neuvoja tupakoinnin aloittamiseen

vilzu94

moi. haluaisin hyviä neuvoja tupakoinnin aloittamiseen ja siihen, miten tupakkaa vedetään henkeen. olen kokeillut jo ennenkin, mutta eipä siitä mitään tule... :) ja kertokaa vähän sisisestä ja punasesta tupakasta: maku, sopiva aloittavalle?... en halua yhtään kommenttia "tupakointi on haitallista" tai "älä aloita, jos pitää netistä pyytää ohjeita..." yms. olen kuullut noita aivan tarpeeksi, ja omapahan on ratkaisu! kiitos kaikille asiallisesti vastanneille jo etukäteen, olen kiitollinen hyvistä neuvoista. 16v- pohojalaanen.

34

3829

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • vilzuu

        en halua tupakan vastaisia videoita! onko täällä ketään, joka voi neuvoa kunnolla???


      • hihee
        vilzuu kirjoitti:

        en halua tupakan vastaisia videoita! onko täällä ketään, joka voi neuvoa kunnolla???

        Otat eka pienet savut ja avaat suun ja hengität sisään ja sit vaan puhallat ulos.


    • Hohhoijaa.....

      Jos sinun pitää täällä tällaisia kysellä, niin jatka vaan mehujään imemistä.

    • cancer fun

      Pian kidut keuhkosyövän kourissa, munasi ei seiso ja haiset tuhkakupille.. Onnittelut hienon harrastuksen aloittamisen johdosta!

      • Dappadaiduu

        Syöpä ottaa kehittyäkseen vuosikymmeniä, muna voi seistä, vaikka vetelisi röökiä korsteenin tavoin alinomaa, and finally the ash-tray smells so good.


    • ******

      Se ei ole sinun oma asia, lain mukaa saat opetella vasta 18-vuotiaana, eli se ei ole sinun asiasi.

    • Tupakka = huono olo

      Vedä pieniä henkosia vaikka jotain Mällipallin (Pall Mall) sinistä sillä lailla, että hiiiitaasti sisään ja nopeasti ulos. Sillä lailla mä vedin ekat kokeilut. Mä en siis polta tupakkaa ite, joskus saatan kavereilta ottaa jämät tai jopa reiskat :) Ja oon muuten 12v, joten en halua pilata itteeni näin nuorena vielä. Joskus vedän pari henkosta mutten kauhean usein.

    • Tupakka = Huono olo

      Ja vielä sellanen juttu, että älä vedä savua ihan tyhjiin keuhkoihin. Hengitä ensin hieman happea sisään ennen kuin vedät savut.

      • vilzu94

        on hyvä, että täällä on jotain täysjärkisiä, jotka viittii opettaa. typeriä on ne, jotka sanoo juuri niin, mistä puhuin alussa. mutta maailmassa on myös niitä


      • Tupakka = Huono olo
        vilzu94 kirjoitti:

        on hyvä, että täällä on jotain täysjärkisiä, jotka viittii opettaa. typeriä on ne, jotka sanoo juuri niin, mistä puhuin alussa. mutta maailmassa on myös niitä

        Kannattaa myös kokeilla itse kääriä sätkiä. Jos ei toppaa saa mistään, niin ota vaikka leivinpaperia, liimapuikko, maalarinteippiä, kahvin- tai teenpuruja ja talouspaperia. Talouspaperista kääri filtterit ja kiinnitä maalarinteipillä. Sitten leikkaa leivinpaperista n. rizlan kokoinen pala. Laita filtteri siihen. Mä yleensä kiinnitän filsun vielä leivinpaperiin toisella maalarinteippipalalla. Sitten purut paperin päälle ja liimaa toiseen reunaan. Kääri kiinni ja odota liiman kuivumista. Tossa on vielä ohjeita kunnon sätkän käärimiseen jos saat topan jostain: http://www.nettilinja.fi/~kkaapeli/satka.html


      • 12v poika
        Tupakka = Huono olo kirjoitti:

        Kannattaa myös kokeilla itse kääriä sätkiä. Jos ei toppaa saa mistään, niin ota vaikka leivinpaperia, liimapuikko, maalarinteippiä, kahvin- tai teenpuruja ja talouspaperia. Talouspaperista kääri filtterit ja kiinnitä maalarinteipillä. Sitten leikkaa leivinpaperista n. rizlan kokoinen pala. Laita filtteri siihen. Mä yleensä kiinnitän filsun vielä leivinpaperiin toisella maalarinteippipalalla. Sitten purut paperin päälle ja liimaa toiseen reunaan. Kääri kiinni ja odota liiman kuivumista. Tossa on vielä ohjeita kunnon sätkän käärimiseen jos saat topan jostain: http://www.nettilinja.fi/~kkaapeli/satka.html

        no tota ei oo viisasta käyttää liimaa ku se palaa kuivuneen ja vedät sen henkees nii saat triljoona kertaa enemmän paskaa keuhkoos ja tota siis no ku oot saanu sytytettyy sen röökis nii vedät jonku verran sit vedät henkee syvää sisää ja hitaasti ulos nii tulee mukavempi olo ja sanon et punanen on hyvä vetää henkee vihree on äreetä tai no riippuu merkist punanen kent on niin vitun vahvaa et saa olla kovempi jätkä joka vetää kunnon hömpsyt henkeesä :D


      • 234234666ghds
        Tupakka = Huono olo kirjoitti:

        Kannattaa myös kokeilla itse kääriä sätkiä. Jos ei toppaa saa mistään, niin ota vaikka leivinpaperia, liimapuikko, maalarinteippiä, kahvin- tai teenpuruja ja talouspaperia. Talouspaperista kääri filtterit ja kiinnitä maalarinteipillä. Sitten leikkaa leivinpaperista n. rizlan kokoinen pala. Laita filtteri siihen. Mä yleensä kiinnitän filsun vielä leivinpaperiin toisella maalarinteippipalalla. Sitten purut paperin päälle ja liimaa toiseen reunaan. Kääri kiinni ja odota liiman kuivumista. Tossa on vielä ohjeita kunnon sätkän käärimiseen jos saat topan jostain: http://www.nettilinja.fi/~kkaapeli/satka.html

        Siis mitä vittua???
        kai saat vitun pelle huonon olon jos käärit leivinpaperiin, LIIMAAN, maalarinteippiin yms paskaan?

        hohhoh.. mene leikkimään vaan jollai kahvinpuru sätkilläs muualle .___________.


    • hah !

      Voin kertoa että tyhmä olet. Sinulla ei selvästikkään ole HAJUAKAAN mihin olet nokkasi laittamassa. Mutta itseppähän nahoissasi sen tunnet kun koukussa olet. Hyvää syövän täytteistä loppuelämää Sinulle !

      • plplpl

      • epicfail92
        plplpl kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=bttlbkuMg-g&feature=related

        ei ehkä paras mahdollinen vaihtoehto alottaa.

        toki on ymmärrettävää että nuorena sitä aattelee et "noku toiki kokeilee nii miks mäki en kokeilis?" mut voin luvata et jos nyt et alota nii kiität ittees sitte 30-40 vuoden päästä.

        vähän vaikeaa on silti kuvailla jotaki tiettyä tupakka-merkkiä koska niitä on niin erilaisita. Jos sulla on ihan pakottava tarve alottaa nii lähe ennemmin jollai miedommalla ja sit ku oot oppinu vetää henkeen nii sit voit hankkia vähä vahvempaa joa uskallat. En mä ainakaan aikoinaa lähteny heti ekana vahvimmasta liikkeelle koska itelläki meni aikaa oppia vetämään henkeen.

        mikäs mä täs oon muita tuomitsemaan ku itekki tupakoin, mutta kannattaa aina olla se fiksumpi ja jättää väliin. Ei aina tarvi tehä sitä samaa perässä, mitä kaveritki tekee.


    • tupakka_on_valinta

      Ensiksi kaikille terveysfasisteille ja muille "älä aloita, se tappaa" -ihmisille: Tässä ketjussa ei keskustella tupakoinnin vaaroista, vaan miten aloittaa. Kirjoittaja on varmasti täysin tietoinen riskeistä, joten alentavat ja laaduttomat kommentit menevät hukkaan. Eivätkä varmastikkaan paranna tämän palstan laatua.

      Eli NÄIN ALOITAT:

      Ensiksi, sininen tupakka sisätää vähemmän nikotiinia, tervaa ja häkää. Ns. punainen tupakka taas on "täyttä tavaraa", eli sitä ei ole millään erityisellä tavalla käsitelty. Sanoisin, että sininen tupakka sopii paremmin aloittelijalle.

      Vedä ensiksi pienet savut suuhun, jonka jälkeen hengitä normaalisti sisään (ilman tupakkaa). Näin savu menee keuhkoihisi hengitysilman mukana, etkä ala kröhimään ja yskimään vedet silmissä.

      • Kannabis-kaveri

        Tupakan polttaminen on homojen hommaa. Tupakka on niille, jotka ei uskalla käyttää oikeita päihteitä. Polttakaa hyvät ihmiset kunnon kamaa! Tupakassa ei oo mitään järkee, se on ihan helvetin pahaa, epäterveellistä ja eikä siitä paskasta ees mee pää sekasin. Mitä järkee?


      • tupakkaon kakka
        Kannabis-kaveri kirjoitti:

        Tupakan polttaminen on homojen hommaa. Tupakka on niille, jotka ei uskalla käyttää oikeita päihteitä. Polttakaa hyvät ihmiset kunnon kamaa! Tupakassa ei oo mitään järkee, se on ihan helvetin pahaa, epäterveellistä ja eikä siitä paskasta ees mee pää sekasin. Mitä järkee?

        tupakka tappaa hui uuuuuuuu


    • '

      pällinaama trolli

    • vittu anttoni

      jumalauta kun näitä lukee
      postin aloittaja kysyy yksinekertaien kysymyksen, kukaa ei voi vastata, vaan mollaa aloittajaa. en tajua, jos joku kysyy jotakin, se ei tarkoita että pitää vain kertoa sen asian vaaroista tai muista.

      • Tässä ohje

        Ennen tupakoinnin aloittamista on hankittava tupakkaa. Iso jako on tietenkin ostaako valmiita savukkeita, vai irtotupakkaa ja käärii savukkeet itse. Valmiit savukkeet ovat kalliimpia, mutta usein maultaan laadukkaampia. Irtotupakan käärimiseen myydään myös pientä konetta, jolla kokemattomampikin tupakoitsija siinä onnistuu.

        Valmita savukkeita on eri vahvuisia. Vahvimpia ovat punaiset ja siniset ovat nikotiini ja tervapitoisuudeltaan kevyempiä. Vaalean siniset ovat ultra-light savukkeita, eli kaikista kevyimpiä. Tupakkaa myös maustetaan mentholilla. Myös menthol-savukkeita saa eri vahvuisina. Vaalean vihreä on menthol-light ja tummempi vihreä on vahvempaa.

        Tupakoinnin aloittamiseksi tarvitaan myös tulta. Käytetyimpiä tulentekovälineitä ovat erilaiset kaasusytyttimet ja tulitikut. Myös sytytinnesteellä toimivia sytyttimiä on myynnissä ja niistä ehkäpä tunnetuin on Zippo.

        Savuke sytytetään laittamalla filtterillinen pää tukakasta suuhun (se oranssi), imemällä sitä kevyesti ja viemällä liekin yhtäaikaa savukkeen toiseen päähän. Savuke syttyy tyypillisesti heti, eikä tulta tarvitse pitää kovinkaan pitkään savukkeen päässä.

        Imettäessä palavaa savuketta, siitä tulee savua suuhun. Savua imetään muutaman sekunnin ajan suuhun, minkä jälkeen se hengitetään keuhkoihin. Nikotiini saavuttaa aivot keuhkojen kautta noin 7-10 sekunnissa. Nikotiini saattaa tuolloin myös ”mennä päähän”, eli aiheuttaa lievän päihtymyksen tunteen. Kokematon tupakoitsija voi tuntea myös huimausta, yskimisreflektiä ja pahoinvointia.

        Tupakointia jatketaan kunnes haluttu määrä nikotiinia on saavutettu, tai kunnes palamiskohta lähestyy filtteriä. Tämän jälkeen tupakka sammutetaan usein ”stumppaamalla” eli painamalla savukkeen tulipäätä jotain kovaa vasten niin, että se sammuu. Vaikka tupakka on luontainen tuote, on filtteri keinotekoista materiaalia. Se ei siis maadu, minkä takia käytettyä savuketta (stumppia) ei saa heittää luontoon.

        Toistamalla tämä tupakointitoimenpide riittävän usein, syntyy nikotiinin vaikutuksesta aivoissa fyysinen riippuvuus. Tupakan polttamisen tapa myös aiheuttaa henkistä riippuvuutta. Tällöin käytetään yleisesti ilmaisua, että henkilö on ”jäänyt koukkuun”. Jatkamalla tupakointia vieläkin pidemmälle, on tupakan todettu aiheuttavan moninaisia sairauksia ja mm. keuhkosyöpää. Niinpä tupakointi yleensä ennemmin tai myöhemmin aiheuttaa henkilön kuoleman.

        Opitko nyt polttamaan?


    • Tyttö17

      Mä en kyllä anna pimpolloa sellaiselle joka haisee tuhkakupille.

    • ASD

      Säälittävää Jonnejen kovistelua, kysy joltain oikealta tupakki mieheltä, jos uskallat = )

    • PinsQd44

      mä alotan huomen eli torstaina tupakan polton ja oon 13 vee

      mut kiitti sain noist vastaukset kaikkii mun kysymyksii :D

      • Smokerboy

        No alotitsä?


    • jouni691

      voijuma

    • oppitaito

      Kun nuorena oppii sen vanhana taitaa

    • Tupakka on tutti.

      Tupakkateollisuus jallittaa jatkuvasti kaikin eri tavoin jotta rahavirrat ei tyrehtyisi , tupakka suojelee muistisairauksilta yms. paskaa.
      Ja Pojut on kovia kun poltaa tupakkaa sillä se on vaarallista ja paskat tupakkahan on tutin korvike .

      No totta tosin lienee se se että tupakan riippuvuus vastaa voimakkuudeltaan heroiinia joten vaikeaa siitä on sitten myöhemmin päästä eroon.

      Entiset tupakoitsijat tuntuvat olevan kovimpia tupakoinnin vastustajia.

      Kannattako muka alkaa polttamaan rahojaan tupakkaan myöhemmin nikotiini purkkiin.yms tupakasta vierrottamis keinoihin?

      Jos tekee vieläkin mieli imeskellä jotakin niin sitten vaikka sormeaan tai sitä tuttia sitten.

    • köh

      sisnen pal&mall ehrottomasti,halapa ja maku miellyttävän pehmeä.

    • Jussi00

      Oon 00 ja polttanu 6 vuotta aktiivisest ja kuupperin tulos 2600 metrii. No mennää asiaa ensin ostat askin ja avaat sen laitat sen suuhusi niin että filtteripää on kevyesti huulillasi sitten sytyät sen tulella. Imet sitä kuin pillimehua ota rööki pois suusta ja sitten vedä ilmaa perään pidätä hengitystä noin sekunnin ja sitten puhallat sauhut ulos niin vedät henkeen poskari vedetään niin ettet vedä ilmaa perään ja sori kun en jaksa käyttää välimerkkejä :DD

    • Jussi00

      Jollet haluu keuhkosyöpää ni vedä välil kannabista koska thc ehkäisee keuhkosyöpää

    • eikantsialkaapolttaa

      Ime vaan tikkaria mielummi! =)

    • Anonyymi

      On 12 vuotta vanha ketju mutta kirjoitampahan tähän jotain jotka miettii tupakoinnin aloittamista. Siihen oikeasti jää koukkuun. Ja kun olet 35 vuotta polttanut lähes putkeen huomaat että tupakoidessa yskin ja yökkäät niin että tuntuu kuin oksentaisit keuhkojasi ulos. Mietit joka kerta lopettavasi tupakointia. Mutta se ei oo helppoa. On paljon helpompaa olla aloittamatta tupakointia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7949
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4522
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2210
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1689
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe