Vänkääminen ja riitely,alkaa minua pikkuhiljaa risoamaan! Olen kuulut, että kun tänne jotain kirjoittaa(oli se mitä tahansa) poiketaan asiasta tosi paljon ja ruvetaan riitelemään tyhjästä! Eikös kyseiseen asiaan pitäisi suhtautua ja keskustella hitusen erillailla, ja keskittyä siihen tiettyyn aiheeseen?
Olisihan kaikilla mukavampaa,kun tapella ja haastaa tyhjästä riitaa!
Kirjoitan tämän vaikka joka nurkkaan.
Tähän olisi hyvä saada jonkinlainen muutos! Luuletteko, että kaikkia kiinnostaa tapella, Tämähän on ajan kulu paikka ja ihmiset juttelevat millon mistäkin!
Onko edes kukaan vähän erimieltä?
Olen kuullut näitä pointteja muutamilta ihmisiltä ja he ihmettelevät,että MIKSI?!!
Kiitän!!
Asioiden
43
433
Vastaukset
- .
Neljään vuoteen en ole täällä tapellut, saati sanasotaillut kertaakaan.
Kaipa täällä saa riidanhaluiset päiväkiintiönsä täytteen, jos ei ole livessä mahdollista.
Olet kuullut, minä en koskaan pohjaa puhumisiani muiden manipulointeihin, sen kus seuraat tilannetta. - Meriläinen
Oliko tämä haaste ja hanskan heitto vai :)
Muutos lähtee aina itsestä, toisia ei pysty muuttamaan.
Ja minua ei ainakaan :) Kirjoitan juuri niin kun kirjoitan, ja jos joku sen riitana ottaa niin silloinhan vika on siellä ottajan päässä.
Sen olen huomannut usein, tänään viimeksi, että minua ei aina ymmärretä oikein ja meinasin alkaa selittämään, mutta sooooouuu jos ei ymmärrä niin ei. jätin siihen. Siinäkään ei ollut kyse riidan haastamisesta vaan, no väärinymmärryksestä siinä mitä tarkoitin ja hain viestilläni.- jipputus
En sen kummemin kerro, että missä tätä riitelyä tai riidan haastoa on! Tämä ei ole hanskan heitto eikä mikään muu! Tämä on vain muitten näkemys,jonkaa otin nyt esille. Jospa lukisitte enemmän tämän palstan aiheita, niin kyllä siellä löytyy riidan aiheitä pienestäkin asiasta. Jopa on kuulemma haukuttu millon mitäkin!!
Tämä oli aihe,että miten te olette kokeneet asian ja onko tämäntyylinen asia kohdistuneet teihin,mitä mainitsin jo ensimmäisessä aloituksessa.
- Anjaniina.
jäi kiinnostamaan, että mistä kiitit?
- Anjaniina.
minttupuu kirjoitti:
mua, että mihin joka nurkkaan??
hiukan tuntuu, että tämä oin pyöreä huone...
5 vuotta, eikä ees ovee oo löytyny... - 8-2
ennenkuin kysyt?
Kysymysten kuningatar? - ???;
Anjaniina. kirjoitti:
hiukan tuntuu, että tämä oin pyöreä huone...
5 vuotta, eikä ees ovee oo löytyny...Johan haaskalinnut osuivat paikalleen, juuri muutamat itseensä tärkeinä pitävät akat on täällä suuna ja päänä! Ei ihme, et mukavat kirjoittelijat ovat poistunee -vain räksyttäjät ovat jääneet.
- Anjaniina.
8-2 kirjoitti:
ennenkuin kysyt?
Kysymysten kuningatar?kommentista sinut tunnistan ;)))
Eikö se pitänyt olla kysymysmerkkien kuningatar.....niinhän kerran sanoit.
En olis arvannut että sinäkin puskissa riehut, pidin sinua fiksumpana.
Pettymys ja sääli. - Umppis*
Anjaniina. kirjoitti:
kommentista sinut tunnistan ;)))
Eikö se pitänyt olla kysymysmerkkien kuningatar.....niinhän kerran sanoit.
En olis arvannut että sinäkin puskissa riehut, pidin sinua fiksumpana.
Pettymys ja sääli.Kaksi vaihtoehtoa. Joko luulet kommentin olevan M:llalta tai sitten minulta. Minä olen sinua "jossain" nimittänyt tuolla nimellä, mutta alkuperäinen nimitys lienee M:n keksimä.
En vieläkään tunne tarvetta pottuilla sinulle vaikka välillä olemme voimakkaastikin eri mieltä asioista. *hymy aamutuimaan* - Anjaniina.
Umppis* kirjoitti:
Kaksi vaihtoehtoa. Joko luulet kommentin olevan M:llalta tai sitten minulta. Minä olen sinua "jossain" nimittänyt tuolla nimellä, mutta alkuperäinen nimitys lienee M:n keksimä.
En vieläkään tunne tarvetta pottuilla sinulle vaikka välillä olemme voimakkaastikin eri mieltä asioista. *hymy aamutuimaan*En sinua ole epäillyt.
Mutta viimeaikaisen paskanheiton syvä suolähde paljasti valjut kasvonsa ;))).
Niin aina, ennemmin tai myöhemmin ;)))
Milteipä jo arvasinkin. Niitti puuttui.
Jos väki viitsis nyt huomioida, miten on jännä miten se paska sataa sieltä toiselta puolelta tähän suuntaan. Ja ilamn nimimerkkejä, puskissa kuhisee.
Minä en ole paskaa nakkonut.
Eikö olis aika lopettaa siis tää ykspuolinen touhu?
Ja antaa ihmisten kirjoitella, niinkuin minäkin annan puuttumatta mitenkään.
Aika lailla on muutenkin hiipunut kiinnostus tätä palstaa kohtaa, joten kohta saatte olla rauhassa ihan jo muutenkin.
Reilujen kannattas olla nimensä arvoisia.
Tämä tästä, aiheeseen en toisten palaa. Anjaniina. kirjoitti:
En sinua ole epäillyt.
Jos väki viitsis nyt huomioida, miten on jännä miten se paska sataa sieltä toiselta puolelta tähän suuntaan. Ja ilamn nimimerkkejä, puskissa kuhisee.
Aika lailla on muutenkin hiipunut kiinnostus tätä palstaa kohtaa, joten kohta saatte olla rauhassa ihan jo muutenkin.
Tämä tästä, aiheeseen en toisten palaa.suoraan ketä epäilee ettet itsekkin sorru syyttelemään syyttömiä. Ei ole reilujen tekosia jos paskaa olet niskaasi saanut.
- viivatiina
???; kirjoitti:
Johan haaskalinnut osuivat paikalleen, juuri muutamat itseensä tärkeinä pitävät akat on täällä suuna ja päänä! Ei ihme, et mukavat kirjoittelijat ovat poistunee -vain räksyttäjät ovat jääneet.
enää noin myöhään paikalla et saanu riitaa aikaiseksi =))))
- Anjaniina.
Nittaminax kirjoitti:
suoraan ketä epäilee ettet itsekkin sorru syyttelemään syyttömiä. Ei ole reilujen tekosia jos paskaa olet niskaasi saanut.
tänne kun en laita minnekään muuallekaan.
Jokainen tietää omat tekonsa.. Anjaniina. kirjoitti:
tänne kun en laita minnekään muuallekaan.
Jokainen tietää omat tekonsa..sitten yrität ketään syylistääkään, luuloillasi tai muka tunnistamisilla. Tuolla et saa muuta aikaan kun pahaa mieltä yhdelle jos toiselle. Vedit reilut mukaan joten mieti mitä puheesi saa aikaan. Sanon tässä varmuuden vuoksi etten ole minäkään sinun perässäsi juossut sättimässä, joten vähiin käy epäilystesi piiri ja voin jopa sanoa ettei varmaan kukaan reiluista ole kimpussasi ollut. Syyllistä saat siis etsiä muualta jolloin piiri kasvaa.
Menestystä arvailuillesi...- Umppis*
Anjaniina. kirjoitti:
En sinua ole epäillyt.
Tämä tästä, aiheeseen en toisten palaa.On huomiotu ja ilahtuneena merkille pantu vaikenemisesi. Kiitos siitä. Vaikka en kenenkään teoista tiedä, saattaa epäilysi olla kuitenkin väärä. Hyvä, että tämäkin tuli puheeksi.
- Anjaniina.
Nittaminax kirjoitti:
sitten yrität ketään syylistääkään, luuloillasi tai muka tunnistamisilla. Tuolla et saa muuta aikaan kun pahaa mieltä yhdelle jos toiselle. Vedit reilut mukaan joten mieti mitä puheesi saa aikaan. Sanon tässä varmuuden vuoksi etten ole minäkään sinun perässäsi juossut sättimässä, joten vähiin käy epäilystesi piiri ja voin jopa sanoa ettei varmaan kukaan reiluista ole kimpussasi ollut. Syyllistä saat siis etsiä muualta jolloin piiri kasvaa.
Menestystä arvailuillesi...Itsensä toistamista pitäis varoa, ja palstalta toiselle asioiden tuomista ;)))
Hauskaa päivänjatkoa. - Anjaniina.
Umppis* kirjoitti:
On huomiotu ja ilahtuneena merkille pantu vaikenemisesi. Kiitos siitä. Vaikka en kenenkään teoista tiedä, saattaa epäilysi olla kuitenkin väärä. Hyvä, että tämäkin tuli puheeksi.
sen olevan molemminpuolista kohtelua.
Niin, tuo olisi tehnyt mieli sanoa Nitallekin, ettei kukaan voi puhua toisen puolesta.
Yritän olla tuomatta ihmisten ja muiden foorumeiden asioita toisille.
Omaa elämäänikin
Jokaiselle on oma aikansa ja paikkansa.
Joten lopetellaan tämä tähän. - Anjaniina.
Anjaniina. kirjoitti:
sen olevan molemminpuolista kohtelua.
Niin, tuo olisi tehnyt mieli sanoa Nitallekin, ettei kukaan voi puhua toisen puolesta.
Yritän olla tuomatta ihmisten ja muiden foorumeiden asioita toisille.
Omaa elämäänikin
Jokaiselle on oma aikansa ja paikkansa.
Joten lopetellaan tämä tähän.piti sanomani, että onhan sekin mahdollista, että joku lietsoo riitaa, mutta sen tieto....
- Umppis*
Anjaniina. kirjoitti:
piti sanomani, että onhan sekin mahdollista, että joku lietsoo riitaa, mutta sen tieto....
Jos oikein ymmärsin olen taipuvainen olemaan samaa mieltä kanssasi. Ei tahdo piikki lihastaan irrota ikuna :D
Mutta kuten sanoit, tämä tästä ja uutta kehiin. - Kimpale1
Anjaniina. kirjoitti:
En sinua ole epäillyt.
Tämä tästä, aiheeseen en toisten palaa.joskus aika ärhäkkä
- pitihän se arvata
Nittaminax kirjoitti:
suoraan ketä epäilee ettet itsekkin sorru syyttelemään syyttömiä. Ei ole reilujen tekosia jos paskaa olet niskaasi saanut.
nämä kaksi marakattia ovat jo toistensa kurkuissa kiinni..:]]]]]]]]]]]]]
pitihän se arvata kirjoitti:
nämä kaksi marakattia ovat jo toistensa kurkuissa kiinni..:]]]]]]]]]]]]]
me marakatit, mutta ei me nyt toistemme kurkuissa kiinni olla.
- Ennenkin lukenut
Nittaminax kirjoitti:
sitten yrität ketään syylistääkään, luuloillasi tai muka tunnistamisilla. Tuolla et saa muuta aikaan kun pahaa mieltä yhdelle jos toiselle. Vedit reilut mukaan joten mieti mitä puheesi saa aikaan. Sanon tässä varmuuden vuoksi etten ole minäkään sinun perässäsi juossut sättimässä, joten vähiin käy epäilystesi piiri ja voin jopa sanoa ettei varmaan kukaan reiluista ole kimpussasi ollut. Syyllistä saat siis etsiä muualta jolloin piiri kasvaa.
Menestystä arvailuillesi...keitä on reilut, jokin uusi palstako ??
Aiemminkin törmännyt reiluihin?
- vattupuskasta
Eipä kestä kiittää. Pointteja on, enpä kiellä jos myönnäkään. Joten olen eri mieltä.
- HTZA
50 keskustelupalsta, keskustelu alkaa, kun tekee kommentin tai aloituksen.
5 000 000 on valmiina sinua varten.
Aika harva, on samaa mieltä kaikesta. Joillakin on ihan oma mielipide.
Ja se harmittaa minuakin.
Oman mielipiteen puolustaminen ei ole riitelyä, eikä oman mielipiteen sanominen ole riitelyä.
Keskustelusta poikkeaminen, on normaalia, 5 000 000 ihmistä, ei aina jaksa.
H. asiallist kirjotteluu ja sit kysyt josko joku on erimielt eli kannattaa rähjäämist,mä en ainakaan.
- Hopia*
ajanvietettä. Jotkut saavat kiksejä ronskista ajatusten vaihdosta. Jotkut toisten solvaamisesta . Kaikki junat kulkevat näillä raiteilla , hyvin mahtuvat.
se tämäkään alotus saanut olla rauhassa, pientä nipottamista piti saada tännekkin.
Erimieltä..tarkoitako samaa mieltä?- tanj a
Kirjoittaminen on vaikea laji ja erityisesti niin, että saisi toisenkin ymmärtämään.
- Adria
Minä olen puolestani kuullut, että asioiden jipputus on ihan suotavaa. Muutamat ovat kertoneet halunneensa jipputuksen jatkuvan. Dee dee.
Kesäily on kliffaa! Joo, ei ole ollut pahemmin riitaa kenenkään kanssa. Ihan rauhassa olen saanut olla, aika vähän mulle vastaillaankaan, useinmiten samojen kanssa kirjoittelen, ehkä se johtuu siitä et ikäänkuin tuntee sen toisen ja siksi kiinnostaa samat asiat. Ja jos tulee riitaa, niin saan kyllä pdettyä puoleni, ja itkemään en ole alkanut, heh heh
- Heikunkeikku
Mun täytyy kyllä sanoa, että moninaisia lauseita oon palstalle värkännyt ja erilaisista asioista jutellut, mutta perin-perin vähän oon saanut huonoa palautetta tai vänkäämistä tai riitelyä.
Saattaa tietysti olla niinkin, että joskus joku on voinut yrittää, mutta minä en ole sitä tavallaan huomannut.
Mulla on taipumusta ohittaa joitakin asioita "muina-miehinä" joko tietoisesti tai alitajuisesti.
Sivusta seuranneena oon pannut joskus merkille, että joku reagoi hyvin voimakkaasti johonkin tekstiin ja ottaa siitä pienen tai ison herneen nenäänsä, suuttuu tms., vaikka itse en huomaa ollenkaan, että tekstissä olisi ollut jotakin kyseiseen henkilöön kohdistuvaa riidan kylvämistä tms. Loukkaantumisien "rajat" ovat aika vaikeita vedettäviä. Olemmehan niin erilaisia.
Kaiketi kaikki on vain ja ainoastaan Itsestä kiinni. Kovin voimakkaasti ei kannattaisi ajatella, että "En minä, mutta KAIKKI muut tekevät ja sanovat ja käyttäytyvät jollakin tavalla huonosti."
Yhtenä esimerkkinä voisi olla vaikkapa Minä itse. Pyrin olemaan niin, että En loukkaisi toisen tunteita, en haastele riitaa jne.. Ehkä se on syy, että en minäkään saa muilta loukkaavia kommentteja.
Minun on annettu olla täällä tämmösenä Höppänänä jaarittelijana ja siitä olen tosi kiitollinen. :)- Adria
Olen kuullut muilta luomakunnan kruunujen raahaajilta, että naarakset ovat pikkusen kiukkusina parhaimmillaan joka suhteessa.
Dee dee. - Heikunkeikku
Adria kirjoitti:
Olen kuullut muilta luomakunnan kruunujen raahaajilta, että naarakset ovat pikkusen kiukkusina parhaimmillaan joka suhteessa.
Dee dee.No joo, voisi olla paikallaan, että minäkin jollakin tavalla Hajauttaisin kiukkuani pienempiin annoksiin.
Oon kärsivällinen ja vetelen sisääni ulos pyrkiviä kiukkuja. Mutta sitten kun suustani alkaa valumaan vaimeaa murinaa ja katseeni lasittuu ja naaman väritys lilahtaa, niin ne enteilevät sellaista, että vastapuolen olisi syytä ruveta vilkuilemaan piilopaikkoja itselleen.
Ne "muut" luomakunnan kruunujen raahaajat eivät ehdi ottaa mukaansa pään päällä hölskyvää kruunuaan, kun minä alan valkotornadon lailla pomppimaan kiukusta. Se kruunu jää ilmaan roikkumaan, kuin sarjakuvassa, kun alapuolen immeinen lähtöö käpälämäkeen.:)
Jos olisin järkevä, niin yhestä valkotornadosta saisin sopivasti ainaskin hmmmm....58 pienempää kiukkua, joka tekisi minusta suorastaan yli-vastustamattoman. Nyt olen vainen raukka vain vastustamaton. :) - Adria
Heikunkeikku kirjoitti:
No joo, voisi olla paikallaan, että minäkin jollakin tavalla Hajauttaisin kiukkuani pienempiin annoksiin.
Oon kärsivällinen ja vetelen sisääni ulos pyrkiviä kiukkuja. Mutta sitten kun suustani alkaa valumaan vaimeaa murinaa ja katseeni lasittuu ja naaman väritys lilahtaa, niin ne enteilevät sellaista, että vastapuolen olisi syytä ruveta vilkuilemaan piilopaikkoja itselleen.
Ne "muut" luomakunnan kruunujen raahaajat eivät ehdi ottaa mukaansa pään päällä hölskyvää kruunuaan, kun minä alan valkotornadon lailla pomppimaan kiukusta. Se kruunu jää ilmaan roikkumaan, kuin sarjakuvassa, kun alapuolen immeinen lähtöö käpälämäkeen.:)
Jos olisin järkevä, niin yhestä valkotornadosta saisin sopivasti ainaskin hmmmm....58 pienempää kiukkua, joka tekisi minusta suorastaan yli-vastustamattoman. Nyt olen vainen raukka vain vastustamaton. :)Elikkä itsesuojeluvaisto neuvoo sinua välttämään kaikenlaisia tornaadoja. Niin se neuvoo minuakin, silti sukellan niihin välillä uteliaisuuttani. Tosin kunnon tornaadoja väistelen, kun niissä ei enää voi omaa positiotaan tarpeeksi tarkkaan määrittää.
- Heikunkeikku
Adria kirjoitti:
Elikkä itsesuojeluvaisto neuvoo sinua välttämään kaikenlaisia tornaadoja. Niin se neuvoo minuakin, silti sukellan niihin välillä uteliaisuuttani. Tosin kunnon tornaadoja väistelen, kun niissä ei enää voi omaa positiotaan tarpeeksi tarkkaan määrittää.
Mietin tuota itsesuojeluvaisto-sanaa ja voisin kallistua enempi siihen, että kyse ei ole itsesuojeluvaistosta, vaan enemmän siitä, että on niin monia Turhia riitoja ja väittelyitä, jotka eivät loppujen lopukisi johda mihinkään, paitsi tietysti siihen, että saa "tyydytettyä" vaikkapa halun ylipäätään riidellä. Siis jos on halua sellaiseen asiaan.
Jos ajatellaan ihmissuhdetta, niin kyllä se on kuluttavaa ja turhauttavaa ja inhottavaa, jos lähes päivittäin on jonkinasteisia väittelyitä jostakin mitättömästä asiasta. Lyhyt (onneksi lyhyt) ajanjakso on ollut tällaista riitaisaa ja nalkuttavaa omassa elämässäni. Se ei kertakaikkisesti sovi meikäläiselle. Kaikkinainen energia kuluu johonkin pahaan mieleen tai muuhun vastaavaan. Hyi.
Itsekkyys, epäoikeudenmukaisuus ja päin naamaa valehtelu ovat sellaisia asioita, joihin reagoin hyvin nopeasti.
Onhan niitä muitakin asioita, mutta noi nyt ekaksi. No okei, lisään vielä yhden asian ja se on eläimiin kohdistuvat jutut (huono kohtelu, kiusaaminen, rääkkäys, kipu ym. ym.) - Adria
Heikunkeikku kirjoitti:
Mietin tuota itsesuojeluvaisto-sanaa ja voisin kallistua enempi siihen, että kyse ei ole itsesuojeluvaistosta, vaan enemmän siitä, että on niin monia Turhia riitoja ja väittelyitä, jotka eivät loppujen lopukisi johda mihinkään, paitsi tietysti siihen, että saa "tyydytettyä" vaikkapa halun ylipäätään riidellä. Siis jos on halua sellaiseen asiaan.
Jos ajatellaan ihmissuhdetta, niin kyllä se on kuluttavaa ja turhauttavaa ja inhottavaa, jos lähes päivittäin on jonkinasteisia väittelyitä jostakin mitättömästä asiasta. Lyhyt (onneksi lyhyt) ajanjakso on ollut tällaista riitaisaa ja nalkuttavaa omassa elämässäni. Se ei kertakaikkisesti sovi meikäläiselle. Kaikkinainen energia kuluu johonkin pahaan mieleen tai muuhun vastaavaan. Hyi.
Itsekkyys, epäoikeudenmukaisuus ja päin naamaa valehtelu ovat sellaisia asioita, joihin reagoin hyvin nopeasti.
Onhan niitä muitakin asioita, mutta noi nyt ekaksi. No okei, lisään vielä yhden asian ja se on eläimiin kohdistuvat jutut (huono kohtelu, kiusaaminen, rääkkäys, kipu ym. ym.)Tästä pukkaa asiaa siitä suoraan vierestä. Eli. Kuinka koet tissinzoomauksen miesten taholta. Tissitätkö itse niitä zoomattavaksi ja kuinka sitten koet mahdollisen, kulloisenkin zoomauksen.
Kiitos etukäteen kunnon vastauksestasi. - Heikunkeikku
Adria kirjoitti:
Tästä pukkaa asiaa siitä suoraan vierestä. Eli. Kuinka koet tissinzoomauksen miesten taholta. Tissitätkö itse niitä zoomattavaksi ja kuinka sitten koet mahdollisen, kulloisenkin zoomauksen.
Kiitos etukäteen kunnon vastauksestasi.Tässä nyt sitten pukkaa suoraan ei-vierestä asiaa. Juolahti mieleeni nimittäin vuosien takainen opetustilanne.
Annoin läksyä oppilaalle, jonka tiesin vähemmän rakastavan Bachin soittamista. Se kuitenkin kuului pakolliseen ohjelmistoon ja tälle mukavalle ja tutulle ja huumorintajuiselle (17-18vuotias) oppilaalle annoin Bachin nuotit eteen ja sanoin, että annan sen läksyksi Erikseen (siis vasen ja oikea käsi soittaa yksin), koska tiedän, että hän ei niin hurjasti Bachia tykkää harjoitella. Jatkoin sitten sanomalla, että koska Tiedän, että hän on ahkera ja Tahtoo Yllättää minut ja tehdä iloiseksi, niin olen ihan Varma,, että vaikka kappale on läksynä erikseen, niin hän kuitenkin harjoittelee sen molemmilla käsillä yhteen.:) Siihen hän vastasi, että "Enpäs" johon minä, että "hahaa, sä sanot nyt mukamas noin, että mä Luulisin, että harjoittelet vain erikseen, että yllätyksesi onnistuisi paremmin :)" Tämä kertomus oli lyhennys, sillä naureskellen väittelimme monin lausein haluaako yllättää minut vai eikö halua yllättää...
Jaa, että miksi tätä nyt selitän ja miks tuli mieleeni. No siks, kun sinä kirjoitit vastauksesi loppuun "Kiitos etukäteen kunnon vastauksestasi."
Heh, anna mun nauraa. Melkein Pakotit, minut mukamas vastaamaan juurta-jaksaen-ja-sitä-rataa.
Joo, tekisin niin, Hyvin mielelläni, mutta en voi.
Sillä en tarkalleen ymmärtänyt kysymystäsi. Olen täyttä ymmärrystä vailla.
Toinen asia on se, että ettet vaan a) kiusaa, b) jopa piruile, c)jotain muuta?
Myös sinulle tavattoman moninaiset kiitokset tahdon ma näin etukäteisesti antaa, että vaivaudut selittämään kunnolla ja selvästi kysymyksesi sisällön, joka oman ymmärtämättömän mieleni johdosta jäi kovin vajavaiseksi, joka esti minua vastaamasta kysymykseesi, minkä tietenkin olisin tehnyt, jos ymmärrykseni olisi ollut edes lähelläkään ymmärtämyksen tasolla. Tästä olen kovin pahoillani, jopa häpeissäni, etten sanoisi. - Adria
Heikunkeikku kirjoitti:
Tässä nyt sitten pukkaa suoraan ei-vierestä asiaa. Juolahti mieleeni nimittäin vuosien takainen opetustilanne.
Annoin läksyä oppilaalle, jonka tiesin vähemmän rakastavan Bachin soittamista. Se kuitenkin kuului pakolliseen ohjelmistoon ja tälle mukavalle ja tutulle ja huumorintajuiselle (17-18vuotias) oppilaalle annoin Bachin nuotit eteen ja sanoin, että annan sen läksyksi Erikseen (siis vasen ja oikea käsi soittaa yksin), koska tiedän, että hän ei niin hurjasti Bachia tykkää harjoitella. Jatkoin sitten sanomalla, että koska Tiedän, että hän on ahkera ja Tahtoo Yllättää minut ja tehdä iloiseksi, niin olen ihan Varma,, että vaikka kappale on läksynä erikseen, niin hän kuitenkin harjoittelee sen molemmilla käsillä yhteen.:) Siihen hän vastasi, että "Enpäs" johon minä, että "hahaa, sä sanot nyt mukamas noin, että mä Luulisin, että harjoittelet vain erikseen, että yllätyksesi onnistuisi paremmin :)" Tämä kertomus oli lyhennys, sillä naureskellen väittelimme monin lausein haluaako yllättää minut vai eikö halua yllättää...
Jaa, että miksi tätä nyt selitän ja miks tuli mieleeni. No siks, kun sinä kirjoitit vastauksesi loppuun "Kiitos etukäteen kunnon vastauksestasi."
Heh, anna mun nauraa. Melkein Pakotit, minut mukamas vastaamaan juurta-jaksaen-ja-sitä-rataa.
Joo, tekisin niin, Hyvin mielelläni, mutta en voi.
Sillä en tarkalleen ymmärtänyt kysymystäsi. Olen täyttä ymmärrystä vailla.
Toinen asia on se, että ettet vaan a) kiusaa, b) jopa piruile, c)jotain muuta?
Myös sinulle tavattoman moninaiset kiitokset tahdon ma näin etukäteisesti antaa, että vaivaudut selittämään kunnolla ja selvästi kysymyksesi sisällön, joka oman ymmärtämättömän mieleni johdosta jäi kovin vajavaiseksi, joka esti minua vastaamasta kysymykseesi, minkä tietenkin olisin tehnyt, jos ymmärrykseni olisi ollut edes lähelläkään ymmärtämyksen tasolla. Tästä olen kovin pahoillani, jopa häpeissäni, etten sanoisi.Enhän minä sinua kiusaa enkä piruile.
Enivei. Innokkaana tissien ystävänä pasahti vain moinen mieleen. Aika useasti asiat ovat paljon yksinkertaisempia kuin miltä näyttävät, joten ne täytyy saada monimutkaisemmiksi, ikäänkuin niissä sitten olisi enemmän haastetta mihin tarttua. Taidat nyt suosia tämänkaltaista monimutkaistamista.
Päivänpaistetta ja iloista mieltä sinnepäin. - Heikunkeikku
Adria kirjoitti:
Enhän minä sinua kiusaa enkä piruile.
Enivei. Innokkaana tissien ystävänä pasahti vain moinen mieleen. Aika useasti asiat ovat paljon yksinkertaisempia kuin miltä näyttävät, joten ne täytyy saada monimutkaisemmiksi, ikäänkuin niissä sitten olisi enemmän haastetta mihin tarttua. Taidat nyt suosia tämänkaltaista monimutkaistamista.
Päivänpaistetta ja iloista mieltä sinnepäin.No hyvä sitten, jos et kiusannut etkä piruillut. :)
Jaa, vai olet innokas tissien ystävä. Minulla on niitä kaksi kipaletta. Ne tulevat aina mukaani, minne menenkin.
Kovin syvällisiä keskusteluja en heidän kanssaan suorita, mutta joskus olen antanut näiden ystävystyä jonkun toisen henkilön kanssa. Se on tietysti ollut jollakin tavalla miellyttävääkin, kun on voinut seurata toisen ihmisen kiinnostuksen näihin kaksosiin.
Olet oikeassa, että monet asiat ovat paljon yksinkertaisempia, kuin näyttävät, mutta toisaaltaan mitä lähemmin jotakin tarkastelee, sen monimutkaisemmiksi ne muuttuvat. Yksinkertaisimmatkin asiat saattanevat muuttua lähes sietämättömän monimutkaisiksi, riippuen kuinka monia kantteja asiaan vetää mukaan. Monelta kantilta katsominen on asia, jota suosin.
Päivänpaistetta sinullekin. Vaasassa aurinko takertuilee heti ihoon, kun ulos menee. Joka välissä meen käväsemään ulkona. Vielä vähäsen on pakkailemista, lähinnä ruokatarvikkeita. Ja vesikanisteriin vettä. Sitten se inhottava autoon raahaaminen. Voi jee, että se homma tympii. - Adria
Heikunkeikku kirjoitti:
No hyvä sitten, jos et kiusannut etkä piruillut. :)
Jaa, vai olet innokas tissien ystävä. Minulla on niitä kaksi kipaletta. Ne tulevat aina mukaani, minne menenkin.
Kovin syvällisiä keskusteluja en heidän kanssaan suorita, mutta joskus olen antanut näiden ystävystyä jonkun toisen henkilön kanssa. Se on tietysti ollut jollakin tavalla miellyttävääkin, kun on voinut seurata toisen ihmisen kiinnostuksen näihin kaksosiin.
Olet oikeassa, että monet asiat ovat paljon yksinkertaisempia, kuin näyttävät, mutta toisaaltaan mitä lähemmin jotakin tarkastelee, sen monimutkaisemmiksi ne muuttuvat. Yksinkertaisimmatkin asiat saattanevat muuttua lähes sietämättömän monimutkaisiksi, riippuen kuinka monia kantteja asiaan vetää mukaan. Monelta kantilta katsominen on asia, jota suosin.
Päivänpaistetta sinullekin. Vaasassa aurinko takertuilee heti ihoon, kun ulos menee. Joka välissä meen käväsemään ulkona. Vielä vähäsen on pakkailemista, lähinnä ruokatarvikkeita. Ja vesikanisteriin vettä. Sitten se inhottava autoon raahaaminen. Voi jee, että se homma tympii.Jatkan tästä kun totesit
- mutta toisaaltaan mitä lähemmin jotakin tarkastelee, sen monimutkaisemmiksi ne muuttuvat. Yksinkertaisimmatkin asiat saattanevat muuttua lähes sietämättömän monimutkaisiksi, riippuen kuinka monia kantteja asiaan vetää mukaan. Monelta kantilta katsominen on asia, jota suosin.
Just noin. Kas ohessa siitä esimerkki. Noista mä tykkään.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Fraktaali#Tunnettuja_fraktaaleja
- popp.corn
Niin kauan kun voidaan kirjoittaa netin keskustelupalstoille ilman rekisteröitymistä todellisilla omilla tiedoilla, on tilanne tämä.
Tokihan tällä nyky -menetelmällä saadaan keskustelua, paljonkin aikaan, tosin keskustelun taso on vähän sitä sun tätä. Kuten tuossa aiemmin mainitsin (handen aloitus), aikuisen ihmisen pitää mielestäni osata suodattaa eli olla välittämättä ja hermostumatta sellaisista kirjoituksista jotka häntä eivät miellytä.
Olen kirjoittanut muutaman viestin ns. asiapalstoille ja palaute oli sellaista että niihin kirjoittaminen loppui kuin seinään.
Ehdotan: sisään pankki- tai vastavilla tunnuksilla, nimimerkki miten itse haluaa. Asialliselle kirjoittajalle ei tästä haittaa koituisi.
Saatan arvata: ei kannatusta :DDDD?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3648203Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1592552- 72891
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60853- 55823
- 25816
- 64812
- 12780
- 46776
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss68703