Todella matala verenpaine ja heittelehtivä pulssi

Strong

Minulla verenpaine on usein todella matalalla, joskus jopa 50/35. Useinmiten kuitenkin n.80/40. Verenpaine heittelehtii 50/35 ja 120/80 välissä, vaikka todella harvoin on 120/80. Vuorokausi verenpaine seurannassa todettu että rasituksessa verenpaine on matalammalla kuin levossa, eikös sen pitäisi olla toisinpäin. Pulssikin heittelehtii levossa se voi olla mitä tahansa 80-120 välistä. Lääkärit ei keksi mitään syytä tälle verenpaineen ja pulssin heittelylle vaikka usein käyn perussairuksieni takia tutkimuksissa. Onko kellään ollut vastaavia oireita?

3

1811

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Net - sick

Tapahtumista on nyt jo muutama vuosi eivätkä minun verenpainearvoni yltäneet ihan noin alas. Sydänrytmi heitteli myös tuolloin 140:n ja 50: n välillä ollen useimmiten levossa n 80 - 90. Verenpaineen alin lukema oli vähän alle 90. Kaikki sydänkokeet tehtiin ilman tulosta syystä.
      Itse pidän kaiken aiheuttajana Lipitor- kolesterolilääkettä. Ennen sen käytön aloittamista olin poikkeuksellisen terve. Työurani kesti 39 v ilman päivänkään sairauslomaa. Onneton korkea kolesteroli sai minut suostumaan kokeisiin. Mahtaako sinulla olla tätä lääkitystä?

• Lisämunuaisongelma?

Tuollainen oire voisi johtua lisämunuaisten kuorikerroksen vajaatoiminnasta. Sen tyypillinen oire on kuvaamasi matala tai heittelevä verenpaine, joka tosiaan on, täysin toisin kuin pitäisi, korkeampi kun on makuulla / levossa, ja ylös noustessa laskee, vaikka terveellä sen pitäisi tosiaan nousta ylös noustessa, että verta pääsisi aivoihin.

Toinen yksinkertainen kotitesti verenpaineen mittaamisen ohella on, osoittaa taskulampulla silmään sivusta päin (ei suoraan edestä), pimeässä / hämärässä huoneessa. Jos pupillit ensin pienenevät, kuten kuuluu valoon reagoidessa, mutta sitten suurenevat, ja jäävät häilymään niin, että ne pienevät, suurenevat, pienenevät, ja taas suurenevat, on todellakin syytä epäillä lisämunuaisten kuorikerroksen vajaatoimintaa, eli Addisonin tautia, tai lisämunuaisten uupumusta (Adrenal fatigue), jota lääketiede ei tunnusta sairaudeksi, mutta aiheuttaa lukuisia oireita ja hoitamattomana pahenee, kunnes lopulta johtaa siihen, että lisämunuaiset pettävät täysin tai lähes täysin.

Tässä linkki sivulle, jossa kerrotaan aiheesta enemmän: http://www.lisamunuaistenuupumus.com/oireet.htm

Onko sinulla muita oireita? Mitä ovat ne perussairaudet, joista mainitsit?

Toivottavasti saat apua vaivoihisi, olipa syy niiden taustalla tuo, tai jokin muu. Jaksamista :)

• Strong

Minulla oli muutama vuosisitten lisämunuaistenkuorikkerroksen vajaatoiminta pitkäaikaisen ja suuriannoksisen kortisonin käytöstä. Mutta se parantui muistaakseni 1,5 vuotta sitten. On siis sitäkin tutkittu. Mun perussairauksiin kuuluu, mm. maksansiirto, eräitä luustosairauksia, hypomagnesemia, hemokromatoosi. Lisäksi olen sairastanut syövän muutamia vuosia sitten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      115
      5965
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4067
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3352
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2986
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2054
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1787
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe