Todella matala verenpaine ja heittelehtivä pulssi

Strong

Minulla verenpaine on usein todella matalalla, joskus jopa 50/35. Useinmiten kuitenkin n.80/40. Verenpaine heittelehtii 50/35 ja 120/80 välissä, vaikka todella harvoin on 120/80. Vuorokausi verenpaine seurannassa todettu että rasituksessa verenpaine on matalammalla kuin levossa, eikös sen pitäisi olla toisinpäin. Pulssikin heittelehtii levossa se voi olla mitä tahansa 80-120 välistä. Lääkärit ei keksi mitään syytä tälle verenpaineen ja pulssin heittelylle vaikka usein käyn perussairuksieni takia tutkimuksissa. Onko kellään ollut vastaavia oireita?

3

1897

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Net - sick

Tapahtumista on nyt jo muutama vuosi eivätkä minun verenpainearvoni yltäneet ihan noin alas. Sydänrytmi heitteli myös tuolloin 140:n ja 50: n välillä ollen useimmiten levossa n 80 - 90. Verenpaineen alin lukema oli vähän alle 90. Kaikki sydänkokeet tehtiin ilman tulosta syystä.
      Itse pidän kaiken aiheuttajana Lipitor- kolesterolilääkettä. Ennen sen käytön aloittamista olin poikkeuksellisen terve. Työurani kesti 39 v ilman päivänkään sairauslomaa. Onneton korkea kolesteroli sai minut suostumaan kokeisiin. Mahtaako sinulla olla tätä lääkitystä?

• Lisämunuaisongelma?

Tuollainen oire voisi johtua lisämunuaisten kuorikerroksen vajaatoiminnasta. Sen tyypillinen oire on kuvaamasi matala tai heittelevä verenpaine, joka tosiaan on, täysin toisin kuin pitäisi, korkeampi kun on makuulla / levossa, ja ylös noustessa laskee, vaikka terveellä sen pitäisi tosiaan nousta ylös noustessa, että verta pääsisi aivoihin.

Toinen yksinkertainen kotitesti verenpaineen mittaamisen ohella on, osoittaa taskulampulla silmään sivusta päin (ei suoraan edestä), pimeässä / hämärässä huoneessa. Jos pupillit ensin pienenevät, kuten kuuluu valoon reagoidessa, mutta sitten suurenevat, ja jäävät häilymään niin, että ne pienevät, suurenevat, pienenevät, ja taas suurenevat, on todellakin syytä epäillä lisämunuaisten kuorikerroksen vajaatoimintaa, eli Addisonin tautia, tai lisämunuaisten uupumusta (Adrenal fatigue), jota lääketiede ei tunnusta sairaudeksi, mutta aiheuttaa lukuisia oireita ja hoitamattomana pahenee, kunnes lopulta johtaa siihen, että lisämunuaiset pettävät täysin tai lähes täysin.

Tässä linkki sivulle, jossa kerrotaan aiheesta enemmän: http://www.lisamunuaistenuupumus.com/oireet.htm

Onko sinulla muita oireita? Mitä ovat ne perussairaudet, joista mainitsit?

Toivottavasti saat apua vaivoihisi, olipa syy niiden taustalla tuo, tai jokin muu. Jaksamista :)

• Strong

Minulla oli muutama vuosisitten lisämunuaistenkuorikkerroksen vajaatoiminta pitkäaikaisen ja suuriannoksisen kortisonin käytöstä. Mutta se parantui muistaakseni 1,5 vuotta sitten. On siis sitäkin tutkittu. Mun perussairauksiin kuuluu, mm. maksansiirto, eräitä luustosairauksia, hypomagnesemia, hemokromatoosi. Lisäksi olen sairastanut syövän muutamia vuosia sitten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      74
      8367
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      66
      2825
    3. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      18
      2028
    4. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      157
      2001
    5. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      20
      1949
    6. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1861
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      30
      1720
    8. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      43
      1495
    9. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1487
    10. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1246
    Aihe