Minulla verenpaine on usein todella matalalla, joskus jopa 50/35. Useinmiten kuitenkin n.80/40. Verenpaine heittelehtii 50/35 ja 120/80 välissä, vaikka todella harvoin on 120/80. Vuorokausi verenpaine seurannassa todettu että rasituksessa verenpaine on matalammalla kuin levossa, eikös sen pitäisi olla toisinpäin. Pulssikin heittelehtii levossa se voi olla mitä tahansa 80-120 välistä. Lääkärit ei keksi mitään syytä tälle verenpaineen ja pulssin heittelylle vaikka usein käyn perussairuksieni takia tutkimuksissa. Onko kellään ollut vastaavia oireita?
Todella matala verenpaine ja heittelehtivä pulssi
3
1821
Vastaukset
- Net - sick
Tapahtumista on nyt jo muutama vuosi eivätkä minun verenpainearvoni yltäneet ihan noin alas. Sydänrytmi heitteli myös tuolloin 140:n ja 50: n välillä ollen useimmiten levossa n 80 - 90. Verenpaineen alin lukema oli vähän alle 90. Kaikki sydänkokeet tehtiin ilman tulosta syystä.
Itse pidän kaiken aiheuttajana Lipitor- kolesterolilääkettä. Ennen sen käytön aloittamista olin poikkeuksellisen terve. Työurani kesti 39 v ilman päivänkään sairauslomaa. Onneton korkea kolesteroli sai minut suostumaan kokeisiin. Mahtaako sinulla olla tätä lääkitystä? - Lisämunuaisongelma?
Tuollainen oire voisi johtua lisämunuaisten kuorikerroksen vajaatoiminnasta. Sen tyypillinen oire on kuvaamasi matala tai heittelevä verenpaine, joka tosiaan on, täysin toisin kuin pitäisi, korkeampi kun on makuulla / levossa, ja ylös noustessa laskee, vaikka terveellä sen pitäisi tosiaan nousta ylös noustessa, että verta pääsisi aivoihin.
Toinen yksinkertainen kotitesti verenpaineen mittaamisen ohella on, osoittaa taskulampulla silmään sivusta päin (ei suoraan edestä), pimeässä / hämärässä huoneessa. Jos pupillit ensin pienenevät, kuten kuuluu valoon reagoidessa, mutta sitten suurenevat, ja jäävät häilymään niin, että ne pienevät, suurenevat, pienenevät, ja taas suurenevat, on todellakin syytä epäillä lisämunuaisten kuorikerroksen vajaatoimintaa, eli Addisonin tautia, tai lisämunuaisten uupumusta (Adrenal fatigue), jota lääketiede ei tunnusta sairaudeksi, mutta aiheuttaa lukuisia oireita ja hoitamattomana pahenee, kunnes lopulta johtaa siihen, että lisämunuaiset pettävät täysin tai lähes täysin.
Tässä linkki sivulle, jossa kerrotaan aiheesta enemmän: http://www.lisamunuaistenuupumus.com/oireet.htm
Onko sinulla muita oireita? Mitä ovat ne perussairaudet, joista mainitsit?
Toivottavasti saat apua vaivoihisi, olipa syy niiden taustalla tuo, tai jokin muu. Jaksamista :)- Strong
Minulla oli muutama vuosisitten lisämunuaistenkuorikkerroksen vajaatoiminta pitkäaikaisen ja suuriannoksisen kortisonin käytöstä. Mutta se parantui muistaakseni 1,5 vuotta sitten. On siis sitäkin tutkittu. Mun perussairauksiin kuuluu, mm. maksansiirto, eräitä luustosairauksia, hypomagnesemia, hemokromatoosi. Lisäksi olen sairastanut syövän muutamia vuosia sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005338566Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5367824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72203Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1601184Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17826Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40754Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57742Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68716- 46705
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36647