIKÄÄN tieot ole ilmaiseksi!!!!!!! onnea vaan hakuihin :D

• valveutunut

Nostetaas tätä taas vähän ylemmäks. Elikkäs nää kumppanit on taas vauhdissa kusetuksineen. Jo 10 eri myyjää soittanu Suomen turisti-infosta kahden viikon sisää. Viime vuonna Talviopas oli vauhdissa samalla tavalla. Elikkäs jos joku seuraavasta listasta myy jotain, älkää nyt missää nimessä antako heidän kusettaa! Todennäkösesti sanovat et "päivitetäänkö tietoja" tai "jatketaanko samoilla ku viime vuonna".
      Yrityksen nimi ja aputoiminimet:

Endora Oy

Suomen118
      Suomen Yritysrekisteri - SYR
      Suomen Nettihakemistot
      Suomen Turisti-Info
      Suomen Netinfo
      WTavel
      World Import
      China Import
      Step 123
      Golffari Finland
      Kala XO
      SunMax
      Fin For Finland
      Suomi-Info
      Russia Travel
      Europe-Import
      CityInfo Suomi
      Näköradio
      Suomen Patruuna
      ABC Netti-Info Finland
      Nettikioski
      Suomen BuC
      Idea Finland
      Netin 118
      Games Visio Center
      Suomen Nettikauppa
      EuroNetti
      Suomen Yritysrekisteri
      Suomen Telehakemisto
      Suomen Telehaku
      EräSawo
      Talviopas
      NTG Finland
      NTG Secure
      NTG Diginet
      NTG Group
      ICT Care Russia
      Laskumaatti
      Atomini
      NTG Consulting
      NTG Networks
      NettiTieto Consulting Finland
      ABC-Software
      ABC-Interactive
      ABC-Gateway
      Nettisivu Finland
      YPJ-Finland
      Sivumoottori Suomi
      Easy Wels
      NTG Investing
      Netti Secure Eye Finland
      NTG Software
      Suomen Ohjelmistopalvelu
      X-Software Finland
      Next Eye Solutions Finland
      NettiTaito Finland
      NettiÄssät
      Easyweb Finland
      Suomen Sähköpörssi
      NTG Energiapörssi
      Sahti Software
      Netti

• Yritttäjä

Juu tänään soitti joku 118?? Ei kiitos ja luuri korvaan!

• Bs kataloogit
        Yritttäjä kirjoitti:

Juu tänään soitti joku 118?? Ei kiitos ja luuri korvaan!

Suomen yritysrekisteri. nappia korvaan.

• lievästi sanottuna
        Bs kataloogit kirjoitti:

Suomen yritysrekisteri. nappia korvaan.

Nappia otsaan nämä kaipaisivat

• sdfvsdf

Jos alussa on siis sana "Suomen" , voi khyvinkin olla kyseessä varomisen arvoinen asia

• arimottonen90@hotmai

KAIKKI JOTKA OVAT ENDORA OY.N UHREJA VOIVAT LIITTYÄ JOUKKOKANTEESEEN! OTA YHTEYTTÄ [email protected]

• TYn

Vieläkin nämä touhuaa ja kun soitin reklamaation laskusta niin yrittivät pitkittää puhelua kaikin keinoin. Näköjään kannatti koska puhelu tuli maksamaan 16 euroa. Huomasin että minulla on puhelimessa hyödyllinen toiminne. Puhelut jostain numerosta voi estää valikosta.
      Nyt kun aina joku myyjä soittaa niin lisään heti sen listalle. Eipä soita uudelleen.
      Sain muuten lakimieheltä samat neuvot kuin tuolla ylempänä oli.

• Anonyymi

Tämä sama yritys toimii täysin samoilla toimilla vieläkin. Ns. Emoyrityksen nimi näkyy muuttuvan NYT YRITYS TOIMII LAPILAHDELLA NIMELLÄ Suomen Avainsanat. Kaiken maailman yrityshakemisto höpöhöpö sivuja sekä luontaistuotteita.

• Anonyymi

Uskomatonta että tämä huijaus jatkuu vieläkin.

• Anonyymi

Jatkavat, koska se kannattaa. Uusi yrittäjä on aina otollinen kohde.

• Anonyymi

Aikanaan 1995 omaa yritystoimintaa aloitellessa tuntui uutena yrittäjänä pikkuisen imartelevaltakin, kun monta kertaa vuodessa soiteltiin useammasta eri Luettelopalvelusta. Soittaja luetteli arvokkaan verkkaisesti katuosoitteeen ja postinumeron. Tarkisteltiin vähän kuin viranomaisen toimesta, että firmamme osoitetiedot ovat varmasti oikein.

Toki opin sanomaan aika nopeasti että olen mukana vain luetteloissa joissa tiedot julkaistaan veloituksetta, enkä koskaan haksahtanut saamaan huijauslaskuja noilta.

Tuntuu kummalliselta, että nyt 30 vuotta myöhemmin, vuonna 2025, tuo edelleen toimii.
        Se näköjään pyörii täsmälleen samanlaisena, puhelimitse tapahtuvana luettelohuijauksena. Asiakkaita ilmeisesti saadaan koko ajan tarttumaan koukkuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aikanaan 1995 omaa yritystoimintaa aloitellessa tuntui uutena yrittäjänä pikkuisen imartelevaltakin, kun monta kertaa vuodessa soiteltiin useammasta eri Luettelopalvelusta. Soittaja luetteli arvokkaan verkkaisesti katuosoitteeen ja postinumeron. Tarkisteltiin vähän kuin viranomaisen toimesta, että firmamme osoitetiedot ovat varmasti oikein.

Toki opin sanomaan aika nopeasti että olen mukana vain luetteloissa joissa tiedot julkaistaan veloituksetta, enkä koskaan haksahtanut saamaan huijauslaskuja noilta.

Tuntuu kummalliselta, että nyt 30 vuotta myöhemmin, vuonna 2025, tuo edelleen toimii.
        Se näköjään pyörii täsmälleen samanlaisena, puhelimitse tapahtuvana luettelohuijauksena. Asiakkaita ilmeisesti saadaan koko ajan tarttumaan koukkuun.

En tiedä onko noita domain kauppaajia edelleen liikkeellä.
        Yhteen aikaan tuli useampia vuodessa että joku on rekisteröimässä yrityksen domain ositteita net. eu yms. päätteillä.
        Kaikille sanoin että antaa mennä vain ei minua haittaa ja puoli vuotta myöhemmin taasen joku oli muka aktivoitunut.
        Todellisuudessa kukaan ei olllut niistä kiinnostunut mutta yrittivät huijata.

• Anonyymi

>>Todellisuudessa kukaan ei olllut niistä kiinnostunut mutta yrittivät huijata.

No ei tietenkään ollut juurikaan mitään kiinnostusta. Mutta puhelinkeskustelussa saattoi omalla huonolla tai epämääräisellä sanavalinnalla ikään kuin antaa luvan, että "laitetaan samanlaisena kuin oli ennenkin...".

Silloin alkoi tunkea luetteloon liittymisen laskua postiluukusta sisään. Niitä taas on vaikea perua, kun ei ole osoitetta eikä puhelinta, minkä kautta perua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2693
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe