Todella matala verenpaine ja heittelehtivä pulssi

Strong

Minulla verenpaine on usein todella matalalla, joskus jopa 50/35. Useinmiten kuitenkin n.80/40. Verenpaine heittelehtii 50/35 ja 120/80 välissä, vaikka todella harvoin on 120/80. Vuorokausi verenpaine seurannassa todettu että rasituksessa verenpaine on matalammalla kuin levossa, eikös sen pitäisi olla toisinpäin. Pulssikin heittelehtii levossa se voi olla mitä tahansa 80-120 välistä. Lääkärit ei keksi mitään syytä tälle verenpaineen ja pulssin heittelylle vaikka usein käyn perussairuksieni takia tutkimuksissa. Onko kellään ollut vastaavia oireita?

3

1657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Net - sick

      Tapahtumista on nyt jo muutama vuosi eivätkä minun verenpainearvoni yltäneet ihan noin alas. Sydänrytmi heitteli myös tuolloin 140:n ja 50: n välillä ollen useimmiten levossa n 80 - 90. Verenpaineen alin lukema oli vähän alle 90. Kaikki sydänkokeet tehtiin ilman tulosta syystä.
      Itse pidän kaiken aiheuttajana Lipitor- kolesterolilääkettä. Ennen sen käytön aloittamista olin poikkeuksellisen terve. Työurani kesti 39 v ilman päivänkään sairauslomaa. Onneton korkea kolesteroli sai minut suostumaan kokeisiin. Mahtaako sinulla olla tätä lääkitystä?

    • Lisämunuaisongelma?

      Tuollainen oire voisi johtua lisämunuaisten kuorikerroksen vajaatoiminnasta. Sen tyypillinen oire on kuvaamasi matala tai heittelevä verenpaine, joka tosiaan on, täysin toisin kuin pitäisi, korkeampi kun on makuulla / levossa, ja ylös noustessa laskee, vaikka terveellä sen pitäisi tosiaan nousta ylös noustessa, että verta pääsisi aivoihin.

      Toinen yksinkertainen kotitesti verenpaineen mittaamisen ohella on, osoittaa taskulampulla silmään sivusta päin (ei suoraan edestä), pimeässä / hämärässä huoneessa. Jos pupillit ensin pienenevät, kuten kuuluu valoon reagoidessa, mutta sitten suurenevat, ja jäävät häilymään niin, että ne pienevät, suurenevat, pienenevät, ja taas suurenevat, on todellakin syytä epäillä lisämunuaisten kuorikerroksen vajaatoimintaa, eli Addisonin tautia, tai lisämunuaisten uupumusta (Adrenal fatigue), jota lääketiede ei tunnusta sairaudeksi, mutta aiheuttaa lukuisia oireita ja hoitamattomana pahenee, kunnes lopulta johtaa siihen, että lisämunuaiset pettävät täysin tai lähes täysin.

      Tässä linkki sivulle, jossa kerrotaan aiheesta enemmän: http://www.lisamunuaistenuupumus.com/oireet.htm

      Onko sinulla muita oireita? Mitä ovat ne perussairaudet, joista mainitsit?

      Toivottavasti saat apua vaivoihisi, olipa syy niiden taustalla tuo, tai jokin muu. Jaksamista :)

      • Strong

        Minulla oli muutama vuosisitten lisämunuaistenkuorikkerroksen vajaatoiminta pitkäaikaisen ja suuriannoksisen kortisonin käytöstä. Mutta se parantui muistaakseni 1,5 vuotta sitten. On siis sitäkin tutkittu. Mun perussairauksiin kuuluu, mm. maksansiirto, eräitä luustosairauksia, hypomagnesemia, hemokromatoosi. Lisäksi olen sairastanut syövän muutamia vuosia sitten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6668
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2672
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2253
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      75
      1904
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1467
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe