Enklantin jelppivä

asdfghjkjhgs

Yksi Presidenteistämme on lempinimeltään Mara.
Google kääntäjä antaa nyt liian monta mahdollisuutta.

17

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kekkone

      One of our president have nicknamed Mara.

      • Cyrus Vance

        Anteeksi tämä "pilailu", helle on sekottanut mun pään tyyten.


      • asdfggvfds
        Cyrus Vance kirjoitti:

        Anteeksi tämä "pilailu", helle on sekottanut mun pään tyyten.

        Ilimanpilluuta tuommonen on. Kertoo kun paremmin tietää.


    • 444444444444444

      Ei nämä oikein käänny, jos ei suosiolla käännä koko lausetta ympäri: Mara is nickname of our former President. Viisaammat voisi selittää, että miksi se on näin. Ärsyttää, kun monesti menee idea tai -vitsi koko jutusta.

    • 20

      The nickname of one of our presidents is Mara.

      • Tulihan sieltä lopultakin asiallinen käännös.
        Mahtoiko Google-kääntäjä tarjota tätä vaihtoehtoa?


      • hra X
        Hakro kirjoitti:

        Tulihan sieltä lopultakin asiallinen käännös.
        Mahtoiko Google-kääntäjä tarjota tätä vaihtoehtoa?

        Eikö tosiaan voi lähteä tuosta lempinimestä eli Marasta? "Mara is the nickname ...".
        Jos ei, niin kiinteä sanajärjestys tekee englannista turhan kankean kielen. Tietysti ongelman voi kiertää: "Mara: the nickname of one our presidents."


      • hra X
        hra X kirjoitti:

        Eikö tosiaan voi lähteä tuosta lempinimestä eli Marasta? "Mara is the nickname ...".
        Jos ei, niin kiinteä sanajärjestys tekee englannista turhan kankean kielen. Tietysti ongelman voi kiertää: "Mara: the nickname of one our presidents."

        Muista virheistä taisi edellä olla kysymys.


      • 16 tons
        hra X kirjoitti:

        Eikö tosiaan voi lähteä tuosta lempinimestä eli Marasta? "Mara is the nickname ...".
        Jos ei, niin kiinteä sanajärjestys tekee englannista turhan kankean kielen. Tietysti ongelman voi kiertää: "Mara: the nickname of one our presidents."

        Kysymys ilmaisun painotuksesta, ja sen arvioimisessa taas olisi tiedettävä mitä tuon lauseen edellä tekstissä on ollut.


    • Marulk

      Mitäs se ruotsin sana ’mara’ (’mardröm’) taas merkitsikään?

      http://www.youtube.com/watch?v=lmMdjmf3mWY

      Miten puistattavia unikuvia Maran pressakaudesta itse kullekin jäi?

      Mistähän englanninkieliset ovat kehitelleet sanan ’nightmare’? Eikös tuo alkuosa tarkoitakin yötä ja jälkiosa tammahevosta? Viroksi nightmare saattaisi olla sen mukaan ’öömära’.

      • Jotakin selitystä

      • La vida es sueño

        On El Salvadorilaisen katujengi La Mara Salvatruchan jäsen. Ovat erittäin pahamaineisia ja väkivaltaisia nämä Marat.


      • Sara ja Mara
        La vida es sueño kirjoitti:

        On El Salvadorilaisen katujengi La Mara Salvatruchan jäsen. Ovat erittäin pahamaineisia ja väkivaltaisia nämä Marat.

        Η σάρα και η μάρα on sekin epäilyttävää jengiä.


      • Sara ja Mara kirjoitti:

        Η σάρα και η μάρα on sekin epäilyttävää jengiä.

        Mara eli pampajänis (Dolichotis patagonum) on eteläamerikkalainen, muutaman kilon painoinen jyrsijä, pampajänis-nimestään huolimatta ei mikään jänis.


      • hiski.k kirjoitti:

        Mara eli pampajänis (Dolichotis patagonum) on eteläamerikkalainen, muutaman kilon painoinen jyrsijä, pampajänis-nimestään huolimatta ei mikään jänis.

        Ja marakatti (Cercopithecus-suku) on suomalainen mukailu ruotsin nimestä markatta, joka taas pohjautuu hindin sanaan markata = apina. Saksalainen nimi Meerkatze ("merikissa") on ns kansanetymologinen synnyte.


      • Nuoruuteni komentos
        hiski.k kirjoitti:

        Ja marakatti (Cercopithecus-suku) on suomalainen mukailu ruotsin nimestä markatta, joka taas pohjautuu hindin sanaan markata = apina. Saksalainen nimi Meerkatze ("merikissa") on ns kansanetymologinen synnyte.

        Skidinä ruotsinlaivolla syötiin itsemme aina sokerihumalaan asti Maraboun tuotteilla. Grönakulor oli myös haluttua tavaraa.


      • maratti
        Nuoruuteni komentos kirjoitti:

        Skidinä ruotsinlaivolla syötiin itsemme aina sokerihumalaan asti Maraboun tuotteilla. Grönakulor oli myös haluttua tavaraa.

        Marabu on jokseenkin ruma raadonsyöjälintu!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1208
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      118
      1047
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      930
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      792
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      295
      746
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      666
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe