Todella matala verenpaine ja heittelehtivä pulssi

Strong

Minulla verenpaine on usein todella matalalla, joskus jopa 50/35. Useinmiten kuitenkin n.80/40. Verenpaine heittelehtii 50/35 ja 120/80 välissä, vaikka todella harvoin on 120/80. Vuorokausi verenpaine seurannassa todettu että rasituksessa verenpaine on matalammalla kuin levossa, eikös sen pitäisi olla toisinpäin. Pulssikin heittelehtii levossa se voi olla mitä tahansa 80-120 välistä. Lääkärit ei keksi mitään syytä tälle verenpaineen ja pulssin heittelylle vaikka usein käyn perussairuksieni takia tutkimuksissa. Onko kellään ollut vastaavia oireita?

3

1857

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Net - sick

Tapahtumista on nyt jo muutama vuosi eivätkä minun verenpainearvoni yltäneet ihan noin alas. Sydänrytmi heitteli myös tuolloin 140:n ja 50: n välillä ollen useimmiten levossa n 80 - 90. Verenpaineen alin lukema oli vähän alle 90. Kaikki sydänkokeet tehtiin ilman tulosta syystä.
      Itse pidän kaiken aiheuttajana Lipitor- kolesterolilääkettä. Ennen sen käytön aloittamista olin poikkeuksellisen terve. Työurani kesti 39 v ilman päivänkään sairauslomaa. Onneton korkea kolesteroli sai minut suostumaan kokeisiin. Mahtaako sinulla olla tätä lääkitystä?

• Lisämunuaisongelma?

Tuollainen oire voisi johtua lisämunuaisten kuorikerroksen vajaatoiminnasta. Sen tyypillinen oire on kuvaamasi matala tai heittelevä verenpaine, joka tosiaan on, täysin toisin kuin pitäisi, korkeampi kun on makuulla / levossa, ja ylös noustessa laskee, vaikka terveellä sen pitäisi tosiaan nousta ylös noustessa, että verta pääsisi aivoihin.

Toinen yksinkertainen kotitesti verenpaineen mittaamisen ohella on, osoittaa taskulampulla silmään sivusta päin (ei suoraan edestä), pimeässä / hämärässä huoneessa. Jos pupillit ensin pienenevät, kuten kuuluu valoon reagoidessa, mutta sitten suurenevat, ja jäävät häilymään niin, että ne pienevät, suurenevat, pienenevät, ja taas suurenevat, on todellakin syytä epäillä lisämunuaisten kuorikerroksen vajaatoimintaa, eli Addisonin tautia, tai lisämunuaisten uupumusta (Adrenal fatigue), jota lääketiede ei tunnusta sairaudeksi, mutta aiheuttaa lukuisia oireita ja hoitamattomana pahenee, kunnes lopulta johtaa siihen, että lisämunuaiset pettävät täysin tai lähes täysin.

Tässä linkki sivulle, jossa kerrotaan aiheesta enemmän: http://www.lisamunuaistenuupumus.com/oireet.htm

Onko sinulla muita oireita? Mitä ovat ne perussairaudet, joista mainitsit?

Toivottavasti saat apua vaivoihisi, olipa syy niiden taustalla tuo, tai jokin muu. Jaksamista :)

• Strong

Minulla oli muutama vuosisitten lisämunuaistenkuorikkerroksen vajaatoiminta pitkäaikaisen ja suuriannoksisen kortisonin käytöstä. Mutta se parantui muistaakseni 1,5 vuotta sitten. On siis sitäkin tutkittu. Mun perussairauksiin kuuluu, mm. maksansiirto, eräitä luustosairauksia, hypomagnesemia, hemokromatoosi. Lisäksi olen sairastanut syövän muutamia vuosia sitten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      148
      6217
    2. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      43
      1634
    3. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      36
      1245
    4. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      45
      988
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      320
      963
    6. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      45
      883
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      13
      879
    8. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      846
    9. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      837
    10. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      75
      835
    Aihe